Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,253 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.27 vteřin. 

Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální
HAVLÍČKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce zpracovává téma Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly, které se zabývají vzděláváním v ČR se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, definováním sociálně patologických jevů a rizikového chování a prevencí rizikového chování. Poslední kapitola je věnována primární prevenci na školách se zaměřením na minimální preventivní program a metodika školní prevence včetně jeho činností. V praktické části jsem využila kvalitativní typ výzkumu za použití polostrukturovaných rozhovorů s metodiky školní prevence na vybraných praktických a speciálních základních školách. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké poradenské služby nejčastěji využívají rodiče na základní škole praktické a speciální. Dalším cílem bylo zjistit, jaká specifika musí zohlednit metodik školní prevence při tvorbě minimálního preventivního programu. Výzkumné otázky jsem zkonstruovala tak, abych zjistila, jak probíhá spolupráce mezi rodiči a školou v oblasti prevence na základní škole praktické a speciální a kdo další ze zaměstnanců školy se kromě metodika školní prevence podílí na tvorbě a realizaci minimálního preventivního programu. Pro potřeby rozhovoru jsem oslovila šestnáct základních škol praktických a speciálních z Jihočeského kraje. Odpověď na svou žádost jsem obdržela od deseti škol, z toho šest škol souhlasilo s účastí v mém výzkumu. Dvě školy, které byly ochotny spolupracovat, byly z krajského města, další čtyři z menších měst o přibližně stejné velikosti. Rozhovory probíhaly s metodiky školní prevence a otázky byly zaměřeny především na spolupráci rodičů a školy v oblasti prevence a možná specifika lokality školy, která by mohla být zohledněna v minimálním preventivním programu.

Verifikace a dokazování geometrických vět s podporou počítače
CUKR, Pavel
Cílem diplomové práce Verifikace a dokazování geometrických vět s podporou počítače je ověření a dokazování vybraných geometrických vět a tvrzení pomocí programů GeoGebra a CoCoA. Každý problém je nejprve demonstrován v programu GeoGebra, poté následuje ověření (verifikace) problému v tomtéž programu. Dále je uveden klasickýdůkaz a důkaz, případně určení rovnice křivky, pomocí matematického programu CoCoA. Využití programu dynamické geometrie současně s programem počítačové algebry je vhodné jako učební pomůcka v hodinách matematiky na základních a středních školách.

Problémy dispozic k obtížím ve čtení u dětí předškolního věku
ŘEŘICHOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá deficity v oblastech potřebných ke zvládnutí čtení, psaní a počítání u dětí předškolního věku a u dětí v první třídě. Cílem práce je pokus o diagnostiku souhrnu dílčích funkcí, které se podílejí na vyrovnaném a optimálním vývoji základních schopností. V teoretické části je přiblížen vývoj dítěte do 7 let věku a terminologie týkající se tohoto období dítěte. V praktické části je popsána diagnostika 13 dětí včetně interpretace získaných výsledků a námětů k rozvíjení dílčích funkcí.

Posouzení bezpečnosti přístupu do vybraných ZŠ na Smíchově a návrh opatření
Procházková, Barbora ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá bezpečnostní problematiku v oblasti pohybu dětí a mládeže do školních zařízení. Konkrétně jsou v této práci popsány čtyři základní školy na pražském Smíchově. Mezi zkoumaná školská zařízení patří základní škola Kořenského, fakultní základní škola Drtinova s rozšířenou výukou jazyků, základní škola U Santošky a základní škola Grafická. Teoretická část obsahuje literární rešerši, zabývající se bezpečím a bezpečnostními prvky, které napomáhají plnit cíle v této oblasti. V analytické časti, jsou identifikovány konkrétní problémy, které se v návrhu bezpečnostních opatření eliminují. Práce obsahuje analýzy problémových míst ve vybraném území. Šetření vychází z vlastních průzkumů přímo v terénu. Cílem práce je návrh bezpečnostních opatření, které by ve zkoumané lokalitě pomohly zvýšit bezpečnost docházky dětí do škol. Práce může v budoucnu sloužit jako podklad pro dopravní studie nebo napomoci při sestavování návrhu dopravního řešení na Praze 5.

