Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,303 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.30 vteřin. 

Problematika sportu zrakově postižených na ZIŠ Jaroslava Ježka
Němeček, Tomáš ; Segeťová, Jarmila (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
SOUHRN Název práce: Problematika sportu zrakově postižených žáků na Škole Jaroslava Ježka Cíle práce: Zmapovat a vyhodnotit současné sportovní možnosti žáků se zrakovým postižením na 2. stupni ve Škole Jaroslava Ježka v Praze. Cílem je soustředit se přitom na skutečnosti, které žáci vnímají jako překážky, jež jim brání ve sportovních činnostech. Metoda: Pro dosažení výše uvedeného cíle byla sebrána a utříděna potřebná data. Vytvořili jsme pro žáky anketu a získaná data jsme dále vyhodnocovali. Na základě zjištěných informací jsme navrhli rozšíření sportovních možností a ověření v praxi. Výsledky: Škola nabízí v současné době žákům široké spektrum možností pohybového vyžití a to jak v rámci hodin tělesné výchovy, tak prostřednictvím kroužků, a dále zprostředkováním účasti žáků na různých republikových sportovních soutěžích. Zrakově postižení žáci se tak prakticky seznamují se základy atletiky, plavání, cyklistiky, aplikovaných sportovních a pohybových her, klasického lyžování, ale například i s vodními sporty, lezením na umělé stěně, jízdou na koni, in-line bruslením a dalšími outdoorovými aktivitami. Stěžejní však zůstávají aktivity směřující ke kompenzaci či reedukaci zrakového postižení či oslabeného pohybového aparátu. Jsou to jednak orientační hry a činnosti zaměřené na rozvoj prostorové představivosti,...

Atletický kroužek
Hmirová, Marcela ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
ATLETICKÝ KROUŽEK Cíle práce: Cílem diplomové práce je provést deskripci mé práce s atletickým kroužkem. Jak kroužek organizuji, jaká je náplň a obsah kroužku a jaké jsou reakce dětí. Metody: Při zpracovávání diplomové práce jsem využila těchto metod: pozorování, anketa, rozhovor a deskripce. Jako nejefektivnější se mi jevila metoda rozhovoru, kdy děti mohly samy vyjádřit svou spokojenost či nespokojenost s danou činností. Výsledky: Děti mladšího školního věku 6-9 let se raději zapojují do pohybových her kolektivního charakteru. Děti 10-11 let dávají přednost soutěžení mezi sebou, kdy mohou porovnat své výkony s kamarády. Klíčová slova: atletika, atletický kroužek, pohyb, děti, soutěže, hra

Komorní hra jako prostředek rozvoje hudebnosti a kreativity
Klinecká, Magdalena ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
V této práci pohlížíme na komorní hudbu z různých úhlů pohledu. Jednak na komorní hudbu jako takovou, pak také v jejím vztahu k interpretovi a dále i k posluchačům. Co se týče vztahu interpreta a komorní hudby, poznáváme zde různá stádia či úrovně jejího provozování - dětmi, studenty, amatéry a profesionálními hudebníky. Také zjišťujeme, jak je to s působením komorní hudby na člověka, který ji poslouchá. Uvidíme, že tato hudba může pozitivně působit i na lidi nemocné či různým způsobem hendikepované. Dozvíme se o různých soutěžích pro komorní soubory. Nakonec se seznámíme s provozováním komorní hudby v rámci mé "výchozí" rodiny a s příkladem úpravy lidových písní pro děti.

Mateřská školka
Effenbergerová, Petra ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhotovení projektové dokumentace stavební části k provedení novostavby mateřské školky v rozsahu podle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb. Projektovaná stavba je samostatně stojící dvoupodlažní objekt na parcelách č. 534/3, 534/4, 536, 540/13 v katastrálním území Brno-Ivanovice. Je navržena jako částečně zapuštěná do terénu s bezbarérovým přístupem do obou podlaží. Konstrukční systém budovy je tvořen kombinací ŽB stěnových konstrukcí se sloupy a vnitřními zděnými stěnami. Střechy jsou navrženy jako jednoplášťové ploché zelené střechy. Navržená mateřská školka obsahuje tři třídy pro celkový počet 75 dětí.

