Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktická analýza učiva o dani z přidané hodnoty
Marešová, Veronika ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Zídková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o dani z přidané hodnoty, které je vyučováno v rámci předmětu ekonomika na všech obchodních akademiích. Práce je rozdělena do čtyř částí. Úvodní část je věnována popisu středního odborného vzdělávání v České republice a obecné charakteristice předmětu ekonomika. Na tento úvod navazuje část, ve které je provedeno zpracování učiva o dani z přidané hodnoty jako teoretického podkladu k výuce. Dále jsou v práci navrženy praktické příklady sloužící k ověření a procvičení znalostí studentů. Závěrečná část je zaměřena na návrh zpracování jednotlivých vybraných vyučovacích hodin a jejich konkrétní podobu a strukturu.
Věcný a didaktický rozbor učiva o účetní uzávěrce a závěrce v prvním koncentrickém okruhu předmětu Účetnictví
Němcová, Veronika ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozbor didaktického učiva o účetní závěrce a uzávěrce v 1. koncentrickém okruhu na obchodní akademii. Nejprve se věnuje dokumentům upravujícím účetnictví na obchodních akademiích, dále pak metodám uspořádání učiva, formám výuky, vyučovacím metodám, didaktickým zásadám a didaktickým prostředkům, které souvisejí s výukou účetnictví. Praktická část obsahuje didaktický rozbor učiva o účetní závěrce a uzávěrce. Na didaktický rozbor navazuje příklad, který je navržen pro procvičení učiva, které již žáci znají, a poté slouží jako první příklad, kde se žáci setkají s účetní uzávěrkou a závěrkou.
Didaktická analýza učiva o finančním majetku v účetnictví s využitím případové studie
Pospíšil, Zdeněk ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou učiva o krátkodobém finančním majetku v prvním koncentrickém okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce byla rozdělena do dvou větších částí. První, teoretická část, se věnuje postavením účetnictví v podnikatelské sféře, ale i předmětu vyučovaného na obchodních akademiích, tzn., popisu-je cíle, kompetence, rozdělení učiva a také základní implementaci didaktiky ve výuce účetnictví. Ve druhé části práce, tedy praktické části, je provedena analýza návrhu učiva krátkodobého finančního majetku, jehož součástí je mnou vytvořená případová studie na procvičování.
Využití projektového vyučování při výuce regionální geografie Jižní Ameriky
KARALUPOVÁ, Jana
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce regionální geografie Jižní Ameriky na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a jeho možností výuky mimo prostředí základní školy. Navržený výukový materiál je vytvořený v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým projektům zabývající se tématem Jižní Ameriky a amazonského pralesa. K pracovní učebnici byla sepsána také metodická příručka pro učitele, která má být pomocníkem pedagogů v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část je zaměřená na zhodnocení významu učiva regionální geografie v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly se věnují funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Česko-anglická výuková příručka k výuce regionální geografie území Kanady na 2. stupni ZŠ
KREJČÍ, Jana
Diplomová práce se zabývá tématem výuky regionální geografie území Kanady na 2. stupni ZŠ. Hlavním cílem je vytvoření česko-anglické pracovní učebnice, která odpovídá platným zásadám vzdělávacích dokumentů (RVP ZV), moderním trendům ve výuce, snaží se o maximální zapojení mezipředmětových vazeb, hlavně anglického jazyka. K učebnici je vypracována metodická příručka pro učitele. Součástí teoretické práce je didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro ZŠ i učebnice anglického jazyka. Pro představu o rozsahu učiva a aktuální výuce tématu bylo provedeno šetření metodou řízeného rozhovoru s učiteli zeměpisu i anglického jazyka na sledovaných školách.
Využití projektového vyučování při výuce Biogeografie na 2. stupni ZŠ
LOUDOVÁ, Veronika
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce biogeografie na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a praktických forem výuky. Návrh výukového materiálu je v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým biogeografickým projektům. K pracovní učebnici byla také vytvořena metodická příručka pro učitele, která má pomoci pedagogům v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část se věnuje zhodnocení významu učiva biogeografie a biosféry v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly jsou věnované funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Didaktická analýza učiva o mzdách v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích
Janovská, Lucie ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá učivem o mzdách, které je vyučováno v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích. První část diplomové práce obsahuje teoretickou charakteristiku předmětu Účetnictví, jeho cílů a mezipředmětových vztahů. Dále se zde zaměřuji na zákonnou úpravu mezd, zařazení daného tématu do výuky, možnost využití didaktických pomůcek a prostředků a také na charakteristiku koncepcí využívaných v tomto předmětu. Druhá část se pak zabývá zpracováním tématu z pohledu učitele. Jedná se o navržení postupu při výkladu tohoto učiva v hodinách Účetnictví na obchodních akademiích. Analýza zahrnuje výklad jak 1., tak také 2. koncentrického okruhu. Zároveň je zde zařazen konkrétní návrh aplikace problémového vyučování při učivu o mzdách. Poslední částí je vyhodnocení dotazníkového šetření, které je zaměřeno na využívání koncepce problémového vyučování v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích v České republice.
Věcný a didaktický rozbor učiva o jednoduché daňové evidenci
Drajsajtl, Tomáš ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá věcným a didaktickým rozborem učiva o daňové evidenci. Tento tematický celek se na středních školách v České republice vyučuje od roku 2004, kdy ve výuce nahradil jednoduché účetnictví. Teoretická část se zabývá didaktickým problémem, týkajícím se zařazení daňové evidence do výuky na středních školách ekonomického zaměření. Dále je rozebrán obsah učiva a výukové metody a postupy, včetně didaktických zásad a zařazení příkladů do výuky. Praktická část zahrnuje didaktický rozbor učiva, doplněný o ukázky nejčastěji používaných knih daňové evidence, dále schématy a řadou praktických příkladů včetně řešení. Práce je zakončena menším výzkumem, zaměřeným na otázky, týkající se výuky daňové evidence, a to zejména na zařazení tohoto tematického celku do výuky, délku a způsob výuky a používanou didaktickou techniku.
Moderní trendy ve výuce zeměpisu 2. stupně ZŠ na příkladu učiva "Země ve vesmíru"
STANĚK, Michal
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření návrhu vlastního učebního materiálu k výuce tématu "Země ve vesmíru" v rámci zeměpisu na 2. stupni ZŠ, který zahrnuje nejen pracovní učebnici pro žáky, ale také metodickou příručku pro učitele a další výstupy využitelné na interaktivní tabuli. Samotný učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Součástí teoretické části práce je zhodnocení významu a postavení učiva v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitola je věnována didaktické analýze aktuálních učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují toto učivo. Diplomová práce obsahuje rovněž přehled vybraných moderních prvků ve výuce zeměpisu.
Učivo o slovních druzích a učivo slovotvorné na 1. stupni základní školy
MATOUŠKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou slovních druhů a slovotvorného učiva ve vyučování českého jazyka na 1. stupni základní školy. Pokouší se o rozbor učebnic tří různých nakladatelství z hlediska sledované tematiky i o vhled do vyučovací praxe současné školy. Teoretická část práce sleduje problematiku z hlediska odborného, metodická část řeší problematiku daného učiva na 1. st. ZŠ a podává rozbor učebnic českého jazyka pro 1. st. ZŠ tří nakladatelství. Jádrem práce je výzkum znalostí třídění slovních druhů žáků 5. a 6. tříd ZŠ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.