Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezioborovými vztahy chemie a geologie v kontextu přírodovědného vzdělávání. Diplomová práce se zabývá učivem daným Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia, které se týká anorganické chemie, mineralogie a petrologie. Dále je v diplomové práci přehledně zpracováno zařazení zmíněných témat do školních vzdělávacích programů různých gymnázií. V práci je kladen důraz hlavně na praktické činnosti ve výuce zmíněných předmětů tj. laboratorní práce. V diplomové práci jsou zpracovány náměty na chemické a fyzikální pokusy, na kterých je možné demonstrovat vztahy mezi těmito předměty a geologií. K těmto pokusům jsou vypracovány pracovní listy s autorským řešením, které jsou součástí přílohy této práce.
Začlenění mineralogického učiva do školních vzdělávacích programů
Kálalová, Anna ; Matějka, Dobroslav (vedoucí práce) ; Ziegler, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky geologie a především mineralogie na čtyřletých gymnáziích a na vyšším stupni víceletých gymnázií. Pro účely této práce byl sestaven dotazník, jehož cílem bylo zjistit informace o řešení organizace výuky geologie a především mineralogie na těchto typech škol a jejich zařazení do školních vzdělávacích programů. Z výsledků dotazníků vyplynulo, že jednotlivá gymnázia se velmi liší organizací výuky geologie. Mineralogie je nejčastěji vyučována v prvním ročníku čtyřletého, nebo odpovídajícího ročníku víceletého studia. Na některých školách je mineralogie probírána pouze v ročnících odpovídajících základní škole. Volitelný seminář, ve kterém je geologie vyučována, si mohou zvolit žáci pouze na necelých čtyřiceti procentech dotázaných škol. Na výuku geologie jsou používány nejrůznější materiály - učebnice pro ZŠ i SŠ, vysokoškolská skripta, odborné knihy a internetové zdroje. Mezi nejběžnější pomůcky používané při výuce geologie patří sbírky vzorků. Velmi časté jsou také modely krystalů a geologické mapy. Méně zastoupeny jsou obrazy, fotografie a filmy s geologickou tématikou. Nejméně běžné jsou pomůcky na mikroskopování a geologický kompas. 48 % gymnázií zařadilo do výuky laboratorní práce i geologickou či mineralogickou exkurzi, 4 % pouze...
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Teplý, Pavel (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce)
SHRNUTÍ Ve své bakalářské práci jsem se zabývala mezioborovými vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání na gymnaziální úrovni. Vyhledala jsem výskyt tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a provedla rešerši středoškolských učebnic chemie a geologie. Vybrala jsem několik běžných minerálů a hornin vhodného chemického složení a vypsala o nich informace z chemického i geologického hlediska. Vyhledala jsem také pokusy s těmito látkami, upravila je a vyzkoušela v praxi.
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Němeček, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Autor bakalářskou práci rozdělil na čtyři hlavní části. První se zabývá významem školství a také tím, jak je školství v České republice organizováno. Následující dvě kapitoly popisují to, jak se rozdělují finanční prostředky ze státního rozpočtu pro školství a jejich následné přerozdělení do regionálního školství pomocí krajů a krajských rozpočtů. Poslední kapitola je věnována Vyšší odborné škole a Střední průmyslové škole Volyně, kdy je v úvodu škola představena, následně jsou rozebrány všechny její finanční příjmy. Na závěr autor navrhl možnosti finančního zlepšení její situace.
Reinhold Huyer (1850-1928). Život a dílo regionálního historika a městského archiváře
KOUBKOVÁ, Hana
Předložená bakalářská práce je pokusem o první komplexnější zachycení života, veřejné činnosti a díla středoškolského učitele, městského archiváře a regionálního historika Reinholda Huyera (1850-1928). Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola popisuje osobní život Reinholda Huyera, jeho studium, rodinu, život v Českých Budějovicích a poslední roky strávené na Dobré Vodě u Nových Hradů. Druhá kapitola pojednává o působení profesora Huyera v německých spolcích ve městě (Deutscher Böhmerwaldbund, Deutsche Liedertafel), o jeho práci ve škole a v městském archivu. Třetí kapitola je zaměřena na dílo Reinholda Huyera. Po závěru, který rekapituluje životní osudy a činnost této osobnosti, následuje seznam použitých pramenů, literatury a prezentace příloh. Práce vznikla na základě prostudování regionálního tisku a Huyerovy dosud nezpracované osobní pozůstalosti uložené ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích.
