Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,409 záznamů.  začátekpředchozí1390 - 1399další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.19 vteřin. 

Ošetřovatelský proces u dětí s plastikou boltců
MELNYKOVÁ, Milada
Bakalářská práce má název Ošetřovatelský proces u dětí s plastikou boltců. Plastická chirurgie zahrnuje operace vrozených a získaných vad a věnuje se pooperačním a poúrazovým stavům. K plastické chirurgii patří estetická chirurgie, která se neustále rozšiřuje. Doba, kdy by měl člověk navštívit plastického chirurga, je závislá na typu vady. Vrozené kosmetické vady se projeví v období dospívání. Operace odstátých uší je nejčastější kosmetickou operací. Tento výkon lze provádět v jakémkoliv věku. Nejčastěji přicházejí děti ve školním věku, ale i lidé ve středních letech. Dětem do 10 let hradí výkon zdravotní pojišťovna. Teoretická část se zabývá popisem plastické chirurgie, historií, popisem operace, předoperační a pooperační péčí a vývojovým obdobím dětského věku. A je také zaměřena na ošetřovatelskou péči. Cílem bakalářské práce bylo zjistit specifika ošetřovatelské péče u dětí s plastikou boltců a zjistit, jaké jsou nejčastější komplikace této operace. Byly stanoveny tři výzkumné otázky. Výzkumným souborem byly děti a jejich rodiče hospitalizovaní na dětském pooperačním a poúrazovém oddělení. Pro výzkumné šetření byly použity polostandardizované rozhovory, pozorování a obsahová analýza dokumentace. Všechny informace byly shrnuty do kasuistik, které byly zpracovány podle modelu Virginie Handersonové. Ve druhé fázi byly informace ověřovány polostandardizovaným rozhovorem se sestrou na základě rozhovorů s dětmi. Výsledky poukázaly na nejčastější komplikace spojené s operací ušních boltců. Sestry v souvislosti s pooperační péčí monitorují především bolest a celkový stav pacienta. Z výsledků dále vyplynulo, že rodiče nemají úplné informace o výkonu. Mezi specifika péče u děti s otoplastikou patří nošení velkého kompresivního obvazu na hlavě a dlouhodobé přikládání elastické čelenky. Na základě výsledků bude iniciován seminář pro dětské oddělení o problematice ošetřovatelské péče u dětí s plastikou boltců a byl vytvořen ošetřovatelský plán u dětí s plastikou boltců.

Problematika komunikace sester s rodiči při příjmu dítěte na dětské oddělení
POSTLOVÁ, Zuzana
Sestry na dětském oddělení se každý den setkávají s rodiči nemocných dětí, které jsou právě přijímány k hospitalizaci. Komunikace s nimi klade na sestru velké nároky v rámci komunikačních kompetencí. Tato práce se zaměřuje na problematiku komunikace mezi sestrou na příjmové ambulanci dětského oddělení a rodičem dítěte přijímaného k hospitalizaci. Dále poukazuje na nejčastější komunikační problémy, které se mohou během příjmu dítěte objevit. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá problematikou komunikace, jejím vývojem, komunikačními bariérami a nejčastějšími chybami v komunikaci. Dále popisuje nejčastější onemocnění a stavy vedoucí k hospitalizaci dítěte a prostředí příjmové ambulance. Dalším bodem teoretické části je rozbor problematiky vedení rozhovoru s rodičem a specifika v rozhovoru s dítětem. Empirická část byla zaměřena na zjištění úrovně komunikačního procesu mezi sestrou a rodičem a na popsání nejčastějších chyb v komunikaci. Součástí práce také bylo zjistit, jaká je efektivita přenosu informací ze strany sestry k rodiči a jaký vliv má na komunikaci věk dítěte či závažnost jeho onemocnění. Na základě těchto cílů bylo stanoveno sedm výzkumných otázek. Pro získání a vyhodnocení dat byly použity dvě metody kvalitativního šetření a to polostrukturovaný rozhovor a pozorování. Pozorování bylo zaměřeno na komunikaci sester s rodiči v příjmové ambulanci nemocnic Tábor, a. s., Český Krumlov, a. s. a Jindřichův Hradec, a. s. Na pozorování navazovaly rozhovory s rodiči směřované na komunikační dovednosti sestry. Na základě výsledků výzkumného šetření práce poukazuje na jevy vyskytující se v rámci komunikace mezi sestrou a rodičem. Upozorňuje na nejčastější komunikační problémy ze strany sestry. Zároveň doporučuje vhodné techniky komunikace pro sestry v rámci rozhovoru, probíhajícího při příjmu dítěte k hospitalizaci, které vedou ke zlepšení a zefektivnění komunikace a přenosu informací ze strany sestry k rodiči.

