Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 184 záznamů.  začátekpředchozí164 - 173dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika elektronické komunikace se zaměřením na mládež
MAJEROVÁ, Aneta
Tématem této bakalářské práce je Problematika elektronické komunikace se zaměřením na mládež. Elektronická komunikace je dnes představována informačními a komunikačními technologiemi (ICT), jejichž prudký rozvoj vedl v posledních letech k výrazné proměně způsobů mezilidské komunikace. ICT zahrnují osobní počítač, elektronickou poštu, mobilní telefon, internet, elektronickou výměnu dat nebo elektronické obchodování aj. Kromě mnoha nesporných pozitiv je však třeba vnímat rovněž celou řadu rizikových jevů, které ICT přinesly. Zvláštní pozornost je pak nutné věnovat té části populace, která je těmito riziky nejohroženější - dětem a mladistvým. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část představuje souhrn informací o současném stavu problematiky. Obsahem současného stavu je elektronická komunikace obecně, její vývoj a její moderní formy, v závěru jsou pak definována specifika a rizika užívání elektronických způsobů komunikace mládeží. Praktická část je vymezena dílčími cíli výzkumu a předem stanovenými hypotézami. Dílčí cíle jsou zvoleny v návaznosti na hlavní cíl celé práce. Hlavním cílem práce je definovat problémy a možná úskalí elektronické komunikace v rámci jejích posledních trendů, a to se zaměřením na mládež. Výzkum byl proveden kvantitativně metodou dotazování technikou anonymního dotazníku. Část otázek mého dotazníku byla použita již dříve v dotazníku Uwe Buermanna, a proto následné vyhodnocení výsledků zahrnovalo nejen komparaci teoretických poznatků s výsledky mého vlastního výzkumu, ale především porovnání mých výsledků s vybranými výsledky Uwe Buermanna. Vyhodnocení probíhalo v kapitole Diskuze. V závěru práce celkově zhodnocuji nejdůležitější výsledky výzkumu a navrhuji opatření, které by snížilo rizikovost některých jevů na internetu. Uvádím zde také možné přínosy mé práce
Uhlíková stopa počítačů v učebně VŠE
Kovařík, Lukáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem uhlíkové stopy a problematikou jejího určování. Teoretické znalosti jsou následně využity v případové studii. Cílem práce je stanovení uhlíkové stopy počítačů v počítačové učebně pomocí vhodných softwarových nástrojů v závislosti na vytížení učebny. První část je věnována termínu uhlíková stopa a jeho vymezení. V rámci kapitoly, která je zaměřena na určování uhlíkové stopy, jsou představeny tři klíčové úhly pohledu na uhlíkovou stopu. Část práce je věnována softwarovým řešením, které slouží k monitoringu uhlíkové stopy. Druhá polovina práce obsahuje případovou studii zaměřenou na určování uhlíkové stopy v oblasti informačních a komunikačních technologií. Nejprve je na základě rozboru aktivit a procesů v učebně změřena spotřeba elektrické energie. Z ní je následně vypočtena orientační hodnota velikosti uhlíkové stopy za týden provozu učebny. Výsledek nabízí Vysoké škole ekonomické v Praze přibližný pohled na výuku v počítačové učebně v kontextu ochrany životního prostředí.
Analýza vývoje trendu růstu internetového obchodování z logistického hlediska a jeho vliv na příjmy do státního rozpočtu ČR v letech 2005-2010
Jonák, Martin ; Pfeifer, Lukáš (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou internetového obchodování z hlediska logistiky, jakožto dominantní stránkou ovlivňující konečnou marži v tomto odvětví, zisk. Kladný hospodářský výsledek elektronických obchodů je podle legislativy České republiky zdaněn příslušnou měrou. Druhý pohled na danou problematiku je z hlediska vlivu internetového obchodování na příjmy do státního rozpočtu ve sledovaném období 2005-2010. Vybraný časový interval je historicky optimální pro interpretaci vlivu na příjmy do státního rozpočtu a ukazuje na zajímavá fakta vykreslená v závěru práce.
Informační systémy ve firmách - aplikace ve firmě Meopta-optika, s.r.o.
