Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohádkové vyprávění Ivy Peřinové
Vildová, Hana ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Králíková, Andrea (oponent)
Následující práce z oboru české dramatické tvorby pro děti se zabývá dílem významné české dramatičky Ivy Peřinové, konkrétně jejími vybranými divadelními loutkovými hrami. Jádro práce tvoří analýza a interpretace knižně vydaných her (s přihlédnutím i k méně dostupnějším dramatům). První část práce sleduje specifičnosti odkazující ke klasickému lidovému loutkářství. Druhá část práce se soustřeďuje na poetiku loutkových dramat Ivy Peřinové. Pozornost je věnována zejména problematice vypravěče při dramatizaci prozaických předloh a způsobům výstavby loutkové pohádkové postavy. Klíčová slova: Iva Peřinová, pohádka, parodie, loutkové divadlo, drama, ironie
Loutka a její proměny v české lidové kultuře
Kleinová, Anna ; Dědovský, Daniel (vedoucí práce) ; Štěpánová, Irena (oponent)
Práce se věnuje fenoménu loutky, proměnám její funkce, typologii loutek a technologických postupům jejich výroby, zejména v české lidové kultuře. Dále sleduje vývoj loutky od jejího vzniku až do současnosti nejen v českém prostředí, ale i v evropském kontextu. Mimo jiné popisuje typické postavy ztvárňované loutkou, symboliku loutky a s tím spojené náměty her loutkového divadla v Čechách. Všímá si i profesí spjatých s loutkou - loutkářství a řezbářství. Také se pokouší o náhled na chápání loutky a loutkového divadla v současnosti v českém prostředí.
Divadlo Minor po roce 1989 do současnosti
Sochorová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Divadlo Minor po roce 1989 (Proměny inscenačního stylu) Diplomová práce se zaobírá Divadlem Minor po roce 1989, konkrétně proměnami inscenačního stylu této pražské divadelní scény, orientující se zejména na tvorbu pro dětské publikum. Skrze tvorbu dominujících režisérů Divadla Minor (Karel Makonj, Jan Jirků, David Drábek, Jiří Adámek) můžeme vypozorovat výrazné inscenační linie, které utváří profil Minoru. Hlavním cílem autorky je pokusit se ony inscenační linie podrobit reflexi, tedy nalézt opakující se inscenační principy, jež výše uvedení režiséři užívají a předvést je na profilových inscenacích. Samotným analýzám režijních stylů jednotlivých tvůrců předchází historický exkurz Divadla Minor, jenž vymezuje charakter divadla. Součástí práce jsou životopisy reflektovaných režisérů, seznam inscenací od roku 1990 s daty jejich premiér i fotografický materiál k rozebíraným inscenacím.
Postava kašpárka v loutkovém divadle pro děti
Mottlová, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
1 Anotační list Martina Mottlová Postava Kašpárka v loutkovém divadle pro děti, Praha, 2012 Popis obsahu Diplomová práce se zabývá tématem postavy Kašpárka v loutkovém divadle, ale i jako postavy, která zlehčuje napětí v příběhu, nabízí vtip, bystrost a nápaditost v řešení napínavých situacích, které jsou na divadle pro děti klíčové. Zaměřuje se na historickou linku vývoje této postavy, ale také se zabývá současným pohledem dětského diváka. Porovnává aktuálnost současnosti s aktuálností minulého století. Zkoumá přístup dětí k této postavě a hledá odpověď na otázku, proč je, či není postava Kašpárka stále aktuální. Klíčová slova Postava Kašpárka, dítě, loutkové divadlo, inscenace, dotazník
Divadlo Minor po roce 1989 do současnosti
Sochorová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá Divadlem Minor po roce 1989, konkrétně proměnami inscenačního stylu této pražské divadelní scény, orientující se zejména na tvorbu pro dětské publikum. Skrze tvorbu dominujících režisérů Divadla Minor (Karel Makonj, Jan Jirků, David Drábek, Jiří Adámek), můžeme vypozorovat výrazné inscenační linie, které utváří profil Minoru. Hlavním cílem autorky je pokusit se ony inscenační linie podrobit reflexi, tedy nalézt opakující se inscenační principy, jež výše uvedení režiséři užívají a předvést je na profilových inscenacích. Samotným analýzám režijních stylů jednotlivých tvůrců předchází historický exkurz Divadla Minor, jenž vymezuje charakter divadla. Součástí práce jsou životopisy reflektovaných režisérů, seznam inscenací od roku 1990 s daty jejich premiér i fotografický materiál k rozebíraným inscenacím.
Použití maňáskového divadla v MŠ pro rozvoj prosociálního chování
LEHOVCOVÁ, Nikola
Bakalářská práce řeší problematiku agresivního chování u dětí v předškolním věku. Je zaměřena na posílení prosociálního chování hraním maňáskového divadla v MŠ. Hlavním cílem práce je na konkrétních případech ukázat a zjistit, jak metaforické předvedení různých druhů a způsobů chování může být skrze maňáskové divadlo s následnou reflexí ideálním vzdělávacím i výchovným nástrojem při rozvoji a posilování sociálních vztahů v MŠ. V teoretické části se zaměřuji na vymezení základních pojmů jako exprese, reflexe, prosociální chování, sociální chování, předškolní dítě, roli učitele. Ve výzkumné části, v rámci kvalitativního výzkumu, jsou realizovány případové studie, které jsou naplněny daty získané zúčastněným dlouhodobým pozorováním autorky práce.
Možnosti podpory, prezentace a zachování kulturního statku "České loutkářství - lidové interpretační umění"
Horváthová, Anežka ; Malcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Lázňovská, Lenka (oponent)
Diplomová práce v úvodu stručně seznamuje s historií i současnými tendencemi českého a slovenského loutkářství a představuje legislativní rámec v České i Slovenské republice, který předchází zápisu statku na Reprezentativní seznam nemateriálního kulturního dědictví lidstva (UNESCO). Praktická část analyzuje postup přípravy a realizace uznání tradičního loutkářství jako nehmotného kulturního dědictví v České republice a na Slovensku a mapuje společné úsilí těchto států o zápis fenoménu na Reprezentativní seznam nemateriálního kulturního dědictví lidstva. Na základě provedeného dotazníkového šetření s diváky loutkových představení, loutkářskými soubory a veřejností práce nastiňuje, jaké konkrétní dopady by mohl tento eventuální zápis přinést v budoucnu v sociální, kulturní i ekonomické rovině.
Zrození komedianta, aneb Divadelní činnost Vítězslava Marčíka v proměnách času.
HOŘÍNKOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá hereckou, režisérskou a autorskou osobností Vítězslava Marčíka. Text vznikl na základě rešerší v regionálním i celostátním tisku a třídění do této doby neuspořádaného Marčíkova archivu. Důležitým zdrojem informací byly internetové stránky Teátru Víti Marčíka a rovněž osobní vzpomínky rodiny a spolupracovníků. Hlavní částí práce je pak přehledný, chronologický popis Marčíkovy kariéry ve 20 kapitolách, v nichž sledujeme, jak se během let proměňoval akční radius divadla a jak se vyvíjel repertoár a dramaturgie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.