Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,945 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 

Ukazatele významné pro zajištění udržitelnosti a rozvoje chovu dojených stád skotu
Lelek, Jaroslav ; Stádník, Luděk (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Cílem této práce bylo posouzení vlivu významných ukazatelů pro zajištění udržitelnosti a rozvoje chovu dojených stád skotu. Sledovaná data pocházejí přibližně od 5138 dojnic, za sledované čtyřleté období ve vybraných chovech mléčného skotu na okrese Jičín. Byla zpracovávána tato data reprodukčních ukazatelů: procento březosti po první inseminaci, procento březnosti po všech inseminacích, inseminační interval, inseminační index, servis perioda a mezidobí; data byla získána ze sedmi stájí českého strakatého skotu a ze sedmi stájí holštýnského skotu. Dlouhověkost byla sledována z počtu dojnic na jednotlivých laktacích obou sledovaných plemen a průměrné dosažené laktace za jednotlivé roky. Bylo zjištěno, že procentuální zastoupení dojnic na jednotlivých laktacích se průměrně pohybovalo v letech 2012-2015 na první laktaci 33,4 %, na druhé laktaci 24,68 %, na třetí laktaci 18,13 %, na čtvrté laktaci 11,48 %, na páté laktaci 6,53 %, na šesté laktaci 3,32 % a na sedmé a vyšší laktaci 2,36 %. Při porovnání sledovaných plemen bylo patrné, že do třetí laktace má vyšší procentuální zastoupení holštýnské plemeno a od třetí laktace se v chovech vyskytuje více krav českého strakatého plemene, což potvrzuje i průměr dosažených laktací, který byl na hodnotě 2,75 laktace a u plemene holštýnského na hodnotě 2,3 laktace. Statisticky je vliv plemene na dosahované průměrné délky laktace velice slabý. Výsledky hodnocení reprodukčních ukazatelů také neprokázaly statisticky významný rozdíl vlivu plemene na jejich dosahované hodnoty, i když původní české strakaté plemeno dosahovalo ve všech ukazatelích a oblastech lepších výsledků, a proto i větší vhodnost plemene pro oblast Jičínska.

Vymáhání pohledávek v praxi ČR
Pacák, Tomáš ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Práce se zaměřuje na správu a vymáhání pohledávek podnikatele v právním a tržním prostředí České republiky. Text obsahuje analýzu mimosoudních a soudních nástrojů využitelných k řízení životního cyklu pohledávky a hledá doporučení ke zvýšení efektivity řízení obchodních rizik za účelem minimalizace vzniku nedobytných pohledávek. Cílem práce je definice slabých stránek správy pohledávek v podniku s vysokou kumulací obchodů při velkém počtu odběratelů odebírajících služby na splatnost a následné zmírnění negativního vlivu těchto slabých stránek implementací jednotlivých nástrojů správy pohledávek.

Marketingový mix
Fatrdlová, Adéla ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Poláková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení marketingového mixu firmy HET, zanalyzování jednotlivých nástrojů a následné navržení jejich zlepšení. Tato práce je složena ze dvou částí, a to z literární rešerše a vlastního řešení, pod které spadá podkapitola návrhů a doporučení. V první části jsou obsaženy základní pojmy spojené s marketingem a marketingovým mixem se zaměřením na čtyři základní nástroje. V druhé části je stručně charakterizována firma HET, dále jsou zde rozebrány dílčí části marketingového mixu daného podniku a také marketingové mikroprostředí, ve kterém se firma pohybuje. Na základě sesbíraných informací jsou provedeny potřebné analýzy a poté jsou navrženy případné návrhy a doporučení, které by mohly napomoci k efektivnějšímu působení marketingového mixu.