Analýza biologických vlastností kokošky pastuší tobolky (Capsella bursa-pastoris L.)
Schneebergerová, Tereza ; Hamouz, Pavel (vedoucí práce) ; Holec, Josef (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Analýza biologických vlastností kokošky pastuší tobolky je stanovení vybraných biologických charakteristik kokošky pastuší tobolky (Capsella bursa-pastoris), které mají vliv na rozšíření a uplatnění tohoto plevele v kulturních porostech. Jde o délku primární dormance, její vývoj a stanovení vlivu faktorů, které mají vliv na dormanci a klíčení semen. Kokoška pastuší tobolka je jednoletá nebo dvouletá bylina z čeledi brukvovitých (Brassicaceae), která se řadí mezi jednoleté ozimé plevely. Zapleveluje především ozimé a jarní obilniny, řepku, brambory nebo víceleté pícniny. Její výskyt je značně kosmopolitní, lze jí najít od nížin po podhorské oblasti. Takže se mohou biologické vlastnosti jednotlivých populací výrazně lišit. Jako metodu regulace lze použít mělkou podmítku nebo herbicidní ošetření porostu. Po sběru čerstvých semen byl založen první pokus na stanovení primární dormance. Zbylá semena byla uložena ve 2 různých typech prostředí. Část byla uložena v suchu při 20 °C. Zbylá semena byla stratifikovaná při 5 °C, buď v půdě nebo na filtračním papíře. Vliv způsobu uložení semen na vývoj dormance byl stanovován ve dvoutýdenním intervalu. Semena byla nakličována 1 týden v klimaboxu za vlivu různých faktorů. Mezi které patřil rozdílný světelný režim, druh vody a typ média k nakličování. Výsledky byly zpracovány vícefaktorovou analýzou rozptylu. Čerstvá semena vykazovala silnou primární dormanci při stálých teplotách 10 °C a 20 °C, nejvyšší klíčivost byla u varianty se střídavou teplotou 20/10 °C na filtračním papíře s pitnou vodou a uložená ve tmě, a to v podílu 10,75 %. Semena stratifikovaná při 5 °C v prvních dvou týdnech měla narůstající klíčivost, která se později postupně snižovala. Naopak semena uložená v suchu při 20 °C zpočátku vykazovala dormanci, kterou postupně ztrácela.

Třídění odpadů v rámci základní školy
Šimandlová, Magdalena ; Mikulová, Vlastimila (vedoucí práce) ; Ivana, Ivana (oponent)
ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá možnostmi třídění komunálních odpadů a významem vzdělávání a osvěty na úrovni základní školy. Rešeršní část je obecně zaměřena na problematiku komunálních odpadů, základní pojmy, způsoby třídění a recyklaci. V další části práce jsou uvedeny možností základních škol zapojit se do programů s environmentální tematikou, především pak s eventualitou systematického třídění odpadů přímo ve třídách. Je posouzen potenciál tvorby interních programů a zapojení do programů externích. V praktické části je uplatněna metoda dotazníkového průzkumu na základní škole v Chodově u Karlových Varů. Byl zde aplikován výzkum, jehož cílem je zjistit vliv osvěty na změnu postoje respondentů, žáků základní školy. Byla provedena komparace situace před a po absolvování vzdělávacího programu společnosti EKOKOM Tonda obal na cestách. Přínosem je analýza povědomí žáků srovnáním obou dotazníků a konkrétní ověření positivního vlivu provedené osvěty na přístup žáků ke třídění odpadů. Součástí bakalářské práce je sestavení plánu EVVO na zvolené základní škole i s akcemi zaměřenými na odpadové hospodářství.

