Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,260 záznamů.  začátekpředchozí14251 - 14260  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.43 vteřin. 

Uspokojování potřeb vyšší úrovně u pacientů s úrazem na lůžkách akutní péče
ROUBÍČKOVÁ, Radka
Potřeba člověka je projevem určitého nedostatku, jehož odstranění je žádoucí. Úraz narušuje obvyklý způsob života člověka, mění jeho stereotyp a omezuje ho v běžných činnostech. Sestra pracující na oddělení, kde jsou hospitalizovaní pacienti s úrazy, by měla mít dostatečné znalosti o dané problematice, u pacienta musí dát najevo porozumění a také individuální zájem o jeho osobu. Prvním cílem práce bylo zjistit, zda jsou u pacientů s úrazem na lůžkách akutní péče uspokojovány vyšší potřeby. Druhým cílem bylo porovnat uspokojování potřeb vyšší úrovně u hospitalizovaných pacientů s úrazem na akutních lůžkách dle věku a pohlaví. Třetím cílem bylo zjistit znalosti sester o vyšších potřebách člověka, a zda přistupují se zájmem k jejich uspokojování u hospitalizovaných pacientů s úrazem. Šetření bylo provedeno kvantitativně za pomoci dotazníkové metody sběru dat. Dotazníky byly distribuovány 55 sestrám pracujících na chirurgických odděleních Nemocnice České Budějovice, a.s. a Nemocnice Tábor, a.s. a 60 pacientům hospitalizovaných s úrazem také na chirurgických odděleních ve stejných nemocnicích. Výsledky kvantitativního výzkumu byly hodnoceny pomocí grafů. V souladu s cíli práce byly stanoveny tyto hypotézy: Hypotéza 1 Pacienti hospitalizovaní s úrazem na lůžkách akutní péče vykazují potřebu uspokojování potřeb vyšší úrovně. Tato hypotéza byla potvrzena. Hypotéza 2 Sestry přistupují se zájmem k uspokojování potřeb vyšší úrovně u pacientů s úrazem hospitalizovaných na lůžkách akutní péče. Tato hypotéza byla potvrzena. Hypotéza 3 Ženy hospitalizované s úrazem na lůžkách akutní péče mají větší potřebu uspokojení potřeb vyšší úrovně než muži. Hypotéza byla potvrzena. Hypotéza 4: Pacienti vyššího věku mají větší potřebu uspokojení potřeb vyšší úrovně, než mladší pacienti. Hypotéza byla vyvrácena. Poznatky získané šetřením by mohly být využity jako informace pro střední management oddělení nemocnic, kde šetření probíhalo a vytvořit vzdělávací materiál pro sestry, které zde pracují, protože je důležité dozvědět se více o potřebách pacientů, aby se usnadnilo a zlepšilo uspokojování jejich potřeb.

Biohazard a připravenost záchranných složek
KLÍMOVÁ, Veronika
Biohazard a připravenost záchranných složek V této bakalářské práci se zabývám biohazardem a připraveností záchranných složek. O této problematice se mluví velmi málo, i když nás čím dál více některé skupiny upozorňují na hrozící nebezpečí a paniku s ním spojenou, hlavně díky terorismu. Poté následuje část zabývající se vyhlášením poplachu, poskytováním zdravotní péče na místě mimořádné události a následným tříděním raněných s ukázkou registrační karty, která usnadňuje orientaci o stavu postiženého. Dále jsou zde rozebrány úkoly a činnosti základních složek integrovaného záchranného systému (IZS) kde nesmí chybět rozebrání typové činnosti u nálezu předmětu s podezřením na přítomnost B-agens. Okrajově je zde zmíněna činnost NBC (nuclear, biological, chemical) týmů podílejících se na zvládání kontaminace a zaměřené na další jednání. Následující kapitola rozebírá nejrůznější typy ochranných pomůcek, které jsou schopné nás ochránit před působením B-agens. Tato část přechází na mechanismy a způsoby dekontaminace společně s dalšími opatřeními proti rozšíření kontaminace. Další část práce se zabývá biologickými zbraněmi respektive B-agens způsobující nejrůznější choroby a onemocnění. Jsou proto rozděleny podle kategorií a původce. Postupně jsou zde, podle závažnosti, tyto infekční onemocnění popsány. Cílem této práce bylo popsání nejvýznamnějších bojových biologických látek, které by mohly být zneužité teroristickými organizacemi a postup složek IZS při společném zasahování. Hypotézami jsem se snažila zjistit, zda je dostatečná informovanost a materiální zabezpečení v základních složkách integrovaného záchranného systému. Sestavila jsem tedy anonymní dotazník s 21 otázkami, kde byla správná vždy pouze jedna odpověď. Tento dotazník jsem rozdala na stanoviště záchranné služby, hasičského záchranného sboru a policie ČR v jihočeském kraji.

