Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17,631 záznamů.  začátekpředchozí17593 - 17602dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.53 vteřin. 

Emotional aspects of B2B branding
Alaverdyan, Zarzand ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
V dnešním světě, kde je stále složitější odlišit jeden produkt od jiného, to je ještě významnější, které má podporu vlivné značky. Zjevné definice strategie značky jsou základem pro úspěšné řízení. Třeba mít na paměti, že většina ignorovány marketingovou příležitost v Business to Business je aréna vytvoření silné značky ukazují cestu k povinnosti mít jasný základ pro rozlišování. Význam kategorizace mimo B2B a B2C dichotomie je to, že lépe vysvětluje, že je obtížné ve světě značek, stejně jako, že to pomáhá ve vnímání vzájemné závislosti různých typů značek. Dokazuje to v rozsahu, ve kterém značky ve tvaru složky značek, firemních značek nebo smíšené až B2C a B2B značky ovlivňující finální koncového uživatele, a jak to ve svém zase může mít vliv na počáteční bod řetězce. Zatímco odborníci jsou učeni, aby jejich manažerských rozhodnutí založená na racionálním základě, odborníci jsou lidé příliš a lidé nemají ve zvyku nechat své emoce na jiném místě, když jdou do práce.

Etika v účetní profesi
Ketnerová, Gabriela ; Kozlová, Taťána (vedoucí práce) ; Tomanová, Iva (oponent)
Cílem diplomové práce bude zaměřit se na etiku profesních účetních, mezi něž se kromě účetních, řadí i daňoví poradci a účetní auditoři. Důvěra v tuto profesi značně ochabla po velkých účetních skandálech v USA, ale i v Evropě, na přelomu tisíciletí. V úvodu teoretické části se budu na etiku zaměřovat z pohledu filozofie a z pohledu managementu. S manažerskou etikou souvisí i teorie udržitelného rozvoje a sociální odpovědnost firem. Jako reakce na účetní skandály vznikl v USA nový zákon, který stanovil nové povinnosti pro firmy obchodující na americké burze a ze kterého čerpal i etický kodex profesních účetních. V praktické části k jednotlivým typům účetních podvodů uvedenu zveřejněné příklady z praxe.

Analýza současného stavu společenské odpovědnosti podniků v ČR
Krasnikova, Daria ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Cetkovský, Pavel (oponent)
S postupem času podnikatelské subjekty se stále častěji obracejí k společensky odpovědnému podnikání. Firmy k tomu vedou různé důvody: rozhodnutí managementu, požadavky trhu či státu, snaha o zviditelnění na trhu a jiné. Avšak CSR zahrnuje široké spektrům aktivit a umožňuje velký počet způsobů implementace. V této práci je provedena analýza pro odhalení specifik CSR v České Republice, zjištění nejvíce pokročilých a odhalení zanedbávaných oblastí. Pro dosažení cílů bylo provedeno dotazníkové šetření mezi firmami, které působí na území ČR a mají zkušenost se společenskou odpovědnosti. Na základě hodnocení získaných výsledků byly zaznamenány pozitivní změny v některých základních oblastech CSR a posun k realističtějšímu vnímaní výhod, plynoucích z implementace odpovědnosti a udržitelnosti do podnikatelských činností.

Daňové dopady realizace výzkumných a vývojových aktivit v České republice
Čermák, Petr
Výzkum a vývoj je jedním z klíčových faktorů pro dlouhodobě vyrovnaný ekonomický růst, a proto je v zájmu jednotlivých států jej podporovat. V rámci diplomové práce je zjištěno, že hlavním daňovým nástrojem podpory výzkumu a vývoje v České republice je odčitatelná položka. Práce shledává, že v současné době nejsou podnikatelské subjekty daňově motivovány k realizaci výzkumu a vývoje po-mocí veřejné vysoké školy, a proto je navrhnuta změna v odčitatelné položce motivující firmy k této spolupráci. Dále je v rámci práce ověřeno, že množství patentových přihlášek podaných veřejnými vysokými školami, respektive podnikatelskými subjekty u Úřadu průmyslového vlastnictví záleží na objemu výdajů na výzkum a vývoj užitých v těchto sektorech.

