|
Problematika sportu zrakově postižených na ZIŠ Jaroslava Ježka
Němeček, Tomáš ; Segeťová, Jarmila (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
SOUHRN Název práce: Problematika sportu zrakově postižených žáků na Škole Jaroslava Ježka Cíle práce: Zmapovat a vyhodnotit současné sportovní možnosti žáků se zrakovým postižením na 2. stupni ve Škole Jaroslava Ježka v Praze. Cílem je soustředit se přitom na skutečnosti, které žáci vnímají jako překážky, jež jim brání ve sportovních činnostech. Metoda: Pro dosažení výše uvedeného cíle byla sebrána a utříděna potřebná data. Vytvořili jsme pro žáky anketu a získaná data jsme dále vyhodnocovali. Na základě zjištěných informací jsme navrhli rozšíření sportovních možností a ověření v praxi. Výsledky: Škola nabízí v současné době žákům široké spektrum možností pohybového vyžití a to jak v rámci hodin tělesné výchovy, tak prostřednictvím kroužků, a dále zprostředkováním účasti žáků na různých republikových sportovních soutěžích. Zrakově postižení žáci se tak prakticky seznamují se základy atletiky, plavání, cyklistiky, aplikovaných sportovních a pohybových her, klasického lyžování, ale například i s vodními sporty, lezením na umělé stěně, jízdou na koni, in-line bruslením a dalšími outdoorovými aktivitami. Stěžejní však zůstávají aktivity směřující ke kompenzaci či reedukaci zrakového postižení či oslabeného pohybového aparátu. Jsou to jednak orientační hry a činnosti zaměřené na rozvoj prostorové představivosti,...
|
|
Atletický kroužek
Hmirová, Marcela ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
ATLETICKÝ KROUŽEK Cíle práce: Cílem diplomové práce je provést deskripci mé práce s atletickým kroužkem. Jak kroužek organizuji, jaká je náplň a obsah kroužku a jaké jsou reakce dětí. Metody: Při zpracovávání diplomové práce jsem využila těchto metod: pozorování, anketa, rozhovor a deskripce. Jako nejefektivnější se mi jevila metoda rozhovoru, kdy děti mohly samy vyjádřit svou spokojenost či nespokojenost s danou činností. Výsledky: Děti mladšího školního věku 6-9 let se raději zapojují do pohybových her kolektivního charakteru. Děti 10-11 let dávají přednost soutěžení mezi sebou, kdy mohou porovnat své výkony s kamarády. Klíčová slova: atletika, atletický kroužek, pohyb, děti, soutěže, hra
|
|
Komorní hra jako prostředek rozvoje hudebnosti a kreativity
Klinecká, Magdalena ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
V této práci pohlížíme na komorní hudbu z různých úhlů pohledu. Jednak na komorní hudbu jako takovou, pak také v jejím vztahu k interpretovi a dále i k posluchačům. Co se týče vztahu interpreta a komorní hudby, poznáváme zde různá stádia či úrovně jejího provozování - dětmi, studenty, amatéry a profesionálními hudebníky. Také zjišťujeme, jak je to s působením komorní hudby na člověka, který ji poslouchá. Uvidíme, že tato hudba může pozitivně působit i na lidi nemocné či různým způsobem hendikepované. Dozvíme se o různých soutěžích pro komorní soubory. Nakonec se seznámíme s provozováním komorní hudby v rámci mé "výchozí" rodiny a s příkladem úpravy lidových písní pro děti.
|
|
Mateřská školka
Effenbergerová, Petra ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhotovení projektové dokumentace stavební části k provedení novostavby mateřské školky v rozsahu podle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb. Projektovaná stavba je samostatně stojící dvoupodlažní objekt na parcelách č. 534/3, 534/4, 536, 540/13 v katastrálním území Brno-Ivanovice. Je navržena jako částečně zapuštěná do terénu s bezbarérovým přístupem do obou podlaží. Konstrukční systém budovy je tvořen kombinací ŽB stěnových konstrukcí se sloupy a vnitřními zděnými stěnami. Střechy jsou navrženy jako jednoplášťové ploché zelené střechy. Navržená mateřská školka obsahuje tři třídy pro celkový počet 75 dětí.
