Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Security of Biometric Systems
Lodrová, Dana ; Busch, Christoph (oponent) ; Provazník, Ivo (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
The main contributions of this thesis are two novel approaches for the increase of securing of biometric systems based on fingerprint recognition. The first approach is within the liveness detection and prevents the use of various fake fingers and other spoofing techniques during the capturing processes. This patented approach is based on a combination of change of papillary line color and width caused by pressing of a finger against glass plate. The resultant liveness detection unit can be integrated into an optical fingerprint sensor. The second approach is within standardization and it increases the security and interoperability of minutiae extraction and comparison process. For this purposes, I have created the methodology to determine semantic conformance rates of minutiae extractors. The minutiae extracted by the tested extractors are compared against Ground-Truth-Minutiae obtained by clustering of data provided by dactyloscopic/forensic experts. This proposed methodology is included in the ISO/IEC 29109-2 Amd. 2 WD4.
GIS ANALÝZY V PROSTŘEDÍ INFORMAČNÍCH MODELŮ STAVEB
Černý, Martin ; Kubíček,, Petr (oponent) ; Vyhnálek,, Rudolf (oponent) ; Bartoněk, Dalibor (oponent) ; Pospíšil, Lubomil (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá geografickými informačními systémy (GIS) a možností využití prostorových analýz v informačních modelech budov (BIM). V práci jsou porovnány GIS a BIM z hlediska přístupu k organizaci dat, geometrii a modelovacích paradigmat použitých pro modelování v obou oblastech. Výsledky jsou pak aplikovány na první pilotní projekt, kdy jsou data BIM převedena do formy použitelné v GIS. Na základě poznatků z pilotního projektu je vypracován nový přístup pro prostorové analýzy modelů BIM s využitím vnitřních sémantických vazeb v objektovém modelu. V závěru jsou shrnuty přínosy a budoucí výzkum, kterému by se autor chtěl věnovat v této oblasti.
Řízení rizik zacílené na zajištění bezpečnosti složitých kritických objektů
Procházková, Dana
Kritické objekty jsou složité technologické objekty a infrastruktury, které jsou nutné pro životy lidí v dnešním světě, a to při normálních, abnormálních i kritických podmínkách. Práce obsahuje recentní pokrokové způsoby řešení jejich bezpečnosti založené na: správném výběru kontextu pro chápání rizik, který zohledňuje schopnosti používaných konceptů zajistit bezpečnost a disponibilní zdroje, síly a prostředky; kvalitní práci s riziky; aplikaci dvou zásadních přístupů, a to All-Hazard-Approach a Defence-In-Depth, provázaných do pětistupňového systému pro zajištění bezpečnosti; a aplikaci procesního modelu pro řízení bezpečnosti v čase.
Příjem tísňového volání a vzájemná komunikace operačních středisek základních složek IZS.
