Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kybernásilí na LGBTQ+ lidech v ČR
Kalousková, Natálie ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Coufalová, Linda (oponent)
Tato práce se věnuje tématu kybernásilí na dospělých LGBTQ+ lidech v prostředí českého internetu. Téma kybernásilí je obecně nový fenomén, kterému byl doposud dáván prostor spíše ve vztahu k dětem a adolescentům. Touto prací autorka nabídne vhled do způsobu užívání internetu queer lidmi, jakým negativním událostem tam čelí a jak se s těmito zkušenostmi vypořádávají. Práce staví na myšlence heteronormativní společenské hegemonie a hledá spojitosti mezi tímto společenským řádem a kybernásilím. Pomocí kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů byl proveden výzkum s osmi LGBTQ+ respondenty*tkami. Ukázalo se, že queer lidé čelili*y jak závažným činům jako vyhrožování či vydírání, tak homofobní a transfobní mikroagresi. Fakt, že kybernásilí je u dospělých lidí často bagatelizováno jak společností, tak samotnými oběťmi, znesnadňuje jeho řešení. Přesto je třeba tomuto tématu věnovat větší pozornost ve snaze o eliminaci heterosexismu ve společnosti.
Current situation of LGBT citizens in Jamaica
Lima, Paula
Tato bakalářská práce se zaměřuje na chování a vnímání LGBT komunit jamajskými obyvateli. Cílem této práce je zjistit z jakého důvodu je jamajská kultura homofobní, a jakým způsobem to ovlivňuje životy homosexuálů, bisexuálů a transgender osob. V první části této bakalářské práce je zaměřeno na fakta, která objasňují životy členů LGBT komunit na Jamajce. Páteří této práce je osm rozhovorů, které byly zhotoveny s lidmi, kteří sdíleli své názory na dnešní situaci na Jamajce a jsou úzce spojeni s jamajskou kulturou. Tři respondenti jsou členy LGBT komunity. Rozhovory odhalují rozdílnost názorů respondentů. LGBT respondenti sdílejí tvrdou realitu, které musí každý den na Jamajce čelit, a nejen LGBT respondenti potvrzují, že Jamajka je stále homofobní zemí.
Trans* identita a rodičovství v České republice
Vostárková, Lucie ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi a představami o rodičovství trans* osob v kontextu jejich identity. Vycházím především z feministických teorií a konstruktivistického paradigmatu, přičemž výzkum byl realizován pomocí polostrukturovaných rozhovorů. V teoretické části vymezuji základní pojmy a koncepty, o které se opírá má práce. Zaměřuji se na konceptualizaci trans* identit, na pojímání transsexuality v českém medicínském a sociálně- právním diskurzu a také na jejich limity z pohledu genderové perspektivy. Dále představuji partnerské a sexuální vztahy trans* osob, čímž se následně dostávám k samotnému rodičovství v kontextu trans* identit. Nakonec se zabývám procesem coming-outu, a to především se zaměřením na potomky. V rámci analytické části mě zajímá postoj trans* osob ke znemožnění reprodukční funkce jako zákonné podmínce změny pohlaví, jaké způsoby reprodukce a cesty k rodičovství volí, na jaké překážky narážejí v kontextu rodičovství a jakými způsoby praktikují svou rodičovskou roli. Klíčová slova: gender, trans* identita, heteronormativita, homofobie, transfobie, limity identity, coming-out, rodičovství, rodičovská role, děti
Problematika homofobie v žákovských kolektivech pohledem vyučujících
Golebiowská, Irena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice homofobie v žákovských kolektivech z pohledu vyučujících. Hlavním cílem mé práce bylo zmapovat, jakým způsobem vyučující základních škol a víceletých gymnázií smýšlejí o problematice homofobie ve školním prostředí. Teoretická část práce je rozdělena do tří celků. V první části se zabývám především konceptem sexuality, v rámci něhož jsou popsány jednotlivé složky sexuality, základní informace o homosexualitě a zvláštní pozornost je věnována sociokulturnímu konceptu sexuality, který je dán do souvislosti s problematikou homofobie. Druhá kapitola pojednává o období dospívání z hlediska kognitivního, afektivního a sociálního vývoje. Poslední část práce se věnuje tématu sexuality a homofobie v rámci školního prostředí s akcentem na riziko homofobního obtěžování a šikany. V empirické části práce se zabývám výzkumem, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími základních škol a víceletých gymnázií. Ve výzkumu jsem se zaměřila především na zkušenosti vyučujících s konkrétními projevy homofobie v žákovských kolektivech a na jejich představy a postoje k oblastem souvisejících s problematikou homofobie ve školním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Příprava a evaluace primárně preventivního programu "Heterosexismus a homofobie" na základní škole
Hajdíková, Lada ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce se zabývá prevencí homofobní šikany , která může pramenit z homofobních a heterosexistických postojů, ve školních vrstevnických skupinách dvou 8. tříd v období rané adolescence. Empirická část byla realizována formou akčního výzkumu, který zahrnoval úvodní zmapování situace znalostí žáků_yňo různých sexuálních a genderových identitách a jejich postojů k neheterosexuálním lidem prostřednictvím dotazníkového šetření v konkrétních žákovských kolektivech; následné vytvoření primárně preventivního programu skládajícího se z aktivit a diskuzí na téma neheterosexuálních identit, heteronormativity, homofobie a homofobní šikany; dále evaluaci programu ve formědotazníkového šetření; a nakonec výsledné zhodnocení změny postojů a názorů žáků_yň. Teoretická část představuje dosavadní poznatky k hlavním aspektům zkoumaného tématu, tj. šikana a homofobní šikana ve školním prostředí a vrstevnických kolektivech, oblast primární prevence negativních jevů, přičemž vychází z konceptů homofobie, heterosexismu a heteronormativity.
