Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Centrální koordinační porucha - literární rešerše
Kosová, Blanka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Centrální koordinační porucha - literární rešerše Cíle: Teoretická část práce pojednává o centrální koordinační poruše, její diagnostice, etiologii, dělení a vyšetřování v průběhu různého věku dítěte. V praktické části byly porovnávány studie pojednávající o atypickém vývoji motoriky dětí s centrální koordinační poruchou. V diplomové práci je často použita zkratka CKP (centrální koordinační porucha) a také DCD (developmental coordination disorder) a to v závislosti na zdroji, ze kterého bylo čerpáno. DCD je anglický ekvivalent zkratky CKP. Metody: Diplomová práce má deskriptivně-analytický charakter. Bude zpracována formou literární rešerše. Výsledky: Zpracováním dostupných literárních zdrojů byl vytvořen ucelený pohled na problematiku centrální koordinační poruchy. Tato práce zhodnotila atypickou motoriku dětí s centrální koordinační poruchou školního a předškolního věku z pohledu různých autorů. Bylo zjištěno, jaké diagnostické postupy se používají a jaké obtíže jsou pro děti školního a předškolního věku s centrální koordinační poruchou nejvíce limitující. Klíčová slova: centrální koordinační porucha, jemná motorika, funkce ruky, hrubá motorika
Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií
Morávková, Markéta ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií Abstrakt Diplomová práce se zabývá možným výskytem vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problematice vývojové dyspraxie, někdy též nazývané jako vývojová porucha koordinace. Současně je v práci také popsa- ná vývojová dysfázie, kterou se zabývá především logopedie a ve fyzioterapii je méně známá. Provázaností obou poruch se věnuje poslední kapitola teoretické části. Cílem praktické části je zhodnotit motorické dovednosti u dětí s vývojovou dysfázií pomocí diagnostické baterie Movement Assessment Battery for Children 2. Při vyhodnocování výsledků jsme použili zahraniční normy a zároveň nově publikované české populační normy. V rámci výzkumu bylo vyšetřeno 89 dětí s průměrným věkem 69 měsíců. První skupina obsahovala 41 dětí s vývojovou dysfázií. Ke skupině byla vytvořena kontrolní skupina čítající 48 dětí. Výzkum ukázal statisticky významný rozdíl v motorických do- vednostech dětí s vývojovou dysfázií oproti kontrolní skupině a to jak dle české tak za- hraniční normy. Nicméně neprokázali jsme rozdíl v motorických dovednostech mezi dysfatickými chlapci a dysfatickými dívkami. Stejně tak nebyl prokázán rozdíl mezi pětiletými a šestiletými dysfatickými dětmi. Naopak se nám podařilo...
Vývojová porucha koordinace/vývojová dyspraxie u pacientů s idiopatickou skoliózou - pilotní studie
Mašíková, Darina ; Lepšíková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Vránová, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vývojové poruchy koordinace a její výskyt u pacientů s idiopatickou skoliózou. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmů vývojová porucha koordinace, senzorická integrace a idiopatická skolióza. Výzkumná část zjišťuje souvislost mezi výskytem idiopatické skoliózy a dyspraxie. Účastnilo se jí celkem třicet probandů. Osmnáct z nich jsou pacienti s idiopaticku skoliózou, kteří byli rozděleni do dvou skupin dle věku. První skupina (ve věku od 7 do 10 let) byla tvořena čtyřmi pacienty, druhá skupina (ve věku 11 až 16 let) čtrnácti pacienty. Kontrolní skupinu tvořilo dvanáct dětí páté třídy běžné základní školy. Děti byly testovány pomocí standardizované baterie testů Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2). Zároveň bylo měření doplněno o dva dotazníky pro rodiče. V dotazníku DCDQ'07 rodiče subjektivně posuzovali motorické dovednosti svého dítěte s dětmi stejného věku a pohlaví. Druhý dotazník byl zaměřen na podrobnější informace ohledně období těhotenství, vývoje dítěte, přítomnosti onemocnění či vad, apod. Mezi motorickými dovednostmi dětí s idiopatickou skoliózou a kontrolní skupinou byl zjištěn rozdíl jak v celkovém skóre, tak v komponentě testující jemnou motoriku. Mezi skoliotiky s křivkou nad 20ř a pod 20ř nebyl prokázán rozdíl v MABC-2...
