Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,721 záznamů.  začátekpředchozí1694 - 1703dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 

Zajištění interdisciplinárního přístupu z pohledu rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem
Válová, Eva ; Mužáková, Monika (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Má diplomová práce pojednává o rozštěpových vadách obličeje. Zaměřuje se na mapování interdisciplinárního přístupu při jejich terapii v České republice pohledem rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem. Sleduje současné trendy v této oblasti. Práce vychází ze Směrnice American Cleft Palate-Craniofacial Association (ACPA) a Standardů péče o pacienty s rozštěpem rtu a patra v Evropě. Sleduje realizaci těchto dvou doporučení v praxi v rozštěpových centrech v České republice. Klíčová slova: orofaciální rozštěpy, rozštěp rtu, rozštěp patra, interdisciplinarita, multidisciplinarita, komplexní péče

Možnosti logopedické intervence ve zdravotnickém zařízení s geriatrickým režimem
Baborová, Eva ; Vondrášková, Dana (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je problematika osob po cévních mozkových příhodách a jejich následná rehabilitace. Úvod teoretické části je věnován vymezení pojmu stáří z hlediska fyziologie a psychologie. Východiskem k teoretickému zpracování tématu je pojetí komplexní péče o osoby po cévních mozkových příhodách. Na základě prostudovaných teoretických textu se tato část zaměřuje na nejčastější typy narušené komunikační schopnosti u osob s neurologickým onemocněním, především na afázie, dysartrie. dysfagie a kognitivně komunikační poruchy. Praktickou část jsem zaměřila na kazuistiky dvou pacientů Geriatrického a rehabilitačního centra v Kladně, kde jsem sledovala jejich tříměsíční pobyt. Největší pozornost jsem věnovala především logopedické terapii, ale zaměřila jsem se i na další poskytovanou péči. Tato část také obsahuje hodnocení rozsahu, dostupnosti a úrovně poskytované logopedické intervence. Výsledkem práce je zhodnocení logopedické, ergoterapeutické a fyzioterapeutické činnosti v rehabilitačním zařízení. Informace by měly přispět k zamyšlení nad potřebou kvalitní a komplexní péče pro osoby po cévních mozkových příhodách.

Strategická analýza Rehabilitačního ústavu v Kladrubech
Musilová, Petra ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Jankůj, Miroslav (oponent)
Svou diplomovou práci jsem zacílila na problematiku vytvoření komplexní strategické analýzy Rehabilitačního ústavu v Kladrubech. Ve své práci se pokusím zhodnotit celkovou situaci, která v ústavu panuje a soustředím se na rozbor pomocí analýz vnitřního a vnějšího prostředí. Výraznou měrou do mé práce vstupuje i fakt, že se naše ekonomika nachází v době ekonomické krize, která se odráží výrazně i ve zdravotnictví. Na závěr se pokusím shrnout a zhodnotit vysledované skutečnosti.

Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením
Zikl, Pavel ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Stejskal, Bohumil (oponent) ; Černá, Marie (oponent)
Hlavním tématem práce je komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením. Teoreticko-metodická část je zaměřena na užívanou terminologii, odhad počtu těchto žáků v našich školách a zejména na komplexní péči/rehabilitaci. V textu je akcentována léčebná složka komplexní péče a možnosti její realizace ve školách (metody léčebné rehabilitace využitelné ve školách, polohování). Ve druhé části práce jsou prezentovány výsledky realizovaných výzkumů, které se týkají edukace a komplexní péče o děti s mentálním a kombinovaným postižením. Jedná se o dva na sebe navazující výzkumy, kde je použita odlišná metodologie. Prvním je výzkum kvantitativní (deskripce a analýza vzdělávání žáků s mentálním a kombinovaným postižením integrovaných v běžných školách) a následují výsledky výzkumu kvalitativního (analýza a komparace vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách speciálních a běžných). Závěr obsahuje shrnutí výsledků a diskusi k nim.

