Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,472 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 


Motivace studujících pro práci v sociální sféře
DUCHOŇOVÁ, Kristýna
Tématem této bakalářské práce je motivace studujících pro práci v sociální sféře. Volba oboru je důležitým mezníkem v životě každého z nás, cílem práce je zjistit, jaké faktory působí na mladého člověka během volby oboru se sociálním zaměřením a jek se jeho motivy během studia a získávání zkušeností z praxe mění. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je popsána sociální práce a to její historie, definice, etické standardy i cíle. Práce se zabývá rolí sociálního pracovníka a popisuje jeho kompetence. Uvádí předpoklady pro výběr povolání a faktory, které tento výběr ovlivňují. Dále pojednává o motivaci, definuje ji a seznamuje nás s pojmy jako je motiv, hodnota nebo potřeba. Práce se dotýká také teorií motivace a připomíná hierarchii potřeb dle Maslowa. V ústraní nezůstává ani motivace pracovní, motivace v pomáhajících profesích, problematické motivy nebo syndrom vyhoření, který se právě v sociální sféře vyskytuje častěji než v jiných odvětvích. Praktická část práce je zaměřená především na kvantitativní výzkum, kdy průzkum začíná již u žáků základních škol, kteří si právě vybrali své budoucí zaměření. Tato část si klade za cíl zjistit, jaké procento těchto žáků se rozhodlo pro sociální sféru a co je k tomuto rozhodnutí vedlo. Dále je kvantitativní výzkum proveden mezi středoškolskými i vysokoškolskými studenty, kteří navštěvují obor se sociálním zaměřením. Zde práce odkrývá nejčastější a nejdůležitější motivy studentů, spokojenost s volbou oboru a jejich očekávání od studia i budoucího povolání. Zde se také dozvídáme, kolik studentů chce po ukončení studia zůstat v oboru. V praktické části se nachází i výzkum kvalitativní, který celou práci doplňuje. Polostrukturované rozhovory jsou vedeny se studentkami, ale i se sociální pracovnicí. Tyto respondentky nám blíže popíší svou motivaci pro práci v sociální sféře. Dle výsledků, které výzkum přinesl, lze konstatovat, že studenti nejčastěji volí obor se sociálním zaměřením, aby mohli pomáhat druhým. Je ale pravdou, že mnoho studentů školu vybírá unáhleně a nechávají se ovlivnit místem bydliště, svými přáteli nebo povahou studia, tito lidé většinou nevědí, co od oboru mohou očekávat a jsou často demotivovaní již během studia. Práci by v praxi mohli využít žáci a studenti rozhodující se pro obor se sociálním zaměřením. Pro pedagogy působící na školách, kde probíhal výzkum, by práce mohla sloužit jako zpětná vazba. Využít by mohli zejména část, kde je popsán rozdíl mezi očekáváním a realitou.

Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální
HAVLÍČKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce zpracovává téma Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly, které se zabývají vzděláváním v ČR se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, definováním sociálně patologických jevů a rizikového chování a prevencí rizikového chování. Poslední kapitola je věnována primární prevenci na školách se zaměřením na minimální preventivní program a metodika školní prevence včetně jeho činností. V praktické části jsem využila kvalitativní typ výzkumu za použití polostrukturovaných rozhovorů s metodiky školní prevence na vybraných praktických a speciálních základních školách. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké poradenské služby nejčastěji využívají rodiče na základní škole praktické a speciální. Dalším cílem bylo zjistit, jaká specifika musí zohlednit metodik školní prevence při tvorbě minimálního preventivního programu. Výzkumné otázky jsem zkonstruovala tak, abych zjistila, jak probíhá spolupráce mezi rodiči a školou v oblasti prevence na základní škole praktické a speciální a kdo další ze zaměstnanců školy se kromě metodika školní prevence podílí na tvorbě a realizaci minimálního preventivního programu. Pro potřeby rozhovoru jsem oslovila šestnáct základních škol praktických a speciálních z Jihočeského kraje. Odpověď na svou žádost jsem obdržela od deseti škol, z toho šest škol souhlasilo s účastí v mém výzkumu. Dvě školy, které byly ochotny spolupracovat, byly z krajského města, další čtyři z menších měst o přibližně stejné velikosti. Rozhovory probíhaly s metodiky školní prevence a otázky byly zaměřeny především na spolupráci rodičů a školy v oblasti prevence a možná specifika lokality školy, která by mohla být zohledněna v minimálním preventivním programu.

Verifikace a dokazování geometrických vět s podporou počítače
CUKR, Pavel
Cílem diplomové práce Verifikace a dokazování geometrických vět s podporou počítače je ověření a dokazování vybraných geometrických vět a tvrzení pomocí programů GeoGebra a CoCoA. Každý problém je nejprve demonstrován v programu GeoGebra, poté následuje ověření (verifikace) problému v tomtéž programu. Dále je uveden klasickýdůkaz a důkaz, případně určení rovnice křivky, pomocí matematického programu CoCoA. Využití programu dynamické geometrie současně s programem počítačové algebry je vhodné jako učební pomůcka v hodinách matematiky na základních a středních školách.

Problémy dispozic k obtížím ve čtení u dětí předškolního věku
ŘEŘICHOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá deficity v oblastech potřebných ke zvládnutí čtení, psaní a počítání u dětí předškolního věku a u dětí v první třídě. Cílem práce je pokus o diagnostiku souhrnu dílčích funkcí, které se podílejí na vyrovnaném a optimálním vývoji základních schopností. V teoretické části je přiblížen vývoj dítěte do 7 let věku a terminologie týkající se tohoto období dítěte. V praktické části je popsána diagnostika 13 dětí včetně interpretace získaných výsledků a námětů k rozvíjení dílčích funkcí.