LEBEDOVÁ, Klára
Vlivem narůstajícího množství hrozeb, které každodenně ovlivňují a lidské životy a zdraví, úměrně vzrůstá i potřeba jejich ochrany. Společnost je charakteristická svým rozvojem, regulací a snahou o zkvalitňování všech oblastí života prioritou jsou však právě život a zdraví. Součinnost a potřeba spolupráce při zdolávání událostí nejrůznějšího charakteru, si vyžádaly nutnost společného legislativního zajištění. Integrovaný záchranný systém nelze chápat jako pevnou instituci, ale je vyjádřením pravidel spolupráce, nástrojem pro vzájemnou součinnost a koordinaci jeho složek. Mimořádné události, které zasáhly území České republiky, ať již se jednalo o rozsáhlé povodně, větrné smrště, hromadné dopravní nehody nebo narušování veřejného pořádku, podrobily připravenost všech záchranných složek velké zkoušce a upozornily na problematické oblasti při zdolávání těchto událostí. Prvotní roli při odezvě na žádost o poskytnutí pomoci hrají operační střediska jednotlivých základních složek IZS. Tísňové volání tvoří jeden ze základních způsobů přijetí hlášení o vzniku mimořádné události a vyžádání pomoci složek IZS. Prostřednictvím této služby je zajišťována ochrana základních lidských práv: ochrana života a zdraví, přijatelné životní prostředí a ochrana majetku. V úvodu teoretické části práce je provedeno vymezení jednotlivých pojmů z prostředí integrovaného záchranného systému a problematiky operačního řízení na úrovni operačních středisek základních složek IZS. Dále je uveden systém příjmu tísňových volání a historický vývoj telefonních center tísňového volání 112. Další kapitola popisuje způsob zajištění interoperability v operačním řízení IZS. Poslední kapitola je věnována zavádění Projektu informačních systémů IZS. Hlavním úkolem tohoto projektu je zlepšení spolupráce mezi základními složkami a to zejména v oblasti příjmu tísňového volání. Tohoto zlepšení se dosáhne zejména modernizací informačních a komunikačních technologií, tak aby došlo ke sjednocení úrovně informačních systémů všech operačních středisek. Projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Integrovaného operačního programu. I když je určen prioritně operačním střediskům základních složek, velkým přínosem bude i pro občany. Cílem práce je poukázat na důležitost a přínosy zavedení Projektu informačních systémů IZS pro operační střediska základních složek IZS a zároveň upozornit na, z nich vyplývající, zkvalitnění služeb poskytovaných obyvatelstvu. Dále bylo provedeno zhodnocení prostředí příjmu tísňového volání a komunikace IZS před a po zavedení projektu. Výzkumná otázka byla stanovena na základě zvolených cílů, ve znění: Dojde zavedením Projektu informačních systémů IZS pro operační střediska ke zkvalitnění vzájemné spolupráce operačních středisek IZS a zároveň služeb poskytovaných obyvatelstvu? Výzkum problematiky probíhal formou kvalitativního výzkumu ve dvou částech. První částí bylo provedení rešerše dostupné literatury a platných legislativních norem. Vyvozené teoretické výsledky byly prakticky ověřovány prostřednictvím rozhovorů s vedoucími pracovníky operačních středisek jednotlivých základních složek IZS. Rozhovory byly zaměřeny na získání informací týkajících se jednak změn již proběhlých, nebo aktuálně probíhajících a to v rámci operačního řízení složky a zároveň operačního řízení v rámci IZS daného území. Tato praktická část je dále doplněna o přehledy tabulek, grafů a fotodokumentaci, které informují o současném technickém stavu operačních středisek a přehledy spolupráce integrovaného záchranného systému. Ze získaných výsledků byly zpracovány SWOT analýzy, které přehledně popisují stav operačního řízení před a po zavedení IS IZS. Zkoumaný soubor operačních středisek základních složek byl omezen na prostředí integrovaného záchranného systému na území Jihočeského kraje.
Interoperabilita v Integrovaném záchranném systému.
