|
Železniční most přes místní potok
Libiger, Martin ; Trenz, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem práce bylo navrhnout přemostění místní vodoteče pro převedení jednokolejné železniční trati. Z možných variant se zabývá konstrukcí předpjatého trámového mostu o jednom poli s dolní mostovkou. Cílem této práce bylo navrhnout a posoudit nosnou konstrukci na základě mezních stavů únosnosti a mezních stavů použitelnosti dle platných norem EN.
|
|
Návrh mostu o jednom poli přes místní potok
Haluška, Ľuboš ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je návrh mostu o jednom poli cez miestny potom. Boli vypracované dva varianty premostenia. Pre bosúdenie bol vybraný variant predpätého parapetného mostu o jednom poli s dolnou mostovkou. Výpočet účinkov zaťaženia bol prevedený v programe Scia Engineer. Nosná konštrukcia bola posúdená na medzný stav použiteľnosti a únosnosti podľa európskych noriem. Fázy výstavby konštrukcie neboli uvažované.
|
|
Železniční most přes Váh mezi obcemi Nemšová a Trenčianska Teplá
Lezová, Lívia ; Horáček, Martin (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh nové ocelové konstrukce jednokolejného železničního mostu s dolní ortotropní mostovkou. Řešená mostní konstrukce je umístěna na trati č. 123 mezi obcemi Nemšová a Trenčianska Teplá v místě, kde trať kříží řeku Váh. Stávající most na trati má rozpětí 50 + 50 + 50 + 50 m. Zadání bylo zpracováno v pěti variantách ocelové mostní konstrukce s dolní ortotropní mostovkou. Každá varianta má jiný statický systém, jiný počet polí a jiný typ nosné konstrukce. Porovnání variant bylo provedeno pomocí multikriteriálního hodnocení na základě zvolených kritérií. Nejvhodnější varianta byla následně zpracována podrobněji. Výpočty byly provedeny dle platných norem ČSN EN.
|
|
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Odru
Svoboda, Josef ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné mostní příhradové konstrukce. Cílem je určení osových sil pro staticky určitou soustavu a následně provedením konstrukčních změn a snížit osová napětí v jednotlivých prutech konstrukce. Touto konstrukční úpravou se stává konstrukce staticky neurčitou. Pro řešení uvažujeme různou polohu vlakové soupravy na mostě. Získané hodnoty použijeme k posouzení napjatosti a deformace konstrukce a tyto analytické výsledky následně porovnáme s výsledky, které získáme pomocí metody konečných prvků.
|
|
Nosná ocelová konstrukce železničního mostu
Ganglbauer, Tereza ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh nosné ocelové konstrukce železničního mostu s dolní mostovkou o rozpětí 28 + 45 + 23 m, převádějícího drážní komunikaci. Konstrukce je situována v obci Třebestovice. Jsou vypracovány čtyři varianty řešení. Dvě varianty jsou tvořeny plnostěnnými hlavními nosníky s proměnným profilem, další varianta je tvořena jako příhradová konstrukce a čtvrtá varianta je tvořena kombinací plnostěnného hlavního nosníku s příhradovým ztužením v prostředním poli. Nejvýhodnější varianta je zpracována detailněji. Výpočty jsou provedeny podle platných norem ČSN EN.
|
|
Statická analýza železničního mostu
Bureš, Vojtěch ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá statickou analýzou železničního mostu. Pomocí softwaru AxisVM X6 jsem vytvořil 4 různé modely a porovnal je nejen mezi sebou, ale také s jednoduchými ručními výpočty. Dva modely jsou prutové, třetí je deskostěnový, čtvrtý je také deskostěnový ale s krajní římsou, která ztužuje celou konstrukci. Konstrukce jsou zatíženy ručně spočítaným zatížením dle normy.
|
|
Návrh železničního mostu o jednom poli
Tomisová, Gabriela ; Panáček, Josef (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem práce je návrh mostní konstrukce převádějící jednokolejnou železniční trať přes vodoteč, cyklostezku a stezku pro chodce. Z vypracovaných variant je preferována konstrukce předpjatého parapetního mostu o jednom poli s dolní mostovkou. Konstrukce je navržena a posouzena na mezní stavy únosnosti a mezní stavy použitelnosti dle platných norem EN.
|
|
Studie dynamických účinků na mostní konstrukci od pohyblivého zatížení
Zavřelová, Michaela ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je dynamická parametrická studie železničního mostu na dynamické účinky přejezdu vysokorychlostních vlakových souprav pomocí modelu zatěžovacího vlaku HSLM-A po železničním mostě. Výpočtový model je zpracován v softwarech RFEM 5.29.01 s modulem RF-MOVE a v prereleasové verzi RFEM 6 a RSTAB 9 jako 2D prutový v rovině XZ. Dále jsou vytvořeny statické zatěžovací stavy a modely zatížení LM 71 a HSLM-A. Model zatížení HSLM-A je zpracován pro universální vlaky A1-A10, jež každý přejede železniční most celkem 15 rychlostmi v rozmezí 120 km/hod – 400 km/hod. V rámci diplomové práce je provedena detailní parametrická studie závislosti maximálních deformací a zrychlení uzlu ve směru Z na rychlostech jednotlivých vlakových souprav. V parametrické studii je použita modální a časová analýza. Součástí diplomové práce je určení oblasti rezonance.
|
|
Železniční most s ocelovou nosnou konstrukcí
Šarmanová, Iveta ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vypracování statického přepočtu nosné konstrukce stávajícího historického jednokolejného železničního mostu přes řeku Vltavu na trati Praha Modřany – Vrané nad Vltavou. Ocelový nýtovaný most převádí drážní komunikaci přes pět polí. Součástí diplomové práce je vypracování variantního návrhu nejdelšího pole s využitím obloukové konstrukce.
|
|
Stavební průzkum mostní konstrukce
Kněbort, David ; Žítt, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá stavebním průzkumem jednopolového železničního mostu přes silnici I/55H v ekm 137,608 (TÚ 2401). Teoretická část práce je rešerší platných norem a odborné literatury, se zaměřením na mostní prohlídku a vhodné diagnostické metody pro daný typ konstrukce. Praktická část se zaměřuje na mostní prohlídku, diagnostiku konstrukce a vyhodnocení jejích výsledků. Na základě výsledků ze stavebního průzkumu jsou navrženy vhodná opatření k nápravě vad a poruch konstrukce.
|