Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klasická a autorská pohádka v mateřské škole
TIŠEROVÁ, Jana
Cíl: Cílem mé práce je zjistit, které formy pohádkových příběhů jsou dětem předškolního věku nejbližší. Mou snahou je zmapovat, ke kterým stylům pohádkového vyprávění se děti rády vracejí. Řešení: Pro své šetření jsem využila kvalitativní metodu rozhovorů s dětmi nad přečtenou pohádkou. Průběžně jsem využívala metodu zúčastněného pozorování při sledování zájmu o výtvarnou složku knih. Následně děti zvolily nejoblíbenější tituly. V této fázi byla opět využita metoda zúčastněného pozorování. Výsledky: Provedeným výzkumem jsem zjistila, že klasická pohádka je nezastupitelným prvkem při rozvoji dítěte. Je však nutno předkládat ji dětem ve srozumitelné jazykové formě. Velice vhodný je doprovod ilustrací k ději. Autorská pohádka má na děti výrazný vliv a proto je nutno volit témata v odpovídající kvalitě. Oba druhy pohádek jsou pro správný vývoj rozumové, emoční či mravní složky osobnosti dítěte nepostradatelným faktorem a jsou pro děti zajímavé a podnětné. Přínos práce: Výsledky této práce umožňují organizovat a realizovat činnosti v MŠ způsobem, který je pro děti vhodný a přínosný. Ukazuje cestu, jak zacházet s pohádkovým žánrem v edukaci předškolních dětí.
Školní a mimoškolní aspekty rozvoje čtenářství žáků 2. stupně ZŠ
MUŽÍKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce je zjištění, zda a jak je rozvíjeno a budováno čtenářství žáků středního školního věku ve školním a mimoškolním prostředí. Práce je tvořena dvěma částmi teoretickou a empirickou. Teorie vysvětluje hlavní pojmy vztahující se ke čtenářství, uvádí psychologickou charakteristiku období pubescence a podává informace o působení školního a mimoškolního prostředí na dítě a jeho vztah k četbě. Empirická část, jež je stěžejní částí práce, se věnuje vlastnímu výzkumnému šetření žáků 2. stupně základní školy, které je zaměřeno na budování a podporu dětského čtenářství především ze strany rodiny a školy. Není vynechán ani pohled na vlastní vztah žáků k vybraným titulům určeným pro děti a mládež. Obsahem závěru této části je konfrontace výsledků výzkumného šetření s výzkumem dětského čtenářství a také podněty pro podporu čtenářství žáků základní školy, na níž bylo šetření realizováno.
Realizace čtenářských dílen na ZŠ
TISCHLEROVÁ, Barbora
Předkládaná diplomová práce se zaměřila na zařazení metody čtenářská dílna do výuky v hodinách českého jazyka a literatury na základní škole. Práce je rozdělena na část teoretickou, jejíž hlavní cíl je vymezení základních pojmů souvisejících s tématem. Součástí teorie je tedy vymezení definice čtenářská dílna, čtenářská gramotnost a popis Výzvy č. 56, která se mimo jiné zaměřila na podporu rozvoje čtenářství na českých školách. V této části jsou také charakterizovány jednotlivé výukové metody zaměřující se na rozvoj čtenářství a český i mezinárodní výzkumy zjišťující úroveň čtenářské gramotnosti u žáků. Praktická část se snaží několika kvalitativními výzkumy zhodnotit přípravu a realizaci projektu Výzva č. 56 na jedné základní škole. Byly provedené rozhovory s pedagogy a paní ředitelkou, z nichž vyplynuly klady a zápory čtenářských dílen. Prostřednictvím přímého pozorování metody při hodinách českého jazyka a literatury byly zaznamenány reakce žáků na četbu a práci s textem. Součástí praktické části je také charakteristika materiálů, které v rámci projektu na základní škole vznikly. Cílem těchto výzkumů je zjistit, jak na tuto metodu reagují učitelé i žáci, zda přinesla do vyučování nový rozměr vzdělávání a zda bude i nadále v hodinách praktikována.