Odpovědnost za škodu způsobenou vadným výrobkem
Kopejtková, Alena ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent)
- 52 - Závěr Odpovědnost za škodu způsobenou vadným výrobkem je jedním z mnoha institutů chránících bezpečnost nejen zdraví, ale i majetku spotřebitele. Její úprava je obsažena ve všech právních řádech ekonomicky vyspělých států, neboť spolu s ekonomickým růstem každého státu se zvyšuje riziko ohrožení bezpečnosti spotřebitele plynoucí z těchto vad. Toto riziko vyplývá především ze stále většího počtů různých výrobků a zejména z jejich technické složitosti. V České republice je odpovědnost za škodu způsobenou vadným výrobkem upravena speciálním zákonem č. 589/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku ve znění zákona č. 209/2000 Sb., který vstoupil v účinnost 1. června 1998. Tento zákon je dnes již komplexní transpozicí směrnice Rady č. 85/374/EHS ze dne 25. července 1985 o sbližování právních a správních předpisů členských států týkajících se odpovědnosti za vadné výrobky. Zde český zákonodárce dokonce ani nevyužil možnosti odchýlení se od několika málo ustanovení, které směrnice výslovně povolovala. Před účinností zákona bylo samozřejmě rovněž možné dovolávat se náhrady škody, která byla způsobena vadným výrobkem, avšak pouze na základě obecné odpovědnosti za škodu dle ustanovení občanského zákoníku. Přesto ani dnes není tato možnost vyloučena, neboť poškozenému se výslovně dává možnost...

Význam edukace a prevence úrazu u dětí při kontaktu se psem
CHLOPČÍKOVÁ, Marie
Disertační práce s názvem: "Význam edukace a prevence úrazu u dětí při kontaktu se psem" vznikla se záměrem poukázat nejen na aktuální stav znalostí a zkušeností dětí při kontaktu s nejoblíbenějším zvířecím společníkem - psem, ale především jako nový edukačně - preventivní koncept, který by měl pomoci snížit u dětské populace riziko vzniku negativních zkušeností (úrazů, napadení) se psy. Cílem disertační práce bylo zkvalitnit znalosti dětí o zodpovědném a bezpečném přístupu ke psům. Teoretická část práce poukazuje na komplexní význam vztahu dítěte a psa. Jednotlivé kapitoly popisují zásadní vliv psa na psychický, emocionální i sociální vývoj dítěte s důrazem na pochopení rozdílů humánně animální komunikace a rizik s ní spojených. Práce současně nastiňuje i problematiku úrazu a konfliktních situací způsobených psem u dítěte, díky neznalosti základních pravidel bezpečného přístupu ke zvířeti.V neposlední řadě pak zdůrazňuje význam primární prevence v dané problematice. Výsledky empirické části práce poukázaly na nejčastější rizikové faktory v chování dětí (příčiny a mechanismy), které mohou předcházet vzniku konfliktních situací. Na základě znepokojivých výsledků první etapy výzkumu byl vytvořen nový interaktivní edukačně preventivní program, vycházející ze zooterapie - metody canisterapie, techniky AAE (Animal Assisted Education - "vzdělávání za asistence zvířat"), kooperativní výuky a situačního učení. Pro zhodnocení efektivity preventivní aktivity byla vytvořena i zpětnovazebná kvantitativní studie, která prokázala zlepšení znalostí o bezpečném přístupu ke psům u žáků prvního stupně základních škol po absolvování preventivního programu.Úspěch praktické podoby preventivního programu ve vzdělávacích zařízeních následně podpořili vznik edukačního materiálu - pracovního sešitu pro děti. Pomůcku lze využít nejen jako didaktický materiál, ale především zdroj vizuálně zpracovaných informací a zásad pro bezkonfliktní soužití dítěte a psa. Disertační práce je uchopitelným materiálem nejen pro laickou veřejnost v rovině vzdělávací, ale i odbornou z hlediska praktikování canisterapie a prevence dětských úrazů.

