Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Změny krevního obrazu u chronicky nemocných pacientů a jeho laboratorní zpracování
VÁVROVÁ, Michala
Ve své bakalářské práci se zabývám anémií chronických onemocnění (ACD), která je druhou nejčastější anémií po anémii z nedostatku železa a obvykle doprovází chronické zánětlivé, infekční či dokonce autoimunitní onemocnění. V teoretické části popisuji anémii z obecného hlediska, neboť se jedná o velmi časté onemocnění. Dále se zabývám poruchami metabolismu železa a jeho správným fungováním v organismu, diagnostikou, příčinami, léčbou a novými léčebnými přístupy ACD. Zvláštní pozornost věnuji pacientům, kteří mají anémii s chronickým onemocněním ledvin. Je to jedna z nejčastějších primárních chorob, kterou anémie doprovází a za poslední desetiletí se stala předmětem intenzivního studia. V praktické části se věnuji analýze dat. Nejprve jsem vyšetřila krevní obraz 30 pacientům s ACD pomocí hematologického analyzátoru CELL-DYN Ruby v laboratoři STAFILA, spol. s. r. o. České Budějovice za období červen 2016 až duben 2017. Z krevního obrazu pacientů jsem se dále zabývala těmito parametry: počtem erytrocytů (RBC), množstvím hemoglobinu (HGB), středním objemem erytrocytů (MCV) a distribuční šíří erytrocytů (RDW), poněvadž bývají spojovány s ACD. Vypozorovala jsem, že ACD se nejvíce vyskytovala u pacientů ve věkové kategorii nad 70 let, která zahrnovala hlavně ženy a podle spočítaného průměrného věku obou pohlaví se u žen choroba projevuje o něco dříve. Téměř všichni pacienti měli nízké hodnoty RBC i HGB. Podle hladiny HGB jsem určila závažnost anémie. Nejvíce pacientů mělo lehkou anémii a nejméně pacientů těžkou. Dle průměrných hodnot hemoglobinu (Hb) pro jednotlivé věkové kategorie jsem vysledovala, že hodnota Hb klesá se zvyšujícím se věkem. Dle parametru MCV měla většina pacientů normocytární anémii a dle RDW se heterogenní populace erytrocytů vyskytovala více u mužů. Své výsledky jsem porovnala se studiemi a potvrdila si, že jde opravdu o ACD.
Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.)
Slavíčková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.) si klade za cíl zachytit vývoj zdravotně sociální situace osob se sníženou soběstačností v důsledku chronického onemocnění, zdravotního postižení a stáří v kontextu situace životní. Zároveň se snaží rozkrýt, jak vnímají tyto osoby pomoc a jakou pomoc zdravotně-sociálního pracovníka preferují. Teoretická část se zabývá zdravotně sociální problematikou osob se sníženou soběstačností s akcentem na sociálně pedagogické aspekty zvládání životních situací. Je rozdělena do pěti kapitol. První z nich se zabývá problematikou zdraví a nemoci. Je zde také věnována pozornost specifikám životní situace osob se sníženou soběstačností. Ve druhé kapitole je vymezena základní terminologie zdravotního postižení a soběstačnosti. Dále je zde z hlediska mé dosavadní praxe v GARC speciálně začleněno postižení tělesné jako faktor limitující soběstačnost. Své místo zde také zaujímají subjektivní a objektivní činitelé působící na život člověka s postižením. Třetí kapitola obsahuje vymezení role osoby se sníženou soběstačností ve společnosti, role jejich rodinných příslušníků a přehled dávek a sociálních služeb poskytovaných osobám se sníženou soběstačností dle zákona č.108/2006 Sb. o...
