National Repository of Grey Literature 1,311 records found  beginprevious1305 - 1311  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Kulturní diference a jejich význam v chování spotřebitele
Březíková, Markéta ; Koudelka, Jan (advisor) ; Mottlová, Libuše (referee)
Diplomová práce sleduje kulturní diference a jejich význam v chování spotřebitele. V první části jsou vysvětleny pojmy jako kultura, její vliv na spotřebitele a jsou analyzovány také nehmotné prvky kultury jako neverbální komunikace, hodnoty či body image. Následuje krátký a obecný popis sledovaných krajin co se týče historie a přírodních podmínek. Zmíněny jsou také kulturní dimenze dle Geerta Hostedeho. Další část diplomové práce vychází z dotazníkového šetření zaměřující se na vymezení analyzovaných prvků kultury obsahující stravovací a mediální zvyky, vztah ke značkových produktům a módním trendům, dále na nákupní rozhodovací proces a postavení muže a ženy ve společnosti. které je poté analyzováno a jsou vyvozeny závěry. Je také na začátku stanoveno několik hypotéz, které jsou na konci diplomové práce potvrzeny či vyvráceny. V dotazníku je použita analýza I. stupně a využity jsou také křížové tabulky.
Culture elements in Marketing
Hábltová, Lenka Bc. ; Koudelka, Jan (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee)
Možnost využití kulturních prvků v marketingu a jejich vliv a vazby na marketingový mix v prostředí České republiky. Práce se zaměřuje především na hodnoty, zvyky a jazyk a jejich vliv na marketingovou komunikaci. Přináší též shrnutí charakteristik, které čeští občané očekávají od produktů na základě země jejich původu.
Vliv kultury na politiku Mexika
Burešová, Alena ; Janoušková, Zuzana (advisor) ; Doležal, Tomáš (referee)
Tato práce zkoumá vzájemné vazby mezi kulturou, společenskými normami a principy, sociální diversifikací a politikou Mexika. Jejím hlavním cílem je určení, do jaké míry se latinskoamerická kultura promítá do politického vývoje Mexika. Při charakteristice mexické kultury vychází z výzkumů Geerta Hofstedeho a jeho kulturních dimenzí. Odpovídá na otázku, co vedlo k tomu, že politický vývoj Mexika byl zcela odlišný od vývoje ostatních zemí latinskoamerické kultury. Analyzuje kulturní podmíňenost faktorů, které zapřičinily to, že Mexiku vládla po sedm desetiletí jediná politická strana ? Partido Revolucionario Institucional (PRI), aniž by se jednalo o diktaturu. Dochází k závěru, že tato nevídaná stabilita není v rozporu s kulturními dimenzemi, ale že PRI dokázala vhodně využít kulturně daný charakter mexické společnosti, vyznačující se vysokou mírou sociální diversifikace. Vytvořila specifický politický systém, v dané kultuře fungující. K jeho změně pak docházelo postupně, s tím jak se proměňoval charakter mexické společnosti. V souvislosti s dynamickým vývojem mexické společnosti následně předpovídá změny kulturních dimenzí.
Ekonomika a řízení neziskové organizace v oblasti kultury
Nováková, Ivona ; Boukal, Petr (advisor) ; Pilná, Hana (referee)
Práce je zaměřena na nestatni neziskový sektor v České republice.V první části jsou představeny různé právní formy neziskových organizací, důvody jejich vzniku a obecně jejich situace v rámcí ČR.Druhá část je zaměřena na oblast kultury.Důraz je kladen na rozdíly v řízení takovýchto neziskových organizací.V třetí části je popsána ekonomika a řízení konkrétni neziskové organizace NADACE ŽIVOT UMĚLCE.Cílem práce bylo prokázat důležitost ekonomů ve vedení neziskové organizace.
Corporate Culture in Inspekta PLC
Kleckerová, Lucie ; Mertlíková, Františka (advisor) ; Mišovská, Soňa (referee)
Práce se věnuje zmapování firemní kultury ve společnosti Inspekta a.s. Úvod práce se zabývá teoretickým rozborem pojmu firemní kultura z několika hledisek. Hlavní část práce se věnuje samotné kultuře ve společnosti Inspekta, která v době sepisování práce procházela fúzí s nadnárodní společností Bureau Veritas. To umožnilo srovnat firemní kulturu v původně české společnosti se společností s tradicí pocházející z Francie.
TPCA Czech, s.r.o. - Multikulturalismus a firemní kultura v mezinárodním podnikání
Přibyl, Matěj ; Mertlíková, Františka (advisor) ; Korandová, Jiřina (referee)
V teoretické části diplomové práce jsou zachycena a rozvedena témata kultury, firemní kultury a národní kultury. Tyto pojmy jsou dále navázány na praktický případ podniku s mezinárodní působností. Zvoleným podnikem je Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech, s.r.o. nacházející se nedaleko města Kolína. Práce nezaznamenává jen firemní kulturu jmenovaného podniku, ale taktéž popisuje vzájemný vztah jednotlivých národních kultur podniku TPCA Czech, s.r.o., kultury japonské, francouzské a české.
Obchodní a kulturní zvláštnosti nizozemských obchodních partnerů
Papežová, Hana ; Mišovská, Soňa (advisor) ; Sztogrynová, Miroslava (referee)
Práce charakterizuje kulturu a její pojetí nejprve obecně. Následně jsou popsány jednotlivé kategorie kultury v Nizozemsku a typické vlastnosti nizozemského obyvatelstva. Další kapitola popisuje obchodní jednání, firemní kulturu a etiketu jednání nizozemských obchodních partnerů. V poslední části jsou uvedeny obchodní zvláštnosti, které jsou důležité při vstupu zahraniční firmy na nizozemský trh.

National Repository of Grey Literature : 1,311 records found   beginprevious1305 - 1311  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.