Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008
Žáček, Jan ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Cílem práce ‚Reklama v časopisech pro děti na příkladu časopisu ABC v roce 2008' je mapování reklamy v časopise ABC, její typologie a množství. Práce je zaměřena na otázky jako: Jaké je množství a typologie reklamy v titulu? Na co se reklama zaměřuje? Jak se případně jednotliví inzerenti profilují ve vztahu k cílové skupině titulu? Existuje systém reklamních kampaní tvořený inzerenty? Další částí je pohled na vnímání reklamy dětmi: Jak děti vnímají reklamu v časopise a jak hodnotí její vliv? Jaký vývoj by situace mohla mít v budoucnu? Práce okrajově zkoumá, jak jsou děti připraveny školním kurikulem k přijímání reklamních sdělení a jak samy hodnotí jejich příjem či ovlivnění. Téma práce je modelováno ve dvou rovinách: Za prvé jako případová studie časopisu ABC, která se věnuje obsahové analýze inzerce a to jak po kvantitativní, tak kvalitativní stránce. V této části jsou tématem také největší inzerenti, jejich reklamní kampaně i jejich profil. V druhé rovině jde o zkoumání příjemců sdělení - tedy žáků a žákyň prvního stupně základní školy - které má odhalit jejich pohled na reklamu, jejich vnímání reklamy jako ‚média', stejně jako její podvědomou percepci. V poslední části práce bude prostor pro konfrontaci výsledků výzkumu pohledu dětí na reklamu a školního kurikula, ve smyslu přípravy dnešních dětí na...
Školní časopis
Tomanová, Jana ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Zaměření práce: teoretická studie s výtvarným projektem Cíl: vyzdvihnout přínos a důležitost tvorby školního časopisu Klíčová slova: média, mediální výchova, layout, školní časopis, časopis
Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
Smrčková, Dana ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Resumé Školní média tvoří specifické teritorium mediální krajiny, za určitých okolností je přitom lze považovat za organizační média, jež tvoří součást občanského mediálního sektoru, nebo za média alternativní. Ze školy potom činí svébytný typ veřejné sféry. V českém prostředí má tvorba školních médií poměrně dlouhou tradici. První školní média měla formu školních nebo třídních časopisů, které se začaly objevovat v polovině 19. století. Zpočátku vznikaly především z iniciativy žáků a studentů, jejich sepjetí se školou se v průběhu času proměňovalo a bylo ovlivňováno zejména školní praxí a politickou situací. Vydávání školních časopisů tak bylo podporováno, tolerováno, postihováno i podřizováno dohledu. Produkční mediální tvorba jakožto součást zárodečné podoby mediální výchovy se objevuje až v 80. letech 20. století. Po listopadu 1989 se spektrum školních médií rozšířilo. Vedle školních a třídních časopisů a příležitostných žákovských a studentských relací ve školním rozhlasu začalo být organizováno samostatné školní rozhlasové i televizní vysílání, s rozšířením informačně komunikační techniky se objevují školní internetová média. Rozvíjí se také další školní mediální aktivity, jako je přispívání žáků a studentů na web školy nebo jejich spolupráce s profesionálními médii. V souvislosti s diskusí o potřebě...
Mediální výchova v ČR: k zavádění nového tématu do vzdělávacího systému
Wolák, Radim ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Pavličiková, Helena (oponent) ; Kapoun, Pavel (oponent)
WOLÁK, Radim. Mediální výchova v ČR: k zavádění nového tématu do vzdělávacího systému. Praha, 2017. 130 s. Rigorózní práce (PhDr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. Anotace (abstrakt) Práce se snaží přispět k poznání procesu zavádění nového tématu: mediální výchovy do českého vzdělávacího systému. V první části vymezuje obsah a roviny mediální gramotnosti a popisuje hlavní přístupy k mediální výchově. Dále se snaží nastínit proměny vzdělávacího systému v ČR. Druhá část je přehledem zavádění mediální výchovy v procesech její systematizace, institucionalizace a implementace. Těžiště je přitom kladeno na popis procesů zavádění v 90. letech minulého stolení a v počátcích století tohoto. Závěrečná část práce se věnuje dvěma pohledům na implementaci mediální výchovy. Popisuje dobový odborný zájem, který byl mediální výchově věnován v její implementační fázi, a dále představuje proměny metodických materiálů pro učitele.
Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet : na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
Smrčková, Dana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švec, Štefan (oponent)
Diplomová práce "Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje" pojednává o školních mediálních aktivitách žáků a studentů škol primárního a sekundárního vzdělávání, a to se zaměřením na české prostředí. Problematika je zasazena do širšího kontextu mediální gramotnosti, potažmo mediální výchovy, přičemž výklad akcentuje její produkční směr. Stěžejní kapitoly historicko-teoretické části představují nástin vývoje školních médií od jejích počátků do současnosti. Praktická část mapuje povahu školních mediálních krajin Olomouckého a Ústeckého kraje. Výzkumné šetření se zaměřuje především na výskyt školních mediálních aktivit, formy jejich výstupů a charakteristiky jednotlivých typů školních médií, věnuje se zejména současným trendům ve vydávání školních a třídních časopisů, jejich tematickému a žánrovému profilu a sumarizuje důvody, které brání realizaci školních mediálních aktivit. Na základě shromážděných poznatků a dat vyvozuje typologii školních médií, kritéria jejich možné kategorizace a začleňuje je do mediálního systému. Diplomová práce je tak příspěvkem ke studiu školních médií a představuje bázi, z níž lze vycházet při dalším zpracování tematiky.
First Teachers, Then Students: Media Education in the Czech Republic.
Kunzik, Nicole ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Hanley, Seán (oponent)
1 As more media continues to become available, there is an ever-growing need to consider how certain technologies and media messages affect users and society overall. The aim of this dissertation is to develop an understanding of media literacy in the Czech Republic and to investigate its significance within education, particularly teacher education. The research methods adopted for this study include an in-depth review of relevant media literacy literature, coupled with interviews from Czech Pedagogical Faculty members, and analyses of Czech national policy and university curricular documents. The findings from this work show that the main benefit of media literacy in primary and secondary schools is a non-hierarchical learning environment that encourages discussion, interaction, and critical thinking amongst students. Additionally, current media education policy in the Czech Republic is found to be ineffective. The main conclusion is that with more required media literacy courses or even a national standard for media literacy in teacher education programmes, the Czech Republic could improve teaching methods and present policy.
Mediální výchova v zájmovém vzdělávání: Sociální sítě jako výzva pro výchovné pracovníky
DOBOSIOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá výchovnými přístupy a postoji k sociálním sítím v zájmovém vzdělávání v Českých Budějovicích. Teoretická část popisuje současné sociální sítě a přínosy pro jejich uživatele. Dále charakterizuje období pubescence, volný čas jako čas, kdy jsou sociální sítě nejvíce používány a zájmové vzdělávání. Práce obsahuje srovnání přístupů českého a nizozemského školství k mediální výchově Výzkumná část obsahuje názory vedoucích působících v zájmovém vzdělávání na výchovu k používání sociálních sítí a jejich zkušenosti. Do výzkumu bylo zapojeno 9 škol a školských zařízení zájmového vzdělávání z Českých Budějovic. Polovina dotazovaných zařízení se této problematice nevěnuje. Druhá polovina vychovatelů se snaží děti vychovávat k uvědomění rizik, pochopení jejich pravidel a hovoří s nimi o obsahu, s nímž se děti na svých účtech setkávají. Jejich působení však podle dotazovaných v dětech zanechává pouze teoretické znalosti. Je tedy třeba najít způsob, jak vychovávat děti tak, aby se výchovné působení vychovatelů projevilo i ve způsobu používání sociálních sítí a obeznámili je i s dalšími možnostmi využití sociálních sítí.
