Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace odpočinkového režimu v mateřské škole
Kučerová, Lenka ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na odpočinkový režim v životě dítěte předškolního věku v rodině a v mateřské škole. V teoretické části jsou vymezeny dětské potřeby a práva, vývoj motivací, emočně morální vývoj a dále pak socializace dítěte dané věkové skupiny. V další části jsou objasněny úkoly a podmínky současné mateřské školy, její denní režim, rytmus, rituály. Práce se rovněž zabývá osobností učitele a jeho kompetencemi, působícího v rámci předškolního vzdělávání. Následuje část, která je věnována současné rodině, jejím výchovným stylům a aktuálním požadavkům na vztah mezi rodinou a školou v současné době. V závěru teoretické části je popsán spánek a odpočinek, jeho důležitost pro dítě předškolního věku, ale také možné poruchy spánku dětí. Praktická část je cílena na odpočinkový režim v rodinách dětí a v mateřské škole. Pomocí dotazníků byl zjištěn stav odpočinkového režimu dětí v rodinách a následně ve dvou třídách mateřské školy. Po zavedení návrhů organizačních a materiálních změn ve dvou třídách MŠ byl po šesti měsících zjištěn dopad těchto inovací na spokojenost dětí a pohled učitelů na dané změny. Výsledek akčního výzkumu ukazuje, jaký vliv na kvalitu odpočinkového režimu v předškolním zařízení mají organizační a materiální změny, a jak jsou učitelé schopni zavést a reflektovat nové podmínky. KLÍČOVÁ...
Právní aspekty kvalifikovanosti pedagogických pracovníků v kontextu řízení škol
Koudelková, Dana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou kvalifikovanosti a vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol. Dále se zabývá prací ředitelů mateřských škol v oblasti řízení (vytváření podmínek pro studium a organizace provozu mateřských škol v době studia učitelů). Je také zaměřena na hledání souvislostí mezi zájmem o vzdělávání a chystaným kariérním řádem. Vychází ze studia příslušných právních předpisů, odborné literatury, která se věnuje možnostem vzdělávání, kompetencím pedagogických pracovníků a jejich získávání, ze studia elektronických dokumentů, příspěvků a článků věnovaných problematice vzdělávání a ze studia příspěvků k problematice připravovaného kariérního řádu pro pedagogické pracovníky. Práce se opírá o analýzu výsledků dotazníkového šetření, které bylo směrováno k ředitelům a učitelům mateřských škol v okrese Pelhřimov. Práce přináší poznatky o vzdělanosti učitelů mateřských škol v okrese Pelhřimov, o znalosti možností vzdělávání a o jejich zájmu o další vzdělávání i v souvislosti s připravovaným kariérním řádem. Dále přináší poznatky o vytváření podmínek pro vzdělávání učitelů řediteli mateřských škol v okrese Pelhřimov a o organizaci provozu školy v době vzdělávání učitelů.
Profesní kompetence učitelů mateřských škol
Smolíková, Anna ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi učitelů mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje na současné vzdělávání učitelů mateřských škol i jeho historii u nás s důrazem na profesní kompetence. Kromě toho vymezuje pojem profesní kompetence a jejich různá pojetí. České vzdělávání předškolních pedagogů je porovnáno se situací v Evropě. Hlavním cílem výzkumné části diplomové práce je popsat rozdíly mezi různě vzdělanými pedagogy mateřských škol v rámci pojímání profesních kompetencí. Ve výzkumné části je konkrétně porovnáváno, jak učitelé hodnotí význam profesních kompetencí a dostatečnost jejich rozvoje v přípravném vzdělávání. Výzkumné šetření zahrnuje předvýzkum a vlastní výzkumné šetření. Předvýzkum obsahuje sběr dat dotazníky a strukturovanými rozhovory pro čtyři případové studie s různě vzdělanými předškolními pedagogy. Vlastní výzkumné šetření je realizováno formou dotazníků s učiteli mateřských škol s různorodým dosaženým vzděláním a strukturovanými rozhovory s odborníky v oblasti předškolní pedagogiky. Dále byla realizována analýza vzdělávacích plánů vybraných institucí, které vzdělávají budoucí preprimární pedagogy. Přínosem předvýzkumu je zejména významná revize dotazníků a klíčovým závěrem je zjištění, že mezi participanty s různým stupněm vzdělání jsou rozdíly v pojímání...
Případová studie motivační struktury resilience učitelek MŠ
SAMCOVÁ, Eva
Tato případová studie se zabývá tématikou resilience a motivační struktury u učitelek mateřských škol. První, teoretická část, je zaměřena na osobnost učitele, problematiku profesní zátěže a vyhoření u učitelek mateřských škol, resilienci a motivační strukturu. Praktická část obsahuje čtyři případové studie, jejichž jádro tvoří čtyři životní příběhy. Případové studie jsou analyzovány pomocí teploměru nezdolnosti a dotazníku PCI (Personal Concern Inventory), který zjišťuje motivační strukturu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.