Commercial and cultural particularities of Panama
Saganová, Lucia ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Hlavnou témou bakalárskej práce sú obchodné a kultúrne zvláštnosti Panamy. Práca je rozdelená do štyroch kapitol. V prvej kapitole autorka uvádza základné informácie o Paname, podáva stručný historický vývoj a ekonomickú situáciu krajiny. V druhej kapitole rozoberá vývoj panamskej kultúry. Z teoretického hľadiska popisuje jednotlivé Hosftedeho kultúrne dimenzie. Na základe nameraných hodnôt pre Panamu sa snaží charakterizovať jej spoločnosť. Vysvetľuje vzťah medzi katolíckou vierou a Hofstedeho dimenziami. V tretej kapitole sa autorka venuje obchodným zvláštnostiam, ktoré sa týkajú obchodného jednania a činností s ním spojených. Ďalej sa zameriava na dôležité informácie o panamskom trhu ako sú colný systém, ochrana domáceho trhu, spôsoby riešenia obchodných sporov, platobné podmienky, možný spôsob propagácie a byrokratické podmienky, ktoré musí zahraničný podnikateľ splniť. Hodnotí tiež pozitíva a negatíva panamského trhu. V štvrtej kapitole rozoberá ekonomickú a obchodnú spoluprácu Českej Republiky a Panamy. Navrhuje potencionálne oblasti, na ktoré by sa český podnikatelia mohli v budúcnosti zamerať.

Hodnocení marketingového mixu nakladatelství Fragment
Maňáková, Martina ; Mottlová, Libuše (vedoucí práce) ; Obadalová, Kateřina (oponent)
Tématem práce je hodnocení marketingového mixu nakladatelství. Autorka analyzuje marketingový mix firmy a v něm hledá možné příčiny nepříznivého stavu. Použitím nástrojů MM hodnotí a navrhuje možné změny, které by firmu mohly udělat konkurenceschopnější.

Vývoj a udržování závislostního chování z psychoanalytického hlediska
Tomášková, Eva ; Hajný, Martin (oponent) ; Kalina, Kamil (vedoucí práce)
Psychoanalytické směry jsou v souvislosti se závislostním chováním velmi často kritizovány nebo úplně opomíjeny. Přesto by mohly mít důležitý podíl při úspěšných léčebných metodách závislostí, zejména v jejich závěrečných fázích. Jejich hlavní devizou je hledání kořenů a příčin vzniku závislosti. V terapii mohou pomoci objevit nevědomé vnitřní konflikty a traumata, přispět k jejich pochopení a přijetí, což poté může ulehčit psychoterapeutickou léčbu. Cílem této práce je ilustrovat přínos psychoanalytických směrů v léčbě závislostí. Práce se také snaží poukázat na to, že při doplnění psychoterapie o psychoanalytický rozbor nabude léčba, za dodržení určitých kritérií, hlubšího významu a zvýší se tak pravděpodobnost její účinnosti. Práce se dělí na teoretickou a empirickou část. Teoretická část uvádí přehled psychoanalytických teorií vzniku závislosti, popisuje některé charakteristiky závislých osob z psychoanalytických hledisek, a je doplněna o nezbytné kritické hodnocení. Empirická část zahrnuje kazuistiku klientky, která trpí závislostí na alkoholu. Na jejím příběhu se pokouším ilustrovat psychoanalytické poznatky o vzniku a vývoji závislostního chování. Informace jsou získány pomocí rozhovorů, které jsou se souhlasem klientky nahrávány na diktafon a převedeny do písemné formy. V diskusi je kazuistika...

Místní poplatky v ČR
Turek, Jan ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Kostohryz, Jiří (oponent)
Diplomová práce má za cíl zhodnotit plánovanou novelu zákona o místních poplatcích a ukázat změny, které mají nastat. Plánovaná novela do značné míry mění volnost obce při zavádění místních poplatků. Detailněji se zabývám dvěma poplatky - místní poplatek za lázeňský nebo rekreační pobyt a místní poplatek z ubytovací kapacity. Hodnocení plánované novely předchází analýza obcí, které vybírají výše zmíněné poplatky. Zaměřím se na jejich příjmovou stránku rozpočtu. První dvě kapitoly jsou teoretické. Obecně popisuji jak je v České republice tvořena struktura veřejné správy a jak se sestavuje rozpočet obce. Charakterizovány jsou jednotlivé místní poplatky a jejich legislativní rámec. Praktická část se věnuje analýze dvou místních poplatků u 10-ti vybraných obcí a jejich podílu na celorepublikových příjmech z místních poplatků. Závěrečná část práce zhodnocuje plánovanou novelu a ukazuje možné problémy, které by v budoucnu mohly nastat.

