Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,875 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.52 vteřin. 

Finanční gramotnost žáků základních škol
Čudová, Lucie ; Burian, Stanislav (vedoucí práce) ; Stará, Dana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků základních škol poté,co bylo finanční vzdělávání zařazeno do Školního vzdělávacího plánu základních škol. Teoretická část bakalářské práce s použitím odborné literatury vymezuje Standardy finanční gramotnosti a posuzuje přínos a problémy finančního vzdělávání žáků základních škol. Závěr teoretické části bakalářské práce je věnován historii finančního vzdělávání od roku 2005 do roku 2014. Praktická část bakalářské práce je věnována mezinárodnímu šetření PISA a vlastnímu testování. Mezinárodním testováním PISA i vlastním testováním byl zjišťován stav znalostí a dovedností finanční gramotnosti před zavedením finanční gramotnosti do Rámcového vzdělávacího plánu a po zavedení finančního vzdělávání do Rámcového vzdělávacího plánu. V projektu PISA byli testování patnáctiletí žáci, ve vlastním testování žáci 1. a 2. stupně a víceletého gymnázia. Současně byla provedena komparace úrovně znalostí žáků 2. stupně a víceletého gymnázia ve vlastním testování a mezinárodního šetření PISA.Součástí vlastního testování je anketa, která byla provedena s vyučujícími a vedením testovaných škol. Vlastní testování a anketa byly uskutečněny se žáky a s učiteli na základních školách v Čáslavi a okolí. V závěru bakalářské práce bylo provedeno vyhodnocení získaných poznatků ke zlepšení výuky finanční gramotnosti a porovnání výsledků žáků v mezinárodním šetření PISA a vlastního testování.

Spotřebitelské preference rodičů dětí základních škol v rámci zdravého životního stylu
Vojtěchovská, Anna ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zhodnocení spotřebitelských preferencí rodičů dětí základní školy v rámci zdravého životního stylu. Záměrem práce je především zjištění do jaké míry se rodiče zajímají o zdravý životní styl a zároveň zdali k tomu to stylu života vedou i své dětí. Teoretická východiska obsahují obecnou charakteristiku zdravého životního stylu a zásady zdravého stravování se zaměřením na děti ZŠ, definují základní administrativní podklady týkajících se školního stravování a v neposlední řadě se teoretická část zaobírá spotřebitelskými preferencemi. Vlastní zpracování bylo provedeno prostřednictvím dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno především na dosažení cílů práce. Kvantitativní průzkum byl vyhodnocen a posléze byly stanoveny určitá doporučení.



Evidence žáků zájmového spolku při ZŠ
Boháč, Václav ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou, vývojem a implementací software s využitím frameworku Qt. Předestírá historii vzniku zájmového spolku a jeho potřebu evidence žáků navštěvující ZŠ resp. evidenci členů spolku. Prochází jednotlivé fáze procesu návrhu a vývoje software s využitím metodologie Open Unified Process a jeho následného zpracování pomocí modelovacího jazyka UML. Výstupy z analytické a návrhové části jsou následně použity při vlastní implementaci evidenčního systému. Práce popisuje a porovnává několik aktuálně používaných metodik při vývoji software a dále uvádí čtenáře do základních principů objektového programování. Nabízí základní přehled komponent a principů zpracování frameworku Qt 5, jeho vývojového prostředí SDK a následné praktické využití při vývoji aplikace.

Analýza hospodaření a analýza finančních zdrojů vybraných základních škol
Vejběrová, Petra ; Čermák, Jiří (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent)
Cílem této práce je provedení analýzy hospodaření a analýzy finančních zdrojů vybraných základních škol. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem této práce je provedení analýzy hospodaření a analýzy finančních zdrojů vybraných základních škol. Cílem této práce je provedení analýzy hospodaření a analýzy finančních zdrojů vybraných základních škol. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se veřejného sektoru, způsob jeho financování, přiblížení příspěvkových organizací a jejich účetnictví. Stručně je popsán kvalitativní výzkum. V praktické části je provedena finanční analýza vybraných základních škol. Je porovnáno, jak základní školy ovlivní vstup do projektu Pomáháme školám k úspěchu financovaný nadací THE KELLNER FAMILY FOUNDATION, zaměřený na vzdělávání pedagogů. Školy zapojené do projektu jsou na tom lépe s pedagogickým i materiálním rozvojem, než školy nezapojené. V poslední části práce je vyhodnocen kvalitativní rozhovor s řediteli pěti škol, který potvrzuje a navazuje na zpracované výsledky práce.