Posturální funkce a motorické dovednosti dětí s vadným držením těla
Pelánková, Zuzana ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Syslová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá dvěma diagnózami dětského věku - vadným držením těla a vývojovou poruchou koordinace. Ve své teoretické části shrnuje dostupné informace a aktuální poznatky o daných problematikách se zaměřením na etiologii, prevalenci v populaci, prognózu, metody hodnocení, diagnostiku i terapii. Hlavním cílem praktické části diplomové práce bylo zhodnotit motorické dovednosti cvičených dětí s vadným držením těla ve srovnání s dětmi běžné populace. Za tímto účelem byly výzkumná skupina (13 dětí, průměrný věk 9,85 let) a kontrolní skupina 1 (16 dětí, průměrný věk 9,94 let) otestovány testem Movement Assessment Battery for Children 2. Mezi motorickými dovednostmi cvičených dětí s vadným držením těla a motorickými dovednostmi dětí z běžné populace jsme neprokázali rozdíl. Dále jsme v práci zjišťovali, zda děti s vadným držením těla, které jsou vedeny v terapii, vykazují méně pohybové aktivity oproti běžné populaci. Z dotazníků vyplněných rodiči testovaných dětí jsme zjistili, že v kvantitě mimoškolní pohybové aktivity dětí s vadným držením těla a dětí z běžné populace není statisticky významný rozdíl. Rozdíl jsme neprokázali ani v testu postury a posturálních funkcí, kde bylo naším cílem zjistit, zda vadné držení těla dětí významně ovlivní výsledky tohoto testování. Powered by...
Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů se zaměřením na lateralitu a u dětí a adolescentů se specifickými vývojovými poruchami školních dovedností
Jínová, Anna ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
10 Anotace Diplomová práce se zabývá souvislostmi mezi vývojovou poruchou koordinace (nebo také vývojovou dyspraxií) a lateralitou. V teoretické části shrnuje současné poznatky o původu a vzniku laterality, jejím vývoji a možnostech testování. Dále se zabývá poznatky o vývojové dyspraxii, její charakteristikou, etiologií, prevalencí, možnostmi diagnostiky a terapie. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se liší frekvence výskytu motorických obtíží mezi dětmi s pravostrannou a levostrannou lateralitou. K tomu byl využit test Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2), kterým jsme vyhodnotili motorické dovednosti u celkem 64 dětí (30 s levostrannou lateralitou, 34 s pravostrannou lateralitou). Nepodařilo se nám prokázat rozdíl mezi těmito dvěma výzkumnými skupinami, jejich výsledky byly naopak velmi vyrovnané. Dále jsme zkoumali frekvenci výskytu motorických obtíží u dětí se zkříženou lateralitou, kde nebyl prokázán významný rozdíl oproti běžné populaci. Poslední zkoumanou skupinou pak byly děti se specifickými vývojovými poruchami školních dovedností, u kterých jsme zjistili statisticky významný rozdíl ve výskytu motorických obtíží ve srovnání s běžnou populací.
Testování dyspraxie u dětí a adolescentů tancujících akrobatický rokenrol a u dětí a adolescentů se specifickými abnormitami
Metlická, Martina ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bibliografický záznam METLICKÁ, Martina. Testování dyspraxie u dětí a adolescentů tancujících akrobatický rokenrol a u dětí a adolescentů se specifickými abnormitami. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství, 2015. 91 s. Vedoucí diplomové práce MUDr. Josef Kraus, CSc. Abstrakt Teoretická část této diplomové práce shrnuje stručně poznatky o vývojové dyspraxii a krátce charakterizuje jednotlivá onemocnění, se kterými se potýkali probandi z testovaného souboru dětí se specifickými abnormitami, a to neurofibromatózou typu 1 a Aspergerovým syndromem, a zkoumá jejich souvislost s vývojovou dyspraxií. Dále jsou zmíněny možnosti terapie s využitím tance. Praktická část je zaměřena na hodnocení úrovně motorických dovedností u dětí se specifickými abnormitami a u dětských tanečníků rokenrolu pomocí testové baterie Movement Assessment Battery for Children 2. Dalším cílem je zjištění, zda úroveň motorických dovedností koreluje s úrovní pozornosti, vyšetřené Testem pozornosti d2. Posledním cílem práce je zhodnotit míru pohybové aktivity tanečníků rokenrolu za pomocí akcelerometru ActiGraph GT3X. U dětí se specifickými abnormitami se potvrdila přítomnost motorických obtíží, nepotvrdily se však rozdíly ve výkonu v jednotlivých komponentách testu MABC-2. Neprokázal se...
