Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh nosiče zadního kola Formule Student
Míša, Jiří ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se bude zabývat konstrukcí nosiče zadního kola studentské formule s využitím topologické optimalizace. Cílem je dosáhnout vyšší tuhosti s minimálním hmotnostním rozdílem oproti loňskému modelu. Součástí práce je i návrh horní příruby, pro změnu odklonu kola.
Návrh uložení předního kola závodního vozidla
Baxant, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí těhlic předních kol závodního vozu Formula Student, a to vozu Dragon 5 závodního týmu TU Brno Racing. V práci je rozebrána konstrukce těhlic a jejich součástí, následně jsou s vybranými díly provedeny simulační MKP analýzy. Závěrem je srovnána sestava těhlice s těhlicí minulou.
Návrh závodního vozidla kategorie T1
Šťáva, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem závodního vozu kategorie T1. Konstrukce vozu je tvořena trubkovým prostorovým rámem, lichoběžníkovým zavěšením předních i zadních kol, brzdovým systémem, koncepčním návrhem kapotáže. Tento výčet je základem této práce. Pro úplnost konstrukčního řešení je také navrženo umístění posádky a rozmístění komponent uvnitř rámu. Pro konstrukci, testování, simulaci a pro výpočty byly použity programy Adams Car 2016, Autodesk Inventor 2016, Ansys Workbench 18.1. Navržená koncepce závodního vozu kategorie T1 je v souladu s technickými požadavky Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Konstrukční úprava těhlice osobního vozidla
Coufal, Jiří ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukční úpravou konkrétní těhlice v závislosti na změně brzdiče za nesériový. Je zaměřena na tvorbu a následnou úpravu 3D modelu vycházejícího z rozměrů a tvaru reálné těhlice získaných pomocí 3D skenu. Pro upravovanou část je provedena pevnostní kontrola pomocí MKP a výsledky jsou porovnány s hodnotami původní těhlice.
Rear Axle Optimization of SIGMA Sports Car
Repka, Martin ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with analysis and following optimisation of a Sigma TN sports car suspension. Knowledge of vehicle dynamics and strength of materials was used during the optimisation. Kinematic and force analysis was carried out in software ADAMS Car. A FEM analysis was processed in Ansys Workbench environment. Three design concepts were worked out, in which Topology optimisation also found use.
Těhlice formulového vozu z hliníkové slitiny
Doležal, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem odlévané těhlice pro vůz Formule Student Dragon X. Na základě rešerše je zvolena vhodná technologie odlévání. Poté je proveden konstrukční návrh a pevnostní výpočet. Hlavním kritériem návrhu je maximální tuhost při zachování přípustné hmotnosti. Výsledný návrh je porovnám s návrhem z předchozí generace vozu.
Návrh topologicky optimalizované těhlice pro závodní pneumobil
Mende, Milan ; Červinek, Ondřej (oponent) ; Vaverka, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh odlehčených předních těhlic pneumobilu Javelin pomocí topologické optimalizace a jejich následnou výrobu aditivní technologií Selective Laser Melting. Materiálem, ze kterého jsou těhlice vyrobeny, je hliníková slitina AlSi10Mg. Topologicky optimalizované díly mají splňovat minimální bezpečnost 2, proto jsou návrhy podrobeny MKP napěťové a deformační analýze, při které je tato bezpečnost ověřena a stanovena maximální deformace. Vzhledem k parametrům brzdové soustavy byly navrženy dvě nesymetrické těhlice. Přesnost výroby byla ověřena prostřednictvím optické digitalizace. Obrobené těhlice byly připevněny na pneumobil a otestovány přímo na vozidle. Při testech ani následných závodech nedošlo k žádnému meznímu stavu a ukázaly se tak jako funkční. Hmotnost levé těhlice byla snížena z 1 609 g na 758 g, pravá byla odlehčena na 741 g.
Návrh závodního vozidla kategorie T1
Šťáva, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem závodního vozu kategorie T1. Konstrukce vozu je tvořena trubkovým prostorovým rámem, lichoběžníkovým zavěšením předních i zadních kol, brzdovým systémem, koncepčním návrhem kapotáže. Tento výčet je základem této práce. Pro úplnost konstrukčního řešení je také navrženo umístění posádky a rozmístění komponent uvnitř rámu. Pro konstrukci, testování, simulaci a pro výpočty byly použity programy Adams Car 2016, Autodesk Inventor 2016, Ansys Workbench 18.1. Navržená koncepce závodního vozu kategorie T1 je v souladu s technickými požadavky Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Formula Car Rear Wheel Carrier Analysis
Oravec, Peter ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
This diploma thesis is focused on Formula Student upright analysis using final element method. The main goal is to review an effect of different boundary conditions on stress and deformation. Nowadays, the topologic optimization is a commonly used tool for design process of the upright, to create the lightest and the most rigid design possible. Boundary conditions, which should approximate reality really well, are one of inputs to topological optimization.
Návrh těhlice předního kola vozidla Formule Student
Chlud, Martin ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se bude zabývat návrhem a konstrukcí přední těhlice závodního vozidla kategorie Formule Student. Při návrhu bude využito topologické optimalizace a MKP analýzy jízdních stavů při zatížení jak od kola vozidla, tak od prvků přední nápravy. Cílem práce je navrhnout těhlici s vyšší tuhostí a minimálním rozdílem hmotnosti oproti loňskému modelu. Závěrem bude těhlice porovnána s minulými návrhy jak z hlediska bezpečnosti, tak hmotnosti a ceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.