Mezinárodní zapojení do procesu budování míru na Srí Lance
Mojžíš, Michal ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Burešová, Jana (oponent)
Poslední měsíce občanské války na Srí Lance, 26 let trvajícího konfliktu mezi vládními silami a militantní separatistickou organizací Tygři osvobození tamilského Ílamu, jsou charakterizovány spácháním řady zločinů, jako jsou útoky na civilní obyvatelstvo, popravy válečných zajatců, nucená zmizení, odepření přísunu humanitární pomoci a verbování dětských vojáků. Přestože došlo k politickému sjednocení ostrova, napětí mezi etniky trvá a lidská práva menšin jsou nadále porušována. Protože pokusy zařadit téma Srí Lance do agendy Rady Bezpečnosti OSN selhaly na odporu Číny a Ruska, lidskoprávní orgány OSN v Ženevě převzaly vůdčí roli v procesu budování míru na ostrově. Tato diplomová práce se zabývá zapojením lidskoprávních orgánů v Ženevě, především Rady OSN pro lidská práva, do procesu národního usmíření na Srí Lance se zaměřením na určení odpovědnosti a potrestání pachatelů zločinů proti lidským právům v období od skončení konfliktu v roce 2009 až do současnosti. S účelem zařadit činnost Rady pro lidská práva do širšího kontextu se práce bude rovněž zabývat politickým vývojem na Srí Lance od skončení občanské války a neúspěšnými pokusy srílanských vlád nastartovat proces národního usmíření.

Dítě s ADHD v mladším školním věku
Johnová, Markéta ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Tato práce pojednává o problematice dětí s ADHD a věnuje se především tomu, jakým způsobem k nim přistupovat a jaké prostředí je pro ně vhodné, aby se jejich obtíže zmírnily. V první kapitole uvádím základní informace týkající se ADHD. Zařadila jsem ji pro celkové seznámení s problematikou a s obtížemi, které děti s diagnózou ADHD mají. Dále v práci uvádím především praktická doporučení do běžného života doma i ve škole. V praktické části popisuji fungování ZŠ Grafická, jaký je v praxi přístup k dětem s ADHD, a co jim škola nabízí. Popsáním praxe a prostředí na ZŠ Grafická docházím ke srovnání teoretických východisek pro přístup a práci s dětmi s ADHD s tím, jak věci fungují v praxi. Na základě popisů si může každý toto srovnání provést sám. Shrnutí je uvedeno v Závěru. Problematika dětí s ADHD je široká, děti mají potíže různého rozsahu a závažnosti. Od zdravých dětí se děti s diagnózou ADHD většinou příliš neliší, přesto jsou oproti nim v nevýhodě, pokud dojde na výchovu, učení a zvládání každodenních situací. Běžné fungování jim lze ulehčit správným přístupem k jejich problémům a k nim samotným, stejně jako drobnými úpravami prostředí, v němž se děti pohybují. Proto jsem zvolila právě tento přístup k dané problematice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Současná situace na linkách důvěry v Praze
Ročovská, Silvie ; Sivek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Hálková, Petra (oponent)
Minulý rok jsem absolvovala akreditovaný výcvik v telefonické krizové intervenci. Tento kurz umožňuje pomáhajícímu provázet člověka na jeho cestě a nahlédnout do jeho složitého prožívání. Z důvodu hledání zaměstnání jsem se začala zajímat o linky důvěry, které zaznamenaly po roce 1989 svůj velký vývoj v rozsahu i orientaci. Ve své práci bych chtěla charakterizovat práci na linkách důvěry jako nejdostupnějšího prostředku k poskytnutí krizové intervence. Pokusím se představit čtyři linky důvěry. Zlatou linkou seniorů, Linkou bezpečí pro děti, linku RIAPS a linku DONA, zabývající se domácím násilím. Zajímá mě, čím se tyto linky zabývají a jaká jsou jejich specifika, v čem se jejich práce shoduje a v čem se liší. Dále se budu zabývat skupinou klientů, kteří na linky důvěry volají opakovaně a tím, jak s nimi jednotlivé linky pracují. Nakonec se pokusím zjistit, jak se tato služba bude vyvíjet v budoucnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Zázemí fotbalového klubu
Stuchlík, Jan ; Utíkal, Aleš (oponent) ; Utíkalová, Ivana (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je novostavba zázemí fotbalového klubu ve Šternberku. Tato práce ma a cíl vypracovat projektovou dokumentaci pro provedení stavby. Objekt je navržen v zářezu svahu, je podsklepený, ale k zemině je přilehlá jen polovina podzemního podlaží. Celkově je objekt třípodlažní a z prvního nadzemního je přístup na přilehlou tribunu navrženou z prefabrikovaných prvků. Budova je navržena jako zděná ze systému Porotherm, obvodové stěny z tepelněizolačních bloků a s monolitickýmy železobetonovými stropy. Střecha je plochá, jednoplášťová. Podzemní patro slouží zejména jako posilovna a její zázemí jak sociální, tak relaxační v podobě sauny, vířivky a masáží. V prvním patře se nachází šatny domacích, hostí a rozhodčích, stejně jako bufet se sociálním zázemím a recepce pro vítání hostů. Třetí patro je rozděleno na dvě částí a to na obytnou část pro správce celého objektu a administrativní část pro vedení klubu.