Vliv nesprávné životosprávy na výskyt obezity u dětí školního věku
LUPÍŠKOVÁ, Šárka
Dětská obezita se stává velkým problémem nejen u nás, ale i ve všech vyspělých zemích světa. Světová zdravotnická organizace prohlásila obezitu za epidemii 21. století. K vzestupu prevalence nadváhy a obezity dochází nejenom v rozvinutých státech světa, ale v současnosti je zaznamenáván vzestup počtu obézních v oblasti jižní polokoule. Vzestupný trend je pozorován nejen u dospělé populace, ale zvláště rizikový je nárůst počtu obézních dětí. V České republice má přibližně devět procent dětí nadváhu, počet obézních dosahuje v současné době šest procent. Výjimkou nejsou ani čtyřleté a pětileté děti s 50 kilogramy. Úvodní teoretická část obsahuje zdravotní systém péče o dítě, jaká je edukační role sestry v primární péči, definici, příčinu, diagnostiku, zdravotní rizika a prevenci obezity u dětí. V závěru teoretické části jsme se zaměřili na roli školní sestry a na úlohu školní sestry v České Republice. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat výskyt obezity u dětí školního věku na vybraných školách v Západočeském kraji. Stanovené cíle byly splněny. V souladu s cílem bakalářské práce jsem si stanovila dvě hypotézy. První hypotéza zněla, že stravovací návyky u dětí školního věku neodpovídají zásadám racionální výživy. Hypotéza nebyla potvrzena, neboť v našem souboru bylo malé procento žáků, kteří nedodržují zásady zdravého stravování. Druhá hypotéza zněla, že nedostatečná pohybová aktivita ovlivňuje výskyt obezity u dětí školního věku. Tato hypotéza se potvrdila. Žáci ve svém volném čase nemají žádný pohyb. Několik hodin denně tráví sledováním televize, hrají nebo pracují na PC. Výsledky výzkumu by měly sloužit jako edukační program pro žáky, pedagogy a setry v primární péči s cílem zlepšit životní styl dětí školního věku, vysvětlit jim důležitost správné životosprávy a pohybového režimu a zlepšit spolupráci v prevenci obezity a v oblasti životosprávy školních dětí.

Půdní organická hmota, její složky a důvody, proč je nutno tyto složky rozlišovat
KRÁTKÁ, Petra
Z různých médií, ale i z laické a odborné literatury se často dozvídáme o půdní organické hmotě jako celku, který se ve svých vlastnostech nijak zvlášť neodlišuje, nebo o názvoslovných nepřesnostech, ze kterých se dedukují často chybné závěry o půdní úrodnosti, poklesu obsahu humusu a tím i špatném hospodaření. Toto je důvod, proč jsem se v této práci zabývala literární rešerší o půdní organické hmotě a jejích složkách, které je nezbytné od sebe odlišovat, jelikož mají zcela různé vlastnosti a vznikají i za rozdílných transformačních procesů. Zabývám se vysvětlením pojmů z hlediska členění organické půdní hmoty, kterou lze rozdělit na dvě velké skupiny podle odlišného chování v mineralizaci a iontové výměně-primární půdní organickou hmotu a stabilní humus. Primární půdní organická hmota je spalována za rozkladného exotermního procesu mineralizace a je zdrojem živin a energie pro půdní edafon a rostliny. Humus je stálá organická hmota a humusové látky v půdě významně ovlivňují půdní úrodnost, obsah živin v půdě a drobtovitou strukturu půdy, kdy je nastolen optimální vzdušný, vodní a tepelný režim půd. Navíc mají vysokomolekulární HK schopnost vázat škodlivé těžké kovy.