Život s HIV/AIDS: strategie zvládání rizik a narušené identity
Miott, Jana ; Morávek, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
HIV/AIDS je onemocnění, které je více než jakékoli jiné provázeno vysokou mírou stigmatizace a diskriminace. Lidé diagnostikovaní s tímto onemocněním se proto musejí vyrovnávat s novou nepříjemnou situací a stigmatizovanou identitou. Běžné sociální interakce a zdravotní komplikace se stávají potenciálním zdrojem konfrontace a mohou ohrozit sociální vztahy, nebo znehodnotit a narušit identitu osob žijících s HIV/AIDS. Tato práce spojuje koncept sociálních a zdravotních rizik, stigmatizace a identity a je zaměřena na: 1) proces vyrovnávání se s diagnózou a jejím dopadem na identitu a každodenní život osob s HIV/AIDS; 2) roli dostupných sociálních sítí v procesu vyrovnávání se s onemocněním a stigmatizací a 3) strategie zvládání zdravotních a sociálních rizik, která s tímto onemocněním souvisejí. V procesu vyrovnávání se s diagnózou a překonávání prvotního šoku hraje rozhodující roli informovanost. Díky podpoře sociálních sítí může diagnostikovaná osoba snáze a rychleji dospět k zaujmutí tzv. racionálního přístupu k onemocnění a následně k akceptaci HIV/AIDS jako součásti života. Osoby žijící s HIV/AIDS se potýkají také s celou řadou rizik. Oblast zdravotních rizik je rozdělena do dvou hlavních kategorií: ohrožení vlastního zdraví a ohrožení cizího zdraví. V rámci rizik týkajících se vlastního zdraví...
Chronicky nemocné dítě na základní škole
HARŠÁNIOVÁ, Pavla
V této bakalářské práci je popsána a rozebrána problematika chronicky nemocných dětí v mladším školním věku v období jejich docházky na základní školu. Nejprve jsou zmíněny historické aspekty a historický vývoj péče o osoby a zejména děti se zdravotním znevýhodněním se zaměřením se na chronická onemocnění. Vyzdvižen je význam některých osobností, které přispěly k rozvoji péče o chronicky nemocné a k začlenění těchto dětí do běžného procesu vzdělávání či se zasloužily o vznik specializovaných zařízení pro chronicky nemocné. V práci je zmíněn také přístup společnosti a odborníků k dětem chronickým onemocněním a instituce, které pečují o chronicky nemocné děti. Jsou zde také popsány charakteristiky, etiologie, diagnostika, rizika a krizové situace, terapie a léčba a prevence u chronických onemocnění, později zmíněných v praktické výzkumné části práce. Zmíněny pak jsou zejména výstupy dopadu chronických onemocnění na běžnou školskou a vzdělávací praxi, docházku dětí do školy a výuku, spolupráce školy a rodičů. Specifikována jsou možná omezení u jednotlivých onemocnění. Poslední z teoretické části jsou úvahy a zamyšlení se nad vlivem chronických onemocnění na běžnou školní docházku a výuku ve škole. V praktické části jsou zodpovězeny výzkumné otázky základě výzkumu, provedeného dotazníkovou formou, je zde i zamyšlení se nad možnými řešeními v běžné pedagogické praxi.
Možnosti edukace dětí při dlouhodobém pobytu ve zdravotnickém zařízení.
KULIŠOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce se zabývá edukací dětí s chronickým onemocněním při dlouhodobějším pobytu ve zdravotnickém zařízení, řeší, jakým způsobem ovlivňuje pobyt v tomto zařízení rozvoj dítěte v oblasti vzdělávání. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako charakteristika školního věku, problematika chronicky nemocného dítěte, možnosti a formy vzdělávání chronicky nemocných dětí. V praktické části je řešeno, jak ovlivňuje dlouhodobější pobyt ve zdravotnickém zařízení rozvoj dítěte v oblasti vzdělávání, a to ve třech rovinách. Jednak jsou zkoumány odlišnosti, formy a způsob výuky ve zdravotnickém zařízení, dále je zkoumána adaptace dětí na výuku a dlouhodobý pobyt ve zdravotnickém zařízení. Třetí část se zabývá vlivem specifické školní výuky v lázeňském zařízení na opětné začlenění nemocných dětí do vzdělávacího procesu na kmenové škole. Výzkum se prováděl v Léčebných lázních Lázně Kynžvart a byla použita metoda dotazování.
