Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci ventilových rozvodů.
Vávrovec, Jiří ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje současnému stavu a vývojovým tendencím ventilových rozvodů. Při psaní jsem vycházel z historického vývoje ventilových rozvodů. Jsou zde popsány všechny základní typy ventilových rozvodů, části ventilového rozvodu a některé z dnes nejpoužívanějších typů variabilních ventilových rozvodů. V závěru jsou zde pro přehlednost zaneseny typy rozvodů a variabilních ventilových rozvodů do tabulky.
Snižování mechanických ztrát ve ventilovém rozvodu
Kučera, Pavel ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této práce jsou mechanické ztráty ve ventilovém rozvodu. Účelem práce je popsat vznik jednotlivých ztrát a jejich možné snížení. Hlavním činitelem vzniku ztrát je tření. Výsledkem práce je poukázat na možné metody vedoucí ke snížení tření a jiných vlivů působících na ventilový rozvod. Přínosem je popsání různých druhů povrchových a konstrukčních úprav ventilových rozvodů, které jsou již užívány, nebo v některých případech jsou ve stavu vývoje.
Pohony ventilového rozvodu ozubenými koly
Drdla, Adam ; Rasch, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je získat všeobecný přehled o tomto způsobu pohonu ventilových rozvodů.Úvod se zabývá druhy ozubených kol a jejich použitím ve spalovacích motorech. Vlastní text práce se skládá ze tří částí. V první části je důkladně rozebrán pohon ventilového rozvodu ozubenými koly. V krátkosti jsou zde také popsány jednotlivé součásti ventilového rozvodu a jiné způsoby pohonu ventilových rozvodů. V rozboru pohonu ventilových rozvodů ozubeným soukolím je popsán princip záběru ozubených kol, přenos sil mezi ozubením, výhody použití čelních ozubených kol s šikmými zuby oproti přímým zubům, možné způsoby výroby ozubených kol, nejvhodnější materiály, tepelné zpracování ozubených kol a nejčastější poruchy ozubených kol. Druhá část práce se zabývá výhodami a nevýhodami použití ozubeného soukolí pro pohon ventilových rozvodů. Ve třetí časti jsou uvedeny příklady použití pohonu ventilových rozvodů ozubenými koly v praxi u traktorů, nákladních automobilů, lodí, lokomotiv, osobních automobilů a motocyklů. Závěr obsahuje přínos použití ozubeného soukolí u této problematiky a celkové zhodnocení práce.
Výpočtové modelování mechanických ztrát ve ventilovém mechanismu
Mačuga, Martin ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním mechanických ztrát ve ventilovém mechanismu, zjištěním vhodné metody řešení a její aplikaci na ventilový rozvod vznětového řadového čtyřválcového motoru. Dále se zabývá navržením vhodných úprav vedoucích ke snížení mechanických ztrát. Výpočet je proveden v MBS softwaru ADAMS.
Ventilový rozvod přeplňovaného motoru formule Student
Buchta, Martin ; Špičák, Milan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem ventilového rozvodu přeplňovaného motoru pro použití ve vozidle kategorie Formule Student. Na základě termodynamického modelu bylo navrženo vhodné časování z hlediska dosažení maximálního výkonu v pásmu vysokých otáček. Pomocí kinematického modelu byly stanoveny výsledné profily vaček a vytvořen CAD model nové vačkové hřídele.
Vyšetření dynamického namáhání ventilového rozvodu OHV
Opluštil, Tomáš ; Kobský, David (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vyšetřením dynamického namáhání ventilového OHV rozvodu pro čtyřventilovou hlavu vznětového motoru Zetor 1505 – 90 kW. Výpočet je proveden analyticky v matematickém softwaru MathCad a v MBS softwaru ADAMS/Engine 2005. Rovněž je v této diplomové práci z výsledků získaných z MBS systému provedena analýza napjatosti ventilového vahadla metodou konečných prvků (MKP) v programu ANSYS 10
Vliv pružnosti rozvodového mechanismu na pohyb ventilu
Řehůřek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je porovnání pohybu ventilu jedné sestavy (SVT) a pohybů jednotlivých ventilů kompletní sestavy s pružným vačkovým hřídelem s ohledem na dynamické vlastnosti. Součástí práce je také kinematický návrh v programu VALKIN. Dynamická část je řešena v MBS programu Virtual Engine. Na závěr jsou popsány vlivy na výsledný pohyb ventilu.
Stanovení vstupních parametrů pro 1D simulaci jednoválcového motoru
Stryja, Štěpán ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
V práci je řešen vztah mezi 1D simulací a příslušnými vstupními parametry. Jednorozměrná simulace je demonstrována na prostředí programu GT-Power. Práce se zabývá jak experimentální, tak výpočtovou analýzou vstupních parametrů. Byly využity metody aditivní technologie 3D tisku přípravků a následného měření objemových průtoků na profukovací stanici Superflow Flowbench SF-260E. Tento postup vedl k finálnímu výpočtu discharge koeficientů. Metoda 3D skenu, prostřednictvím zařízení ATOS 2M, spolu s následným zpracováním dat, s použitím příslušných software, vedly k analýze rozvodového mechanismu a sestavení jeho kinematiky. Praktická část byla demonstrována na dvou hlavách válců čtyřdobého jednoválce o zdvihovém objemu 125 cm3, s přirozeným sáním. Jedna z hlav byla upravená, což mělo za následek vyšší objemový průtok o 29 % v případě sání, respektive o 15 % v případě výfuku, oproti hlavě sériové. Práce vedla ke zisku klíčových vstupních dat pro 1D simulaci zmiňovaného pohonného agregátu.
Optimalizace časování ventilového rozvodu u přeplňovaného motoru
Mahr, Ivoš
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací časování ventilového rozvodu u přeplňovaného motoru turbodmychadlem. Data byla získávána na zkušebně motorů Ústavu techniky a automobilové dopravy Mendelovy univerzity v Brně. Změnou časování otevírání a zavírání sacího a výfukového vačkového hřídele bylo cílem zlepšit parametry motoru. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, jak se chová přeplňovaný motor turbodmychadlem se změnou časování ventilového rozvodu. Výsledky této práce umožňují nastavit časování ventilového rozvodu dle zatížení spalovacího motoru a tak snížit jeho spotřebu a zvýšit výkon.
Vliv pružnosti rozvodového mechanismu na pohyb ventilu
Řehůřek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je porovnání pohybu ventilu jedné sestavy (SVT) a pohybů jednotlivých ventilů kompletní sestavy s pružným vačkovým hřídelem s ohledem na dynamické vlastnosti. Součástí práce je také kinematický návrh v programu VALKIN. Dynamická část je řešena v MBS programu Virtual Engine. Na závěr jsou popsány vlivy na výsledný pohyb ventilu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.