Edukace v péči o dítě s vrozeným onemocněním
Stará, Petra ; Pavlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Shrnutí Práce se zabývá komplexně problematikou edukace matek novorozenců a kojenců s vrozeným onemocněním. Teoretická část je zaměřena jak na edukaci obecně, tak i na specifika edukace v péči o novorozence a kojence s vrozeným onemocněním. V práci je dále stručně a přehledně zpracována problematika vybraných vrozených onemocnění vyžadujících kvalitní edukaci rodičů. Výzkumná část je zaměřena na to, jak vnímají edukaci sestry pracující na novorozeneckých a kojeneckých odděleních a matky dětí s vrozenou vadou, jaké problémy při ní vidí a co myslí, že by se dalo v této oblasti zlepšit. Závěrem jsou navrhnuty možnosti, jak zlepšit kvalitu edukace a je doporučen

Využitelnost arteterapeutických technik v sociální práci
CEJPKOVÁ, Dana
Diplomová práce se zaměřuje na oblast sociální práce a arteterapie, konkrétněji na možnost aplikovatelnosti a využitelnosti arteterapeutických technik v sociální práci. V prvém kroku mapuje teoretická východiska obou zmíněných disciplín, následně praktickou formou hledá místa využitelnosti arteterapeutické technik v sociální práci. Závěrečná část zasazuje a popisuje specifika přínosu zmíněných technik pro sociální práci a to i v konkrétních metodách sociální práce, jako sociální práce s jednotlivcem, se skupinou, rodinou a dětským klientem.

Archetyp pohádkového hrdiny v kontextu prózy české literatury 19. století
Tlachová, Tereza ; Vaněk, Václav (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Těžištěm bakalářské práce Archetyp pohádkového hrdiny v kontextu prózy české literatury 19. století je popis a vyhodnocení různých způsobů ztvárnění hlavní postavy (hrdiny) v pohádkách několika autorů 19. století. Pro každého z autorů jsme s přihlédnutím k literárněhistorickému kontextu vytyčili obecná specifika jejich stylu a pojetí postavy hrdiny. V závěru jsme se nažili najít další směry a východiska, kterými by se mohla následná hlubší analýza ubírat.

Kvalitativní analýza fenoménu internetových řetězových dopisů
Kozlová, Dana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kubíčková, Vladimíra (oponent)
Kolující dopisy a kolující e-maily jsou formou sekundární orality. Práce určuje kolující e-maily jako typ média a hledá vlastnosti, které by měla splňovat zpráva, která bude úspěšně šířena. Diskutuje o šiřitelnosti kolujících zpráv z pohledu memetické teorie a nachází motivy pohádek uvnitř kolujících zpráv. Z provedené typologie kolujících dopisů ze souboru sebraného z veřejných databází i přeposílaných na určené adresy vyplývá členění na nejméně 9 forem a nejméně 17 funkcí. U jednotlivých forem a funkcí jsou předvedeny jejich obvyklé vlastnosti a rozdíly. Řazení podle původu vysvětluje některé rozdíly u přeložených zpráv a hledá specifika zpráv českých. Mezi taková specifika patří například rasistická témata. Ze strukturovaných rozhovorů práce zhodnotila, podle jakých kritérií kolující dopisy jejich příjemce dělí a podle čeho vybírají adresáty kolujících dopisů. Vyvrací hypotézu, že se tyto zprávy šíří pouze mezi homogenními skupinami. Ukazuje, že se kolující e-maily nešíří jen díky snadnému přeposílání. Z rozhovorů jsou nalezeny hlavní motivy přeposílání, a to pozitivní emoce z předpokládané reakce příjemce.

Specifika výtvarného projevu u dětí a dospívajících se somatickými problémy
SYSLOVÁ, Jitka
Tato bakalářská práce je zaměřena na výtvarnou tvorbu dětí a dospívajících se somatickými problémy. Cílem práce je zjistit specifika ve výtvarném projevu dětí a dospívajících se somatickým onemocněním. Teoretická část se zabývá somatickým onemocněním a jeho vlivem na psychiku dítěte, charakteristikou dětského výtvarného projevu, diagnostickými aspekty výtvarného projevu a poznatky o kresbě dítěte se somatickým onemocněním. Praktická část vychází z osobní zkušenosti s výtvarnou tvorbou dětí a dospívajících se somatickým onemocněním hospitalizovaných na dětském oddělení. Výtvarná tvorba s dětmi a dospívajícími v nemocnici se stala podnětem k položení si otázek: Jaké jsou společné znaky ve výtvarném projevu dětí a dospívajících s dlouhodobým chronickým onemocněním? Jaké jsou společné znaky ve výtvarné tvorbě dětí a dospívajících s chronickým záchvatovým onemocněním? Projevují se odlišnosti v tvorbě dětí a dospívajících s dlouhodobým chronickým onemocněním oproti tvorbě dětí a dospívajících s chronickým záchvatovým onemocněním? V praktické části přibližuji výtvarnou tvorbu dětí a dospívajících se somatickými problémy, snažím se vysledovat společné znaky v jejich výtvarném projevu a zodpovědět na položené otázky.