Vliv nematofágních hub na populace významných fytoparazitických háďátek čeledi Heteroderidae na území ČR
Hussain, Manzoor ; Ryšánek, Pavel (vedoucí práce) ; Vadlejch, Jaroslav (oponent)
Máme zprávy o studiích, jejichž cílem je vyhodnotit dopady pěti nematophagous hub na populační dynamiku severní kořenového uzlu hlístice, Meloidogyne Hapla a cukrové řepy cyst háďátka, háďátko řepné v laboratorních a skleníkových pokusech. Během našich biokontrolních studií, a to především pět druhů hub Arthrobotrys oligospora, Dactylella oviparasitica, Clonostachys rosea, Stropharia rugosoannulata a Lecanicillium muscarium byly izolovány z eggmasses hlístů při kořenových a půdních vzorků odebraných v České republice a testovány proti Meloidogyne Hapla v mrkvi, zatímco háďátko řepné v cukrové řepy, a to jak in-vitro a in-vivo způsoby. Všechny houby vystavoval pestrý druh infekce u hlístic, ale L. muscarium Ukázalo se, že největší potenciál bioagent v hlísty populace enormně. Lecanicillium muscarium zastavil nejen rozmnožování faktor hlístic (Pf / Pi), ale také se vyhrotila růst rostlin. kořenové systémy rostlin ošetřených L. muscarium byly pozorovány kolonizovány houbami, zatímco vidět pod mikroskopem který popsal, že houby za předpokladu, chránící štít nebo tělesná stráž proti rostlin parazitických hlístic. Kromě toho, L. muscarium byl dále ve srovnání s komerčně dostupnými nematocidy a hnojivo pro zdůvodnění jejího vysoce potenciál pro snížení háďátka populaci. L. muscarium spolu s nematocidy a hnojiv měla dramatické účinky na snížení obou hlístic (M. Hapla, H. schachtii) populace v půdě, ale zlepšení růstu rostlin byla zjištěna pouze v případě L. muscarium. Chemická nematicid, dazomet měl některé negativní účinky, které se objevily ve formě chlorotické skvrny na listech, které dále vyplývá, že existují některé jsou fytotoxické účinky.

The Evaluation of Reproduction in Bactrian Camels (Camelus bactrianus) and the Possibilities of Using Non-invasive Methods for Detection of Heat and Pregnancy
Fedorova, Tamara ; Lukešová, Daniela (vedoucí práce) ; Jiří, Jiří (oponent)
Velbloudi jsou nejen významnými hospodářskými zvířaty. Bývají také poměrně často chováni v zoologických zahradách, kde jsou ale zřídkakdy trénováni. Diagnostika březosti je však u částečně ochočených velbloudů velmi obtížná. Navíc informací o mateřském chování velbloudů je k dispozici velmi málo. Tato práce shrnuje dosavadní poznatky o chovu velbloudů, jejich reprodukci a etologii a měla za cíl 1) otestovat neinvazivní metody zjišťování říje a březosti z moči a slin velbloudů chovaných v zoologických zahradách; 2) prostudovat jejich mateřské chování a kojení; 3) popsat zkušenosti s umělým odchovem velbloudích mláďat. Výzkum neinvazivní diagnostiky březosti se konal v letech 2010 až 2012. Moč byla odbírána od čtrnácti velbloudích samic ze čtyř zoologických zahrad v rámci střední Evropy a diagnostika březosti probíhala pomocí Cuboniho reakce a testu chloridem barnatým. Výsledky Cuboniho reakce byly významně (p < 0.01) ovlivněny fází březosti samic a spolehlivost toho testu se zvyšovala (p < 0.05) s časem blížícího se porodu. Test chloridem barnatým nepřinesl spolehlivé výsledky. Dále byly u pěti velbloudic po dobu více než jednoho roku pravidelně odebírány vzorky slin, ze kterých byly stanoveny hladiny progesteronu (n = 312) a estradiolu (n = 310). Koncentrace obou hormonů byly významně (p < 0.0001) ovlivněny fází březosti samic. Mateřské chování velbloudích samic a chování jejich mláďat bylo dlouhodobě sledováno od roku 2003 do roku 2009 v šesti zoologických zahradách, nicméně v této práci byla zahrnuta pouze část ze získaných dat. Naše studie jako první prokázala výskyt tzv. alokojení (tedy jev, kdy samice kojí i jiná než vlastní mláďata). Toto chování, s výskytem 8.58% ze všech kojení, se ukázalo jako poměrně běžné. Cizí mláďata sála nejčastěji v pozici co nejdále od hlavy kojící samice a preferovala sání spolu s vlastním mládětem, proto byla hypotéza krádeže mléka vyhodnocena jako nejpravděpodobnější příčina alokojení. V neposlední řadě práce shrnuje odchovy mláďat velbloudů v pražské zoo a popisuje umělý odchov dvou velbloudích mláďat. Tato práce dospěla k následujícím závěrům: 1) Cuboniho reakce moči a stanovení progesteronu a estradiolu ze slin jsou použitelné metody pro zjišťování březosti velbloudů; 2) alokojení je poměrné běžným jevem u dvouhrbých velbloudů v lidské péči; 3) umělý odchov velbloudích mláďat pomocí mléčné krmné směsi pro telata může být úspěšný.