Posouzení bezpečnosti přístupu do vybraných ZŠ na Smíchově a návrh opatření
Procházková, Barbora ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá bezpečnostní problematiku v oblasti pohybu dětí a mládeže do školních zařízení. Konkrétně jsou v této práci popsány čtyři základní školy na pražském Smíchově. Mezi zkoumaná školská zařízení patří základní škola Kořenského, fakultní základní škola Drtinova s rozšířenou výukou jazyků, základní škola U Santošky a základní škola Grafická. Teoretická část obsahuje literární rešerši, zabývající se bezpečím a bezpečnostními prvky, které napomáhají plnit cíle v této oblasti. V analytické časti, jsou identifikovány konkrétní problémy, které se v návrhu bezpečnostních opatření eliminují. Práce obsahuje analýzy problémových míst ve vybraném území. Šetření vychází z vlastních průzkumů přímo v terénu. Cílem práce je návrh bezpečnostních opatření, které by ve zkoumané lokalitě pomohly zvýšit bezpečnost docházky dětí do škol. Práce může v budoucnu sloužit jako podklad pro dopravní studie nebo napomoci při sestavování návrhu dopravního řešení na Praze 5.

Potenciál udržitelného rozvoje obce
Uhlíková, Ivana ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Marcela, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou strategie udržitelného rozvoje se zaměřením na environmentální pilíř a následné hodnocení implementace environmentální udržitelnosti ve městě Kladně. Cílem bylo zhodnotit aktivní i perspektivní environmentální politiku tohoto města. V teoretické části jsou popsány jednotlivé zákony, dokumenty a nástroje týkající se environmentální politiky a udržitelného rozvoje. Práce popisuje zájmové území, jeho historický vývoj, demografii, životní prostředí, sociální oblast a kulturu. Na konkrétních příkladech je poté doporučeno, jak by environmentální management města Kladna mohl postupovat. Navržená doporučení jsou výsledkem analýzy všech zjištěných dostupných informací a zahrnují také potřeby a požadavky obyvatel města. Důležitá je aktualizace Strategie environmentální politiky a uvedení aktivit ze Strategie udržitelného rozvoje SO ORP Kladno do praxe. Zlepšení veřejné služby a komunitní soudržnost. Vytvoření školních fór na základních školách. Závěrečná část obsahuje výsledky terénního šetření. Při tom byly rozdány a sesbírány dotazníky v kombinaci s řízenými rozhovory.

Řízení motivace a zvýšení pracovních výkonů
Kocourová, Lenka ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem Řízení motivace a zvýšení pracovních výkonů. Hlavní náplní práce je zhodnotit styl motivace v podniku, v případě vyskytnutí nedostatků, je potřeba navrhnout nová řešení motivačních nástrojů. První část, teoretická, obsahuje základní pojmy z oblasti managementu společně s motivační teorií a řízení pracovníků, kde je možné se seznámit s veškerými pojmy z oblasti řízení lidí. Teoretická část je zpracována ze sekundárních zdrojů na základě odborné literatury. Praktická část navazuje na první teoretickou část, která obsahuje představení společnosti. Vybraná firma si nepřála být zveřejňována, tudíž v práci se nevyskytuje její název. V praktické části se zjišťuje situace motivace ve společnosti (jako jsou vzdělávání zaměstnanců, odměňování a benefity). Ke zjištění situace byly využity informace z dostupných interních a externích zdrojů. Následná analýza byla zjištěna metodou dotazníkového šetření zaměřená na spokojenost zaměstnanců s poskytovanými benefity, kterým dávají přednost. Pokud zaměstnancům poskytnuté benefity nevyhovují, pak je potřeba sestavit nový motivační program. Dále byla použitá výzkumná metoda formou řízeného rozhovoru, která posloužila k doplnění primárních dat získaných dotazníkovým šetření. Otázky řízeného rozhovoru byly sestaveny podle oblastí, kterých se týká řízení zaměstnanců, zejména z oblasti hodnocení a odměňování a předávání informací. Závěrem diplomové práce bylo zjištění poznatků z výzkumu. Získaná data byla sestavena, utříděna a vyhodnocena. Na základě zjištění situace v podniku byly doporučené nové možnosti motivačních programů, díky kterým by mohla společnost dosáhnout lepších výsledků.

Hospodářské důsledky organizovaného zločinu
Vosyka, Jaroslav ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou organizovaného zločinu a jeho hospodářskými důsledky, kdy v teoretické části práce se nejprve okrajově dotýká historie organizovaného zločinu, dále se zabývá vymezením základních pojmů, definicí organizovaného zločinu s návazností na hospodářskou organizovanou kriminalitu, strukturami skupin a jejich typickou trestnou činnosti - kriminalitou. V závěru teoretické části se práce věnuje bojem s organizovaným zločinem, jeho prostředky a orgány. V empirické části se diplomová práce věnuje analýze úředních dokumentů a statistických výkazů, za využití kvalitativního průzkumu studia primárních dat, metodou studia dokumentů. V první části pro lepšího pochopení celé problematiky zanalyzuje vybrané případy, kazuistiky. V návaznosti na kazuistiky práce pokračuje analýzou statistických výkazů zaměřených na způsobené škody, výnosy z trestné činnosti a možné zajištění těchto výnosů podle zákona. V celkovém konceptu práce poukazuje na typické atributy, způsoby páchání trestné činnosti, modus operandi, následky organizovaného zločinu, s možným návrhem na řešení dané problematiky.