Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nabíječ akumulátorů k jízdnímu kolu
Kufa, Jan ; Kubíček, Michal (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Záměrem této práce je navrhnout vhodný způsob dobíjení mobilních elektronických zařízení s využitím pohybu jízdního kola. V první části bakalářské práce jsou rozebrány různé možnosti nabíjení akumulátorů na jízdním kole, popsány rozdíly mezi alternátorem a dynamem a nakonec uvedeny různé typy akumulátorů. V druhé části bakalářské práce jsou detailně popsány použité bloky, které byly použity v zapojení a důvody jejich volby. V závěrečné části jsou popsány finální parametry nabíječe.
Fázování generátoru pomocí funkce "synchro-check" terminálu vývodového pole
Gregr, Tomáš ; Novotný, Jan (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Úkolem této práce je teoretický rozbor problematiky paralelního chodu elektrických sítí a připojování synchronních alternátorů k elektrizační soustavě. Seznámení se se stávajícími způsoby připojování synchronních alternátorů do společné sítě, historický vývoj této problematiky, fázovacími podmínkami, jejich povolenými odchylkami a aktuálním použitím moderních fázovacích automatů, výhradně se zaměříme na funkci synchro-check terminálu vývodového pole REF 543 vyráběného firmou ABB. Součástí práce je rozbor přechodových jevů při fázovacích pochodech, rozbor přesného fázování a rozbor fázování při odchylce napětí, frekvence a fázového posunu. Následně je naším úkolem seznámit se s konfiguračním programem CAP 505, provést zkomunizování terminálu REF 543 s PC, vytvořením nového projektu, jeho konfigurací a odesláním do terminálu REF 543. Dále se zabýváme návrhem nastavení synchronizační funkce synchro-check pro fázování. Hlavním úkolem této práce je návrh a následné odzkoušení zapojení pro testování synchronizační funkce terminálu REF 543 ve spolupráci s výkonovým vypínačem simulovaným na testovacím panelu od firmy ABB s využitím 6-fázového generátoru od firmy UNIMA-KS, který bude simulovat napětí alternátoru. Napětí sítě bude přivedeno přes třífázový autotransformátor od firmy Křižík n.p. Závěrem této práce se budeme zabývat detailním popisem připojení terminálu k počítači, jeho následnou konfigurací, nastavením požadovaných hodnot a zapojením přístrojů pro testování podmínek pro správné sepnutí zařízení.
Chránění generátoru při ztrátě buzení
Čáslava, Jiří ; Geschwinder, Lukáš (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
ABSTRAKT Úkolem této práce je vytvoření teoretického rozboru problematiky budících a odbuzovacích soustav synchronních alternátorů, rozbor jejich funkcí, a problematiky jejich poruch, s čímž souvisí následný rozbor asynchronního chodu generátoru, který nastává při velkém poklesu, nebo úplné ztrátě buzení. Dále je nutno provést rozbor mezního zatížení a přechodových stavů při ztrátě buzení s následným shrnutím poznatků a možností diagnostiky ztráty buzení. Dalším úkolem je seznámení se s možnostmi ochran terminálu točivého elektrického stroje REM 543 vyráběného firmou ABB a jejich následnou konfigurací a testováním, ke kterému využijeme testovací zařízení ochran TZO 3, které vyrábí firma EGÚ Brno. Primárním cílem této práce je vytvoření podrobného návodu k výpočtu parametrů nutných k nastavení ochranné funkce UE6High terminálu REM 543, dále konfiguraci komunikace ochrany a testovacího zařízeni TZO 3 s PC a nastavení terminálu REM 543 včetně nastavení testovacího zařízení TZO 3. Funkce UE6High funguje na principu distanční ochrany, která je nejrozšířenější a nejúčinnější při detekci ztráty buzení synchronního alternátoru. Pomocí vypočítaných hodnot provedeme nastavení vysunutí MHO charakteristiky v impedanční rovině. Práce dále obsahuje naměřené hodnoty vypínací charakteristiky v impedanční rovině pro různá nastavení rychlosti změny provozních veličin buzení, jimiž jsou napětí, proud a fázový posun naměřené ve všech třech fázích.