Inanimate links
Slámová, Anna ; Janoščík,, Václav (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
"...Z již zmiňovaných témat pro mě osobně vzniká představa světa, ve kterém lidský rod přestává existovat v nám známé civilizační formě, ale transformuje se zpět do svého původního kolektivního vědomí, do něčeho co je „nad“ –nad reálnou hmotnou přítomností, nad základními živočišnými procesy, i nad světem který si pro sebe vytvořil a skrz který zahubil sám sebe. Skrze vyspělé technologie a hypermoderní materiály, ale i minerály a vitamíny, jež vznikly z původních pradávných stavebních jednotek, transformuje svět do nové formy bytí. Pozůstatky lidské existence ve formě nespočetného množství objektů a materiálů, kterým se konečně přizpůsobily i ostatní formy života (ne již otrávené a oslabené, ale naopak upgradeované jednotky) se postupně stávají základním stavebním prvkem post­lidské planetární kultury. Archeologické naleziště o rozloze 510 100 000 km2 se pomalu rozplynulo ve svých významech a vložené emoce se vsákly do polyvinylchloridu, který nakonec pohltily jednoduché buněčné shluky..."
Šířka hřbetu knihy
Horáková, Lucie ; Procházka, Tomáš (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Výstupem Bakalářské práce je webová stránka 3Dbookmockup a Tumblr. Tento projekt by měl designérům ukázat nové možnosti vizualizace a prezentace v grafickém designu. Přínos aplikace je v pestrosti modelování dle vlastní specifikace, jednoduchého ovládání online generátoru a příjemného uživatelského prostředí.
Knihařská dílna a předmět knižní vazba
Bařina, Karel ; Fröhlich, Vojtěch (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je otevření předmětu Knižní vazba na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně. Tento předmět je zaměřen na technologii knižní vazby, kde se studenti seznámí s ruční a průmyslovou vazbou knih, knihařskými materiály, nástroji a médiem papír a to s přesahem do grafického designu. Předmět bude vyučován praktickou i teoretickou formou. Součástí projektu jsou i skripta pro studenty předmětu, zařizování dílny a jejího vybavení, kde bude předmět probíhat. Současně se počítá s tím, že bych předmět Knižní vazba v budoucnu vyučoval a staral bych se o chod dílny.
Fantastický okamžik. Na hranici reálného.
Dašková, Michaela ; Smetana, Matěj (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem navázala na téma, které jsem řešila v teoretické části. Zabývám se studiem tzv. fantastického momentu, jeho vznikem, popisem a vyvoláváním... Knížka je dokumentací mojí sběratelské činnosti a současně mých intervencí v soukromých diváku jen těžko přístupných místech mých blízkých. Kniha vychází ve 4 kusech. V ideálním případě bych ji ráda nechala vytisknout v nákladu asi 100 kusů a poskytla v galeriích k prodeji. Takto bude na několika vybraných místech v Brně k dispozici na půjčení.
Kresba jako médium
Baluch, Matúš ; Lastomirský, Ján (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práca vychádza z poetického priestoru a zhmotňuje sa vo forme ilustrovanej knihy. Odstup dosahuje skrze inštaláčné riešenie.
Mapa Brna
Pulicar, Martin ; Klímová, Barbora (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Výstupem diplomové práce Mapa Brna je tištěná publikace s názvem „Hic sunt leones“. Jedná se o kapesní mapu ve formě knihy popisující nepřístupné oblasti Brna. Jde o pilotní díl projektu mapujícího odvrácenou tvář jihomoravské metropole, zapadající do kontextu urban exploringu. Popisované lokality jsou daleko za hranicí zájmu řadové většiny i alternativní menšiny obyvatel města. Lokality, jejichž návštěva s sebou nese určitá rizika, a to nejen v podobě umazaných kalhot a možného konfliktu se zákonem, ale i v podobě zranění či dokonce smrti. Nepřístupnost těchto míst je zvýrazněna nepřístupností mapy samotné, která je zde testována na hranici použitelnosti. Účelem projektu Hic sunt leones totiž není tyto lokality zmapovat s kartografickou přesností a zpřístupnit je široké veřejnosti. Účelem je zprostředkování jejich unikátní atmosféry a podání důkazu o jejich existenci, protože tyto oblasti podléhají velmi rychlé zkáze.
Interaktivní elektronická kniha pro děti
Pokorná, Gabriela ; Eliška, Jiří (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Praktická část mojí diplomové práce – Interaktivní elektronická kniha pro děti – je kniha s názvem Příběh jednoho stromu. Aplikace obsahuje autorský text, který vypráví o starém stromě, který žije svým vlastním životem a ožívá také vše kolem něj. Text je doplněný ilustracemi, které jsou vytvořeny kombinací technik (perokresba, akvarel, fotografie) a digitálně upraveny. Některé ilustrace jsou animované, jiné vyžadují interakci čtenáře, aby se daly do pohybu, vydaly zvuk apod. Každá strana obsahuje zvuk nebo hudbu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.