|
Návrh systému vzdělávání zaměstnanců v organizaci.
Lukáčová, Karolína ; Vardan, Dalibor (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání zaměstnanců a analyzuje současný systém vzdělávání v konkrétní organizaci. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy související s danou problematikou. Následně je popsán proces vzdělávání zaměstnanců v sledované organizaci, který je pak analyzován v třetí části práce. Výsledky této analýzy pak slouží jako základ pro návrhy na zlepšení vzdělávací politiky v organizaci.
|
|
Hodnocení e-learningu v bankovní instituci.
Vrabcová, Jana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Recmanová, Elena (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením e-learningu v dané bankovní instituci působící na českém trhu. Zavedením e-learningu se bankovní instituci podařilo snížit náklady na vzdělávání, doposud nicméně nebyla zkoumána jeho pedagogická efektivnost. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda zaměstnanci bankovní instituce považují e-learning za efektivní metodu vzdělávání, a určit na základě jejich získaných znalostí, zda e-learning představuje efektivní metodu transferu znalostí. Efektivnost e-learningu byla zkoumána pomocí kombinace subjektivní (dotazníkové šetření) a objektivní (testování) metody hodnocení za účasti 118 zaměstnanců. Uskutečněná studie prokázala, že zaměstnanci považují e-learning za efektivní metodu vzdělávání a že vykazují vysokou úroveň získaných znalostí. Dotazníkové šetření spolu s testováním poukázalo i na několik nedostatků aktuálního systému e-learningu, a to primárně na nedostatek času na vzdělávání prostřednictvím e-learningových kurzů a na podvádění zaměstnanců při jejich absolvování. Řešením zmíněných nedostatků by mohlo být zkrácení rozsahu e-learningových kurzů, přidání závěrečných testů (na konec e-learningových kurzů aktuálně bez jejich přítomnosti) a limitování jejich počtu opakování či nastavení jejich vyšší obtížnosti.
|
|
Analýza systému podnikového vzdělávání
Štěpánková, Kateřina ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Vevera, Michal (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat systém podnikového vzdělávání v konkrétní společnosti a navrhnout řešení na jeho zefektivnění. Jako dílčí cíl práce bylo stanoveno vytvoření plánu vzdělávání a rozvoje pro tuto organizaci.První, teoretická část je úvodem do dané probelmatiky týkající se vzdělávání pracovníků společnosti a zároveň vymezuje kritéria hodnocení následné analýzy. V druhé čáasti jsou stanoveny základní principy, metody a nástroje důležité pro provedení analýzy, Třetí částí práce je samotná analýza vzdělávacího systému ve společnosti FRENCH-REST spol.s.r.o.. V poslední části práce jsou, na základě tohoto rozboru, navrhnuty optimalizační řešení, které by mohli přispět k zefektivnění vzdělávání v této firmě.
|
|
Analýza systému vzdělávání a rozvoje manažerů
Uhlířová, Adéla ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Tématem této bakalářské práce je analýza systému podnikového vzdělávání a rozvoje manažerů. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a analytickou. V teoretické části je vymezen pojem podnikové vzdělávání a jeho význam pro podniky. Poté je teoreticky popsán systém podnikového vzdělávání a jeho fáze, kterými jsou identifikace potřeby vzdělávání, plánování vzdělávání, realizace a vyhodnocení výsledků vzdělávání. V rámci realizace vzdělávání jsou popsány i metody vzdělávání, které se v podnicích využívají. Na teoretickou část navazuje část analytická, která pojednává o systému vzdělávání v konkrétním podniku. Ten je nejprve stručně představen a poté je provedena analýza systému vzdělávání tohoto podniku pomocí dotazníkového šetření. Cílem práce je zhodnotit vzdělávací aktivity podniku a identifikovat jeho silné a slabé stránky, popřípadě navrhnout, jak by se dal systém vzdělávání zlepšit.
|
|
Efektivita vzdělávání zaměstnanců v České republice
Langerová, Kristýna ; Palíšková, Marcela (vedoucí práce) ; Tichý, Stanislav (oponent)
Tato práce řeší efektivitu vzdělávání zaměstnanců v České republice. Jejím cílem bylo zkoumat, jak efektivní nebo neefektivní je vzdělávání v českých firmách a co s tím lze v budoucnosti dělat. Dále se tato práce zabývá technikami, kterými lze dosahovat vyšší efektivity ve vzdělávání. Celá práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o konkrétních technikách a metodách, které byly použity v praktické části. Součástí je i doporučení pro české firmy a pro společnost Develor, která prováděla výzkum efektivity zaměstnanců v českých firmách.
|
|
Systém vzdělávání pracovníků ve společnosti AGC Flat Glass Czech, a.s.