Finanční gramotnost žáků základních škol
Čudová, Lucie ; Burian, Stanislav (vedoucí práce) ; Stará, Dana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků základních škol poté,co bylo finanční vzdělávání zařazeno do Školního vzdělávacího plánu základních škol. Teoretická část bakalářské práce s použitím odborné literatury vymezuje Standardy finanční gramotnosti a posuzuje přínos a problémy finančního vzdělávání žáků základních škol. Závěr teoretické části bakalářské práce je věnován historii finančního vzdělávání od roku 2005 do roku 2014. Praktická část bakalářské práce je věnována mezinárodnímu šetření PISA a vlastnímu testování. Mezinárodním testováním PISA i vlastním testováním byl zjišťován stav znalostí a dovedností finanční gramotnosti před zavedením finanční gramotnosti do Rámcového vzdělávacího plánu a po zavedení finančního vzdělávání do Rámcového vzdělávacího plánu. V projektu PISA byli testování patnáctiletí žáci, ve vlastním testování žáci 1. a 2. stupně a víceletého gymnázia. Současně byla provedena komparace úrovně znalostí žáků 2. stupně a víceletého gymnázia ve vlastním testování a mezinárodního šetření PISA.Součástí vlastního testování je anketa, která byla provedena s vyučujícími a vedením testovaných škol. Vlastní testování a anketa byly uskutečněny se žáky a s učiteli na základních školách v Čáslavi a okolí. V závěru bakalářské práce bylo provedeno vyhodnocení získaných poznatků ke zlepšení výuky finanční gramotnosti a porovnání výsledků žáků v mezinárodním šetření PISA a vlastního testování.

Spotřebitelské preference rodičů dětí základních škol v rámci zdravého životního stylu
Vojtěchovská, Anna ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Hrubcová, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zhodnocení spotřebitelských preferencí rodičů dětí základní školy v rámci zdravého životního stylu. Záměrem práce je především zjištění do jaké míry se rodiče zajímají o zdravý životní styl a zároveň zdali k tomu to stylu života vedou i své dětí. Teoretická východiska obsahují obecnou charakteristiku zdravého životního stylu a zásady zdravého stravování se zaměřením na děti ZŠ, definují základní administrativní podklady týkajících se školního stravování a v neposlední řadě se teoretická část zaobírá spotřebitelskými preferencemi. Vlastní zpracování bylo provedeno prostřednictvím dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno především na dosažení cílů práce. Kvantitativní průzkum byl vyhodnocen a posléze byly stanoveny určitá doporučení.

Role středisek výchovné péče v rámci prevence rizikového chování
ŘÍHÁČKOVÁ, Věra
Cílem bakalářské práce bylo vypracování preventivního programu pro konkrétní základní školu, reagující na její aktuální situaci a oblast rizikového chování ve městě. Základní škola se nachází v obvyklém městě, kde je průměrná sociální úroveň. Škola stojí v klidné čtvrti a slouží dětem z celého města a okolních vesnic. Je dobře materiálně zajištěna a žáci se v ní proto cítí dobře. Jelikož se už v minulosti zde šikana objevila, vypracovala jsem preventivní program proti šikaně pro šestý ročník základní školy. Šestý ročník sem si vybrala proto, že je jednou z nejrizikovějších skupin na základní škole. Většinou do něj přicházejí žáci noví a vznikají zde třídy atletické, ve kterých mají žáci sklony k sebeprosazování se, a ti málo úspěšní či naopak velmi úspěšní se mohou stát obětí šikany. Hlavním cílem programu je, aby žáci uměli mezi sebou komunikovat a měli ve svém třídním pedagogovi oporu. Preventivní program je dlouhodobý a komplexní. Do programu byly zvoleny aktivity (hry) seznamovací, komunikační, na utužování vztahů, morální, pohybové a zábavné. Všechny zvolené hry měly za cíl dosáhnout kladného vztahu mezi žáky, aby uměli spolu komunikovat a řešit různé problémy. Žáci by měli mít ve svém třídním učiteli oporu, proto by se do dění her měl zapojovat i on. Hodnocení preventivního programu probíhá průběžně a závěrečně pedagogy i žáky. Průběžné hodnocení je zakomponováno do třídnických hodin, kde žáci odpovídají na dané otázky a jednou za 2 měsíce metodik prevence realizuje s žáky sociometrii. Dále pedagog celý rok žáky sleduje a při výskytu problému ve třídě začne s třídou pracovat. Závěrečné hodnocení probíhá na konci školního roku, kdy si žáci zahrají hru na komunikaci a řešení různých problémů a díky tomu pedagog zjistí, zda byl či nebyl preventivní program účinný. Celý vypracovaný preventivní program byl nabídnut základní škole, pro kterou byl vypracován.