LEBEDOVÁ, Klára
Hlavním cílem práce Interoperabilita v integrovaném záchranném systému bylo objasnění pojmu interoperability a upozornění na její potřebu v prostředí komunikace a vzájemného působení základních složek integrovaného záchranného systému při společných zásazích. Výzkum probíhal ve dvou částech. První část byla věnována studiu literatury, zejména legislativních norem týkajících se integrovaného záchranného systému a jeho jednotlivých složek. V druhé části byly získané poznatky ověřovány v praxi. Úvodní část práce se věnuje seznámení s jednotlivými pojmy z oblasti interoperability a integrovaného záchranného systému. Jsou zde uvedeny složky, jejich hlavní úkoly a způsoby zabezpečení aspektů interoperability. Dále se práce věnuje úrovním řízení zásahu, komunikaci a koordinaci složek na úrovni operačních středisek a spolupráci složek mimo dobu zásahu. Úvodní část uzavírají informace o připravovaném projektu jednotného informačního systému integrovaného záchranného systému (Projekt IS IZS), jenž by měl přinést značné zlepšení a zkvalitnění spolupráce mezi základními složkami a to nejen při příjmu tísňového volání, ale i při společných zásazích. Teoretické výsledky byly aplikovány na území Středočeského a Jihočeského kraje. Bylo provedeno srovnání jednotlivých složek a jejich zabezpečení v uvedených aspektech interoperability. Toto srovnání odhalilo v některých oblastech rozdílnou úroveň mezi složkami. I přesto z výsledků vyplývá, že interoperabilita v integrovaném záchranném systému je zajištěna, Česká republika má poměrně dobře fungující systém v oblasti odpovědi na mimořádné události
Vliv vývoje automobilového průmyslu na ekonomiku společnosti ČD Cargo
Černý, Daniel ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Šimůnek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nákladní železniční dopravou se zaměřením na zákazníky z oblasti automobilového průmyslu. V úvodní teoretické části je věnováno několik odstavců historii železnice a jejím reformám v devadesátých letech, dále tato pasáž popisuje specifika nákladní železniční dopravy a na závěr jsou zmíněny hlavní milníky vývoje automobilového průmyslu. Na obecný úvod plynule navazuje praktická část práce zabývající se aktivitami společnosti ČD Cargo, a.s. Především je věnována pozornost spolupráci se zákazníky z komodity Automotive respektive z celého automobilového průmyslu. Východiskem pro podrobnější zkoumání jsou různá hlediska, pomocí kterých lze na problematiku nahlížet komplexně. Podrobně je popisována spolupráce společnosti ČD Cargo s automobilkami sídlícími na území České republiky. Závěrečný úsek práce se zabývá popisem strategických kroků a nastiňuje možné postupy a trendy v blízké budoucnosti, opět s ohledem na komoditu Automotive.
Zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku
Prokeš, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kropáček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatněním silniční dopravy v Rakousku. První, obecná část práce je věnována charakteristice silniční dopravy a zejména pak popisu důvodů, způsobů a cílů zpoplatnění silniční dopravy, přičemž důraz je kladen na systémy elektronického výběru mýtného, jejich technologie a možnosti využití v oblasti dopravní telematiky. Ve druhé části je charakterizován rakouský systém zpoplatnění silniční dopravy a jeho nástroje, kdy je pozornost věnována hlavně právnímu rámci zpoplatnění, zpoplatnění vozidel s maximální přípustnou hmotností do 3,5 t, vozidel nad 3,5 t, interoperabilitě a v neposlední řadě také možnému budoucímu vývoji zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku.
Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců
Maňák, Ondřej ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kothera, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce na téma Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců je popsat problematiku vzniku nerovností a jejich následné vyrovnávání ve výkonech mezi železničními dopravci. Problematika vyrovnávání výkonů je stěžejní pro provoz a tvorbu mezinárodních vlaků. Teoretický základ této práce je v aplikační části využit při mapování a hodnocení výkonů hnacích vozidel vybraných zahraničních železničních dopravců na české železniční síti. Jako doplněk je také uvedena bilance výkonů hnacích vozidel Českých drah v zahraničí. Provedená analýza v aplikační části klade důraz na rozlišení mezinárodní dálkové a příhraniční osobní železniční dopravy. Další náplní této práce je pojednání o interoperabilitě evropského železničního prostoru se zaměřením na evropský systém řízení železniční dopravy (ERTMS) a na kompatibilitu české železniční sítě s železničními sítěmi sousedních států s důrazem na problematiku vlakového zabezpečovacího zařízení a s ním spjatým projektem evropského vlakového zabezpečovacího zařízení (ETCS).
