|
The Exploitation and Utilization of Energetic Raw Materials in the World
MATĚJKA, Petr
This Diploma theses is dealing with the creation of general current list of reserves, production, consumption and trade of each energy raw material with a view to fossil fuel. The introduction of my work is applied to general reflection reflecting present state of fuel issue. The following chapters are talking about the aims of my work, the literature analysis and the methodology. After the introductory part there are particular chapters talking about crude oil, gas and coal. All these parts of work are dividend into the subchapters containing general introduction that describes each energy raw material. This work brings the inttegrated current data of mined fuel material organized into the synoptic tables. These tables are completed with schematic graphs. The assembled tables determine the list of the biggest international producers, consumers, shippers and importers of each strategic energy commodity. The conclusion of study belongs to the summary of determined aims of work and the outline of importance of fuels in the present-day world.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Nuclear Power in the world with a focus on Russia
Sudliankou, Aliaksandr ; Vošta, Milan (advisor) ; Kašpar, Václav (referee)
Práce zkoumá pozici jaderné energetiky ve světě a její význam pro národní ekonomiky vybraných zemí a regionů. Cílem práce je zmapovat dnešní situaci v oblasti využití jaderné energie ve světě a vymezit místo a roli jaderné energetiky v celkové energetické struktuře spotřeby a výroby energie. Význam rozvoje jaderné energetiky pro ekonomiku Ruska. Jaderná energetika versus ropa, plyn, uhlí. Hrozby a přínosy jaderné energetiky.
|
|
Internet a jeho využití při efektivní propagaci firmy
Chládová, Martina ; Postler, Milan (advisor) ; Tichý, Jan (referee)
Práce se snaží podat ucelený pohled na problematiku využití internetového marketingu. Zabývá se postavením on-line marketingu v rámci propagace a charakterizuje jeho výhody a nevýhody oproti ostatním médiím. Hlavním cílem práce je zanalyzovat nástroje a možnosti při využití marketingu na internetu a implementovat tyto poznatky v praxi. V praktické části se autorka věnuje nejen problematice webových stránek a on-line reklamy, ale i dalším prostředkům. Kromě toho se na dvou příkladech z praxe snaží dokázat, jak je pro budování vztahů se zákazníky důlěžitá důvěryhodnost webu.
|
| |