Výchova dítěte s chronickým onemocněním v rodině
TUŠEROVÁ, Ivana
Práce se zabývá problematikou chronicky nemocných dětí. Tím, že je každá rodina něčím specifická, její vnímání je odlišné, snaží se práce ukázat, jakým způsobem může chronické onemocnění ovlivnit fungující rodinu, jak dlouhodobě ovlivňuje vztahy mezi jednotlivými členy rodiny a styl rodičovské péče nejen ve vztahu k nemocnému dítěti, ale i k jeho sourozencům. Popisuje vlastní prožitky jednotlivých rodin, to jak každá rodina prožívala nemoc rozdílně, ale současně ukazuje, co mají společného.
Astma bronchiale u dětí a jeho zdravotně sociální dopad
JANDOVÁ, Martina
Astma bronchiale patří mezi onemocnění, které postihuje významnou část celosvětové populace. Je nejčastější chronickou nemocí dětského věku a představuje nezanedbatelnou medicínskou, sociální i ekonomickou zátěž jak pro nemocné dítě, jeho rodinu, ale i pro celou společnost, a to jak z hlediska absence dětí ve škole, absence rodičů v zaměstnání v době ošetřování nemocného dítěte, tak z hlediska přímých nákladů na léčebně-preventivní péči. Cíl práce: Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit konkrétní dopad onemocnění, astma bronchiale, pro rodinu dítěte s tímto onemocněním ve věkové kategorii předškolních dětí a dětí mladšího školního věku a informovanost rodičů o onemocnění svého dítěte. Hypotézy: 1.) Rodiče jsou dostatečně informováni o onemocnění svého dítěte. 2.) Astma bronchiale negativně ovlivňuje psychosociální stránku dítěte a jeho rodiny K ověření hypotéz byla zvolena forma kvantitativního výzkumu. Sběr dat probíhal pomocí dotazníků rozdaných v ordinaci lékaře pneumologa a alergologa v Jindřichově Hradci. Dotazník obsahoval 41 otázek zaměřených na psychickou a zdravotně sociální stránku astma bronchiale. Výzkumný soubor dotazníkového šetření tvořily matky, jejichž děti jsou v těchto ordinacích dispenzarizované. Konečný soubor tvořil 61 respondentek. Sběr dat: Z výsledků této bakalářské práce lze usoudit, že toto onemocnění velmi ovlivňuje rodinu jak po stránce zdravotní, psychické, ekonomické tak sociální. Cíl této práce byl splněn. Z výsledků provedeného výzkumu vyplynulo, že hypotézy 1 a 2 byly potvrzeny. Závěr: Měli bychom si uvědomit, že astma bronchiale je velmi častým onemocnění dětského věku a že jde o chronické onemocnění s dlouhodobými riziky, které nelze podceňovat. V posledních padesáti letech prevalence dětí s astma bronchiale neustále stoupá, proto časná diagnóza a časná léčba mají příznivý vliv na snížení nemocnosti, úmrtnosti, zlepšují kvalitu života, snižují ekonomické náklady a sociální zátěž pacienta a jeho rodiny.