Křivanová, Jana ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Sehnal, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním pracovníků společnosti AGC Flat Glass Czech a.s. První část práce popisuje teoretické aspekty vzdělávání a rozvoje pracovníků ve firmě -- samotný proces vzdělávání, vzdělávací metody, trendy v oblasti rozvoje lidských zdrojů, efektivnost a náklady vzdělávání, plány nástupnictví. Dále charakterizuje aktuální stav v oblasti vzdělávání a rozvoje jednotlivců z pohledu České republiky, a srovnává ho s výsledky především v evropském kontextu. Praktická část analyzuje současný systém vzdělávání a rozvoje pracovníků ve společnosti na základě dotazníkového šetření. Cílem práce je zhodnotit stávající systém, vytvořit návrhy a doporučení k zefektivnění současné koncepce vzdělávání ve společnosti AGC Flat Glass Czech, a.s.
|
|
Systém vzdělávání a rozvoje pracovníků ve sklářském podniku
Měchurová, Dita ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Nový, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat a zhodnotit proces vzdělávání ve sklářském podniku Kavalierglass, a.s. Teoretická část je věnována personální strategii, firemnímu vzdělávání, jeho místu v personálních činnostech firmy a dále celému procesu vzdělávání, to znamená všem fázím počínaje identifikací potřeb a vyhodnocováním konče. V praktické části je pomocí rozhovoru s personalistkou společnosti analyzován proces vzdělávání ve společnosti Kavalierglass, a.s. a jsou zde popsány všechny fáze systému vzdělávání tak, jak jsou ve společnosti implementovány. Vše je doplněno názornými ukázkami a informacemi z personálního informačního systému společnosti. V závěru je celý systém vzdělávání zhodnocen a jsou navržena možná zlepšení, která zajistí větší efektivitu dosavadního vzdělávacího systému ve společnosti.
|
|
Motivace zaměstnanců prostřednictvím vzdělávání ve středně velkém podniku
HUCKOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce bylo zanalyzovat současný motivační systém vybrané společnosti a navrhnout další možnosti vzdělávání zaměstnanců. V práci je charakterizována společnost MOTOR JIKOV Fostron, dlouholetý zavedený systém vzdělávání v dané společnosti a vzdělávání v době hospodářské krize. K analýze byla použita metoda marketingového výzkumu ? dotazování. A to v podobě dotazníků i rozhovoru. Analýza motivačního systému odhalila nedostatky, pro které byla navržena opatření k jejich eliminaci. Na základě těchto nedostatků a návrhů na zlepšení byly doporučeny další možnosti vzdělávání zaměstnanců. Ve formě školení interní komunikace, hodnocení zaměstnanců, e-learningu a Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.
|
|
Vzdělávání zaměstnanců obchodního oddělení v nadnárodní společnosti
Černý, Lukáš ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Turnerová, Lenka (oponent)
Teoretická část diplomové práce rekapituluje aktuální obecně přijímáné teorie týkající se podnikového vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů v organizaci. Praktická část představuje předmět podnikání a organizační strukturu vybrané nadnárodní společnosti a analyzuje současnou podobu jejího vzdělávacího programu a personální práce. Na základě provedené analýzy jsou navrhnuta opatření, která by měla vést ke zvýšení efektivity řízení lidských zdrojů ve společnosti.
|
|
Analýza systému vzdělávání talentů v GE Money Česká republika
Kadeřábková, Martina ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Arltová, Markéta (oponent)
Má práce je zaměřena na analýzu systému vzdělávání talentů v GE Money ČR. V první části jsem se snažila vysvětlit východiska pro vzdělávání talentovaných zaměstnanců, která jsou samozřejmě založena na základech podnikového vzdělávání. Důležitou části bylo i vysvětlení vyhodnocování vzdělávání, na jehož základě jsem si určila metodiku, podle které budu ve své práci postupovat. Metodické postupy -- metody sběru dat, zdroje dat a typy výzkumů, jimiž jsem se zabývala jsem popsala ve druhé části práci. Třetí část byla částí praktickou -- zde jsem popsala organizaci, ve které jsem práci psala, její organizační strukturu, vzdělávání ve firmě všeobecně a samozřejmě jednotlivé vzdělávací programy pro talentované zaměstnance. Také jsem zde popsala výsledky mého empirického výzkumu. Ten byl zaměřen převážně na zjištění slabých a silných stránek jednotlivých programů a také testování hypotézy a zjištění, jestli je rozdíl mezi rozptyly mezi výběrovým a kontrolním vzorkem v hodnocení vlastní osobní účinnosti.
|