Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace a praktické ověření metod pro prediktivní identifikaci poruch valivých ložisek
Bár, Martin ; Havránek, Zdeněk (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je identifikovat a klasifikovat poruchy valivých ložisek. První část práce se zabývá diagnostikou ložisek s využitím vlastních naměřených dat. Byla poškozena dvě ložiska. První bylo poškozeno deformací a korozí. U druhého ložiska bylo uměle vytvořeno poškození vnější dráhy. Vibrace z běhu ložisek byly periodicky sbírány a poté zpracovány v MATLABu. Hodnoty statistických indikátorů naznačovaly poškození u obou ložisek. Obálková analýza odhalila u obou ložisek vývoj závady na vnějším kroužku a také postupný vývoj závady na kleci. V druhé části práce byly použity metody strojového učení ke klasifikaci závady na datech z databáze CWRU. Data z akcelerometru byla rozdělena dvěma způsoby do bloků. Pro 2D konvoluční síť byly z bloků vytvořeny vibrační obrázky. Nejlepší přesnosti predikce dosahovala 1D konvoluční neuronová síť (1DCNN) (99,2 %), z klasických metod strojového učení poté neuronová sít (94,6 %) a SVM (94,4 %). Na zmenšování trénovacích dat je nejodolnější metoda Random Forest a SVM, z konvolučních sítí poté MATLAB architektura a 1DCNN. Proti přidanému šumu je nejodolnější metoda Random Forest a neuronová síť, z konvolučních sítí poté 1DCNN. Pro silně zašuměná data jsou lepší klasické metody využívající statistické příznaky. Konvoluční sítě nedosahují dobré přesnosti, pravděpodobně kvůli transformaci surových dat z akcelerometru do vibračních obrázků.
Deskripce ložisek pro rotační pohyb
Sedlák, Pavel ; Dosedla, Michal (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá deskripcí ložisek pro rotační pohyb se zaměřením na ložiska valivá. Je zde popsáno rozdělení valivých ložisek, jejich výhody a nevýhody, výběr, trvanlivost a výpočet. V závěru práce jsou uvedeny napěťové a deformační modely ložisek.
Diagnostika vibrací mechanického původu v asynchronním motoru
Dostál, Martin ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Každý stroj, pokud má spolehlivě sloužit po celou dobu plánované životnosti, je potřeba udržovat a kontrolovat, aby se předešlo poruchám. U nákladných strojů a zařízení, jichž se týká vibrační diagnostika, představuje doba provozu podstatnou část života stroje a je také nutno dodat, že tato část života stroje je mnohdy opomíjena. Vibrační diagnostika je jednou z metod bezdemontážní a také nedestruktivní diagnostiky rotačních strojních zařízení. Při této analýze jsou využity vibrace, které generuje strojní zařízení v chodu, jako zdroj informací o způsobu jeho provozu. Tato diplomová práce obsahuje teoretický rozbor diagnostiky vibrací a měření vibrací na konkrétním stroji. Práce také obsahuje 3D modely ložisek a rotoru měřeného asynchronního motoru, vytvořené v programu Autodesk Inventor 2014. Na těchto modelech byla provedena analýza vibrací ložisek v softwaru Ansys Workbench.
Implementace a praktické ověření metod pro prediktivní identifikaci poruch valivých ložisek
Bár, Martin ; Havránek, Zdeněk (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je identifikovat a klasifikovat poruchy valivých ložisek. První část práce se zabývá diagnostikou ložisek s využitím vlastních naměřených dat. Byla poškozena dvě ložiska. První bylo poškozeno deformací a korozí. U druhého ložiska bylo uměle vytvořeno poškození vnější dráhy. Vibrace z běhu ložisek byly periodicky sbírány a poté zpracovány v MATLABu. Hodnoty statistických indikátorů naznačovaly poškození u obou ložisek. Obálková analýza odhalila u obou ložisek vývoj závady na vnějším kroužku a také postupný vývoj závady na kleci. V druhé části práce byly použity metody strojového učení ke klasifikaci závady na datech z databáze CWRU. Data z akcelerometru byla rozdělena dvěma způsoby do bloků. Pro 2D konvoluční síť byly z bloků vytvořeny vibrační obrázky. Nejlepší přesnosti predikce dosahovala 1D konvoluční neuronová síť (1DCNN) (99,2 %), z klasických metod strojového učení poté neuronová sít (94,6 %) a SVM (94,4 %). Na zmenšování trénovacích dat je nejodolnější metoda Random Forest a SVM, z konvolučních sítí poté MATLAB architektura a 1DCNN. Proti přidanému šumu je nejodolnější metoda Random Forest a neuronová síť, z konvolučních sítí poté 1DCNN. Pro silně zašuměná data jsou lepší klasické metody využívající statistické příznaky. Konvoluční sítě nedosahují dobré přesnosti, pravděpodobně kvůli transformaci surových dat z akcelerometru do vibračních obrázků.
