Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motory pro ultralehké letouny
Voltr, Martin ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá shromážděním informací o pohonných jednotkách pro ultralehké letouny. Pojednává o jejich konstrukčních řešeních, technických parametrech a využitelnosti. V další části najdeme porovnání těchto jednotek podle charakteristických parametrů. Součástí práce je také stručně popsána historie, legislativa a problematika ultralehkých letounů a jejich pohonných jednotek.
Radarový výškoměr pro ultralehký letoun
Absolon, Marek ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku radarového měření vzdáleností s využitím pro výuku přistávání a vzlétání ultralehkých letadel.   K řešení problematiky jsou využity radary s frekvenční modulací kontinuální vlny, tedy FMCW radary. Řešení je založeno na metodě lineární frekvenční modulace (LFM) s trojúhelníkovým průběhem.   Při zkušebním měření v reálných podmínkách bylo zjištěno, že radary pracující v pásmu 24 GHz jsou účiné od 1 metru (v závislosti na hloubce modulace) do 150 metrů. Tento rozsah postačuje k využití pro nácvik vzletů a přistání, což je cílem této práce. Dále bylo zjištěno, že při vzletu a přistání se dopplerův jev projevuje minimálně.   Výsledný algoritmus pracuje na principu diferenciace dvou následných spekter a následné validace detekce významných vrcholů na právě zpracovávaném spektru.
Návrh ultralehkého jednomístného letounu
Plaček, Jiří ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlastním návrhem jednomístného ultralehkého letounu dle předpisu UL-2 a základních aerodynamických charakteristikách jednotlivých částí letounu. Dále je pojednáno o výrobním postupu a samotné výrobě ocasních ploch a jejich statických pevnostních zkouškách.
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun NG4
Bartoněk, Jaroslav ; Plhal, Martin (oponent) ; Matěják, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh způsobu zatahování podvozku pro ultralehký letoun NG-4. Jejími hlavními částmi jsou popis všeobecného principu zatahování, návrh kinematiky, výpočet zatížení a pevnostní kontrola, volba potřebných materiálů a způsob ovládání podvozku pilotem. Okrajovou náplní práce je členění letadlových podvozků a jejich historický vývoj.
Konstrukce formy pro výrobu trupu ultralehkého letounu
Zatočilová, Aneta ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí formy trupu ultra lehkého letounu, z hlediska softwarového zpracování digitálních dat. Výsledný digitální model splňuje nároky na vyrobitelnost pomocí CNC strojního obrábění. Realizace dle přístupu reverzního inženýrství byla koncipována do čtyř etap, které musely být řešeny postupně z důvodu návaznosti jednotlivých kroků. Jednotlivé etapy odpovídají hlavním kapitolám praktické části diplomové práce. První část se zabývá trojrozměrnou digitalizací trupu letounu s využitím optického skeneru ATOS a fotogrammetrického systému Tritop. Výsledkem této části práce jsou digitální data geometrie trupu letounu ve formě polygonální sítě. Následující část se zabývá softwarovou rekonstrukcí naměřených dat – optimalizací polygonální sítě za účelem zajištění vhodného podkladu pro zpracování plošného modelu. Třetí, časově nejnáročnější část práce, se zabývá tvorbou plošného modelu trupu letounu. Geometrie musí splňovat nároky na hladkost a tečné, nebo křivostní napojení ploch, včetně dalších nároků vyplývajících z využití modelu. V poslední části práce je popsán postup odvození formy z geometrie trupu letounu.
Digitalizace trupu ultralehkého letounu pro technologii výroby přesných forem
Véle, Filip ; Sedlák, Josef (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá digitalizací trupu a tvorbou 3D modelu ultralehkého letounu s ohledem na budoucí využití dat pro konstrukci přesných forem trupu pro ruční vakuové laminování. Na základě rešerše je stanoven vhodný prostředek realizace a stanoveny postupy vedoucí k digitalizaci, včetně popisu zařízení a software použitých pro proces digitalizace. Cílem práce je aplikace dostupných metod digitalizace při tvorbě 3D modelu letounu a návrh výroby přesných forem.
Návrh jednomístného letounu podle předpisu UL-2
Kövér, Ondřej ; Schoř, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší koncepční návrh jednomístného letounu dle předpisu UL-2, to znamená do 300 kilogramů vzletové hmotnosti. V první části práce je uveden přehled podobných letounů a shrnutí jejich důležitých charakteristik. V další části jsou postupně nastíněny možné koncepce a výběr té nejvhodnější z nich. Následně jsou uvedeny charakteristiky zvolených nosných ploch, výpočet zatížení a letové obálky. Poslední část se věnuje výpočtu zatížení a následně návrhu motorového lože.
Porovnání koncepcí ultralehkých letounů se sedaly za sebou a vedle sebe.
Hartman, Matěj ; Mališ, Michal (oponent) ; Hradil, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá ultralehkými letouny, jejich právní definicí a směrem jakým se budou ubírat právní normy v Evropské unii. Dále je zmíněna konstrukce letadel a materiály, které se v této kategorii používají a jejich vliv na vlastnosti letounu. Závěrem práce jsou jednotlivá letadla obou koncepcí porovnána z výkonnostního a ergonomického hlediska.
Zhodnocení výroby ultralehkých letadel v České republice
Zvolánek, Jiří ; Ptáček, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce rozebírá postavení českých výrobců ultralehkých letadel na zahraničním trhu a hodnotí jejich výrobu. Popisuje historii a vznik ultralehkého letectví v České republice a také zrod Letecké amatérské asociace, která ultralehké letouny spravuje. V práci jsou uvedeny definice lehkých letadel jak u nás, tak v USA a v Evropě, dále obsahuje katalog ultralehkých letadel z nabídky českých výrobců. Jsou zde uvedeny příklady vývoje největších českých výrobců ultralehkých letadel a také jejich srovnání se zahraniční konkurencí na americkém trhu lehkých sportovních letadel LSA.
Ekonomické dopady platné regulace výroby a obchodu s ultralehkými letadly v EU a USA v letech 2005-2013
Novotná, Nikola ; Štípek, Vladimír (vedoucí práce) ; Štekláč, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá platnými regulacemi v odvětví ultralehkých letadel. Jsou zde srovnávány legislativy účinné na území Spojených států amerických a Evropské unie. Vstup na trh je v tomto odvětví podmíněn certifikací modelu ultralehkého letadla, se kterým chce výrobce prorazit. To představuje překážku vstupu na trh. Ospravedlnění regulací v tomto odvětví nacházeli regulátoři v ekonomických teorií regulace, které jsou popsány v teoretické části. Praktická část práce obsahuje analýzu legislativy platné na území Spojených států a vybraných zemí Evropské unie. Pro porovnání efektivnosti regulací obou celků je vytvořen odhad nákladů, které vznikají výrobci působením zkoumaných regulací. Hlavním přínosem analýzy a odhadu nákladů je závěr, že jednotná americká legislativa způsobuje výrobci nižší náklady a představuje tak menší překážku vstupu na trh. Proti tomu legislativu platnou na území Evropské unie lze označit za méně efektivní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.