Rozbor parametrů mechanizačních prostředků pro údržbu trvalých travních porostů
Dvořák, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá vybranými mechanizačními prostředky z kategorie jednoosých nosičů nářadí a žacích strojů s nulovým poloměrem otáčení pro údržbu trvalých travních porostů technologií sečení bez sběru, respektive mulčování. Teoretická část diplomové práce se zabývá popisem a základní charakteristikou vybraných mechanizačních prostředků z kategorie jednoosých nosičů nářadí a žacích strojů s nulovým poloměrem otáčení používaných pro údržbu trvalých travních porostů metodou sečení bez sběru, respektive mulčování. Praktická část diplomové práce je věnována funkčním a provozním aspektům jednotlivých druhů žacích mulčovacích ústrojí a jejich vhodnost na různé travní plochy. Dále je zde popsán ekonomický rozbor provozních nákladů jednotlivých strojů a jejich přiřazení vhodným provozovatelům.

Creating value through brand management- A study on Toyota Ghana limited
Asamoah, Emmanuel Selase ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Důležitý koncept, který prošel významnou transformací je management značky. Značka je základním prvkem pro podnikání, jelikož veškeré faktory, které jsou pro podnikání přínosné jsou na značce závislé. Zvýšená hodnota globálních společností, která je způsobena výsledkem správného řízení značky nesmí být přeceněna. Toyota je jednou z nejúspěšnějších značek na globálním trhu a tato úspěšnost jde i za hranice automobilového průmyslu. Mezi různé automobilové společnosti, které operují v Ghaně, se Toyota zařadila mezi velké hráče. Tato diplomová práce se zabývá způsobem, jak společnosti vytvářejí hodnotu značky správným řízením značky, při použití příkladu společnosti Toyota Ghana limited. Práce se zabývá různými strategiemi řízení značky společnosti Toyota, a jak tyto strategie přispěly k úspěchu této firmy. Některé tyto strategie jsou popsány v této práci. Závěry z této práce ukazují jak se úspěšný management značky pozitivně projevuje na tržním podílu značky.