Homofobní obtěžování a šikana na škole
Drbohlav, Lukáš ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá oblastí, která mapuje homofobní šikanu a obtěžování v třídním kolektivu na základních a středních školách. Zobrazuje ji jako psychologickou oblast, která ale interdisciplinárně přesahuje i do oblasti pedagogiky. Cílem této práce je v teoretické části definovat různé přístupy k homosexualitě, bisexualitě a transsexualitě z pohledu psychologického a tím objasnit různé homofobní předsudky a negativní postoje u žáků k této problematice. Zaměřuje se na vymezení různých variant sexuálních orientací a její rozmanitosti ve společnosti, i s ohledem na genderové stereotypy. Dále se zabývá specifikou homofobní šikany a obtěžování, jako sociálně patologickým jevem, který se často vyskytuje v současné škole. Výzkumná část práce má za úkol zjistit postoje žáků k osobám s neheterosexuální orientací a jejich představy o postojích vůči těmto menšinám v jejich sociálním okolí a v neposlední řadě se zabývá šikanou této minority. Klíčová slova: Homofobie, homosexualita, gender, šikana, obtěžování, třídní kolektiv
DV8: Mužské tělo v žánru dance for camera
Mrázová, Adéla ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Španihelová, Magda (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obrazem mužského těla v žánru screen dance a zaměřuje se na několik pečlivě vybraných filmů, ve kterých je sledováno tělo jako symbol i vyjadřovací prvek. Zkoumaný materiál představuje filmová tvorba tanečního tělesa DV8 Physical Theatre (Strange fish /1892/, Enter Achilles /1896/, Dead Dreams of Monochrome Men /1989/). Zajímá mě způsob, jakým se k fenoménu maskulinity díla vztahují, jak ho zobrazují a estetizují, jak nabourávají či potvrzují představy o jeho (ne)naplnění. Ve své definici maskulinty čerpám z genderové a feministické teorie, jež je mi hlavním metodologickým východiskem. Díla také vsazuji do historického kontextu tanečního vývoje a hledám vlivy, které umožnily DV8 reprezentovat mužské tělo právě takovým způsobem, jakým to činí.
Postavení chlapců s nemaskulinními charakteristikami v žákovském kolektivu
Klimešová, Hana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kadlecová, Eva (oponent)
Moje bakalářská práce se zabývá postavením chlapců s nemaskulinními charakteristikami (osobnostními, behaviorálními a vzhledovými) v žákovském kolektivu. Konkrétně tím, jak se spolužáci, spolužačky a vyučující chovají k těmto chlapcům, jak jsou kolektivem přijímáni a také jak sami tito chlapci své postavení v kolektivu prožívají. Ve výzkumu jsem zjistila, že žákovské kolektivy vyčleňují chlapce nedodržující genderovou roli, přičemž hodnocení těchto jedinců žáky/žákyněmi je ovlivněno společenskými normami maskulinity a také normami třídními. Nemaskulinní chlapci se vzhledem ke svému vyčlenění ve třídních kolektivech necítí spokojení a šťastní. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a empirické. Teoretická část poskytuje základní informace, jež se týkají genderové problematiky. Konkrétně se jedná o tři kapitoly. V jedné prezentuji poznatky týkající se základních termínů užívaných v genderové literatuře, jakými jsou genderový řád, maskulinita a femininita, a vývoj genderové identity. Další kapitola se věnuje nedodržování genderových rolí ze strany chlapců a možným reakcím ze strany společnosti na tuto situaci. Třetí kapitola se zabývá charakterem školní třídy jako sociální skupiny a vlivem školy na žáky a žákyně z genderového hlediska. V empirické části se věnuji výzkumu, který má podobu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.