Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 182 záznamů.  začátekpředchozí173 - 182  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Správa a konfigurace VoIP ústředny Asterisk
Binder, Tomáš ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá VoIPovu softwarovou ústřednou Asterisk. Jsou zde popsány její možnosti a způsoby její konfigurace. Zvláštní pozornost je věnována porotokolu SIP, který popsán v jedné z kapitol. V rámci diplomové práce byl vytvořen číslovací plán, který demonstruje jakým způsobem se číslovací plány vytváří. Jsou v něm demonstrovány následující služby: hlasová schránka, konference, interaktivní hlasový automat a fronta hovoru. V diplmové práci jsou popsány konfigurační soubory, pomocí kterých se ústředna konfiguruje. Závěrem práce jsou uvedeny tři laboratorní úlohy pro potřeby předmětu Multimediální služby. Úlohy by měli seznámit studenty s vytvářením SIPových účtů na ústředně, jejich vzájemným spojováním, definicí interaktivního hlasového automatu a vytvořením call centra.
Návrh variabilního sněžného pluhu
Hrůza, Michal ; Klapka, Milan (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem variabilního sněžného pluhu, jako přídavného zařízení ke stroji Spider 3Rider. Obsahem práce je rešeršní studie typů konstrukce sněžných pluhů, jejich ovládání a zajištění bezpečnosti. Na základě poznatků jsou navržena konstrukční řešení daného pluhu, porovnání jejich konstrukce a vhodnosti použití. Výsledkem práce je konstrukční řešení variabilního pluhu, pevnostní kontrola kritických míst a výkresová dokumentace sestavy.
Ekonomické a technické aspekty využití IP telefonie v segmentu malých a středních podniků
Holásek, Lukáš ; Doležel, Michal (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Práce je zaměřena na seznámení s technologií VoIP v prostředí malého a středně velkého podniku z technicko-ekonomického pohledu. Práce seznamuje čtenáře s technologií VoIP z hlediska funkcionalit, ale také s ekonomickými stránkami IP telefonie. Cílem práce je zjistit, zdali může přechod na VoIP technologii snížit firemní náklady na telekomunikační služby a zároveň mít pozitivní dopad na rozvoj firemní komunikace. Čtenáři je ukázáno, jaké výhody, ale i jaká omezení a úskalí jsou spjaty s přechodem na VoIP technologii. Začátek práce je věnován základnímu popisu klasické telefonní technologie, kterou je dobré znát při rozhodování o migraci na VoIP. Praktická část rozebírá konkrétní nasazení IP telefonie do jedné z českých firem.
Autokonfigurace IP telefonů
PANUŠKA, Václav
Hlavním tématem této bakalářské práce je autokonfigurace IP telefonů ve firemním prostředí,které je založeno na otevřeném softwaru. Výhodou tohoto řešení jsou nižší finační náklady firmy a jednoduší správa IP telefonů ve firmě. V teoretické čáati jsou popsány základy VoIP a autokonfiguračního systému. Praktická část je zaměřena na konfiguraci VoIP systému a praktické ověření autokonfiguračního systému pomocí IP telefonu Cisco SPA 502.
VoIP - nový způsob komunikace
Černý, Jan ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Škop, Miroslav (oponent)
Tématem této bakalářské práce je IP telefonie, jakožto nový způsob komunikace, který je schopný plnohodnotně nahradit stávající analogovou telefonii. Cílem je představit prostředí ve kterém VoIP funguje, jeho principy a závěrem samotné nasazení v praxi. Práce je rozdělená do tří částí. První část se zabývá zmíněným prostředím, používanými vrstvami a protokoly modelu OSI a TCP/IP. Část druhá se zaobírá už samotnou technologií VoIP. Od digitalizace hlasu až k jeho přenosu pomocí různých protokolů. Zmíněn je jak starší signalizační protokol H.323, tak jeho nástupce SIP. Dále jsou probrány různé typy a hrozby VoIP a v neposlední řadě pojmy jako kvalita služby QoS, či ENUM. Obsahem třetí, poslední, části práce je případová studie nasazení této technologie v praxi. Zde je vidět nad čím se musíme zamyslet při zavádění této technologie, ale hlavně kolik se dá měsíčně ušetřit, jak velká je počáteční investice a jaká je její návratnost.
VoIP - hlasová komunikace v IP sítích
BERAN, Václav
Použití VoIP technologie, jako alternativy pro stávající telefonní systém, je velmi lákavé, z důvodu rozšířenosti počítačových sítí a jejich větší efektivnosti. Cílem prá-ce je popsat VoIP technologii a vytvořit tak první publikaci v ČR, která se tomuto tématu podrobně věnuje. Nejdříve v práci vysvětlím základní pojmy a principy, které jsou potřebné k pochopení celé problematiky. Jádrem práce je technologie VoIP, které se věnuje třetí kapitola. Jsou popsány způsoby kódování řeči, dále signalizační protokoly (SIP, H.323, MGCP, IAX) a problémy spojené s QoS. Dále je v práci po-psán princip, instalace a ovládání programu Skype.
