Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multifractal analysis of petrol and diesel prices in the Czech Republic
Baletka, Martin ; Krištoufek, Ladislav (vedoucí práce) ; Gregor, Martin (oponent)
This thesis examines scaling properties of petrol and diesel prices in the Czech Republic and a crude oil price over the period from January 2004 to February 2013. Using generalised Hurst exponent and multifractal detrended fluctuation analysis techniques we find out that crude oil market is efficient, do not contain long memory and the returns exhibit monofractal behaviour. On the other hand, petrol and diesel markets in the Czech Republic are not efficient, because their returns contain long-range dependence in autocorrelations and exhibit multifractal behaviour caused mostly by fat-tailed distribution. Thus, fuels can be modelled by complex methods like Markov switching multifractal model. JEL Classification C15, C16, C46 Keywords petrol, diesel, crude oil, long memory, multifrac- tality, GHE, MF-DFA Author's e-mail martin.baletka@ies-prague.org Supervisor's e-mail kristoufek@ies-prague.org Abstrakt Tato práce zkoumá škálování cen benzínu a motorové nafty v České repub- lice a ceny ropy na datech v období od ledna 2004 do února 2013. Použitím metod zobecněného Hurstova exponentu a multifraktální detrendované fluk- tuační analýzy jsme zjistili, že trh s ropou je efektivní, bez přítomnosti dlouhé paměti v autokorelacích a výnosy na trhu s ropou vykazují monofraktální...
Havarijní připravenost v chemickém podniku Synthos Kralupy a.s. při úniku nebezpečných látek
TYEMNYÁKOVÁ, Lucie
S přibývajícím množstvím chemických průmyslových výrob vzrůstá riziko vzniku závažné havárie, která má mnohdy nedozírné následky. Cílem práce je poukázat na následky způsobené únikem nebezpečné látky, benzínu, z největší nádrže v chemickém podniku Synthos Kralupy a.s. a navrhnout opatření k likvidaci mimořádné události. Pro naplnění cíle bylo nejprve provedeno posouzení rizik závažné havárie, při němž byla uplatněna metoda Dow's Fire and Explosion Index umožňující ocenit reálné nebezpečí požáru a exploze a metoda IAEA-TECDOC-727. Následně byly vytvořeny možné scénáře úniku nebezpečné látky ze skladovací nádrže, které byly nasimulovány prostřednictvím softwarových programů ALOHA a TerEx. Získané výsledky byly zpřehledněny formou tabulek. Při výzkumu dané problematiky byla využita i metoda řízených rozhovorů. Řízené rozhovory zaměřené na zjišťování havarijní připravenosti chemického podniku Synthos Kralupy a.s. proběhly se zaměstnanci hasičko-havarijní služby. Nádrž obsahující nebezpečnou látku představuje významný zdroj rizika, i přestože výsledky ukázaly, že havárie v podobě úniku celkového množství benzínu z nádrže je velmi nepravděpodobná. Tato havárie by však neměla být opomíjena, neboť při zahoření nádrže s následnou destrukcí, vznikne v prostoru nebezpečný oblak dosahující 565 m od místa vzniku havárie. Do vzdálenosti 2000 m by mohlo dojít k 70% mortalitě a do vzdálenosti 4 970 m k popáleninám 1. stupně. Při celkovém úniku benzínu z nádrže by tedy nedošlo pouze ke znečištění prostředí, ale i ke značným ztrátám na životech, poškození zdraví a rozsáhlým škodám na majetku.
Přímý vstřik benzínu
Donutil, Jan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím přímého vstřikování u zážehových motorů. Vysvětluje princip činnosti a výhody oproti starším způsobům tvorby směsi. Uvádí jednotlivé komponenty a aktuální přehled nabízených pohonných jednotek. V závěru se zabývá budoucím vývojem těchto motorů.
Stanovení ethanolu v automobilovém benzínu impedančním detektorem.
