|
Výpočet aerodynamických charakteristik vozidla s vybočením
Čavoj, Ondřej ; Porteš, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá CFD simulacemi obtékání automobilů vystaveným bočnímu větru, kde jako automobil slouží referenční model MIRA ve třech variantách karoserie s difuzorem. Zahrnuje ladění výpočetní sítě a vybraných nastavení programu Fluent, převážně pro turbulentní model v2f. Hlavním výstupem práce jsou simulace všech variant karoserie pro několik úhlů vybočení ve stacionárním provedení a simulace vybrané varianty s vybraným úhlem v provedení nestacionárním. Všechny výsledky jsou porovnávány s měřením modelů MIRA v aerodynamickém tunelu v plném měřítku.
|
| |
| |
|
Vliv rotace kol na aerodynamické charakteristiky vozu
Oslizlo, Aleš ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočtové posouzení vlivu nastavení okrajových podmínek v CFD softwaru na výsledné aerodynamické charakteristiky vozidla. Analýza proudění je provedena kolem vozidla s rotací a bez rotace kol a se stacionární a pohybující se vozovkou. Dále je znázorněn postup sestavení CFD modelu a popsán vliv rotace kol na aerodynamické charakteristiky vozidla.
|
|
Analýza aerodynamiky vozidla Formule Student
Koňařík, Josef ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navržení karoserie vzhledem k stávajícímu modelu v prostředí 3D software ProEngineer a vzhledem současným pravidlům soutěže Formule Student. Následně bude vytvořen model pro účely CFD výpočtového softwaru pro získání analýzy aerodynamiky. Na základě této analýzy budou získány potřebné simulace s hodnotami koeficientu vzduchu a zastižením náprav.
|
|
Optimalizace štěrbinové vztlakové klapky letounu
Dvořák, Petr ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je optimalizovat vztlakovou mechanizaci letounu Phoenix Air U-15 tak, aby letoun splňoval požadavky předpisu UL-2 na pádovou rychlost – 65 km/h. Tohoto cíle je dosaženo optimalizací polohy štěrbinové klapky za využití CFD – software Ansys Fluent v6. Práce řeší i optimalizaci klapky pro vzlet a konstrukční řešení vyklápění klapky.
|
| |
|
Výpočet aerodynamiky závodního automobilu
Vančura, Jan ; Šálený, Vratislav (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomové práce je zaměřena na výpočty aerodynamických charakteristik závodního automobilu. Popisuje metodu sestavení CFD modelu s využitím 3D scanneru ATOS a prostředí softwaru Pro Engineer. V průběhu vytváření této práce byly zjištěny vlivy přídavných aerodynamických prvků závodního automobilu na výsledné zatížení náprav.
|
| |
|
Architektonická studie objektů (provozně-technických a sportovně-společenských) brněnského letiště Medlánky
Otto, Karel ; Matoušková, Petra (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Projekt ukazuje vizi možné přestavby letiště Medlánky, jehož areál je v současné době v neuspokojivém stavu a bez možnosti dalšího vývoje. Cílem je jasná a přehledná struktura umožňující další růst. Nejvyšší prioritu má samozřejmě letový provoz, který musí být především bezpečný. Areál dále musí poskytnout kvalitní zázemí pro činnost aeroklubu. Měl by současně být i příjemným místem pro pobyt, relaxaci a konání společenských akcí. Aby se v areálu na první pohled zorientoval jak přilétající pilot, tak přicházející návštěvník měla by každá budova být nejen logicky umístěná ale i vzhledem deklarovat svoji funkci. Budovy zázemí jsou tedy navrženy jako jednopodlažní, ortogonální, zatímco objekty, jež se přímo podílí na provozu letiště, jsou tvarově i materiálově inspirovány konstrukcí letadel, převažujícím prvkem je tedy hliník. Současně se snaží být tvarově co nejjednodušší, neboť jsou jen prostředkem. To co má zůstat na prvním místě je létání a letadlo – stroj. Objekty spojené s letadly, řídící věž a hangáry jsou spojené s červenou barvou a do designu jejich fasád se pak přepisuje červenobílá šachovnice charakteristická pro letectví a letiště. Červenou a bílou však nahrazuje zvenčí poloprůhledné sklo a hliníkový plech. Její barevná podoba je pak vyhrazena pro hrany objektů. Budovy sálů a odbytu café jsou pak spojeny s tmavě modrou. Na své zázemí jsou pak tyto solitéry připojeny krčky tak jako letadla na stojánce.
|