Proces vyrovnávání se rodičů se zátěžovou situací při předčasném narození dítěte
TOMÁNKOVÁ, Barbora
Diplomová práce se věnuje rodičům předčasně narozených dětí. Teoretická část práce se zabývá problematikou nezralosti předčasně narozených dětí včetně nejnovějších trendů ošetřovatelské péče o tyto děti. Dalšími body této části je rodina a její specifika ve vztahu k předčasně narozenému dítěti a možnosti podpory rodiny. Tato část je dále zaměřena na komunikaci a informovanost ze strany odborníků, kteří jsou zainteresováni do péče o nedonošené děti a jejich rodiče. Cílem práce bylo zjistit a formulovat, co prožívají matky předčasně narozených dětí, jaké potřeby mají v oblasti informovanosti a komunikace se zdravotnickým personálem a definování podpůrných terapeutických intervencí, jež by byly k dispozici rodičům v průběhu hospitalizace jejich dětí. K dosažení cílů této práce byl proveden kvalitativní výzkum metodou dotazování, technikou polostandardizovaných rozhovorů s matkami předčasně narozených dětí a s odborníky. Dále byla provedena obsahová analýza dokumentů. Výzkumné soubory tvořili odborníci z Ústavu péče o matku a dítě a matky předčasně narozených dětí, které v daném zdravotnickém zařízení porodily. Jedním ze záměrů výzkumu bylo konfrontovat výpovědi matek nedonošených dětí s názory odborníků. Na základě analýzy získaných výpovědí byly nastaveny hypotézy. Práce poukazuje na důležitost citlivého jednání, poskytnutí emoční podpory i empatické komunikace ze strany zdravotnického personálu. V poskytování včasné krizové intervence rodičům by měl být zaškolen i zdravotnický personál. Důležitá v komplexnosti poskytování psychosociální podpory rodičům je také informovanost personálu o možnostech navazující psychosociální péče. Výsledky diplomové práce mohou být využity jako zpětná vazba pro konkrétní zdravotnické zařízení či obecně ke zkvalitnění péče o rodiče předčasně narozených dětí.

Psychosociální dopady používání mobilních telefonů u dětí ve věku do 12 let
TROUPOVÁ, Miriam
Tématem této diplomové práce jsou {\clq}qPsychosociální dopady používání mobilních telefonů u dětí ve věku do 12 let``. Děti představují v souvislosti s používáním mobilních telefonů ohroženou skupinu, jelikož jsou ve srovnání s dospělými náchylnější ke vzniku nežádoucího chování. Česká veřejnost {--} laická ani odborná {--} však dosud této problematice nevěnovala dostatečnou pozornost. Cílem této práce bylo zmonitorovat postoje dětí k mobilním telefonům, způsob a rozsah jejich využívání. V neposlední řadě bylo také cílem popsat postoje poskytovatelů mobilních služeb, tedy mobilních operátorů, k dětským zákazníkům. Byla rovněž provedena analýza trhu zaměřená na zmonitorování nabídky produktů a služeb vhodných pro děti. První část práce popisuje současnou situaci v České republice a je doplněna statistickými údaji o počtech mobilních telefonů v ČR. Jsou zde zmíněna specifika dětské skupiny uživatelů mobilních telefonů a také rizika, která s používáním mobilních telefonů souvisejí, jako je například závislost na mobilech nebo nomofobie, strach ze ztráty signálu a nedostupnosti. V dalších kapitolách je popsán provedený výzkum, cíle práce, hypotézy a metodika výzkumu. Výsledky jsou znázorněny v grafické formě. Za nimi následují výsledky analýzy trhu a vyjádření odborníků k problematice, metodice a samotnému výzkumu. Poslední částí práce je diskuse k metodice a výsledkům výzkumu. Výsledky výzkumu jsou porovnány a diskutovány také ve vztahu k literatuře.

Metodika vyšetřování sexuálních trestných činů
Bělochová, Jana ; Musil, Jan (vedoucí práce) ; Štourač, Petr (oponent)
Název práce: Metodika vyšetřování sexuálních trestných činů Klíčová slova: sexuální zneužívání, vyšetřování, výslech Abstrakt Diplomová práce se zabývá problematikou vyšetřování sexuálních trestných činů, konkrétně sexuálním zneužíváním. Sexuální kriminalita je velmi rozsáhlé téma, proto jsem se rozhodla zaměřit práci na specifika vyšetřování týkající se dětí. Cílem práce je charakterizovat vyšetřování s ohledem na zvláštnosti typické pro sexuální trestné činy, musí se brát zřetel na rozdíl mezi dospělou a dětskou obětí. Tento rozdíl musí být zohledněn v postupu vyšetřování. Každá osoba podílející se na vyšetřování by měla absolvovat přinejmenším základní kurz psychologie. Nezbytným předpokladem je uplatňovat šetrný přístup k dítěti za účelem předcházení sekundární viktimizace. První kapitola popisuje pojem sexuálního zneužívání, základní definice a formy. Rozebrána je také aktuální právní úprava v ČR. Druhá část je věnována kriminalistické charakteristice. Tato kapitola pojednává o pachatelích, obětech a typických způsobech páchání. Porovnávám zde situaci, kdy pachatel pochází z rodiny, se situací pachatele mimo rodinu. Pro ilustrace jsou vložené grafy vytvořené na základě policejních statistik. Další část (kapitoly 3-8) se zabývá zejména zahájením vyšetřování, počátečními úkony, vyšetřovacími situacemi a...