Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti a význam muzikoterapie se zaměřením na žáky základních škol speciálních
CIHLÁŘOVÁ, Kristýna
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu muzikoterapie, historií a vývojem oboru, metodami a technikami. Dále muzikoterapií v rámci speciální pedagogiky. Věnuje se otázce vlivu, významu a funkcím hudby v životě člověka. Práce směřuje k přiblížení využití muzikoterapie u dětí s poruchami autistického spektra, se středním a těžkým stupněm mentální retardace a kombinovaným postižením v České republice. Shrnuje terapeutické funkce hudby a možné typy a metody terapie aplikované v muzikoterapeutické praxi. Praktická část obsahuje dvě případové studie, žáků základních škol speciálních docházejících na skupinovou muzikoterapii v centru pro osoby s poruchami autistického spektra v Českých Budějovicích. Práce dále zahrnuje metodický popis tohoto projektu, konkrétně analýzu dokumentů, rozhovory a záznamy ze zúčastněných pozorování na muzikoterapeutických setkáních. Cílem bakalářské práce je kompletovat teoretické poznání vymezeného tématu práce, a na jeho podkladě popsat a zjistit vliv muzikoterapie na oblast prožívání u žáků se středně těžkou a těžkou mentální retardací. V designu případové studie je blíže operacionalizovaná oblast, na kterou je zaměřeno výzkumné šetření v praktické části práce.
Spolupráce rodiny a základní školy speciální a její význam
Kučerová, Kristýna ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Zimová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá spoluprácí rodiny a základní školy speciální. Pro svou bakalářskou práci jsem si vybrala Základní školu speciální v Sušici - odloučené pracoviště Diakonie Českobratrské církve evangelické Merklín, kde jsem prováděla i rozhovorys rodiči a zástupkyní ředitelky pro praktickou část mé práce. Cílem mé bakalářské práce bylo ukázat význam a důležitost spolupráce rodiny a základní školy speciální a ukázat možnosti, jak škola s rodinou spolupracuje. Teoretická část obsahuje pojmy, které se vztahují k základní škole speciální, rodině a ke spolupráci. Pro praktickou část jsem zvolila kvalitativní výzkum tvořený z polostrukturovaných rozhovorů. V rozhovorech jsem sledovala význam Základní školy speciální v Sušici pro rodiny a jejich děti a význam spolupráce mezi rodinou a školou. Závěrečná část mé práce hodnotí mé získané poznatky z celkové práce.
Využití arteterapeutických prvků a technik artefiletiky ve výtvarné výchově na základní škole speciální
MRÁZEK, Luboš
Práce se zabývá charakteristikou systému vzdělávání dětí s mentální retardací v České republice. Následně definuje pojem mentální retardace, předkládá její jednotlivé stupně a blíže charakterizuje jedince se středně těžkým mentálním postižením. Dále popisuje výtvarnou výchovu a speciální výtvarnou výchovu a udává jejich stručnou charakteristiku. Práce definuje pojmy arteterapie a artefiletika, uvádí jejich metody, techniky a cíle. Hlavním tématem je vytvoření souboru speciálních výtvarných lekcí s cílem kompenzovat stupeň mentálního postižení u cílové skupiny dětí. Práce předkládá jednotlivá témata, jejich názvy, cíle, organizaci, formát práce, potřebné pomůcky, zadání a popisuje průběh. Všechna témata byla aplikována do praxe a jsou uvedena v jednotlivých kazuistikách.
Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.
Realizace výuky první pomoci na ZŠ praktické a ZŠ speciální v Jindřichově Hradci
EMROVÁ, Monika
Tématem bakalářské práce je výuka první pomoci na Základní škole praktické a Základní škole speciální v Jindřichově Hradci. K výběru tohoto tématu jsem byla vedena svým zájmem o tuto oblast. Léta jsem dobrovolníkem Oblastního spolku Českého červeného kříže a věnuji se výuce laické první pomoci. Znalost poskytování první pomoci by měla patřit k základnímu vzdělání každého člověka. Problematika zdravovědy a první pomoci se dostává i do Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a dále do Rámcového vzdělávacího programu pro vzdělávání žáků v Základní škole speciální. K dosažení výzkumných cílů byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu. K dosažení výzkumných cílů byla použita technika polostrukturovaného rozhovoru, pozorování a obsahové analýza dat. Výzkumný soubor tvořili žáci a pedagogové ze Základní školy praktické a Základní školy speciální Jindřichův Hradec. Prvním cílem bylo zjistit, jakou formou a v jakém rozsahu probíhá výuka první pomoci na Základní škole praktické a Základní škole speciální v Jindřichově Hradci. Z výzkumu vyplývá, že Základní škola praktická a Základní škola speciální Jindřichův Hradec věnuje pozornost výuce první pomoci a považuje ji za důležitou součást jejich Školních vzdělávacích programů. Bylo zjištěno, že výuka první pomoci se promítá do více vzdělávacích oblastí a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami jsou seznamováni se zásadami první pomoci formou praktického nácviku. Druhým cílem bylo sestavit návrh postupu výuky první pomoci pro Základní školu praktickou a Základní školu speciální v Jindřichově Hradci. Třetím cílem bylo realizovat návrh postupu výuky první pomoci se žáky Základní školy praktické a Základní školy speciální v Jindřichově Hradci a ověřit jeho funkčnost. Domnívám se, že návrh postupu výuky první pomoci byl odpovídající vzhledem ke skupině žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a splnil i podmínku funkčnosti. Na základě těchto výsledků kvalitativního výzkumu byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza zní: Žáci Základní školy praktické Jindřichův Hradec jsou schopni úspěšně provést nácvik postupu první pomoci u drobnějších poranění, ale také u život ohrožujících stavů. Druhá hypotéza zní: Stupeň mentální retardace, popř. charakter motorického postižení u žáků Základní školy speciální Jindřichův Hradec negativně ovlivňuje schopnost praktického provedení první pomoci. Poznatky bakalářské práce mohou být využity pedagogy pro výuku první pomoci v Základní škole praktické a v Základní škole speciální v Jindřichově Hradci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.