Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Téma "Loutkové divadlo" z hlediska arteterapie
ZACHOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje loutce a loutkovému divadlu v arteterapii dospělých. Vychází ze způsobu, jakým k tomuto fenoménu přistupuje rožnovská terapie. Teoretická část mapuje základy, na kterých je námět postaven. Slučuje arteterapeutický pohled s teatrologickým. Rozebírá problematiku loutkového divadla jako specifického divadelního druhu a zkoumá jeho metaforický potenciál. Přibližuje podstatu dramaterapie a rožnovské terapie. Loutkové divadlo je v expresivních terapiích neprávem opomíjené. Rožnovská terapie je jednou z mála, která využívá jeho potenciál v terapii dospělých. Ale i zde stojí na okraji hlavního zájmu a písemné prameny k této problematice nejsou běžně k dispozici. Proto byly, na základě rozhovorů s osmi zkušenými terapeuty, shrnuty hlavní poznatky o aktuálním stavu rožnovské analýzy klientské produkce s námětem loutkové divadlo. Speciálním konstrukčním typem loutky je marioneta. Má výlučné postavení jak v divadelní historii, tak v rožnovské terapii. Na otázku, proč tomu tak je, a jaké jsou možnosti terapeutického a analytického využití tohoto faktu, se snaží odpovědět jak teoretická, tak praktická část. Loutkové divadlo má velký terapeutický potenciál, který ale není využíván v práci s dospělými klienty. V praktické části je proto popsán pilotní experiment, jehož cílem bylo zjistit, jakým způsobem reagují dospělí klienti na setkání s loutkou, se zvláštní pozorností na preferenci určitého konstrukčního typu loutky (marioneta, manekýn, javajka). V závěru praktické části se hodnotí účinnost loutky ve funkci nosiče lateralizovaného přenosu a míra korelace mezi preferencí určitého konstrukčního typu loutky a osobnostními rysy klienta. Pilotní experimentální screening odhalil fakta, která budou, jestliže se je povede prokázat v následném kvalitativním a kvantitativním výzkumu, přínosná pro další rozvoj expresivních terapií. Výsledkem pilotního experimentu je jeho revidovaná verze a stanovení hypotéz a směru následného kvalitativního výzkumu.
Využití loutky ve výuce základů anglického jazyka ve 3. třídě ZŠ
Havlíčková, Elena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
NÁZEV: Využití loutky ve výuce základů anglického jazyka ve 3 třídě ZŠ. AUTOR: Elena Havlíčková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Radmila Svobodová ABSTRAKT: Tématem práce je využití loutek při hodinách anglického jazyka ve třetí třídě základní školy. V teoretické části jsou popsány druhy loutek, správné zacházení s loutkami, jejich role a způsoby využití v hodinách, dále také kurikulárními dokumenty. Praktická část byla provedena akčním výzkumem ve třetí třídě základní školy a zabývá se ověřením aktivit s loutkami v praxi. Výsledky informují o tom, že ve třetí třídě je vhodné používat loutku v hodinách anglického jazyka mnoha různými způsoby, všichni žáci vzorku s loutkami spolupracovali, většina velmi nadšeně. KLÍČOVÁ SLOVA: Loutka, výuka, anglický jazyk, základy, výzkum, realizace
Loutka a její proměny v české lidové kultuře
Kleinová, Anna ; Dědovský, Daniel (vedoucí práce) ; Štěpánová, Irena (oponent)
Práce se věnuje fenoménu loutky, proměnám její funkce, typologii loutek a technologických postupům jejich výroby, zejména v české lidové kultuře. Dále sleduje vývoj loutky od jejího vzniku až do současnosti nejen v českém prostředí, ale i v evropském kontextu. Mimo jiné popisuje typické postavy ztvárňované loutkou, symboliku loutky a s tím spojené náměty her loutkového divadla v Čechách. Všímá si i profesí spjatých s loutkou - loutkářství a řezbářství. Také se pokouší o náhled na chápání loutky a loutkového divadla v současnosti v českém prostředí.
Výchova a vzdělávání prostřednictvím rodinného loutkového divadla
HOFFMANNOVÁ, Zuzana
Tématem této práce rodinné loutkové divadlo. Cílem je znovuobjevení ztraceného fenoménu rodinných loutkových divadel, zpracování návrhů dekorací, proscénia, loutek a realizace tří z nich v praktické části. Teoretická část práce je rozdělena do tří tematických kapitol. První pojednává o vzniku loutkového divadla, jeho vývoji, dále pak o počátcích loutkářství v Čechách, následně vzniku rodinného loutkového divadla, jeho vývoji a zániku. Druhá část rozebírá možnosti využití rodinného loutkového divadla jako tématu v hodinách výtvarné výchovy na 2. stupni základních škol a třetí část přibližuje problematiku multikulturní tolerance, kterou se zabývá přiložená divadelní hra.
Open source nástroje hromadné správy linuxových serverů
Dočekal, Michal ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Veber, Jaromír (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat a porovnat zvolené open source nástroje na hromadnou správu linuxových serverů. V první části jsou nástroje popsány, včetně jejich principů a vnitřní architektury. V další části pak následuje porovnání zvolených nástrojů dle několika skupin kritérií. Hlavním přínosem práce je porovnání nástrojů tohoto typu. Zvolenou metodou dosažení cíle je rešerše i vlastní praktické otestování nástrojů.
Marieonety k vlastní divadelní hře
KOLÁŘOVÁ, Ivana
Tato prakticko-teoretická diplomová práce sestává z dvou marionet na drátě. Loutky jsou tvořeny z pálené hlíny a ostatních materiálů. K marionetám patří autorská divadelní hra, která je také součástí diplomové práce. Formální stránka marionet je inspirována loutkami českých lidových loutkářů a mnichovskými marionetami. V doprovodné teoretické části je práce zaměřena na historii a druhy loutek a jejich využití na ZUŠ. Dále nás práce seznámí s životem našich předních loutkářů.
Loutka a její vliv na utváření osobnosti dítěte
ZADÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá vlivy loutkového divadla na osobnostní rozvoj předškolního dítěte. Cílem práce je zjistit jaké loutky předškolní děti upřednostňují a co jejich výběr ovlivňuje - materiál, barvy, souměrnost. Práce zkoumá také reakce dětí na určitý typ loutkového divadla. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti loutkového divadla, seznamuje čtenáře s druhy loutek, historickými souvislostmi vývoje loutkového divadla. Zabývá se vývojovými zvláštnostmi dítěte v předškolním věku a využitím loutky jako výchovného prostředku. V praktické části je formou pozorování a rozhovoru zkoumáno působení loutky a loutkového divadla na dítě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.