Ložiska ve vesmíru
Vavřík, Petr ; Nečas, David (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
V současné době se od vesmírných satelitů na oběžné dráze požaduje bezporuchový provoz delší než 10 let. To přináší vysoké nároky na tribologické systémy satelitu, které musí po tuto dobu správně fungovat v nehostinném kosmickém prostředí. Tato bakalářská práce se zabývá popisem vhodných ložisek a jejich mazání pro vesmírné aplikace. Na úvod jsou popsány režimy mazání. Dále jsou shrnuty faktory vesmíru ovlivňující správný chod tribologických systémů. Největší část je věnována popisu nejvyužívanějších ložisek a maziv. V závěru práce je proveden návrh vhodných ložisek a jejich mazání pro reakční kolo satelitu.
Konstrukce zařízení pro testování ložisek
Sovadina, František ; Šperka, Petr (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci byl proveden rozbor používaných testovacích zařízení pro trvanlivostní zkoušky valivých ložisek. Tento rozbor následně slouží jako inspirace pro rekonstrukci stávajícího testovacího zařízení ložisek na FSI VUT v Brně. Byly vytvořeny tři koncepční návrhy a po zvážení všech aspektů byla vyhotovena výkresová dokumentace pro finální variantu. Její provedení povede k úspoře místa v laboratoři a snadnější manipulaci s testovacím zařízením při testech trvanlivosti.
Vliv frekvenčního měniče na životnost ložisek a jejich poškození
Sukovatý, Adam ; Krejčí, Petr (oponent) ; Nahodil, Petr (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá vliv frekvenčního měniče na životnost valivých ložisek u asynchronního motoru. Měření bylo provedeno v Laboratoři spínacích přístrojů elektrotechnické fakulty na soustavě frekvenční měnič a elektromotor od firmy Siemens. Data byla zpracována pomocí měřícího analyzátoru Adash VA4 Pro. Byly použity metody měření širokopásmových hodnot a frekvenční analýzy vibrací a proudu. Zjištěná vzájemná podobnost frekvenčních spekter vibrací a proudu prokazuje přítomnost vysokofrekvenčních kapacitních proudů, které prochází přes ložiska motoru a snižují jejich životnost. Byla navržena opatření, která by tomuto měla zabránit. V druhé části měření byl zdokumentován vliv změny pulzní šířkové modulace (PWM) na vibrace motoru. Cílem bylo provést základní analýzu a poskytnout podklady k dalšímu výzkumu.
Vliv frekvenčního měniče na životnost ložisek a jejich poškození
Mynář, Josef ; Hammer, Miloš (oponent) ; Nahodil, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o technické diagnostice strojů s bližším zaměřením na vibrační diagnostiku. V práci je vypracován návrh diagnostického systému s metodikou měření, postupem měření a vyhodnocení naměřených dat na strojním zařízení vyrobeného společností Siemens.
Uložení rotorů turbodmychadel na valivých ložiscích
Šárovec, Marek ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout uložení rotoru turbodmychadla na valivých ložiskách. Diplomová práce se skládá ze dvou rešeršních kapitol zabývajících se rotorem turbodmychadla a výpočtem valivých ložisek. V další kapitole je popsána aplikace na konkrétním případě rotoru za pomoci multi body systemu Adams – View. V závěrečné kapitole jsou srovnány výsledky rotoru uloženého na ložiskách s ocelovými a keramickými valivými elementy. Dále pak srovnání valivých ložisek s kluznými ložisky, z čehož vyplývá, že díky valivým ložiskům došlo ke snížení ztrátového výkonu při maximálních otáčkách o více než 50 %.
Moderní pohonná jednotka s vysokou mechanickou účinností – klikový mechanismus
Krajči, Jakub ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic klikového mechanismu spalovacího motoru. V úvodní části je uvedeno seznámení se základními pojmy klikového mechanismu, oblastmi vzniku mechanických ztrát, režimy mazání a druhy opotřebení. Další kapitoly popisují možnosti snižování mechanických ztrát klikového mechanismu a výpočtové přístupy, které lze využít k řešení mechanických ztrát. Vlastní práce obsahuje návrh výpočtového modelu, použitého k analýze klikového mechanismu motoru Škoda 1.2 HTP. V poslední části jsou uvedeny modifikované varianty standartního klikového mechanismu s ohledem na snížení mechanických ztrát. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.