Zavadilová, Veronika ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Vlk, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou informačních a komunikačních technologií, konkrétně jejich postavením a vlivem na světovou ekonomiku. Dále je práce orientována na popis a potřebu ICT produktů v podniku, charakteristiku informačních systémů a systémových modulů. Práce se dále specializuje na proces zavádění informačního systému v podniku a to jak teoreticky, tak následně prakticky. Celý proces je situačně uveden na příkladu výrobního podniku Meopta -- optika, s.r.o., přičemž z důvodu nutnosti integrace nového systému se systémy stávajícími, uvádím také jejich přehled. Souběžně s touto problematikou je zmíněn proces implementace nového systému v rámci inovace systému stávajícího; přechod na novou verzi IS. Cílem práce je zdůraznění role ICT ve světové ekonomice. Dále je práce vedena konkrétněji na teoretický popis a praktickou ukázku funkcionality informačních systémů a jejich zavádění v podniku v případě nového IS, popř. inovace stávajícího IS přechodem na novou verzi. Zdrojem informací pro zpracování bakalářské práce byla především odborná literatura a účast na přednáškách z oblasti ICT. Dále webové stránky zaměřené na danou problematiku. V neposlední řadě konzultace s vedoucí práce a odborníky ze společnosti Meopta -- optika, s.r.o.
Geocaching - volnočasová aktivita současnosti
KOČEROVÁ, Martina
Práce se zabývá hrou Geocaching. Teoretická část charakterizuje dobu a okolnosti vzniku hry a hru a její význam. Dále následují popis hry Geocaching a hypotézy o tom, proč lidé Geocaching hrají. Praktická část obsahuje vyhodnocení ankety a porovnání těchto výsledků s vyslovenými hypotézami. Ukázalo se, že lidé hrají Geocaching kvůli naplňování některých jejich potřeb. Konkrétně se jedná především o potřeby společenské a potřebu seberealizace, ale také o základní potřebu pohybu, bezpečí (jistoty) nebo svobody. Neuspokojené potřeby jsou vnitřní motivací k takovému jednání, které vede k jejich naplnění. Hra Geocaching svým hráčům poskytuje možnost naplnění potřeby společenské a potřeby seberealizace, které jsou uspokojovány navázáním vztahů přátelství, pobytem v přírodě obohaceným hledáním keší, poznáváním nových míst, získáváním nových vědomostí, zkušeností a jejich sdílením s druhými lidmi. Dále pak základních potřeb pohybu a bezpečí (jistoty), které jsou naplňovány především pohybem v přírodě, pocitem sounáležitosti se skupinou a možností anonymity a svobodného rozhodování se.
Vliv informačních a komunikačních technologií na konkurenceschopnost ekonomiky ČR
Řezáč, Miroslav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Novák, Josef (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zmapovat a určit pozici ICT sektoru v hospodářství České republiky, určit konkurenceschopnost tohoto odvětví v rámci ekonomiky ČR. V první části této práce je zkoumáno a zhodnoceno aktuální postavení ICT sektoru v ekonomice ČR, především z hlediska podílů na přidané hodnotě a zaměstnanosti. Tato část poskytuje obecnou představu o postavení ICT sektoru v porovnání s ostatními odvětvími hospodářství. Druhá část je věnována dalšímu rozboru hospodářství ČR. Konkrétně je zde sledován vývoj jednotlivých odvětví sdružených do skupin podle míry využití ICT. Stejně jako v první části je i zde věnována pozornost vývoji časových řad. Třetí část rozšiřuje předchozí pohled o globální měřítko. Sumarizuje zprávu Světového ekonomického fóra, která hodnotí konkurenceschopnost zkoumaných zemí. Kapitola dává jasný přehled o pozici České republiky ve srovnání se zeměmi Evropské unie, resp. zbytkem vyspělých ekonomik. Nejprve je zhodnocena celková pozice země v jednotlivých oblastech, následně je detailně rozebrána část věnována ICT sektoru. Hodnotící data zprávy jsou zde průběžně interpretována a kapitola zároveň nabízí výčet oblastí, na které je nutné zaměřit pozornost s cílem zlepšit celkovou konkurenceschopnost země. Čtvrtá část je zaměřena na metodiku hodnocení projektů a zpracování knihovny případových studií. Kapitola hodnotí použitelnost metodiky, jejímž cílem je zachytit všechny přínosy ICT investic, poukazuje na její silné stránky i navrhuje změny pro příští vývojové verze. Součástí kapitoly jsou i vzorově zpracované případové studie. Závěr shrnuje poznatky získané v průběhu zpracovávání, hodnotí přínosy celé diplomové práce.
Projekt zavedení ICT v podniku střední velikosti
Janák, Jiří ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá ICT, Operačním programem Podnikání a inovace se zaměřením na program podpory ICT v podnicích. Dále také vymezením MSP a specifickými rysy podniků střední velikosti. V praktické části je popsán a analyzován ICT projekt ve vybrané společnosti. Následně je hodnocen a jsou navrženy další možnosti vývoje ICT ve firmě. V poslední části jsou uvedeny implikace pro oblast ICT v obdobných podnicích.