Vyhodnocení prostředků vynaložených na sledování hodnocení (evaulaci) kvality vzdělávání středních škol kraje Vysočina v letech 2005 - 2011
Pech, Ondřej ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Běláčková, Vendula (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na výběr nejlepšího evaluačního nástroje pro odbor školství kraje Vysočina, který usnadní hodnocení kvality a úrovně škol v tomto kraji. Práce se věnuje zejména vysvětlení základních pojmů souvisejících s procesem evaluace a dále pak pojmům spojeným s kvalitou a managementem kvality. Bakalářská práce identifikuje různé metody evaluace a podrobně popisuje proces autoevaluce. Následná analýza středního školství v kraji Vysočina vyhodnocuje a analýza současných evaluačních nástrojů vede k doporučení nejvhodnějšího evaluačního nástroje.
Analýza středního vzdělávání v hl. m. Praze s důrazem na požadavky trhu práce
Hypšmanová, Tereza ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá středním vzděláváním, konkrétně v hl. m. Praze. Hlavním cílem je zjistit, zda absolventi středních škol nacházejí uplatnění na trhu práce v Praze. Dokument je rozdělen do čtyř kapitol, první vysvětluje pojem vzdělávání, jeho strukturu a legislativní úpravu. Druhá kapitola se zabývá středním vzděláváním v České republice, třetí kapitola konkretizuje střední vzdělání v hl. m. Praze se zaměřením na absolventy středních škol. Čtvrtá kapitola charakterizuje trh práce v Praze a analyzuje naplnění trhu práce absolventů. Závěr se zabývá otázkami, které byly položeny v úvodu, a naplněním cílů bakalářské práce. Bakalářská práce je zpracována na základě dat z Českého statistického úřadu, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Ústavu pro informace ve vzdělávání, Národního ústav odborného vzdělávání, Ministerstva práce a sociálních věcí a krajských ročenek.
Financování středního školství v ČR - případová studie
Šafránek, Michal ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsobem financování středního školství v České republice. Práce je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena na jednotlivé finanční zdroje středních škol a možnosti jejich použití. Důraz je kladen především na prostředky ze státního rozpočtu rozdělované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Druhá část obsahuje srovnání ČR se zeměmi OECD pomocí vybraných indikátorů oblasti středního školství. Závěrečná třetí část se věnuje hospodaření Gymnázia Vrchlabí v letech 2007 -- 2010. Pozornost je věnována především meziročním rozdílům a jejich příčinám. Práce rovněž obsahuje možná doporučení, která vedou ke zlepšení finanční situace vybrané školy.
Jaroslav Maňák - profesor v oblacích
MLČÁK, Martin
Předkládaná diplomová práce se zabývá životem a veřejnou činností středoškolského profesora Jaroslava Maňáka. Svou aktivitou a pílí se zasloužil o vzkvétání spolkového života v Českých Budějovicích. Dále mu vděčíme za rozvoj sportovního letectví v jižních Čechách. Práce je, kromě úvodu a závěru, rozdělena do pěti hlavních kapitol. První kapitola stručně pojednává o celém životě Jaroslava Maňáka. Druhá kapitola popisuje stav středoškolského školství ve městě a pedagogické působení pana profesora. Následuje nejobsáhlejší kapitola věnovaná letectví. Člení se do šesti podkapitol a přibližuji zde oblast největšího zájmu Jaroslava Maňáka. Další kapitola si všímá meteorologických pozorování a rekapituluje stav pozorování ještě před Maňákovým působením. Poslední pátá kapitola pojednává o působnosti profesora Maňáka v méně významných spolcích ve městě. Každému spolku je věnována samostatná podkapitola. Po závěru, který rekapituluje životní osud a činnost osobnosti, následuje seznam použitých pramenů, literatury a prezentace příloh.
Financování středního školství v ČR - případová studie
Machová, Jana ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se zabývá středním školstvím. Cílem práce je zjištění, jakým způsobem je financováno střední školství v ČR. Dále je zkoumána samotná podoba středního školství a organizace školství v ČR. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část se zabývá školstvím obecně. Školství je zařazeno v rámci ekonomiky. A dále je definována organizace školství v ČR a jeho jednotlivé stupně. Druhá část je věnována již jen středním školám. Jsou zde uvedeny jednotlivé druhy škol a také průběh studia, od přijetí až po ukončení. Je zmíněn také systém nových státních maturit. Třetí část se zaměřuje na financování školství. Jsou definovány způsoby financování obecně. A více je přiblíženo financování středního školství. Jsou definovány druhy normativů a také uvedeny konkrétní hodnoty pro dané normativy. Závěr třetí části se věnuje školství ve Středočeském kraji. Čtvrtá, poslední část, se věnuje konkrétní škole. Škola je přiblížena jak z formální stránky, tak i z finančního hlediska, tj. z výkazů školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.