Respirační fyzioterapie - součást komplexní léčby nemocných Duchennovou muskulární dystrofií
Vargová, Zuzana ; Smolíková, Libuše (vedoucí práce) ; Slováčková, Lenka (oponent)
Duchennova svalová dystrofie je progresivní svalové onemocnění. Toto závažné onemocnění postihuje kromě pohybového systému také respirační systém. Dýchací systém patří mezi jeden z nejvíce ovlivněných systému. Rizika respiračních obtíží se zvyšují se zhoršujícím se stavem v důsledku svalové slabosti. Práce je zaměřená na léčbu respiračního systému. Cílem léčby je včasná prevence a řešení komplikací. Mezi tyto komplikace jsou řazeny kromě skoliosy a kardiálních problémů hlavně neefektivní kašel, noční hypoventilace, nepravidelné noční dýchání a selhání respiračního systému i v denní dobu. Cílem respirační fyzioterapie je udržet správnou funkci plic po co nejdelší dobu a zvolit správný postup rehabilitace v návaznosti na zhoršujícím se stavu pacienta. Intervence vhodné pro pacienty s DMD jsou techniky ke zvýšení plicního objemu, techniky manuálního a mechanického asistovaného odkašlávání a neinvazivní ventilace. NIV je jedna z upřednostněných způsobů léčby v dnešní době. Další metodou je kontinuální invasivní ventilace a ventilace prostřednictvím tracheostomie. Součást léčby je udržování hygieny dýchacích cest, která je základem pro jejich průchodnost. Práce obsahuje kazuistiku pacienta s DMD.

Spolupráce sestry a rodinných příslušníků pacienta s poraněním mozku
LIŠKOVÁ, Sandra
Bakalářská práce se zabývá spoluprací sester a rodinných příslušníků u pacienta s poraněním mozku. Poškození mozku patří mezi nejzávažnější úrazy. Úrazy mozku mají druhou nejvyšší úmrtnost hned po poranění břicha. Lidé často zaměňují termín úraz hlavy s poraněním mozku. Těžké a časté jsou i trvalé následky u těchto úrazů. Kůže na lebce může sice krvácet, ale abychom mohli hovořit o poranění mozku, musí dojít ke skutečnému poškození nebo útlaku mozkové tkáně, které může mít mnoho příčin.Teoretická část popisuje nejčastější úrazy mozku, změny v chování a fatické poruchy u pacienta s poraněním mozku, ošetřovatelskou péči u pacientů s poraněním mozku, komunikaci mezi sestrou, pacientem a jeho rodinou, poukazuje také na důležitost vztahu sestra pacient a význam rodiny. V teoretické části jsme se snažili podat komplexní srozumitelné informace o problematice spolupráce sester a rodinných příslušníků u pacientů s poraněním mozku.Pro empirickou část této bakalářské práce bylo zvoleno kvalitativní šetření. Byla použita metoda sběru dat formou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumné šetření probíhalo v únoru roku 2014. Rozhovory s respondenty byly nahrávány, následně přepsány a zpracovány pomocí kategorizaci dat. Pro zpracování byla stanovena hlavní kategorie a podkategorie, které jsou pro přehlednost zobrazeny ve schématech. K rozhovorům s respondenty docházelo ve Fakultní nemocnici v Motole. Po odsouhlasení výzkumu hlavní sestrou bylo šetření zahájeno. Respondentům byly pokládány předem připravené otázky. Podle toho, jak se rozhovor vyvíjel, byly pokládány doplňující otázky. Rozhovory se sestrami a rodinnými příslušníky byly vedeny odděleně, a to z důvodu možného ovlivňování rodiny ze strany sester. Všechny rozhovory se sestrami i rodinnými příslušníky probíhaly ve Fakultní nemocnici v Motole. Délka trvání rozhovoru se pohybovala okolo 45 minut. Na začátku setkání s respondentem byl nastíněn rozhovor a vysvětlen důvod rozhovoru. Nahrávání rozhovorů nevadilo žádnému respondentovi. U každého rozhovoru byl získán ústní souhlas a vysvětlení anonymity.Při zpracování rozhovorů byla použita metoda otevřeného kódování, kdy bylo každé sestře a rodině přiděleno příslušné číslo. Poté byly v rozhovorech očíslovány odpovědi sester a rodinných příslušníků. Očíslovány byly i řádky, aby bylo možné na ně odkazovat. Tato metoda je nazývaná "papír a tužka" kvůli přehlednému zpracování. Například sestra 1 odpověděla řádkem 3, to je zaznamenané S1/3. Celkem byla stanovena jedna hlavní kategorie a sedm podkategorií u obou skupin respondentů. Vytvořené kategorie a podkategorie můžeme vidět ve schématu jedna a čtyři. Jednotlivé podkategorie byly v empirickém šetření popsány s doplněním rozhovorů a citací. Rozhovory byly nahrány na CD, které je součástí bakalářské práce.Výzkumný soubor byl tvořen dvěma skupinami. První skupinu respondentů tvořilo devět sester ve věku 24-50 let. Z dotazovaných dosáhlo šest sester vysokoškolského vzdělání, dvě respondentky vysokou školu studovaly a jedna respondentka dosáhla středoškolského vzdělání. Čtyři respondentky byli z neurochirurgického oddělení, dvě respondentky z anesteziologicko resuscitačního oddělení (ARO) a tři respondentky z oddělení chronické resuscitační a intenzivní péče (OCHRIP). Druhá skupina výzkumného souboru byla tvořena čtyřmi příbuznými v různém příbuzenském vztahu k pacientovi, rodiny byly ve věkovém rozmezí od 30 let do 68 let.Na výzkumné otázky jsme si odpověděli v rámci výzkumného šetření. Z výzkumné otázky číslo 1 vyplynulo, že sestry rodině nabídnou, že se může zapojovat do ošetřovatelské péče. Sestry s rodinou aktivně komunikují, podávají jí informace o tom, jak pacient spal, jestli jedl, jakou má náladu. Kontakt s rodinou se snažily navázat jako první. Dále sestry spolupracují s rodinou v rámci bazální stimulace, říkají rodině, co mají donést za pomůcky a pak jí bazální stimulaci názorně na pacientovi ukáží.

Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením
Zikl, Pavel
Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením Pavel Zikl Hlavním tématem práce je komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením. Teoreticko-metodická část je zaměřena na užívanou terminologii, odhad počtu těchto žáků v našich školách a zejména na komplexní péči/rehabilitaci. V textu je akcentována léčebná složka komplexní péče a možnosti její realizace ve školách (metody léčebné rehabilitace využitelné ve školách, polohování). Ve druhé části práce jsou prezentovány výsledky realizovaných výzkumů, které se týkají edukace a komplexní péče o děti s mentálním a kombinovaným postižením. Jedná se o dva na sebe navazující výzkumy, kde je použita odlišná metodologie. Prvním je výzkum kvantitativní (deskripce a analýza vzdělávání žáků s mentálním a kombinovaným postižením integrovaných v běžných školách) a následují výsledky výzkumu kvalitativního (analýza a komparace vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách speciálních a běžných). Závěr obsahuje shrnutí výsledků a diskusi k nim.

Využití fyzioterapie u psů
Gollerová, Aneta ; Chmelíková, Eva (vedoucí práce) ; Fiala Šebková, Naděžda (oponent)
Pojmy fyzioterapie, rehabilitace a rekondice obecně vyjadřují komplexní péči o pohybový aparát, která má pomoci s navrácením pacienta do původní kondice po prodělaném úrazu či operaci. A pokud nedojde k úplnému navrácení kondice, alespoň má omezit negativní dopad úrazů a významně zkrátit dobu rekonvalescence a současně snížit rizi-ko nevratných změn kloubů, svalů, vazů nebo nervů a navrátit do plnohodnotného života i s možným hendikepem. Využití fyzioterapie u psů, v posledních letech výrazně roste a rychle se stává uznávanou disciplínou, která je stále více vyhledávaná veterinárními odborníky i vlastníky psů. Na vzniku a rozvoji veterinární fyzioterapie měla nejvíce vliv lékařská fyzioterapie, která má prokázaný pozitivní vliv na pohybový aparát člověka. Fyzioterapie zahrnuje fyzikální a manuální metody. Mezi fyzikální metody řadíme především hydroterapii, magnetoterapii, ultrazvuk a termoterapii. Manuální metody jsou například masáže, Dornova metoda nebo kinesiotaping. Příznivý vliv rehabilitace však není viditelný pouze u pohybového aparátu, ale téměř u celého organismu, od centrální nervové soustavy, přes kardiovaskulární systém až po lymfatický systém. Ze všech domácích zvířat se fyzioterapie nejhojněji uplatňuje právě u psů. V praxi se nejvíce využívá zejména masáží, hydroterapie a nejrůznějších druhů cvičení. Jak se v současnosti ukazuje, fyzioterapie má u psů vynikající výsledky a je využívána převážně jako součást léčby ortopedických a neurologických onemocnění, s úspěchem je však využívána také v léčbě onemocnění vnitřních orgánů a u pacientů s nádorovým onemocněním. Mimo to je také vhodná pro zdravé psy s vysokou zátěží, například sportující či pracovní psy.