Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané způsoby zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru
Černoch, Adam ; Valentová, Veronika (oponent) ; Frič, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je najít vhodná opatření, která povedou ke zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru a tím ke snížení nehodovosti v dané lokalitě. V teoretické části jsou popsány dopravní průzkumy, které souvisí s danou problematikou. Dále jsou v práci zmíněny detektory sloužící k automatizovanému provádění dopravních průzkumů. Teoretická část také popisuje metody, kterými lze vybranou lokalitu analyzovat a poté navrhnout ideální úpravu. Ke konci dává přehled jednotlivých opatření. V praktické části jsou pak jednotlivé metodiky použity pro analýzu vybraných křižovatek. V první řadě byla provedena analýza vysledovaných konfliktních situací včetně zhotovení konfliktního digramu, na základě kterého bylo navrhnuto opatření. Poté byla provedena analýza dopravních nehod. Opět byl výsledkem návrh možných opatření. Hlavním cílem pak bylo porovnání a zhodnoceni obou metodik a návrh postupu opatření pro zlepšení orientace řidiče ve vybrané lokalitě.
Traffic flow modelling
Ježková, Jitka ; Opluštil, Zdeněk (oponent) ; Kisela, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis presents an issue of the traffic flow and its modelling. It speaks especially about a couple of LWR models which are analysed and for which the solution is searched. It is known in general that solutions are not defined everywhere for all the initial problems, but it is defined only for some neighbourhood of the initial curve. Therefore the general method for finding the extent of the neighbourhood is derived and extended on particular models. The theoretical analysis of the LWR models and the solution to the initial problems are demonstrated on some examples with illustrating models' behaviour.
Dopravní charakteristiky v uspořádání 2+1
Kabeš, Luboš ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o komunikacích ve vícepruhovém uspořádání 2+1 v ČR a zahraničí. Zaměřuje se především analogii tohoto typu uspořádání v našich poměrech, tedy na úseky komunikací I. tříd se zvětšeným počtem jízdních pruhů pro pomalá vozidla do stoupání. Součástí práce je ověření některých dopravních charakteristik dopravního proudu včetně porovnání s klasickými dvoupruhovými komunikacemi, zejména z pohledu: úsekových rychlostí; možnosti předjíždění; nehodovosti a závislosti podélného sklonu. Práce si klade za cíl zhodnocení zkušeností ze zahraničí a dosažených výsledků z tuzemských komunikací pro možnosti aplikace uspořádání 2+1 v České republice.
Popis charakteristik dopravního proudu
Novák, Martin ; Holcner, Petr (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na sledování chování dopravního proudu a ověření či vyvrácení tradičních tzv. fundamentálních vztahů. Konkrétně jde o analýzu dat ze starších měření, z vlastního měření na silnici I/43 a z matematických modelů. Pro modelování bylo použito, kromě tří nástrojů, které má Fakulta stavební VUT v Brně k dispozici, také vlastního nástroje. založeného na celulárním automatu.
Rekonstrukce ulice Roviny
Tesáček, Svatopluk ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rekonstrukce tří úrovňových křižovatek a železničního mostu o 1 poli na ulici Roviny v rozsahu studie. Ulice Roviny leží na JV okraji Brna v katastrálním území MČ Brno-Tuřany a Brno-Chrlice. Návrh vychází ze znalosti území a z dopravních průzkumů zpracovaných v rámci studie. Součástí práce je řešení zastávek MHD a pohybu chodců. Tvar křižovatek je ověřen vlečnými křivkami vozidel dle TP 171. Průjezdný profil pod nově navrženým mostem byl zvětšen na 4.80m a splňuje šířkové uspořádání kategorie S9,5.
Simulace silniční infrastruktury
Bilan, Martin ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce byla vytvořena jako rešeršní studie pro projekt GA 102/09/1897 Bezpečnost automobilové dopravy - BAD, který se mj. zabývá testováním plynulosti dopravy při dynamicky aktualizované navigaci. Hlavním cílem projektu je vytvoření simulátoru silniční infrastruktury. Simulátory jsou vytvořeny dva. Jeden simulátor vyhodnocuje dopravní toky na větší síti silnic a křižovatek. Druhý simulátor modeluje chování automobilů při průjezdu křižovatkou. V tomto projektu je také rozebrána teorie o dopravním provozu a je zde uvedeno na jakých teoretických základech jsou vytvořeny oba simulátory.
Analýza dějů při spojování dopravních proudů
Mikolášek, Igor ; Všetečka, Martin (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza chování dopravního proudu v místě spojování dvou jízdních pruhů, kde se předpokládá aplikace pravidla zipu dle zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích. Pro pozorování a sběr dat byla zvolena ulice Žabovřeská na VMO Brno ve směru od Královopolských tunelů k MÚK Hlinky. Pro sběr dat bylo použito pozorování, ruční měření, radary a další dostupné prostředky. Na základě analýzy změřených dat jsou uvedeny návrhy na zvýšení kapacity dopravního hrdla v době, kdy je vytvořena kolona. Jedno z navržených řešení je otestováno v simulačním programu Aimsun.
Bayesovské odhadování délky kolony
Dohnal, Pavel
Příspěvek se zabývá aplikací Bayesovského přístupu na odhadování délek kolon na jednotlivých ramenech křižovatek.
Základní principy v modelování dopravních toků
Šimáně, Čestmír ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Kořenář, Václav (oponent)
Zkoumáním dopravních toků se výzkumní pracovníci zabývali již ve třicátých letech dvacátého století. Ovšem v té době bylo vozidel na silnicích minimum. Když však začalo ke konci padesátých let minulého století vozidel přibývat, bylo potřeba najít sofistikované nástroje k jejich sledování. Proto se o teorii dopravních toků začalo zajímat více inženýrů, kteří zkoumali interakce, které probíhají mezi vozidly na silnicích a následně toto chování začali popisovat pomocí teorií a modelů. V dnešní době vozidel stále přibývá a výzkum v oboru dopravních toků i nadále pokračuje. Cílem této práce je seznámit čtenáře se základními pojmy, veličinami, přístupy a modely v teorii dopravních toků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.