Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,879 záznamů.  začátekpředchozí14870 - 14879  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.05 vteřin. 

Segmentace trhu
Sobíšek, Lukáš ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Průšová, Petra (oponent)
Cílem mé diplomové práce je ověřit využitelnost různých statistických metod v segmentační analýze marketingových dat na vlastní studii. Vybral jsem si trh s BIO potravinami. V teoretické části nejprve definuji segmentaci z marketingového hlediska. Dále následuje statistický pohled na toto téma. Teorii implementuji ve vlastní marketingové studii v praktické části. Na závěr jsou uvedena konkrétní doporučení pro marketéry, výrobce a distributory z oblasti bio potravin, která by mohla vést ke zvýšení jejich tržeb a zajištění většího podílu na trhu.

Stát vs. trh v zajištění zdravotního pojištění
Janíčková, Martina ; Chalupníček, Pavel (vedoucí práce) ; Běláčková, Vendula (oponent)
Tato práce se zabývá zdravotním pojištěním, pohledem na způsoby jeho poskytování a problémy s tím spojené. Cílem je v teoretické rovině nastínit z hlediska pojištění principy pojištění, definovat statek zdraví, jeho specifičnost a problémy spojené s pojištěním. Další teoretická část se zabývá obecně argumenty ve prospěch státních zásahů a vládními selháními. V analytické rovině je snaha popsat systém fungování zdravotního pojištění v USA, tedy zemi, jejíţ zdravotnický systém se nejvíce přibliţuje trţnímu modelu, a porovnat se systémy v Evropě. Na hlavní problémy zdravotnictví USA tj. vysoké ceny, počet nepojištěných, jeţ jsou přisuzovány právě trţním selháním, je nahlíţeno z hlediska vládních selhání a regulací. Nechybí ani pohled do historie na fungování svépomocných spolků, které úspěšně fungovaly bez jakýchkoli státních zásahů a jejichţ odkaz v původní podobě byl státními intervencemi prakticky zničen.

Korporátní dluhopisy
Ledvina, Jan ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Málek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá korporátními dluhopisy v České republice. Jejím cílem je podat ucelený pohled na trh korporáních dluhopisů v ČR. Práce se postupně zabývá dluhopisovým trhem obecně, následuje trh dluhopisů korporátních a emitenti těchto dluhopisů. V závěru práce jsou uvedeny některé praktické výpočti spojené s obchodováním na Burze cenných papírů Praha a srovnání výnosnosti vybraného státního a korporátního dluhopisu.

Franchising jako moderní metoda vstupu na trh
Plešmídová, Dagmar ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
V této práci jsou popsána teoretická východiska franšízinku jako moderní metody vstupu na trh, je vysvětlen princip fungování franšízinku, jeho výhody i rizika. Dále je stručně charakterizován vznik, vývoj a současný stav franšízingu v České republice. V praktické části je popsáno fungování franšízinkového konceptu pekárenského řetězce Paneria, podmínky poskytování franšízy Paneria, podpora a servis franšízora příjemci franšízy. Následuje hodnocení a srovnání nákupního prostředí dvou franšízových prodejen firmy Paneria a dvou vlastních provozoven této společnosti.

Trh práce v Kraji Vysočina.
Bratránková, Kateřina ; Pavelka, Tomáš (vedoucí práce) ; Adámek, Petr (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na trh práce v Kraji Vysočina. Cílem práce je analyzovat vývoj trhu práce v Kraji Vysočina v letech 2005-2013 a zhodnotit provádění politiky zaměstnanosti v tomto kraji. V teoretické části je popsán trh práce, nezaměstnanost a politika zaměstnanosti. V praktické části je nejprve charakterizován Kraj Vysočina, následuje porovnání Kraje Vysočina a České republiky z hlediska nezaměstnanosti. Dále je provedena analýza trhu práce v Kraji Vysočina, analýza vývoje nezaměstnanosti a počtu uchazečů na jedno volné pracovní místo v jednotlivých okresech kraje. Závěr praktické části je věnován provádění zejména aktivní politiky zaměstnanosti Úřadem práce ČR na území Kraje Vysočina a návrhu řešení na zlepšení situace na trhu práce. V závěru práce jsou shrnuty výsledky provedené analýzy.