Očekávání rodičů od poskytovaných sociálních služeb Kaňka o.p.s. Tábor
BERANOVÁ, Diana
V současné době se na poli sociálních služeb, které se věnují dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám, rozmáhá zakládání neziskových organizací. Jedná se tedy o stále více aktuální téma. Cílem této práce na téma: Očekávání rodičů od poskytovaných sociálních služeb Kaňka o.p.s. Tábor je identifikovat očekávání rodičů ohledně poskytovaných sociálních služeb Kaňka o.p.s. Tábor. V rámci této výzkumné práce byla definována následující výzkumná otázka: Shodují se očekávání rodičů s poskytovanými sociálními službami? Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část je věnována oblasti rodiny, rodinného prostředí, které je pro děti se zdravotním postižením základním kamenem jejich života. Také rodičů dítěte se zdravotním postižením v kontextu s poskytovanými sociálními službami charakteristickými pro tyto rodiny dle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. Zde je upřesněna sociální služba rané péče, osobní asistence a denní stacionář, které nabízí zařízení Kaňka o.p.s. Tábor. Dále jsou zde uvedeny jednotlivé terapie realizované pro děti se zdravotním postižením. Terapie se zdají být pro tyto děti smysluplné už jen tím, že se děti během terapií zklidní, zabaví, odreagují a dále rozvíjí. Také druhy speciálních pomůcek, které se při činnostech s těmito dětmi hojně využívají a které usnadňují práci nejenom rodinám, ale i dalším pečujícím osobám. Příklady neziskových organizací v jihočeském kraji, které poskytují podobné sociální služby jako organizace Kaňka o.p.s. Tábor a v neposlední řadě se teoretická část věnuje termínu samotného očekávání, očekávání rodičů od sociálních služeb prolínající individuální plánování sociálních služeb, díky kterému se daná organizace může aktivně a lépe zapojit do procesu očekávání od sociálních služeb. Empirická část pojednává o zařízení Kaňka o.p.s. Tábor z hlediska poskytovaných sociálních služeb rodinám dětí se zdravotním postižením, které dané zařízení navštěvují. Do empirické části mimo jiné spadají i ostatní služby, které organizace Kaňka nabízí. Jedná se tedy o terapeutické činnosti, volnočasové aktivity a kroužky, rehabilitačně integrační pobyty, jednorázové aktivity atd. Tato část je také obohacena o základní kazuistiky jednotlivých klientů, jejichž rodiny byly součástí výzkumu. Na základě těchto kazuistik je zřetelnější, kteří klienti se zdravotním postižením zařízení Kaňka o.p.s. skutečně navštěvují. S ohledem na stanovený cíl práce byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum byl realizován na poli organizace Kaňka o.p.s. Tábor a účastnilo se ho dvacet respondentů. Pro zpracování tohoto výzkumu byla zvolena metoda záměrného výběru, a to deset rodičů, jejichž děti navštěvují zařízení Kaňka o.p.s. Tábor a využívají zde sociální služby a deset rodičů, jejichž děti také navštěvují tuto organizaci a využívají nejenom sociální služby, ale i povinnou školní docházku. V diplomové práci byly stanoveny okruhy otázek, které se týkají dané problematiky očekávání od poskytovaných sociálních služeb Kaňka o.p.s. Tábor. Při zpracování, systematizaci a interpretaci dat bylo využito selektivní kódování v rámci metody obsahové analýzy. Byly vytvořeny kategorie, které usnadňují organizaci a klasifikaci dat. Výsledky diplomové práce ukázaly, že výzkumu se účastnily převážně ženy věkové kategorie v rozmezí 40 50 let a jednalo se nejčastěji o matky těchto dětí. Valná většina rodičů objevila toto zařízení prostřednictvím svých známých a tuto organizaci si vybrali na základě krátké vzdálenosti od jejich bydliště a také, protože se domnívají, že je zařízení kvalitní a tudíž poskytuje i kvalitní sociální služby. Od těchto poskytovaných sociálních služeb očekávají rodiče, jejichž děti užívají v zařízení Kaňka pouze sociální služby zejména spokojenost a radost svého dítěte.

Produkt jako základní nástroj produktové politiky firmy
KASKOUNOVÁ, Kateřina
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza konkrétního produktu z hlediska marketingu ve vybrané firmě. Dílčím cílem je zjistit postavení produktu jako marketingového nástroje v marketingové politice firmy. Cílem je charakterizovat a analyzovat vybraný produkt společnosti na základě životního cyklu produktu, kdy bude zřejmé, jakým způsobem společnost pečuje o zákazníky a jak uspokojuje jejich potřeby v jednotlivých fázích životního cyklu produktu. Firma, na které je práce zpracována, se jmenuje LAMIVEX s. r. o., podnikající v oblasti sériové i zakázkové výroby nábytku z lamina. Společnost sídlí ve Strakonicích a pyšní se dlouholetou tradicí. V aplikační části je představena vybraná společnost LAMIVEX s. r. o., kdy je zmíněna historie firmy, předmět podnikání, zákazníci, konkurence, realizované zakázky atd. Z marketingového portfolia je vybrán konkrétní produkt (Skříň LA 02), který je analyzován na základě životního cyklu produktu. Analýza ukazuje, jakým způsobem společnost stanovuje cenu, jakým způsobem přepravuje produkt k zákazníkovi a jaké formy propagace produktu používá.