Aspekty a souvislosti elektronického účetního výkaznictví
Velechovská, Lenka ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Müllerová, Libuše (oponent) ; Juhászová, Zuzana (oponent)
Disertační práce se v teoretické části zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na účetní výkaznictví, pojednává o aspektech účetního výkaznictví na internetu, popisuje vlastnosti a využití formátu XML a XBRL, vymezuje možnosti a rizika elektronických dokumentů a možné změny v práci auditorů. Praktická část práce obsahuje empirický průzkum způsobu zveřejňování účetních závěrek v ČR prostřednictvím internetu. U vybraného vzorku účetních jednotek zjišťuje a následně prezentuje místo a formu zpřístupňování účetních závěrek jejich uživatelům, a to s ohledem na regulaci příslušnými právními předpisy.
Význam výpočetní techniky v procesu edukace žáků a studentů se zrakovým postižením
PRÁZDNÁ, Radka
Disertační práce je tématicky zaměřena na problematiku informačních a komunikačních technologií v kontextu vzdělávání a jejího významu pro následnou kvalitu života jedinců s postižením zraku. Text poukazuje na nutnost vybavení žáků a studentů se zrakovým postižením nejen standardním objemem vědomostí, ale i specifickými a sociálními kompetencemi, které budou nástrojem kompenzace jejich zrakového znevýhodnění. Praktická část práce má za cíl zjistit specifika v procesu edukace výpočetní techniky žáků a studentů se zrakovým postižením a provést komparaci získaných údajů s výsledky šetření mezi majoritní populací žáků a studentů. Tyto skutečnosti byly šetřeny kvantitativním postupem za použití techniky dotazníku a vyhodnoceny postupy frekvenční statistiky a hypotézy ověřovány testem nezávislosti chí-kvadrát. Výzkumné šetření bylo též zaměřeno na cílovou skupinu rodičů žáků s postižením zraku a jejich pedagogy. U těchto cílových skupin byly zjišťovány a komparovány významné faktory ovlivňující optimalizaci celého edukačního procesu. Na základě sebraných dat a jejich statistického vyhodnocení se podařila prokázat významná souvislost mezi úrovní dosažených kompetencí z oblasti IKT a stupněm zrakového postižení. výsledky empirické části též poukazují, že vzdělávání žáků s postižením zraku v hlavním vzdělávacím proudu stále dosahuje značných rezerv v porovnání s edukačním procesem v základních školách speciálních pro žáky se ZP. Teoretickou část disertační práce tvoří tři kapitoly, které pojmově a věcně vymezují problém. Úvodní kapitola se v teoretické rovině věnuje zrakovému postižení a jedinci s tímto typem znevýhodnění. Druhá kapitola předkládá systém edukace žáků a studentů s postižením zraku a závěrečná kapitola práce se věnuje informačním a komunikačním technologiím, jako nástroji kompenzace informačního deficitu jedinců s postižením zraku. Na základě výsledků disertační práce budou ve spolupráci s SPC (Speciálně pedagogické centrum) v Č. Budějovicích vytvořena metodická doporučení pro optimalizaci tvorby specifických kompetencí u žáků s postižením zraku vzdělávaných v hlavním vzdělávacím proudu. Teoretickým výstupem budou studijní materiály pro studijní obor speciální pedagogika na ZSF-JU.
Didaktické evaluace edukační činnosti na 1.stupni ZŠ za současného stavu informačních a komunikačních technologií.
PÁV, František
Tato diplomová práce se v první, teoretické části zabývá dopadem informačních a komunikačních, ale i dalších technologií na vývoj lidské společnosti. V druhé kapitole seznamuje s možnostmi dnešních škol a konkrétními dopady technologií na vzdělávací proces. Třetí kapitola seznamuje s možností využití ICT na 1. stupni základní školy. Popisuje stav mezi učiteli, žáky a ICT. Velice důležitou částí je bezpečnost spojená s používáním ICT. Druhá praktická část se pak zabývá výzkumným šetřením mezi učiteli na 1. stupni základní školy. Zjišťuje jejich postoj k ICT. Dále zahrnuje výzkumný projekt, který se pokouší zjistit vliv ICT na žáky v edukačním procesu. Cílem diplomové práce je tedy zjistit stav ICT na školách a míru jejich využívání. Dále také to, zda jsou učitelé ochotni s ICT pracovat a zejména se v tomto oboru dále efektivně vzdělávat. Pokusím se navrhnout vhodná řešení, která učitelům pomůžou v jejich reakci na vývoj ICT a na informační gramotnost svých žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 184 záznamů.   začátekpředchozí164 - 173dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.