|
|
Mezinárodní zapojení do procesu budování míru na Srí Lance
Mojžíš, Michal ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Burešová, Jana (oponent)
Poslední měsíce občanské války na Srí Lance, 26 let trvajícího konfliktu mezi vládními silami a militantní separatistickou organizací Tygři osvobození tamilského Ílamu, jsou charakterizovány spácháním řady zločinů, jako jsou útoky na civilní obyvatelstvo, popravy válečných zajatců, nucená zmizení, odepření přísunu humanitární pomoci a verbování dětských vojáků. Přestože došlo k politickému sjednocení ostrova, napětí mezi etniky trvá a lidská práva menšin jsou nadále porušována. Protože pokusy zařadit téma Srí Lance do agendy Rady Bezpečnosti OSN selhaly na odporu Číny a Ruska, lidskoprávní orgány OSN v Ženevě převzaly vůdčí roli v procesu budování míru na ostrově. Tato diplomová práce se zabývá zapojením lidskoprávních orgánů v Ženevě, především Rady OSN pro lidská práva, do procesu národního usmíření na Srí Lance se zaměřením na určení odpovědnosti a potrestání pachatelů zločinů proti lidským právům v období od skončení konfliktu v roce 2009 až do současnosti. S účelem zařadit činnost Rady pro lidská práva do širšího kontextu se práce bude rovněž zabývat politickým vývojem na Srí Lance od skončení občanské války a neúspěšnými pokusy srílanských vlád nastartovat proces národního usmíření.
|
|
Dítě s ADHD v mladším školním věku
Johnová, Markéta ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Tato práce pojednává o problematice dětí s ADHD a věnuje se především tomu, jakým způsobem k nim přistupovat a jaké prostředí je pro ně vhodné, aby se jejich obtíže zmírnily. V první kapitole uvádím základní informace týkající se ADHD. Zařadila jsem ji pro celkové seznámení s problematikou a s obtížemi, které děti s diagnózou ADHD mají. Dále v práci uvádím především praktická doporučení do běžného života doma i ve škole. V praktické části popisuji fungování ZŠ Grafická, jaký je v praxi přístup k dětem s ADHD, a co jim škola nabízí. Popsáním praxe a prostředí na ZŠ Grafická docházím ke srovnání teoretických východisek pro přístup a práci s dětmi s ADHD s tím, jak věci fungují v praxi. Na základě popisů si může každý toto srovnání provést sám. Shrnutí je uvedeno v Závěru. Problematika dětí s ADHD je široká, děti mají potíže různého rozsahu a závažnosti. Od zdravých dětí se děti s diagnózou ADHD většinou příliš neliší, přesto jsou oproti nim v nevýhodě, pokud dojde na výchovu, učení a zvládání každodenních situací. Běžné fungování jim lze ulehčit správným přístupem k jejich problémům a k nim samotným, stejně jako drobnými úpravami prostředí, v němž se děti pohybují. Proto jsem zvolila právě tento přístup k dané problematice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Současná situace na linkách důvěry v Praze
Ročovská, Silvie ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Hálková, Petra (oponent)
Minulý rok jsem absolvovala akreditovaný výcvik v telefonické krizové intervenci. Tento kurz umožňuje pomáhajícímu provázet člověka na jeho cestě a nahlédnout do jeho složitého prožívání. Z důvodu hledání zaměstnání jsem se začala zajímat o linky důvěry, které zaznamenaly po roce 1989 svůj velký vývoj v rozsahu i orientaci. Ve své práci bych chtěla charakterizovat práci na linkách důvěry jako nejdostupnějšího prostředku k poskytnutí krizové intervence. Pokusím se představit čtyři linky důvěry. Zlatou linkou seniorů, Linkou bezpečí pro děti, linku RIAPS a linku DONA, zabývající se domácím násilím. Zajímá mě, čím se tyto linky zabývají a jaká jsou jejich specifika, v čem se jejich práce shoduje a v čem se liší. Dále se budu zabývat skupinou klientů, kteří na linky důvěry volají opakovaně a tím, jak s nimi jednotlivé linky pracují. Nakonec se pokusím zjistit, jak se tato služba bude vyvíjet v budoucnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Zázemí fotbalového klubu