IP telefonie pro střední a velké společnosti
Jirák, Tomáš ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Jelínek, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit možnosti přenosu hlasu v IP sítích a především Internetu. Práce se věnuje problematice od samotného chování IP sítí, přes způsoby připojení k Internetu a komunikační možnosti z pohledu přenosových protokolů (včetně fenoménu Skype) a jejich směrování až po ekonomické důsledky. Jsou zmapovány klady a zápory celé technologie včetně možných implementačních úskalí. Práce veškeré ekonomické srovnání provádí vůči společnosti Telefonica O2 Czech Republic a.s., která stále představuje majoritní společnost na českém telekomunikačním trhu. Pro ekonomické úvahy jsou použity vzorky poskytovatelů VoIP služeb s přihlédnutím na trvání společnosti, minimální cenu a garanci kvality služeb. Práce přes modelové situace směřuje k detailnímu popisu případových studií, kdy jsou popsány výchozí ekonomické a technické situace společností, jež se technologii VoIP rozhodly zavést, přes popis implementace až k výslednému zhodnocení celého projektu. Součástí případových studií jsou rozpočty přechodu, uvažovaná úspora a ekonomické vyhodnocení dosažené reality. Případové situace popisují tři reálné společnosti s odlišným přístupem k zavádění technologie VoIP -- malá společnost s plným zlomovým přechodem, střední společnost s dvoufázovým urychleným přechodem a velká společnost s velmi konzervativním a kontrolovaným přechodem ve třech fázích.
Bezpečnost firemních telefonních sítí využívajících VoIP
Šolc, Jiří ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na bezpečnost firemních telefonních sítí postavených na architektuře Voice over IP (VoIP). Představuje rozdíly mezi klasickou telefonií a IP telefonií se speciálním zaměřením na technologickou bezpečnost použití VoIP. Klade si za cíl identifikovat rizika nasazení technologie VoIP v podnikovém prostředí a analyzovat možnosti, jak s nimi nakládat. První dvě kapitoly se věnují stručnému vývoji telefonních sítí s vymezením podnikových telefonních sítí oproti sítím veřejným. Dále se zabývají jednotlivými technologiemi, digitalizací hlasu a zpracováním signálu a představují základní protokoly a metody používané pro přenos hovorů v sítích IP. Třetí kapitola se soustředí na infrastrukturu telefonních sítí se zaměřením na architekturu IP telefonie a procesy navázání hovorů v těchto sítích. Popisuje toky dat, aby bylo možné později analyzovat rizika, která tato technologie přináší. Pátá kapitola rozebírá problematiku podnikové bezpečnosti. Věnuje se dnešním standardům v procesním řízení a strategické správě podniku, na něž navazuje systém řízení informační bezpečnosti v podnikovém prostředí (ISMS) se zaměřením na VoIP. V šesté kapitole jsou klasifikovány technologické hrozby, které s sebou přináší použití VoIP a jsou ukázány konkrétní možnosti, jak hrozby zmírnit, nebo jim zabránit. Na celou tuto teoretickou část navazuje praktická analýza rizik a hrozeb plynoucích z použití technologie IP telefonie v podnikovém prostředí u malé komerční firmy a u firmy středního rozsahu, která je reprezentována Vysokou školou ekonomickou. Touto částí práce završuje rozebíranou problematiku na praktických příkladech.
Technologie VoIP
Stieranka, Michal ; Šalamon, Tomáš (vedoucí práce) ; Eyberger, Milan (oponent)
Práce nabízí principy moderních telekomunikačních technologií, zejména se zaměřuje na technologii VoIP (Voice over IP), neboli na Internetovou telefonii. První dvě části se soustředí na popis klasických telekomunikačních a datových technologií. Čtenář tak získá či si prohloubí znalosti principů klasické telefonie, seznámí se zde například s funkcí telefonních ústředen a telefonních linek, s různými technologiemi přenosu hlasu po pevných linkách apod. Dále čtenář získá nezbytný základ principů datových sítí. Třetí část je plně věnována technologii VoIP. Poslední část přináší praktické zkušenosti s používáním VoIP telefonů.
Prostředky, možnosti a pratická aplikace VoIP
Dvořák, Petr ; Šalamon, Tomáš (vedoucí práce) ; Kacerovský, Jiří (oponent)
Komunikace je pro člověka neodmyslitelnou součástí jeho života. To stejné platí pro firmu, která takto komunikuje se svými zákazníky, odběrateli a dodavateli a uskutečňuje svůj core business. Pracovníci jedné firmy také mohou komunikovat a řešit problémy bez nutnosti, aby seděli vedle sebe. Telefonování v současnosti není zadarmo a pravděpodobně ani nikdy nebude, ale VoIP technologie jí může rapidně zlevnit a rozšířit i zjednodušit dodatečně nabízené služby. Jako všechno kolem nás má i VoIP své nevýhody. Jsou jimi především bezpečnostní otázky a záležitosti týkající se kvality. Aby uživatel neměl pochyb, je nutné tyto záležitosti náležitě adresovat a již se to v současnosti děje. Implementace VoIP není jednoduchá a musí jí být stálě věnována pozornost odborníků ve firmě, není to věc jejíž využití nepředpokládá žádné další zásahy. Přesto je VoIP technologie, pokud je správně a kvalitně implementována, již v současnosti plnohodnotnou náhradou klasické telefonie. Je dostupná nejen odborné veřejnosti, ale používat jí může prakticky každý. Je hlavně levnou alternativou, ale nesmíme zapomínat na to, že nenabízí jen finanční úspory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 182 záznamů.   začátekpředchozí173 - 182  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.