Novodobé pojetí branné výchovy: učební text
Kratochvíl, Radek ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce s názvem Novodobé pojetí branné výchovy: učební text popisuje, co se vyučovala v předmětu branná výchova před rokem 1989 u mateřských a základních škol, středních odborných učilišť a středních škol a jak je tomu po 1.9 2013, kdy se tento předmět vrátil do RVP. V současnosti se týká jen základních škol, nicméně v budoucích letech se má vrátit i do RVP pro střední školy a učiliště. Cílem práce je popsat a porovnat učební obsah branné výchovy (teoretická část) a zpracovat ukázku učebního textu (praktická část), který by se dal využít při výuce branné výchovy, nebo jako pomůcka při zájmové mimoškolní činnosti dětí a mládeže. V praktické části této bakalářské práce je vypracovaný návrh obsahu kompletního učebního textu pro brannou výchovu a vypracovaná ukázka učebního textu. Jako ukázka učebního textu pro brannou výchovu je zde předvedena Orientace v terénu a  Návrh branného cvičení. Učební text v této práci není klasický učební text, ale text, který by bylo možné použít v případné učebnici.

Nadváha a obezita u dětí mladšího školního věku
Houserová, Johana ; Hučko, Boris (vedoucí práce) ; Adéla, Adéla (oponent)
Problematika nadváhy a obezity u dětí je velice aktuálním problémem nejen v České republice, ale po celém světě. Cílem této práce bylo posouzení nadváhy a obezity mladších školáků v městských a vesnických školách ve Středočeském kraji se zaměřením na stravovací návyky a pohybovou aktivitu. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část je teoretická, kde je popsána charakteristika mladšího školního věku, úvod do problematiky, epidemiologie, příčina vzniku, typy obezity, diagnostika, problémy obézních dětí, výživa dětí i adolescentů a jejich stravovací zvyklosti, prevence, léčba, specifické programy pro prevenci a léčbu dětské nadváhy a obezity a přehled některých mýtů o dětské obezitě. Praktická část diplomové práce zahrnuje dotazníkovou studii realizovanou ve 4. ročnících vybraných městských a vesnických škol Středočeského kraje a polostrukturovaný rozhovor s matkou dítěte, které má problém s nadváhou už od raného dětství. Sledovaný soubor tvořilo 155 žáků 4. tříd ze dvou městských a pěti vesnických škol Středočeského kraje. Výsledky dotazníkového šetření prokázaly, že nadváhou a obezitou trpí 23 % městských a 20 % vesnických mladších žáků. Dalším výsledným faktorem je rozdíl ve způsobu jejich života. Vesnické děti tráví volný čas pasivním způsobem, hraním her na počítači než sportovními aktivitami, méně navštěvují sportovní kroužky a mají vyšší konzumaci sladkostí, než děti ve městě. Více městských mladších školáků se stravuje třemi až čtyřmi jídly za den, oproti vesnickým žákům, kteří z větší části konzumují pět až šest porcí. Většina dává přednost zdravému jídlu před nezdravým a doma konzumují převážně jídla česká. 90 % všech mladších školáků uvedlo, že má dobrý vztah ke sportu. Více než polovina dětí trpících nadváhou a obezitou nesportuje nebo se nevěnuje sportovním aktivitám v dostatečné míře. Vzhledem k pravidelnosti stravy a konzumaci snídaní a svačin je pozitivním zjištěním, že tři čtvrtiny dětí pravidelně snídají a nosí si připravené svačiny do školy. Polostrukturovaný rozhovor s matkou dítěte s nadváhou prokázal, že nadváha není způsobena pouze přejídáním a pasivním způsobem života, ale i genetickou predispozicí. V závěru autorka formuluje výsledky práce a obecnou primární prevenci na úrovni rodiny, školy a komunity.