Pevnostní analýza skříně alternátoru
Kratochvíl, Petr ; Vopařil, Jan (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V této diplomové práci je teoreticky popsán a následně prakticky proveden pevnostní výpočet skříně alternátoru, která v podmínkách provozu soutěžního vozu přechází často do havarijního stavu. Je zde využito tzv. reverzního inženýrství. Reálná součást je převedena na digitální model a pomocí MKP výpočtu analyzována. Vstupními daty pro MKP výpočet jsou data získaná při experimentálním měření na voze.
Design of Power Supply for Aircraft Model
Šrámek, Martin ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
The Master’s thesis you are holding in your hands deals with design of electrical generator for remote control aircraft models powered by combustion engine. Such models are energized by batteries that have to be exchanged after discharge. The motivation of this thesis was to suppress the need for landing in order to recharge the battery packs. The thesis develops several analysis and simulation models for solution of this problem.
Návrh technologie součásti alternátoru
Pokladník, Robert ; Zouhar, Jan (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem technologie pólové hvězdice alternátoru. Technologie je koncipována tak, aby bylo dosaženo nízkých nákladů na výrobu. Cílem práce je zamezit odlivu výrobních zakázek do zemí s levnou pracovní silou a nízko nákladovou výrobou. Návrh technologie je proveden od výběru polotovaru až po samotnou výrobu a ekonomické zhodnocení. Dominantní technologií je třískové obrábění, které je realizováno na numericky řízených strojích.
Studie zvýšení napětí elektrické sítě motorových vozidel
Škrla, Milan ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Studie zvýšení napětí elektrické sítě motorových vozidel je dokument analyzující součastné provedení elektrické sítě motorových vozidel. S přihlédnutím na historický vývoj, součastnou podobu a možné rozšiřování elektrické sítě jsou v práci upřesněny podmínky a předpoklady pro možnost zvýšit jmenovité napětí. Velikost příkonu spotřebičů pro účely bakalářské práce byly změřeny na osobním automobilu nižší střední třídy. Výsledky z měření posloužily pro teoretický návrh zdrojové soustavy zamýšlené pro zvýšenou hladinu jmenovitého napětí měřeného vozidla.
Zvýšení napětí elektrické sítě motorových vozidel - studie
Horák, Richard ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je zhodnotit parametry automobilové sítě, dle těchto vlastností zvolit vhodnou úroveň vyššího napětí, koncepci sítě a analytickým výpočtem navrhnout základní parametry zdroje tohoto napětí. Tento výpočet je přiložen k práci. V práci je zmíněn historický vývoj zvyšování požadovaných výkonů v automobilových sítích a s tím spojených změn jmenovitých hodnot napětí těchto sítí. Jako příkladu zvyšování počtu elektrických zařízení instalovaných do motorových vozidel jsou uvedena v příloze elektrická schémata čtyř vozidel firmy Škoda auto a.s.
Implementace "Start&Stop" systému do osobního vozidla se vznětovým motorem
Fajkus, Martin ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o implementaci „Start&Stop“ systému u osobních vozidel se vznětovými motory. Vytváří přehled úprav a změn nutných k zařazení systému, dále posuzuje vliv systému na jízdu vozidla, jak z hlediska komfortu tak i bezpečnosti, jeho výhody a nevýhody v městském i jiném cyklu. Jelikož nebývá tento systém zařazen samostatně, budou zde rozebrány i nadřazené systémy, ve kterých je implementován.
Návrh zdroje elektrické energie se Savoniovým rotorem
Hruška, Martin ; Sikora, Michal (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o možnosti získávání elektrické energie z energie větru. Zdroj elektrické energie se Savoniovým rotorem byl navržen a vytvořen jako výukový model, navržený podle dostupných materiálů. Bylo provedeno jednoduché měření, pro zjištění vlastností modelu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.