Catholic song-propaganda in the Czech lands
Kvapil, Jan ; Stromšík, Jiří (vedoucí práce) ; Petrbok, Václav (oponent) ; Kurzke, Hermann (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá katolickou písňovou propagandou raného novověku (16. - 18. století). Pramennou bázi představují německo-jazyčné prameny hymnické a hymnografické povahy z Českých zemí, což se v tomto období týká nejen Čech a Moravy, ale i Lužice (především v 16. století) a Slezska. Cílem této práce je zachycení základních metodických přístupů konfesijní indoktrinace obyvatelstva prostřednictvím kancionálových a duchovních písní a zdokumentování jejich role během rekatolizace Českých zemí. Písňovou propagandu je ovšem třeba vnímat jako komplexní jev v kontextu nábožensko-politické situace, dobové literatury a a konkrétních rekatolizačních opatření. Důležitou součástí této práce je nastínění kontextu bohemikální německo-jazyčné hymnografie, který dosud nebyl v ucelené formě zpracován. Těžiště této literárněhistorické části leží na vývoji katolické kancionálové tvorby s časovým přesahem až do 20. století. Hlavní pozornost je v této disertaci věnována odhalení základních metod raně novověké písňové propagandy konfesijního charakteru. Za metodu konfesijní propagandy je považován princip komunikačního přístupu při tvorbě a aplikaci hymnických a hymnografických produktů. Na základě probádaného materiálu byly stanoveny tyto metody: 1. Metoda opakování (repetitive Methode): Tato metoda je...

Vývoj fyziologické postury a pohybu v období předškolního věku - funkce ruky
Stachelová, Dagmar ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Jelínková, Barbora (oponent)
Tato práce je zaměřena na problematiku vývoje dovedností ruky u dětí v předškolním věku. Jednotlivé dovednosti jako je natahování (reaching), volní úchop, přenos, úmyslné pouštění, vzájemné používání rukou a dovednost používat nástroje, jsou zde definovány a klasifikovány v závislosti na věku. Poukázáno je i na vzájemné souvislosti mezi dovednostmi a muskuloskeletárním, zrakovým, motorickým, somatosenzorickým, percepčním a kognitivním systémem. Okrajově je zmíněn způsob vyšetření úchopové funkce ruky a terapie pomocí speciálních fyzioterapeutických konceptů a metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)