Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace, odměny a tresty ve výuce 1. stupně na ZŠ a jejich praktická aplikace
Dvořáková, Jana ; Dolista, Josef (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Motivace, odměny a tresty ve výuce a jejich praktická aplikace jsou nezbytnou součástí pedagogického přístupu každého vyučujícího pedagoga. Umět v žácích vzbudit zaujetí pro dané téma, odměnit je patřičným způsobem za správně odvedenou práci a za nekázeň a narušování výuky zvolit a následně aplikovat adekvátní trest, to je ukazatelem znalého pedagoga. Záměr práce je čistě pedagogický, v některých kapitolách jsou pro upřesnění zmíněna i psychologická východiska, pouze však jako podpůrná možnost pro ucelenější vhled do dané problematiky. Tato diplomová práce se skládá nejprve z teoretické části, která tvoří její větší část a která je zařazena ve struktuře práce za úvodem. Při psaní teoretické části byla použita česká i zahraniční literatura, pro komparaci byly taktéž zpracovány jak zahraniční, tak české články a publikace z časopisů. O motivaci, odměnách a trestech lze nalézt dostatek kvalitní české i zahraniční literatury. Tohoto tématu se rovněž v různém rozsahu dotýkají i některé studentské práce. Lze říci, že literatura specificky zaměřená na motivování, odměňování a trestání žáků na prvním stupni základní školy je dostupná v uspokojivé míře. Ke každému tématu a jeho problematice existuje vhodná a dostupná literatura. Při psaní práce bylo za statistickým...
Vnímání autority u pedagogů 1. stupně ZŠ
ZELENKOVÁ, Dominika
Diplomová práce se zabývá vnímáním autority u učitelů, kteří učí na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, které s touto problematikou souvisí. Například pojem "autorita", proměny ve vnímání tohoto pojmu postupem času, chápání pojmu autorita v alternativním školství, spojitost autority s kázní ve třídě nebo odměny a tresty ve vyučování. Praktická část práce je realizována za pomoci kvalitativního výzkumu na základě hloubkových rozhovorů. Cílem bylo získání informací, které souvisejí s autoritou učitele. Získaná data jsou vyhodnocená v sedmé kapitole.
Problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě
Hejda, Petr ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Silniční doprava zasahuje do života snad každého z nás. Silniční dopravu využíváme k cestám do zaměstnání, nákupy, lékařskou péčí, ať už jako řidiči nebo spolujezdci nebo pasažéři prostředků hromadné dopravy osob. V současné době je již zcela běžné, že rodina vlastní dva automobily, někdy i více. S narůstajícím počtem vozidel v našich domácnostech a tím pádem i v provozu na pozemních komunikacích, roste počet konfliktních situací na silnicích, které často vyústí v dopravní nehody. Dopravní nehody jsou také nejčastějším případem přestupků nebo trestných činů v silniční dopravě. Byť většina nehod nemá katastrofální následky, denně jsme sdělovacími prostředky, zejména televizí a internetem, konfrontovány s tragickými následky vážných nehod, které se stávají ve všech krajích České republiky. Bohužel jako generální prevence tyto záběry a zprávy nefungují a tak se stále nedaří trend stoupajícího počtu dopravních nehod zastavit. Ve své práci nejprve vymezím pojem doprava a silniční doprava, pokusím se definovat pojem trestný čin v dopravě a popíši jednotlivé trestné činy, které přicházejí v úvahu jako trestné činy v dopravě. Nejrozsáhlejší část práce bude věnována trestům ukládaným za trestné činy v silniční dopravě, kdy nejprve provedu obecný výklad o trestech a účelu trestu a poté rozeberu jednotlivé tresty s...
Problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě
Klinovský, Karel ; Říha, Jiří (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Resumé Moje diplomová práce se zabývá problémy trestů u trestných činů v silniční dopravě. Jedná se o téma, které je v současnosti předmětem celospolečenského diskurzu, neboť relativně vysoký počet tragických dopravních nehod vyvolává potřebu nalézt možná řešení anomie na českých silnicích. Mezi taková možná řešení se řadí i proporcionální využití trestní represe. Cílem této práce je rozbor jednotlivých trestů, které připadají v úvahu u trestných činů v silniční dopravě, a jejich následné zhodnocení jak de lege lata, tak i de lege ferenda. V první části této práce nejprve obecně definuji jednotlivé druhy dopravy a jejich právní úpravu, neboť není možné zkoumat pouze část systému bez znalosti celku. Dále definuji trestný čin v silniční dopravě a řeším problém, které skutkové podstaty lze zařadit mezi trestné činy v silniční dopravě. Vycházím ze spíše restriktivního pojetí trestných činů v silniční dopravě, přičemž nad rámec restriktivního pojetí do mého výčtu přibyl trestný čin obecného ohrožení podle § 272 TZ a maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání podle § 337 TZ. Následně pak rozebírám jednotlivé skutkové podstaty trestných činů, dávám je do souvislosti s praxí a judikaturou. Ve druhé části se pak věnuji pachateli trestného činu v silniční dopravě. Specifikem této trestné činnosti je množství...
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Frídová, Denisa ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
bakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.
Rizika odměn a trestů u dětí mladšího školního věku
Králová, Anežka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá riziky odměn a trestů u dětí mladšího školního věku. Téma je analyzováno z několika různých směrů. Nejprve poukazuji na odlišnost vnímání odměn a trestů v minulosti a v současnosti, dále jej hodnotím z pohledu tří psychologických směrů, behaviorismu, humanistické psychologie a kognitivní psychologie. Ve stěžejní části práce určuji pomocí syntézy českých i zahraničních zdrojů hlavní rizika, která mohou nastat při odměňování a trestání. Také uvádím důvody, proč je práce zaměřena právě na období mladšího školního věku. Z poznatků této práce vyplývá, že rizika odměn a trestů jsou reálným problémem, o kterém se ale příliš nemluví, a ani není zcela znám jejich význam pro rozvoj osobnosti dítěte, a to i přes to, že výzkumy prokazují, jak mohou být odměny a tresty kontraproduktivní. Práce je určena hlavně rodičům, pedagogům a vychovatelům, kterým může pomoci zamyslet se nad negativními důsledky odměňování a trestání. Klíčová slova odměny, tresty, rizika, hodnocení, výchova, vzdělávání, děti, motivace, mladší školní věk, pochvala, výchovné prostředky
Trestná činnost mládeže, její vývojové trendy a možnosti prevence.
NETUŠILOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce se zabývá trestnou činností mládeže.Zejména se zaměřuje na vývojové trendy trestné činnost mládeže a na preventivní aktivity realizované v Jihočeském kraji. Cílem teoretické části práce je vymezení klíčových pojmů a všeobecné seznámení s touto konkrétní oblastí delikvence. Praktická část pomocí statistických údajů analyzuje konkrétní trestnou činnost mládeže a její aktuální trendy a mapuje existující preventivní aktivity státu, s podrobnějším zaměřením na Jihočeský kraj. Pomocí dotazníkového výzkumu provedeného se studenty se pokusím zjistit, zda, v jakém rozsahu a jakým způsobem se respondenti s preventivními aktivitami setkali. Pokusím se také potvrdit předpoklad, že "preventivní aktivity státu aktuálně a v plném rozsahu reagují na aktuální trestnou činnost mládeže, specificky v Jihočeském kraji".
Pozitivní rodičovství - výchova bez používání trestů
NEUHÖFEROVÁ, Lenka
Práce se zabývá popisem fenoménu výchovy bez trestů a samotným Pozitivním rodičovstvím, jež se danou výchovou zabývá. Vymezuje základní pojmy a definice potřebné pro pochopení daného tématu. Popisuje základní styly rodinné výchovy a vymezuje nevhodné výchovné metody. Odpovídá na otázku proč je užití direktivních metod ve výchově neefektivní. Popisuje další výchovné styly zabývající se výchovou bez užití trestů. Také se zabývá problémem výchovy bez trestů ve vztahu k psychologii morálního vývoje dítěte a k etické otázce problému. Práce je přínosem pro vychovatele a rodiče, jelikož předkládá popis a shrnutí základních výchovných metod bez užití trestů, od kterých se v dnešní společnosti stále více upouští a je tedy důležité vědět, jak ve výchově postupovat bez trestání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.