Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Konstrukce servomotoru s pohybovým šroubem pro vyšší axiální zatížení
Turek, Lukáš ; Klapka, Milan (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší konstrukci servomotoru s pohybovým šroubem pro vyšší axiální zatížení. Cílem bylo navrhnout servoaktuátor pro axiální zatížení 25 kN, který bude možné upnout z obou stran. Dílčími cíli bylo vypracování přehledu elektro-mechanických servoaktuátorů, provést analýzu silových poměrů, únosnosti a životnosti současného řešení aktuátoru. Dále zpracovat výpočtový a konstrukční návrh aktuátoru včetně výkresové dokumentace vybraných komponent pro vyšší axiální zatížení.
Realizace aplikace pro ovládání servopohonu.
Pospíchal, Zbyněk ; Chomát, Luděk (oponent) ; Malounek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je představit servozesilovač ACOPOS firmy B&R. Jsou vysvětleny jednotlilvé části a softwarová výbava. Na demonstrační úloze je představeno řízení pomocí knihovny PLCopen. Výsledná aplikace je řízena pomocí PLC s dotykovým panelem s vizualizací procesu. V systému je implementován vlastní regulační algoritmus, který nahrazuje regulátor v servozesilovači.
Moderní metody regulace vytápění pro rodinné domy
Bartusek, Jiří ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o moderních způsobech regulace ve vytápění se zaměřením především na vytápění teplovodní, které má v dnešní době stále nejrozšířenější zastoupení. Cílem této práce je popsat jednotlivé metody regulace, ukázat na nich specifické vlastnosti, jejich uplatnění v praxi, výhody a nevýhody. Práce obsahuje cenové srovnání jednotlivých regulačních prvků. Tato práce může rovněž vodítkem pro řadového uživatele při seznámení se s možnostmi regulace a výběru optimální varianty vzhledem ke komfortu bydlení a nákladům na pořízení a instalaci. Součástí práce je také zpracován konkrétní návrh, který se zabývá výběrem regulačních prvků pro otopnou soustavu. V tomto příkladě jsou řešena jak stránka efektivnosti, tak stránka nákladů.
Servomotor s elektronickou komutací, jeho řízení a nastavování.
Schmied, Miloš ; Chomát, Luděk (oponent) ; Pivoňka, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem servopohonu ACOPOS a jeho příslušenstvím. Je zde popsána kaskádní regulační smyčka pro řízení a nastavování servomechanizmu od B&R Automation s důležitými parametry. Dále se zde na základě znalostí o řídicím systému věnujeme návrhu regulátoru otáček servomotoru se zátěží. Závěrem práce porovnáváme jednotlivé způsoby regulace servopohonu. Jako demonstrace dosažených výsledků jsou zde realizovány laboratorní úlohy Polohový servomechanizmus a Regulátor otáček se zátěží.
Řízení servopohonu tříosého rotačního stolku
Trizna, Lukáš ; Klusáček, Ondřej (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
Cieľom tejto diplomovej práce "Řízení servopohonu třiosého rotačního stolku" je navrhnúť riešenie pre riadenie dostupných servomotorov rotačného stola v reálnom čase na základe literárnej rešerše perspektívnych riešení a následná realizácia tohto riešenia. V práci je uvedený popis súčasného riešenia pre riadenie rotačného stola, popis dostupných kontolérov na trhu, návrh riadenia rotačného stola dvomi zvolenými kontrolérmi, vytvorený model servopohonu na základe identifikácie parametrov DC motora, návrh regulátorov prúdu, otáčok a polohy pre riadenie servopohonu, implementácia riadenie na základe návrhov pre dva zvolené kontroléry ESCON a EPOS2, overenie funkčnosti riadenia servopohonu a zhodnotenie dosiahnutých výsledkov.