Hodnocení bezpečnosti informací v informačních systémech
Urbanec, Jiří ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Vlasta , Vlasta (oponent)
Informace jsou pro organizace cenným aktivem a zdrojem konkurenční výhody. Proto je nezbytné zajistit a udržovat bezpečnostní charakteristiky procesů a systémů v požadovaných mezích a průběžně kvantitativně hodnotit stav na bázi měření. Problémem při samotném procesu měření se ukazuje výběr vhodných charakteristik a měr procesů a produktů, které by byly předmětem měření. Hlavním cílem disertační práce je návrh metodiky pro hodnocení bezpečnosti informací v informačních systémech organizací měřením a formulovat závěry a doporučení pro její využití v praxi. Situace v Českých organizacích byla zjištěna na základě kvantitativního průzkumu, ve kterém byla data sbírána pomocí dotazníkového šetření (N=785, n=101) a následný kvalitativní výzkum proběhl ve 3 organizacích z finančního sektoru v České republice. Výsledky ukázaly, že v současné době nadpoloviční většina zkoumaných organizací hodnotí informační systémy z pohledu rizika pro hodnotné informace (58,49 %). Organizace, které bezpečnost informací hodnotí, tak provádějí nejčastěji s cílem identifikovat slabiny a vznikající problémy (41,5 %). Pouze 17,6 % organizací hodnotí bezpečnost informací měřením. Práce identifikuje model chování organizace, navržený metodický postup definuje vlastní měřitelné charakteristiky systému identifikované pomocí rozšířeného bezpečnostního modelu, definuje proces vývoje měr v organizaci na bázi nástroje GQM, navrhuje měření kompatibilní s ISO 27004 a prezentuje hodnocení výsledků na základě změřených výstupů. Navržené postupy a konstrukty se zaměřily na zlepšení výzkumem identifikované oblasti "klasifikace informací" a "rozdílné vnímání hodnoty informace vlastníkem a zpracovatelem". Ověřeny byly na dvou anonymních organizacích a jsou prezentovány ve formě případové studie. Jedním ze závěrů je, že navržená metodika je použitelná organizacemi se silným technickým a finančním zázemím, kde je možno překonat náročné požadavky procesu vývoje měr a aplikace měření. Metodika samotná má pak své vlastní limity pro aplikaci.

Ocenění zemědělského podniku
Michálek, Tomáš ; Hricová, Daniela (vedoucí práce) ; Olga, Olga (oponent)
Diplomová práce se zabývá oceněním zemědělského podniku. Na základě ocenění je získána objektivní hodnota podniku, která do budoucna může sloužit pro účely prodeje či nákupu zemědělského podniku. K ocenění podniku byly vybrány dvě vhodné metody. Jejich výběr byl uskutečněn na základě informací o podniku a dále zpracováním strategické a finanční analýzy. Práce se skládá ze dvou částí. První část obsahuje výsledky literární rešerše, v nichž jsou uvedeny základní pojmy z teorie ocenění podniku, možné předběžné analýzy, metody a doporučené postupy ocenění. Ve druhé části je teorie aplikována na reálnou společnost. V prvé řadě je provedena finanční a strategická analýza. Na základě těchto analýz se dále rozhoduje, jestli podnik ocenit a popřípadě jakou zvolit metodu. Nakonec jsou zvoleny dvě metody ocenění, metoda účetní hodnoty a metoda kapitalizovaných čistých výnosů. Výsledná hodnota je sestavena z výsledných hodnot obou metod ocenění. Nakonec práce je rozpracován závěr.