Mediální výchova na 2. stupni ZŠ
KUBOUŠKOVÁ, Petra
Téma mé bakalářské práce zní Mediální výchova na 2. stupni základní školy. Teoretická část byla zpracována z odborné literatury. Je zaměřena na charakteristiku médií, popisuje funkce i vliv médií, pojem mediální výchova a její možnosti realizace na základní škole. Vymezila jsem cíle mediální výchovy a s tím související pojem mediální gramotnost a mediální logika. Má práce se zabývala druhým stupněm základní školy, proto jsem charakterizovala vývojovou etapu žáků, kteří ji navštěvují - starší školní věk. Z charakteristiky žáků vychází zvolená metodika a především volba vhodné metody pro výuku mediální výchovy. Zmiňuji se také o Rámcovém vzdělávacím programu, Školním vzdělávacím programu, jeho přínosem k rozvoji osobnosti žáka. Ke zpracování praktické části bakalářské práce byl použit kvalitativní typ výzkumného šetření, metoda dotazování, technika polostandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor tvořili učitelé 2. stupně základních škol na Českobudějovicku. Při výzkumu bylo osloveno celkem 31 škol a z toho mi bylo ochotno rozhovor poskytnout 5 škol. Rozhovor se skládal z 11 otázek a jeho cílem bylo zjistit způsob realizace mediální výchovy na škole a názory pedagogů na mediální výchovu. V praktické části jsem odpovídala na dvě výzkumné otázky a na ně navazující cíle. Všichni dotazovaní učitelé si myslí, že média velmi silně ovlivňují žáky, nejvíce internet a hlavně Facebook. Dětem dělá problém rozlišit realitu od fikce, ovlivňuje je klamavá reklama. Nejen z těchto důvodů všechny respondentky souhlasí se zavedením mediální výchovy do škol, považují za důležité seznamovat žáky s úskalími médií, naučit je nebát se vyjádřit svůj názor, naučit je efektivně využívat internet. Na první výzkumnou otázku: "Jaké postoje mají učitelé na 2. stupni vybraných základních škol k mediální výchově"? bylo zodpovězeno. Cíl 1 byl tímto splněn. Ve vztahu k druhé výzkumné otázce: "Jakým způsobem je mediální výchova na 2. stupni vybraných základních škol nejčastěji realizována"? jsem zjistila, že mediální výchova je nejčastěji realizována jako průřezové téma formou integrace do ostatních předmětů. Dále je také nabízena jako volitelný předmět ve spojení s dramatickou výchovou. Školy využívají také formu projektových dnů. K výuce nejčastěji všechny respondentky využívají formu diskuze, považují za důležité najít vhodnou metodu k zaujetí žáků. Díky projektům z EU jsou školy vybaveny interaktivními tabulemi, s kterými všechny dotazované pracují. Považují je, za vhodný doplněk výuky, zejména na druhém stupni základní školy. Žákům se speciálními vzdělávacími potřebami mediální výchovu příliš nepřizpůsobují, protože nemají ve třídě takové žáky, kteří to potřebují. Nicméně si myslí, že i pro tyto žáky je mediální výchova stejně důležitá. Cíl 2 byl splněn. Výsledky výzkumu jasně ukazují, že učitelé vnímají potřebnost mediální výchovy. Uvědomují si, že dnešní generace dětí žije v internetovém světě a je potřebné je naučit se v tomto světě orientovat. Chtějí žáky naučit žít s médii, využívat je pro svůj prospěch, nebát se jich. Zajímavým zjištěním je také využívání interaktivních tabulí, které školy považují za velmi důležitou součást vyučování nejen v rámci mediální výchovy. Tato práce může sloužit jako zdroj informací o mediální výchově, obsahuje základní informace o této problematice.
OBSAHOVÁ ANALÝZA REKLAMNÍCH SDĚLENÍ V ČASOPISECH PRO ŽÁKY ZÁKLADNÍCH ŠKOL (SE ZAMĚŘENÍM NA OBDOBÍ 2009-2011)
KIMMEL, Tomáš
Hlavním tématem práce je obsahová analýza reklamních sdělení v časopisech pro děti a mládež a zařazení této problematiky do průřezového tématu Mediální výchova (pro 2. stupeň ZŠ), včetně aplikace v jednotlivých vyučovacích jednotkách. Po charakteristice těchto časopisů následuje analýza jednotlivých vybraných reklamních sdělení včetně jejich hodnocení. Praktická část práce se zaměřuje na návrhy výukových činností určených pro využití v hodinách občanské a výtvarné výchovy v rámci průřezového tématu Mediální výchova. Výukové jednotky jsou navrženy na základě předchozí realizace a následné evaluace na Základní škole ve Lhenicích v průběhu školního roku 2011/12.
Problém kyberšikany na základní škole (didakticko-metodické zpracování tématu mediální výchovy)
SVOBODOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problémem kyberšikany na základní škole a jeho zařazením do výuky mediální výchovy. Teoretická část je rozdělena do dvou částí. V první části se zabývá specifiky mediální výchovy tak, jak jsou definovány v RVP ZV. Dále zmiňuje v současné době aktuální doporučené očekávané výstupy, které v oblasti mediální výchovy zahrnují i problematiku bezpečného užívání internetu a mobilních telefonů ve výuce. Druhá část je věnována kyberšikaně s ohledem na její aktuálnost a odlišnost od šikany klasické. Důraz je kladen na způsoby prevence, možná řešení i na seznámení se skutečnými příběhy. Praktická část nejprve popisuje okolnosti vzniku vyučovacích hodin, následuje konkrétní zpracování šesti na sebe navazujících vyučovacích jednotek a následné zhodnocení průběhu výuky, které je podložené zpětnou vazbou a připomínkami žáků. Cílem mé práce je ukázat možný způsob realizace výuky kyberšikany v rámci mediální výchovy a také poukázat na důležitost zavádění této problematiky do výuky na základní škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí128 - 137dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.