Problematika HIV/AIDS v Zambii
LUBASI, Sundano Kutoma
ABSTRAKT HIV/AIDS je celosvětový zdravotní problém, nicméně tento problém je závažnější především v zemích třetího světa a rozvojových státech, kam patří i Zambie,ve které je současná míra prevalence 14,3 %. Od poloviny 80. let, kdy se objevili první případy HIV/AIDS, došlo k velkému nárůstu případů HIV/AIDS. V Zambii je stále velkým předmětem znepokojení přenos viru HIV z matky na dítě. Je zde stále velký počet dětí rodících se HIV pozitivním matkám. Úmrtnost díky AIDS a HIV/AIDS přidruženým infekcím, především mezi mladými lidmi, je také alarmující. To následně vede ke zmenšení skupiny lidí v produktivním věku a přispívá k oslabování produktivity v zemi a také jejího ekonomického vývoje. Hlavním cílem této práce bylo zjištění současné problematiky HIV/AIDS v Zambii. Vedlejšími cíli bylo zjistit, jaká opatření byla zavedena k zajištění dostatečné informovanosti populace o HIV/AIDS v Zambii, analyzovat opatření, která byla použita, zhodnotit jejich efektivitu a nakonec nalézt trendy v míře prevalence HIV/AIDS pro období 1999-2009. Provedla jsem kvalitativní typ výzkumu, ve kterém jsem použila sekundární analýzu dat z různých informačních zdrojů jako jsou knihy, různé publikace a zprávy od široké škály organizací, a to jak vládních, tak také nevládních, které provedli různé druhy výzkumu v problematice HIV/AIDS v Zambii. Použila jsme také informace z výsledků zdravotnických průzkumů provedených v posledních letech. Na základě mého výzkumu je možné konstatovat, že různé preventivní programy, které byly spuštěny v rámci snížení šíření HIV/AIDS, byly efektivní. Mezi jinými preventivními programy je možné zmínit zřízení zdravotní služby zaměřené na prevenci přenosu HIV/AIDS z matky na dítě, poskytování antiretrovirální léčby zdarma, zvýšení počtu center pro dobrovolné konzultace a testování, distribuce prezervativů zdarma, kontrola krevních transfůzí a krevních produktů, tak jako i velké vzdělávací kampaně. Tato preventivní opatření byla efektivní z pohledu snížení prevalence HIV/AIDS z 16 % zjištěných během zdravotnického průzkumu v letech 2001-2002 na současných 14,3 % zjištěných během průzkumu v roce 2007. Tato práce může být použita jako referenční zdroj pro budoucí výzkum ve vztahu k problému HIV/AIDS v Zambii.

Sociální práce v Zambii
SMEJKALOVÁ, Hana
Bakalářská práce s názvem Sociální práce v Zambii je věnována této rozvojové zemi a její problematice se zaměřením na vliv sociální práce vykonávané v rámci rozvojových projektů na kvalitu života místních obyvatel. Teoretická část obsahuje několik obecných pojmů souvisejících s rozvojovou problematikou, základní informace o Zambii a poté jsou v jednotlivých kapitolách rozebírána témata jako je chudoba, zambijský vzdělávací a sociální systém, zdravotnictví a hlavní nemoci, mezi které patří HIV/AIDS, malárie a tuberkulóza. Dále jsou v práci uvedeny některé základní metody využívané v sociální práci a v druhé polovině teoretické části jsou popsány dva rozvojové projekty Street Children a Adopce zambijských dětí. Cílem je poukázat na podobu a efektivnost sociální práce v rámci těchto dvou projektů. Praktická část se snaží prostřednictvím kvalitativního výzkumu za pomoci šesti rozhovorů se sociálními pracovníky a stážisty, kteří v Zambii nějakou dobu působili, odpovědět na výzkumné otázky, zda zvyšuje sociální práce v rámci rozvojových projektů kvalitu života jedince a kvalitu života komunity. Z výzkumu bylo zjištěno, že smyslem obou projektů je edukačně-preventivní činnost, která poskytuje alespoň minimální formu podpory rozvoje v oblasti vzdělávání a odpovědi na dvě stanovené výzkumné otázky zní: Sociální práce v rámci rozvojových projektů zvyšuje kvalitu života jednotlivce. Sociální práce v rámci rozvojových projektů zvyšuje kvalitu života komunity. Tato práce se snaží upozornit na současnou situaci rozvojových projektů v Zambii a mohla by přispět ke kvalitněji poskytované sociální práci realizované v rozvojovém světě a k větší efektivnosti rozvojových projektů.