Stuchlík, Jan ; Utíkal, Aleš (oponent) ; Utíkalová, Ivana (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je novostavba zázemí fotbalového klubu ve Šternberku. Tato práce ma a cíl vypracovat projektovou dokumentaci pro provedení stavby. Objekt je navržen v zářezu svahu, je podsklepený, ale k zemině je přilehlá jen polovina podzemního podlaží. Celkově je objekt třípodlažní a z prvního nadzemního je přístup na přilehlou tribunu navrženou z prefabrikovaných prvků. Budova je navržena jako zděná ze systému Porotherm, obvodové stěny z tepelněizolačních bloků a s monolitickýmy železobetonovými stropy. Střecha je plochá, jednoplášťová. Podzemní patro slouží zejména jako posilovna a její zázemí jak sociální, tak relaxační v podobě sauny, vířivky a masáží. V prvním patře se nachází šatny domacích, hostí a rozhodčích, stejně jako bufet se sociálním zázemím a recepce pro vítání hostů. Třetí patro je rozděleno na dvě částí a to na obytnou část pro správce celého objektu a administrativní část pro vedení klubu.
|
|
Catholic song-propaganda in the Czech lands
Kvapil, Jan ; Stromšík, Jiří (vedoucí práce) ; Petrbok, Václav (oponent) ; Kurzke, Hermann (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá katolickou písňovou propagandou raného novověku (16. - 18. století). Pramennou bázi představují německo-jazyčné prameny hymnické a hymnografické povahy z Českých zemí, což se v tomto období týká nejen Čech a Moravy, ale i Lužice (především v 16. století) a Slezska. Cílem této práce je zachycení základních metodických přístupů konfesijní indoktrinace obyvatelstva prostřednictvím kancionálových a duchovních písní a zdokumentování jejich role během rekatolizace Českých zemí. Písňovou propagandu je ovšem třeba vnímat jako komplexní jev v kontextu nábožensko-politické situace, dobové literatury a a konkrétních rekatolizačních opatření. Důležitou součástí této práce je nastínění kontextu bohemikální německo-jazyčné hymnografie, který dosud nebyl v ucelené formě zpracován. Těžiště této literárněhistorické části leží na vývoji katolické kancionálové tvorby s časovým přesahem až do 20. století. Hlavní pozornost je v této disertaci věnována odhalení základních metod raně novověké písňové propagandy konfesijního charakteru. Za metodu konfesijní propagandy je považován princip komunikačního přístupu při tvorbě a aplikaci hymnických a hymnografických produktů. Na základě probádaného materiálu byly stanoveny tyto metody: 1. Metoda opakování (repetitive Methode): Tato metoda je...
|
|
Vývoj fyziologické postury a pohybu v období předškolního věku - funkce ruky
Stachelová, Dagmar ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Jelínková, Barbora (oponent)
Tato práce je zaměřena na problematiku vývoje dovedností ruky u dětí v předškolním věku. Jednotlivé dovednosti jako je natahování (reaching), volní úchop, přenos, úmyslné pouštění, vzájemné používání rukou a dovednost používat nástroje, jsou zde definovány a klasifikovány v závislosti na věku. Poukázáno je i na vzájemné souvislosti mezi dovednostmi a muskuloskeletárním, zrakovým, motorickým, somatosenzorickým, percepčním a kognitivním systémem. Okrajově je zmíněn způsob vyšetření úchopové funkce ruky a terapie pomocí speciálních fyzioterapeutických konceptů a metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|