Edukační činnost sestry u chronicky nemocného dítěte
BUSTOVÁ, Lucie
V dnešní době počet dětí s chronickým onemocněním velice stoupá. K tomu, aby byla léčba a kvalita života dítěte s chronickým onemocněním na co možná nejvyšším stupni, je velice důležitá právě edukace sestrou. Edukaci v ošetřovatelství můžeme nazvat odbornou zdravotnicko-pedagogickou činností, jejímž cílem je dosažení plného zdraví nebo alespoň co nejvyšší míry soběstačnosti nemocného. Tato práce je zaměřena na edukační činnost sestry u chronicky nemocného dítěte. Bakalářská práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na edukaci sestrou, její metody a zásady, na význam edukace, úlohu sestry v dětských odborných poradnách, dále na nemoc, rodinu s chronicky nemocným dítětem a na některá endokrinologická, nefrologická, neurologická, alergologická a gastroenterologická chronická onemocnění a na edukaci u těchto onemocnění. V praktické části jsou zaznamenány výsledky výzkumného šetření. Pro tuto bakalářskou práci byl zvolen kvalitativní výzkum, který probíhal formou rozhovoru se 4 sestrami z odborných poraden dětského oddělení ve Strakonicích - endokrinologie, neurologie, alergologie a nefrologie a se 2 sestrami z náhodně vybraných soukromých odborných poraden - gastroenterologie a alergologie v období březen - květen. Cílem práce bylo zmapovat nejčastější problémy v edukaci u chronicky nemocného dítěte z pohledu sestry, zjistit specifiku edukace u konkrétního onemocnění, a zda sestry přizpůsobují edukační plán věku dítěte. Byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. Jaké jsou nejčastější problémy v edukaci u chronicky nemocného dítěte z pohledu sestry? Jaké specifické zásady edukace jsou prováděny u konkrétního onemocnění? Spolupracují sestry při edukaci dítěte s rodiči? Přizpůsobují sestry edukační plán věku dítěte? Podle poskytnutých rozhovorů, které jsou pro přehlednost zaznamenány v kazuistikách a v tabulkách, bylo zjištěno, že sestry největší problém vidí v nespolupráci jak dítěte, tak i jeho rodičů, dále málo času k provádění edukace. U různých onemocnění jsou nejčastěji použity individuální přístup, názornost, soustavnost a také zpětná vazba. Cíle práce byly splněny a výzkumné otázky zodpovězeny. Dále z šetření vyplynulo, že sestry neprovádějí záznam o edukaci, což velmi důležité. Výsledky této práce mohou být použity ke zlepšení edukační činnosti sester u chronicky nemocných dětí a ke zdokonalení edukačních technik, které mohou sloužit ke kvalitnějšímu proškolování dětských pacientů a jejich rodičů a tím i k lepší kompenzaci chronické choroby dítěte.
PSYCHOSOCIÁLNÍ ASPEKTY ŽIVOTA DĚTÍ S METABOLICKÝMI VADAMI
VÁVRŮ, Jana
Bakalářská práce ,{\clq}Psychosociální aspekty života dětí s metabolickými vadami" se zabývá problematikou dědičných metabolických poruch. Jsou zde propojeny teoretické poznatky s příklady ze života jedinců postižených dědičným metabolickým onemocněním. Hlavním cílem léčby a péče o jedince s diagnostikovanou dědičnou metabolickou poruchou je pomoci mu dosáhnout optimálního rozvoje během dětství a maximální nezávislosti, sociální integrace a sebeúcty v adolescenci a dospělosti. Těchto cílů lze dosáhnout pouze díky multisystémovému přístupu. Teoretická část práce popisuje dědičnost, klinické příznaky, diagnostické metody a léčbu dědičných metabolických poruch. Dále se podrobněji zabývá fenylketonurií, objasňuje mechanismus jejího vzniku, screening, projevy, léčbu, prognózu a také materiální fenylketonurie. V následující stati shrnuje teoretické poznatky o osobnosti chronicky nemocného dítěte, jeho psychických potřebách a sociálních vztazích. Zabývá se také výchovnými postoji rodičů, jejich strategiemi při zvládání zátěžových situací, postojem blízkého okolí a společnosti. Nastiňuje psychické a sociální důsledky chronického onemocnění. Pro vypracování výzkumné části bakalářské práce bylo využito kvalitativního výzkumu technikou kasuistik, analýzy osobních dokumentů a řízeného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 7 dětí, ve věku 6 {--} 16 let, žijících v jižních Čechách, s diagnostikovanou dědičnou metabolickou poruchou {--} fenylketonurií,. Cílem práce je zjistit, jak žijí děti s dědičnou metabolickou poruchou a jejich rodiny, co nejvíce zasahuje do jejich života, jaká je informovanost o nemoci a zda jim tato choroba přinesla nějaká pozitiva či pouze negativa. Výzkumné otázky jsou: metabolická porucha zasahuje do života dítěte, onemocnění má vliv na život celé rodiny, při dodržování určitého režimu se dítě s metabolickou vadou může chovat jako jeho zdraví vrstevníci. Výsledek této práce by mohl sloužit jako podklad pro zdokonalení komplexní péče o děti s metabolickými vadami a jejich rodiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.