Speciálně pedagogická diagnostika a intervence u osob s vývojovou dyspraxií/vývojovou poruchou koordinace
Smékalová, Barbora ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce "Speciálně pedagogická diagnostika a intervence u osob s vývojovou dyspraxií/vývojovou poruchou koordinace" se v teoretické části snaží shrnout aktuální poznatky týkající se vývojové dyspraxie. Zaměřuje se především na informace z oblasti diagnostiky a intervence, které jsou využívané nebo by mohly být využitelné ve speciální pedagogice. Praktická část se věnuje současnému stavu diagnostiky vývojové dyspraxie v České republice. Pomocí dotazníků adresovaných pracovníkům pedagogicko- psychologických poraden se především snaží popsat současnou situaci týkající se diagnostiky vývojové dyspraxie. Zvláštní důraz je kladen na využitelnost testovací baterie Movement Assessment Battery for Children 2, která je v současné době ve světě jednou z nejrozšířenějších standardizovaných metod využívaných k diagnostice vývojové dyspraxie.
Posturální funkce v časném věku a výsledný stav motorických funkcí ve školním věku
Líbalová, Kateřina ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Posturální funkce v časném věku a výsledný stav motorických funkcí ve školním věku" shrnuje v teoretické části poznatky o motorických schopnostech a dovednostech, o řízení a vývoji posturální kontroly, o řízení a vývoji hrubé a jemné motoriky. Teoretická část také podává stručnou charakteristiku vývojové poruchy koordinace, způsobu její diagnostiky, možnostech léčby a dále představuje nejrozšířenější testy používající se k hodnocení motoriky a jejích poruch. Praktická část je zaměřena na porovnání výsledků testování dle Vývojové kineziologie jako vyšetřovací metody a testu MABC-2. Nebyly nalezeny žádné statisticky významné souvislosti mezi výsledky testu Vývojová kineziologie jako vyšetřovací metoda prováděném v prvním týdnu, pátém týdnu a třetím měsíci postnatálního vývoje a výsledky testu MABC-2 prováděného u týchž dětí ve školním věku. Rovněž nebyly nalezeny statisticky významné souvislosti mezi výsledky testu MABC-2 sportujících dětí a nesportujících dětí, ani mezi výsledky testu MABC-2 u dětí sportujících rodičů a dětí nesportujících rodičů. Klíčová slova: Posturální funkce, vývojová kineziologie, motorické schopnosti, motorické dovednosti, senzorická integrace, vývojová porucha koordinace.
Možnosti diagnostiky a terapie u dětí s vývojovou dyspraxií / vývojovou poruchou koordinace
Smékalová, Barbora ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce "Možnosti diagnostiky a terapie u dětí s vývojovou dyspraxií / vývojovou poruchou koordinace" se v teoretické části zabývá vymezením pojmů vývojová dyspraxie a vývojová porucha koordinace, dále shrnuje nejnovější poznatky týkající se hodnocení motorických poruch u dětí a možností jejich léčby. Praktická část se věnuje některým možnostem diagnostiky DCD. Využivá testovací baterie Movement Assessment Battery for Children 2, která slouží k identifikaci motorických poruch u dětí. Dále se u vybraných dětí věnuje klinickému vyšetření praktických funkcí a využívá dotazník DCDQ'07. Byla potvrzena existence motorických potíží u některých dětí s ADHD, SPU a s autismem a dále signifikantní rozdíl standarních skóre jednotlivých komponent u dětí s SPU. Byla zjištěna zhoršená kvalita některých praktickýých funkcí u vybraných dětí a výsledek odpovídající DCD v DCDQ'07.
Hodnocení vývojové dyspraxie a efektů její léčby u dětí
Smržová, Jitka ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení vývojové dyspraxie a efektů její léčby u dětí" v teoretické části shrnuje poznatky o vývojové dyspraxii, resp. vývojové poruše koordinace (DCD). Praktická část se zabývá využitím nového diagnostického testu Movement Assessment Battery for Children 2 určenému k identifikaci motorických poruch u dětí. Byla potvrzena existence motorických potíží u některých dětí s ADHD a některých pacientů s neurofibromatózou typu 1. Nebyl zjištěn signifikantně významný rozdíl úrovně pohybových dovedností sportovních gymnastek a dětí věnujících se všestranně rozvíjejícím pohybovým aktivitám. Nebyla potvrzena ani signifikantně významná korelace hodnoty BMI a úrovně motorických dovedností u dětí. Hodnocení efektu léčby potvrdilo, že intervence je pro děti s dyspraxií prospěšná. Zlepšení se projeví zejména v činnostech, které byly specificky trénované. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.