Implementace nové prodejní strategie mezinárodní společnosti GlaxoSmithKline v České republice
Bartošová, Jitka ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Brychta, Jan (oponent)
Práce hodnotí průběh implementace nové prodejní strategie originální farmaceutické společnosti GlaxoSmithKline v České republice v průběhu prvních šesti měsíců od jejího zavedení. Uvádí skutečnosti, které se povedly, i které mohly být zvládnuty lépe, pro následnou generalizaci, která slouží jako návod, na co by se měly společnosti, působící i mimo oblast farmaceutického průmyslu, soustředit ve chvíli, kdy chtějí úspěšně řídit jakoukoliv změnu a uvést ji do praxe.

Aktuální vývoj informačních systémů veřejné správy v ČR
Šupolová, Veronika ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Mates, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá informačními systémy veřejné správy. Především jejich vývojem, základními dokumenty a arogány a otázkou jejich dlouhodobého řízení. Práce obsahuje návrh, jak by orgány veřejné správy mohly postupovat při tvorbě hlavního nástroje řízení ISVS, informační strategie.

Doba dojíždění do zaměstnání a pracovní úrazy
ŘEŽÁBKOVÁ, Jana
Dojíždění je pravidelné cestování mezi bydlištěm a zaměstnáním. Mnozí z nás jistě znají vyprávění svých babiček a dědečků, kteří nespočetněkrát horlivě vykládali, jak chodívali pracovat do statku, tkalcovny, lihovaru a dalších zařízení. Dříve bylo obvyklé, že lidé vykonávali zaměstnání, které se vyskytovalo ve vzdálenosti, kterou mohli dojít pěšky. Oproti tomu je dnes naprosto běžné, že zaměstnání některých lidí se nachází několik desítek kilometrů od jejich bydliště, lidé musí dojíždět různými dopravními prostředky, vstávat brzy ráno a večer se pozdě vracívat. Technický pokrok sice urychlil dopravu, ale také nabídl možnost čím dál delší dojíždění do zaměstnání. Dojíždění je nutné obzvlášť v místech, kde je nerovnováha mezi nabídkou a poptávkou pracovních pozic. V České republice dojíždí přibližně jedna třetina obyvatel a náklady na dopravu činí zhruba deset procent rodinného rozpočtu. Lidé, kteří tráví více času dojížděním do zaměstnání, mají horší náladu, dojíždění je unavuje a stresuje a následkem těchto faktorů vznikají pracovní úrazy. Cílem bakalářské práce ?qDoba dojíždění do zaměstnání a pracovní úrazy?? patří zjistit, jaká je průměrná doba dojíždění do zaměstnání, zda dojíždění do zaměstnání ovlivňuje zdravotní stav člověka. Dále si pak klade za cíl zjistit, jestli jsou časté pracovní úrazy a jak jsou zaměstnanci důslední o hlášení pracovních úrazů. K upřesnění bylo stanoveno 5 hypotéz. Pro výzkum byla použita kvantitativní metoda pomocí dotazníkového šetření, kdy data byla sbírána a porovnávána ve zdravotnickém a školském zařízení a výrobní firmě od dojíždějících zaměstnanců. Po analýze dat nebylo prokázáno, že by dojíždění do zaměstnání způsobovalo zdravotní potíže, hypotéza číslo 1 byla tedy vyvrácena. Druhá hypotéza, která definuje, že lidé z vesnic tráví více času dojížděním do zaměstnání než obyvatelé měst, byla potvrzena. Další hypotéza, že každý zaměstnanec utrpěl pracovní úraz, byla oproti tomu vyvrácena. Čtvrtá hypotéza, která stanovila, že únava, nesoustředěnost, poruchy spánku vlivem dojíždění do zaměstnání způsobují následně pracovní úrazy, byla také vyvrácena. Poslední hypotéza, která definovala, že zaměstnanci v mnoha případech neinformují svého zaměstnavatele včas o pracovním úrazu, byla taktéž vyvrácena. Uvedená bakalářská práce může sloužit ke zvýšení informovanosti o strávené době dojížděním do zaměstnání a následně o výskytu pracovních úrazů. Vytvořený manuál navrhuje preventivní opatření před vznikem pracovních úrazů a osvětu v této oblasti.

Specifika marketingové komunikace americké IT firmy na evropském trhu
Hradecká, Aneta ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá specifiky marketingové komunikace americké IT firmy na evropském trhu. Cílem je popsat základní teoretická východiska marketingu a marketingové komunikace. Hlavním cílem této práce je analýza marketingové komunikace společnosti Hewlett Packard Enterprise, její zhodnocení a formulování doporučení, která by vedla k zefektivnění marketingové komunikace této společnosti. Přínosem práce je komplexní pohled na firmu a analýza její komunikace a následné návrhy na zlepšení, které by následně mohly být uplatněny v praxi.