Reklamní a mediální trh ČLR
Rezek, Tomáš ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Přibová, Marie (oponent)
Cílem této práce je přiblížit evropským podnikatelům čínský reklamní a mediální trh. Efektivní marketing je nedílnou součástí jakékoliv úspěšné obchodní strategie. V případě Čínské lidové republiky to platí obzvlášť, především kvůli tvrdé konkurenci. Marketing úzce souvisí s kulturním prostředím, které bezprostředně ovlivňuje celou ekonomiku. Základní informace týkající se čínské ekonomiky jsou v první části mé práce. Dále se věnuji klíčovým kulturním aspektům, které podle mého názoru nejvíce ovlivňují chování Číňanů a zároveň dělají největší problémy zahraničním společnostem při vstupu na čínský trh. Druhá část práce se týká analýzy vývoje mediálního trhu. V této části pracuji především s vývoji výdajů na reklamu v jednotlivých médiích. Při analýze použvám srovnání se Spojenými státy, které představují zemi s plně rozvinutým reklamním a mediálním trhem. Ve třetí části mé práce se věnuji reklamě jako takové. Zkoumám různé druhy reklamy a na jejich ukázkách vysvětluji působení čínské kultury. Poslední část mé práce se týká světové výstavy EXPO 2010, která se bude konat v Šanghaji.

Současné trendy ve světovém a českém pojišťovnictví
Vakrčka, Pavel ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kábrt, Tomáš (oponent)
Diplomová práce mapuje aktuální trendy ve světovém a českém pojišťovnictví. Zabývá se popisem původu práva, které utvářelo pojistný trh. Prostřednictvím dostupných dat je zde popsán aktuální stav pro jednotlivé kontinenty v několika kategoriích. Velká část je věnována především evropskému prostředí. Závěr obsahuje nejvýznamnější změny v legislativě, které v následujících letech významný m způsobem ovlivní pojišťovnictví.

Lewisův bod obratu jako hrozba pro čínskou ekonomiku?
Merzová, Linda ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o Lewisově bodu obratu a jeho dopadu na čínskou ekonomiku. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. V první kapitole je vysvětlen základní pojem ,,Lewisův bod obratu" a jeho postavení v celosvětovém kontextu. Kromě W. A. Lewise je zde zmíněna i řada dalších autorů, zabývajících se růstovými teoriemi. Druhá část popisuje propojení pojmu bodu obratu s čínskou ekonomikou. Zde je především zjištěno, zda Čína dosáhla Lewisova bodu obratu, jaké má tento bod dopady na čínskou ekonomiku, trh práce a jaký následuje vývoj čínské ekonomiky po dosažení tohoto bodu. Třetí část nalézá spojitost mezi Lewisovým bodem obratu a vysokoškolským vzděláním. Součástí této kapitoly jsou specifika, trendy a především problémy vysokoškolského systému Číny. Závěr této kapitoly je věnován bodu obratu a jeho zásahu do vzdělávání.

Trh s akustickými piany ve vybraných zemích Jižní Ameriky na příkladu společnosti PETROF
Ceralová, Anna ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Práce se zabývá otázkou potenciálu trhů Peru, Chile, Uruguaye, Argentiny a Brazílie pro obchod s akustickými piany společnosti PETROF. Obsahuje základní přehled výrobců pian a pojmů s tímto oborem souvisejících. Součástí první kapitoly je také charakteristika protekcionismu a jeho efektů na obchod, jelikož se ve vybraných zemích často objevuje. Následuje ekonomická analýza zmíněných států spolu s analýzou trhu, která je provedena na základě terénního výzkumu v daných zemích Jižní Ameriky.

Ocenění společnosti PEBAL s.r.o.
Turza, Vladimír ; Brabenec, Tomáš (vedoucí práce) ; Keselý, Ladislav (oponent)
Předmětem diplomové práce je určení hodnoty vlastního kapitálu společnosti PEBAL s. r. o. k datu ocenění 1. 1. 2016. Protože se jedná o fiktivní znalecký posudek, je celá práce praktická, pouze s občasným vysvětlením použitých metod. Je rozdělena do pěti hlavních částí. V první je vymezena oceňovaná společnost a její charakteristika. Poté je provedena finanční analýza, která si klade za cíl zjistit celkové finanční zdraví společnosti spolu s určením konkurentů. Následuje analýza strategická, která má za cíl stanovit trh, predikovat jeho vývoj a stejně tak vývoj tržeb oceňované společnosti. Na tuto část navážou generátory hodnoty, které tvoří základ finančního plánu. Výstupem poslední kapitoly je ocenění samotné, kdy jsou sesbírány vstupy z předchozích částí, určena diskontní míra a provedeno ocenění metodou DCF. Doplňkově je provedeno i ocenění metodou srovnatelných podniků a také je provedena simulace Monte Carlo, která poskytne pravděpodobnostní rozdělení hodnoty.