Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 192 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Krajina pamäte ako domov - vo filmoch Alaina Resnaisa Prozreteľnosť a Môj strýko z Ameriky
Midriaková, Monika ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; DAŇHEL, Jan (oponent)
Táto práca analyzuje filmy Prozreteľnosť a Môj strýko z Ameriky režiséra Alaina Resnaisa.  Skúma dva rozdielne pristupy k vnímaniu rozprávača, rozoberá montážne postupy a vytváranie filmového priestoru. Sleduje v jednom prípade rozprávača ,,nespoľahlivého", ktorý  je postavou príbehu a jeho spolutvorcom. V druhom prípade rozprávača - komentátora, ktorý je mimo príbehu, nijak doňho nezasahuje, ani sa vo svojom komentári jeho deja kauzálne nedotýka. Rozprávačom sa stáva až vďaka montáži. Práca následne rozoberá ďalšie princípy montáže, na ktorých sú tieto filmy postavené, a prácu s priestorom ako významovým prvkom, kde sa pomocou scenografických variací pojednávaju rôzne varianty príbehu. Posledná kapitola konštruuje "krajinu pamäte" ako metaforu osobného vnútorného domova, "istote", ktorú Resnaisova kinematografia zkúma a spochybňuje.
Metoda Errola Morrise
Portel, Viktor ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (oponent)
Práce Metoda Errola Morrise se zabývá filmovými postupy tohoto amerického režiséra při natáčení filmů založených na rozhovoru. Reflektuje tradice, které Errola Morrise inspirovaly, a na konkrétních ukázkách z jeho filmů se snaží prezentovat inspirativní momenty jeho práce. Ty jsou dva - unikátní metoda zaznamenávání "mluvících hlav" pomocí zařízení nazvaného Interrotron a stejně formálně zajímavý autorský střih samotné výpovědi touto metodou získané.
Mozaiková Skladba
Elšík, Tomáš ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Základem této bakalářské práce jsou osobně získané zkušenousti z tvorby mého absolventského filmu Message from Dement, který využívá mozaijový systém vyprávění. Tyto zkušenost jsou obohace o postřehy z dalších filmů využívající stejnou dramaturgickou struktury a vzájemným porovnáním se snažím dohledat obecných pravide pro mozikovou strukturu s uším zaměřením na režijně střihové postupy. Cílem této práce není vytvořit návod, ale zpětné uvědomění si pracovního a myšlenkového postupu.
Koniec filmu, alebo čo robiť, keď nám to hrdina prežije
Mičúch, Vladimír ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; SLÁMA, Bohdan (oponent)
Práca sa zaoberá koncami filmov v zmysle ukončenia filmového vyprávania. V prvej časti práce analyzujem funkciu etablovaných filmových výrazových prostriedkov, ktoré vytvárajú melódiu konca filmu. V druhej časti práce sa venujem koncom z pohľadu ich významotvornosti. Dospel som k rozdeleniu koncov filmov z hľadiska, či ovplyvňujú význam filmu, do dvoch skupín: na formálne konce a autorské konce. Ich deliace kritérium pritom je, či nám svojim koncom autor ešte prispeje novým pohľadom na svoj film, čiže z pohľadu významu konca pre autorove zdelenie. Analýzou koncov vybraných filmov dokazujem, že koniec filmu má významotvornú schopnosť a že a má dokonca spätne schopnosť vplyvu na už zobrazené predchádzajúce scény a na vyznenie filmu ako celku.
Peter Watkins - Monoform
Hogenauer, Michal ; Musil, David (vedoucí práce) ; VALAK, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem a dílem britského filmového režiséra Petera Watkinse. Od jeho amatérské tvorby se postupuje k jeho poslednímu snímku. Na jednotlivých dílech se reflektuje autorova neustála snaha tvořit proti zavedeným a jednotvárným způsobům režie a produkci filmů. Druhá část práce popisuje onen monotónní formální koncept pojmenovaný Watkinsem jako Monoform a jeho osobní a vědomé distancování se od něho.
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Fantová, Klára ; KOBLOVSKÝ, Petr (vedoucí práce) ; ŠPELDA, Josef (oponent)
Účelem této práce je na příkladu tří filmů kameramana Dariuse Khondjiho poukázat na odlišnost použitých výrazových prostředků ve vztahu k výsledné vizuální stylizaci. Ve své práci se soustředím jak na technické, tak umělecké aspekty zvolených přístupů. Vybrané filmy porovnávám zejména na základě kontrastu scény, svícení, barevné koncepce, rakursu a pohybu kamery. Do značné míry se ale také zaměřuji na Khondjiho postupy vztažené k dramaturgii příběhu jednotlivých filmů.
Obrazové režimy
Hofman, Jan ; BOUDA, Marek (vedoucí práce) ; MAREK, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá použitím bezpečnostních a sledovacích systémů v rámci filmu Nepřítel státu (Enemy of the State, rok výroby 1998) a tím, jak se tyto systémy podílí na vytváření obrazových režimů. A to jak z ontologického hlediska, kdy se na platformě jednoho filmu stýkají obrazy s různými vlastnostmi (digitální/analogový), tak z hlediska ideologického, kdy tyto režimy vytvářejí hierarchie a tím i referenčnost/pravdivost a topologii v rámci filmového vyprávění.
Čelisti: Mechanismy k vytvoření a uvolnění emocí strachu a úzkosti.
Sánchez, Jorge ; DOLENSKÝ, Martin (vedoucí práce) ; TRAJKOV, Ivo (oponent)
Tato práce analyzuje vytváření a uvolňování emocí v napínavých a vzrušujících scénách za použití filmu Čelisti (Steven Spielberg, 1975) jako archetypálního vzoru k ilustrování mého tvrzení. Také se snaží o definování konceptů jako jsou emoce a strach a poskytuje náhled do psycho-psychologických mechanismů spojovaných se zpracováním emocí strachu. Autor navrhuje všeobecnou klasifikaci scén strachu, vysvětluje jejich charakteristiky, vyjmenovává různé audiovizuální signály spojované s každým druhem scény a také ostatní techniky použité k udržování napětí ve vybraném filmu.
Mystifikace účinkujících v dokumentárním filmu
Abramjan, Andran ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; KLUSÁK, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou, jak pomáhá mystifikace lidí, vystupujících v dokumentárních filmech, k odhalení určitých poznatků a problémů, a jakým způsobem se daří filmařsky uchopit poznávací a dramatický potenciál mystifikace. Poznávací aspekt je probrán na příkladu Milgramova pokusu s poslušností a dramatický aspekt na zábavní televizní produkci (skrytá kamera, Derren Brown: The Experiments). Čtyři dlouhometrážní dokumentární filmy (Inzerát, Český sen, Yesmeni opravují svět, Velvyslanec) jsou pak rozebírány z hlediska fungování a vztahu obou těchto aspektů mystifikace, jakož i z hledisek výpovědní hodnoty, filmové řeči a omezení, která jednotlivé přístupy přináší. Na závěr je diskutována i související otázka etiky.
Vnitro-záběrová montáž
Březina, Jan ; MAREK, Petr (vedoucí práce) ; BOUDA, Marek (oponent)
Tato práce zkoumá specifika a způsoby využití vnitro-záběrové montáže jako stylistického prostředku filmové režie. Na základě analýzy díla vybraných autorů a jejich filmů zavádí systém základního dělení podle účelu využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 192 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.