Marketingová komunikace
Stejskalová, Martina ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Dagmar, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací. Popisuje nástroje marketingové komunikace, které jsou aplikovány na konečné spotřebitele. Teoretická část je zaměřena v první části na vymezení pojmu marketing, jeho definice a historický vývoj. Následující podkapitola popisuje nejprve obecně marketingovou komunikaci, a proces komunikace. Další část se již zabývá jednotlivými nástroji komunikačního mixu. Poslední podkapitola pojednává o pojmu product placement. Charakterizuje význam slova product placement, definuje jeho druhy a formy a v poslední části popisuje situaci ohledně umístění produktů na českém trhu. Empirická část práce navazuje na teoretická východiska první kapitoly. Zaměřuje se především na product placement na území České republiky. Charakterizuje umístění produktů v TV pořadech a seriálech. Druhá část vlastní práce je zaměřena na sběr a zpracování informací ohledně povědomí o zkratce PP. V závěru kapitoly jsou tyto informace statisticky testovány. V kapitole závěr jsou zjištěné výsledky výzkumu interpretovány a zhodnoceny.

Návrh investičního portfolia pro fyzickou osobu na finančním trhu v České republice
Jůzová, Kristýna ; Pfeiferová, Daniela (vedoucí práce) ; Romana, Romana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi investování na finančním trhu v České republice pro tři odlišné typy investorů, kteří se liší vztahem k riziku. V první části práce je obecně charakterizován pojem investice, teorie portfolia, typy investičních strategií a různé druhy investičních instrumentů, ať už u individuálního investování, tak i u kolektivního investování, do kterých můžeme investovat a zhodnotit tak své peněžní prostředky. Vlastní část je poté zaměřena na samotné modelování investičního portfolia pro konzervativního, vyváženého a agresivního investora. U každého z nich je nejdříve charakterizováno jeho současné portfolio, které se ukázalo v některých jeho částech jako nevyhovující a proto je následně navrženo nové, které více vyhovuje investorovým požadavkům. Jsou zohledněny základní požadavky na výnos, riziko a likviditu, dále pak časový horizont, který si investor představuje. Také investorovy představy a vize do budoucna. V závěru je provedeno zhodnocení rozdílu mezi současným a nově navrhovaným investičním portfoliem u každého klienta.

Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Zajícová, Pavlína ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Cílem práce je zjištění odlišností ve vnímání a znalosti značek sportovního oblečení a v kupním chování v závislosti na účelu nákupu (pro provozování sportovních aktivit, volnočasové nebo každodenní nošení) a doporučení kroků pro budování silné značky českým výrobcům sportovního oblečení. V teoretické části práce je na základě analýzy a syntézy sekundárních zdrojů dat, jejich citací a komparací stanovisek různých autorů charakterizováno marketingové řízení, jeho nástroje, značka a kupní chování spotřebitelů. Vlastní práce je zaměřena na analýzu sekundárních dat o značkové politice vybraných značek sportovního oblečení (Nike, Adidas, Puma, Alpine Pro, Hannah, Husky) a primárních dat získaných dotazníkovým šetřením, které objasňují vnímání značky u sportovního oblečení, kupní chování a povědomí o vybraných značkách. Na základě zjištěných informací je zformulován závěr a doporučení pro budování silné značky u sportovního oblečení, které sestává z kontinuální práce na vytváření identity značky, neopomíjení identifikačních prvků a aktivního sdělování hodnot, které přináší současným i potenciálním zákazníkům a z doporučení zaměřit se na segment aktivně sportujících zákazníků, kteří v současné době nemají oblíbenou značku. Úspěšné získání tohoto segmentu umožňuje vytvoření poměrně velké základny loajálních zákazníků.