Kadlecová, Tereza ; Opekar, František (vedoucí práce) ; Štulík, Karel (oponent)
Tato práce se zabývá stanovením obsahu ethanolu v automobilovém benzínu bezkontaktním impedančním detektorem. Testují se zde planární a tubulární detekční cely o různých geometrických parametrech. Cely jsou zapojeny jako frekvenci určující kondenzátor v obvodu integrovaného multivibrátoru. Dielektrikem těchto kondenzátorů je analyzovaný benzín. Jeho permitivita je závislá na obsahu ethanolu, tj. pro různé obsahy ethanolu je kapacita detekčních cel různá a multivibrátor generuje různou frekvenci. Na základě kalibrace může být ze změřené frekvence obsah ethanolu stanoven. Získané výsledky jsou porovnány s výsledky získanými plynovou chromatografií s hmotnostní detekcí.
Powertrains of Octavia vehicles
Friedl, Michal ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This bachelor's thesis is concerned of powertrains of Skoda Octavia vehicles. It describes their attributes, technologies used, engineering solutions, development and usage during the time, when Skoda Octavia was being sold on Czech, resp. Slovak market.
Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů
Michna, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů“ pojednává o v současné době známých a rozšířených elektronických systémech řízení spalovacích motorů, tedy těch, jejichž hlavní funkcí je řízení přípravy zápalné směsi paliva se vzduchem i jejího následného zapálení ve spalovacím prostoru. Tyto dvě funkce jsou stěžejní pro chod motoru, a proto o nich publikace pojednává z hlediska obecného principu fungování i z hlediska popisu jednotlivých druhů těchto systémů, potažmo vývojových stádií. Dalším sledovaným cílem je výčet a popis jednotlivých komponent systému podílejících se na řízení motoru, rozčleněných do logických celků. Závěr práce pak seznamuje čtenáře s jednotlivými rozšířenými typy elektronických řídicích systémů, jejich výrobci a základními odlišnostmi.
Možnosti náhrady současných automobilových paliv
Doležal, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současných palivech a jejich náhradách. V první části jsou shrnuty vlastnosti a budoucnost ropy a dnes běžných a nejvíce užívaných paliv, která jsou z ní vyráběna. Jedná se především o benzin a motorovou naftu. Druhá část je zaměřena na alternativní paliva jako jsou LPG, zemní plyn, biopaliva a vodík. U každé podkapitoly jsou shrnuty nejdůležitější vlastnosti, výhody a nevýhody. Třetí část se zabývá elektrickou energií jako náhradou. Tato kapitola je rozdělena na tři podkapitoly a to elektromobily, palivové články a hybridní vozidla. U jednotlivých podkapitol jsou opět shrnuty nejdůležitější informace, především výhody a nevýhody. Na závěr je v práci zmíněno také o emulzní naftě.
Systémy přímého vstřikování paliva u zážehových motorů
Vondráček, Václav ; Rasch, František (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přímým vstřikováním paliva u zážehových motorů. V jednotlivých kapitolách se dozvíme o principu činnosti vstřikování paliva, seznámíme se s jednotlivými základními částmi a komponenty a dozvíme se, jak tyto komponenty fungují. Dále tato práce porovnává konstrukční odlišnosti systémů některých automobilových výrobců a sleduje současný trend v této problematice s odkazem na budoucnost.
Paliva získávaná z biomasy.
Poskočil, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studii současného stavu využití paliv získávaných z biomasy pro pohonné jednotky vozidel a jejich další perspektivou. Cílem práce je zpracovaní přehledu motorových paliv získávaných z biomasy, jejich využití a nastínění dalšího vývoje v této oblasti. Práce je zaměřena převážně na stav a vývoj v České Republice.
Analýza závislosti zdanění benzínu na vybraných ukazatelích v zemích EU
Trifončovski, Stanislav ; Zídková, Hana (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda existuje závislost mezi zdaněním bezolovnatého benzínu a vybranými ekonomickými, daňovými a sociálně-institucionálními faktory (vysvětlujícími proměnnými). Práce sleduje prostředí 27 členských států Evropské unie v období 2008 -- 2012. Práce zdanění bezolovnatého benzínu vyjadřuje ve dvou formách a to jako efektivní zdanění obsahující spotřební daň a DPH a jako zdanění spotřební, jež je bez vlivu DPH. Práce zkoumá závislosti pro obě zdanění bezolovnatého benzínu zvlášť. Práce pomocí regresní analýzy označila faktory, u nichž se závislost projevila. Výsledkem zkoumání je zjištění, zda vybrané faktory ovlivňují zdanění benzínu, jaký vliv se projevil a jaké mohou být ekonomické důvody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.