Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
First phase of GDR literature: Aufbauliteratur 1949-1956
Wunderlin, Katja ; Tvrdík, Milan (vedoucí práce) ; Zbytovský, Štěpán (oponent)
Anotace: Práce se zabývá první fází literatury Německé demokratické republiky, tzv. budovatelskou literaturou. Rozebírá způsoby, jak se NDR v letech 1949 - 1956 vypořádávala s fašistickou minulostí a jak se budoval vznikající socialistický stát. Budovatelská literatura popisovala snahy o výchovu člověka ve smyslu socialistické ideologie a zobrazovala všední život lidí v socialistickém státě. Tato literatura měla zároveň za cíl motivovat pracující lid ke zvyšování produktivity práce a tak i k budování socialistického hospodářství. Cílem mé práce je ukázat realitu tehdejší doby v literárním zpracování. Podkladem pro moji práci jsou čtyři vybraná díla spisovatelů NDR : Eduard Claudius Mensch an unserer Seite, Hans Marschwitza Roheisen, Jan Koplowitz Unser Kumpel Max, der Riese, Elfriede Brüning Regine Haberkorn a Harry Thürk Die Herren des Salzes. Klíčová slova: NDR, budovatelská literatura, budovatelská fáze, socialistický stát, pracující lid, produkce, převýchova, Eduard Claudius, Hans Machwitza, Jan Koplowitz, Harry Thürk, Elfriede Brüning
Reflecting the Needs of the Students with Specific Learning Disabilities in TEFL
Stehlíková, Hana ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Specifické poruchy učení, s důrazem na dyslexii jakožto jednu ze speciálních vzdělávacích potřeb, jsou charakterizovány v textu diplomové práce. Teoretická část představuje detailní objasnění jednotlivých specifických poruch učení společně s vyjmenováním a vysvětlením dílčích reedukačních přístupů k těmto poruchám. Největší důraz je kladen na vztah k učení anglického jazyka jako jazyka cizího. Kvalitativní výzkum, který byl proveden na základní škole, utváří empirickou část práce. Hlavní cíl týkající se stanovení potřeb dyslektických žáků byl dosažen kombinací výsledků z analýzy učebnic a vytvořených pracovních listů, z pozorování během vyučovacích hodin a z rozhovorů s účastníky výzkumu. Odpověď na klíčovou výzkumnou otázku zkoumající míru vhodnosti a přiměřenosti vytvořených materiálů oproti běžně používaným učebnicím byla vyhodnocena ve prospěch pracovních listů. Diplomová práce též obsahuje strukturovaný a obsáhlý souhrn doporučení, jak podpořit proces učení žáků s dyslektickou poruchou učení. Klíčová slova Dyslexie, nižší sekundární vzdělávání, reedukace, speciální vzdělávací potřeby, specifické poruchy učení, učení se cizímu jazyku
Reedukace dyslexie, dysgrafie a dysortografie na 1. stupni základních škol
JELÍNKOVÁ, Petra
Diplomová práce osvětluje problematiku specifických poruch učení, které se projevují zejména v českém jazyce, a to dyslexie, dysgrafie a dysortografie. V teoretické části se zabýváme osobností žáka se specifikou poruchou učení. Vysvětlujeme pojem specifické poruchy učení. Výše zmíněné poruchy definujeme a uvádíme jejich projevy. Stručně se zabýváme etiologií specifických poruch učení. Zmiňujeme se také o diagnostice specifických poruch učení a reedukačních zásadách. Uvádíme i krátkou kapitolu o smyslovém vnímání, které s reedukací specifických poruch úzce souvisí. V praktické části práce nabízíme přehled reedukačních pomůcek, metod a aktivit pro reedukaci dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Přehled je doplněn sadou pracovních listů, které lze použít např. při nápravách specifických poruch učení.
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
Přístup učitele 1. st. ZŠ k žákovi s dysortografií
ROBOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřená na přístup učitelů 1. stupně základní školy k žákům s dysortografií. V teoretické části zmiňuji vymezení pojmu specifické poruchy učení a základním rozdělením. Dále se zabývám charakteristikou a vymezením základních pojmů, tedy dysortografií, jejích příčin a projevů, diagnostiku a základy reedukační péče. Empirická část je zaměřena na žáky s dysortografií. Metodou pozorování zjišťuji, jak vyučující přistupují k žákovi ve vyučovacím procesu. Pomocí dotazníkového šetření jsou upřesněny a doplněny některé informace o žákovi pedagogem. Cílem práce je zmapovat přístup a postoj pedagogů k žákům s dysortografií ve vyučovacím procesu.
Domácí příprava dítěte s handicapem na vyučování.
VÁCLAVÍKOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá domácí přípravou dětí s handicapem na vyučování. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá základními pojmy, které se týkají specifických poruch učení, etiologií a projevy jednotlivých specifických poruch učení. Dále pak poradenskou podporou pro děti se specifickými poruchami a jejich rodiče, diagnostikou a reedukací specifických poruch učení. V teoretické části je také uvedena domácí příprava. Zde jsem se snažila uvést koncepce domácí přípravy, jakou roli mají rodiče v domácí přípravě. Dále pak psychohygienu a metodiku domácí přípravy. Praktická část navazuje na část teoretickou. Praktická část je věnována samotnému výzkumu. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, jak se děti s diagnózou specifické poruchy učení doma připravují na vyučování. Ke splnění cíle byla využita kvantitativní metoda šetření.
Výskyt SPU dyslexie vzhledem k pohlaví.
SUKOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na specifickou poruchu učení dyslexii. Je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je popisována základní cha-rakteristika, projevy a příčiny specifických poruch učení ? dyslexie, dysgrafie, dysorto-grafie a dyskalkulie. Zvláštní zřetel je věnován nejednotné terminologii specifických poruch učení. V praktické části je rozebráno časové hledisko, kdy se u žáků diagnosti-kuje obvykle dyslexie, dále proces reedukace a také frekvence výskytu vzhledem k gendru.
Práce s dyskalkulikem
MATĚJKOVÁ, Daniela
Diplomová práce: ?Práce s dyskalkulikem? vymezuje termín specifické poruchy učení, jednotlivé specifické poruchy učení se zaměřením na dyskalkulii. Podává stručný přehled o metodách, formách, pomůckách, jednotlivých postupech reedukace a dotýká se možností integrace dyskalkuliků v současné základní škole. Praktická část se zabývá začleněním dyskalkulických žáků do vyučovacího procesu a zjišťuje formy, metody a pomůcky, které jsou vyučujícím zajišťovány. Je tvořena třemi kazuistikami a výsledky dotazníku.
Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení na 1. stupni základní školy.
MEDOVÁ, Michaela
Teoretická část diplomové práce nastiňuje problematiku specifických poruch učení a to především dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Vymezuje jednotlivé pojmy, popisuje projevy, etiologii a diagnostiku poruch učení. Podrobněji se poté zabývá reedukací dyslexie. Praktická část obsahuje pomůcky pro žáky postižené specifickými poruchami učení na Český jazyk v 5. ročníku, 1. pololetí. Jedná se o pracovní listy a kartičky tvořené k učivu daného období. Uvedeny jsou také metodické návody, které vytvořenou pomůcku charakterizují a nabízejí její využití při vyučování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.