Vliv nastavení regulátoru servopohonu na energetickou náročnost
Kura, Ondřej ; Marada, Tomáš (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Cílem této práce je prozkoumat energetickou náročnost servopohonu při různých regulačních nastaveních. Nejprve je v teoretické části popsán servopohon jakožto mechatronický systém s následným rozebráním z pohledu ztrát a účinnosti, kde jsou definovány veškeré ztráty, které v servopohonu vznikají. Následně teoretickou část uzavírá kapitola o regulátorech, díky kterým je možné servopohony ovládat a je zde popsán i jejich vliv na výslednou regulaci. V praktické části byl poté v programu Simulink nejprve vytvořen model DC motoru s lineární osou a regulací. Následně se v programu Matlab definoval pohyb s lineárním zrychlením a pohyb pomocí S-křivek, jimiž se daný model ovládal. Poté proběhlo měření modelu při různém nastavení regulátorů a výsledné průběhy spolu s energetickýma hodnotami byly mezi sebou porovnány. Ve druhé půlce praktické části této práce bylo poté provedeno měření reálného servopohonu s následným srovnáním s vytvořeným modelem. Při tomto srovnání se rovněž porovnávaly výsledné průběhy a energetické hodnoty. Výsledkem této práce je poté zjištění vlivu změn na výslednou regulaci, které jsou provedeny v nastavení regulátorů. Funkční modely poté můžou sloužit pro zjištění, jak se různé servopohony budou chovat při daných regulačních podmínkách.
Možnosti silového řízení lineárních pohonů
Merzliakov, Evgeniy ; Šubrt, Kamil (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možností silového řízení lineárních pohonů. Obsahuje rozdělení lineárních pohonů, popis používaného motoru, řídicí jednotky a komunikačního protokolu. Dále obsahuje popis principů, metod regulace, návrh testovacího zařízení a programu v prostředí NI LabVIEW. Rovněž zahrnuje i výsledky měření pomocí navrhnutého softwaru.
Vliv nastavení regulátoru servopohonu na energetickou náročnost
Kura, Ondřej ; Marada, Tomáš (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Cílem této práce je prozkoumat energetickou náročnost servopohonu při různých regulačních nastaveních. Nejprve je v teoretické části popsán servopohon jakožto mechatronický systém s následným rozebráním z pohledu ztrát a účinnosti, kde jsou definovány veškeré ztráty, které v servopohonu vznikají. Následně teoretickou část uzavírá kapitola o regulátorech, díky kterým je možné servopohony ovládat a je zde popsán i jejich vliv na výslednou regulaci. V praktické části byl poté v programu Simulink nejprve vytvořen model DC motoru s lineární osou a regulací. Následně se v programu Matlab definoval pohyb s lineárním zrychlením a pohyb pomocí S-křivek, jimiž se daný model ovládal. Poté proběhlo měření modelu při různém nastavení regulátorů a výsledné průběhy spolu s energetickýma hodnotami byly mezi sebou porovnány. Ve druhé půlce praktické části této práce bylo poté provedeno měření reálného servopohonu s následným srovnáním s vytvořeným modelem. Při tomto srovnání se rovněž porovnávaly výsledné průběhy a energetické hodnoty. Výsledkem této práce je poté zjištění vlivu změn na výslednou regulaci, které jsou provedeny v nastavení regulátorů. Funkční modely poté můžou sloužit pro zjištění, jak se různé servopohony budou chovat při daných regulačních podmínkách.
Konstrukce servomotoru s pohybovým šroubem pro vyšší axiální zatížení
Turek, Lukáš ; Klapka, Milan (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší konstrukci servomotoru s pohybovým šroubem pro vyšší axiální zatížení. Cílem bylo navrhnout servoaktuátor pro axiální zatížení 25 kN, který bude možné upnout z obou stran. Dílčími cíli bylo vypracování přehledu elektro-mechanických servoaktuátorů, provést analýzu silových poměrů, únosnosti a životnosti současného řešení aktuátoru. Dále zpracovat výpočtový a konstrukční návrh aktuátoru včetně výkresové dokumentace vybraných komponent pro vyšší axiální zatížení.
Konstrukční návrh dopravníku
Chmelík, Jiří ; Čípek, Pavel (oponent) ; Foltýnová, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem dopravníku pro přepravu svařených nosníků s proměnlivými rozměry. V úvodu práce jsou sepsány některé dopravníky, které se běžně používají v praxi. Následuje analýza dostupných konstrukčních řešení, konstrukční návrhy zařízení, jejich popis a na základě porovnání bylo vybráno nejvhodnější konstrukční řešení. V průběhu práce je provedena analýza bezpečnosti u vybraných uzlů. V závěru práce je zhodnocena celá konstrukce a zpracována výkresová dokumentace zařízení. Navržené řešení lze použít i na přepravu součástí podobných tvarů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.