Inovační aspekty elektronickeho výběru mýtného v ČR
Šindelářová, Jana ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tématem diplomové práce je inovace informačního systému jako rozhodovací problém. Hlavním cílem diplomové práce je konstrukce a následná aplikace metody výběru optimální varianty inovace informačního systému organizace, vycházející z pojetí inovace v metodice Multidimensional Management and Development of Information System (MMDIS). Navržená "metoda inovačních modulů na bázi MMDIS" (MIM) podporuje zejména rozhodování o inovaci IS na strategické úrovni řízení. Struktura pohledu na inovovaný informační systém je odvozena z MMDIS, inovačními aspekty jsou principy MMDIS ("modul principů" - např. integrace, flexibilita, standardizace nebo měřitelnost) a dimenze informačního systému definované v MMDIS ("modul dimenzí" - např. softwarová, hardwarová, procesní a funkční či ekonomická dimenze). Podstatou metody je systematický přístup k hodnocení variant inovace IS, který zohlední všechny inovační aspekty (principy a dimenze MMDIS) významné z hlediska podpory dosahování cílů organizace. Použití metody je ilustrováno na příkladu rozvoje elektronického výběru mýtného v České republice. Jsou popsány základní varianty inovace tohoto IS - mikrovlnná, satelitní a hybridní. Případové studie z vybraných zemí (Česká republika, Rakousko a Německo) jsou použity jako podklad pro vytvoření variant inovace. Zkušenosti z těchto zemí slouží také jako zdroj pro hodnocení jednotlivých variant inovace. Principy a dimenze tvoří popisný a hodnotící rámec pro dopravní telematiku, elektronický výběr mýtného a jednotlivé varianty inovace elektronického mýtného systému. Varianty jsou porovnány v rámci principů a dimenzí a je doporučena optimální varianta inovace. Hodnocení jednotlivých variant inovace vychází z publikovaných odborných studií, analýz a návrhů týkajících se jednotlivých technologických variant výběru mýtného. V diplomové práci byla použita metodika MMDIS jako podklad pro konstrukci metody hodnocení variant inovace, přičemž hlavní přínos navržené metody spočívá v uceleném a strukturovaném pohledu na inovační potenciál daného informačního systému, což bylo doloženo na příkladu inovace elektronického mýtného systému provozovaného v České republice.
Podpora webových služeb v prostředí .NET framework
Fischer, Roman ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Máša, Michal (oponent)
Práce se zabývá webovými službami, důležitou částí servisně orientované architektury a standardem pro vzájemnou komunikaci aplikací. Zkoumá jednu z jejich konkrétních praktických implementací v podání společnosti Microsoft Corporation, především pak ve dvou posledních vydáních aplikačního rámce .NET Framework. Hlavním cílem práce je komplexní shrnutí a demonstrace vývoje webových služeb Microsoft. Práce popisuje principy, na kterých jsou webové služby založeny, a jejich implementaci v prostředí Microsoft .NET Framework. Na začátku práce jsou webové služby zařazeny v rámci servisně orientované architektury a jsou popsány jejich stavební části. Následně je popsán aplikační rámec .NET Framework, jeho stavba, vývoj a stručně je srovnán s konkurenční technologií JAVA. Následně je vysvětlen a předveden vývoj klasických webových služeb. V hlavní části práce jsou podrobně prozkoumány teoretické i praktické aspekty webových služeb v prostředí Windows Communication Foundation a Windows Workflow Foundation. Není opomenut ani vývoj desktopových aplikací, protože i ty došly v posledních verzích .NET Framework velkých změn a bývají častými konzumenty webových služeb. Je vysvětlena podstata Windows Communication Foundation webových služeb, jsou předvedeny způsoby jejich tvorby i tvorby klientských aplikací. Dále jsou teoreticky i prakticky ukázány možnosti zabezpečení Windows Communication Foundation webových služeb v prostředí .NET Framework včetně autentizačních i autorizačních mechanizmů a je uveden způsob řešení transakčního chování. Dále se práce zaměřuje na orchestraci webových služeb a obsahuje výklad workflow s příkladem nasazení.. V závěru je věnována pozornost interoperabilitě s jinými technologiemi, správě webových služeb a způsobům verzování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.