Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace chlazení synchronního stroje
Makki, Zbyněk ; Rafajdus,, Pavol (oponent) ; Kačor,, Pavol (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Hlavním cílem dizertační práce je optimalizace chlazení synchronního stroje. Daná problematika je řešena na základě metody konečných prvků s využitím programu ANSYS. Práce se skládá z teoretické části, ve které jsou porovnány základní rovnice popisující přenos tepla se simulacemi na jednoduchých modelech. Dále jsou ověřeny dvě metody jak simulovat děje spojené s volnou konvekcí i s nuceným prouděním. Na základě vhodnější metody jsou provedeny další výpočty spojené s využitím několika algoritmů pro určení hledaného optima, kterým je v této práci uvažovaný hmotnostní průtok simulovaným strojem.
Zařízení pro měření proudění vzduchu pod vozidlem
Šilar, Josef ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukčním návrh zařízení pro měření proudění pod vozidlem. Pro pochopení dané problematiky je popsána nejdříve teorie jízdních odporů, proudění a aerodynamiky, a poté celá konstrukční část. Dále se věnuje sestavení CFD modelu pro zjištění ovlivnění proudového pole pod vozidlem přítomností tohoto zařízení.
Modelování proudění dvou plynů
Strouhal, Jiří ; Lisý, Martin (oponent) ; Špiláček, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá interakcí dvou plynů o rozdílné teplotě a složení uvnitř zplyňovací komory ZKG. První část práce je věnována biomase jakožto obnovitelnému zdroji energie. Uvedena je definice biomasy, její rozdělení, vlastnosti a možnosti energetického využití, včetně nežádoucích produktů zpracování. Další kapitola pojednává o roštových spalovacích zařízeních; ty jsou rozděleny podle různých kritérií. Třetí část rešerše se v krátkosti věnuje metodám CFD modelování jevů vyskytujících se v ohništích roštových kotlů; jsou to turbulentní proudění, transport chemických látek a přenos tepla. Tyto metody jsou následně využity pro úlohu mísení spalovacího vzduchu a dřevoplynu uvolňovaného z plochy roštu ve zplyňovací komoře ZKG. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky simulace.
Ofukování čelního skla letounu: možnosti řešení
Šamša, Petr ; Fišer, Jan (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ofukování čelního skla letounu certifikovaného dle předpisu CS23 v souvislosti se snahou zajistit výhled z kokpitu za deště (sněžení) při pojíždění, vzletu a přistání. V první části se věnuji rozsahu ovlivňované oblasti určené pro výhled za nepříznivých podmínek v souvislosti se zněním předpisu CS23 a s odkazem na prohlášení SAE AIR805C. Ve druhé kapitole je uvedeno a popsáno několik možností, které lze potenciálně využít pro řešení problému. Zmiňuji zde nejen často používané mechanické metody, např. stěrače, ale také méně využívané a nové technologie využívající i jiné než mechanické způsoby očištění povrchu. Do této kategorie lze zahrnout například různé repelentní úpravy povrchu a ofukovače. Třetí část se zabývá rozborem ofukovací soustavy, již jsem si zvolil pro svou práci. Budu se zabývat návrhem podmínek proudění potřebných pro zajištění funkčnosti systému. V poslední kapitole je popsán experiment, který má srovnat teoretické výpočty s reálnými podmínkami.
Transport a depozice aerosolu v dýchacím traktu člověka
Elcner, Jakub ; Kratochvíl, Zdeněk (oponent) ; Volavý, Jaroslav (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Jednou z možných cest léčby nemocí dýchacího ústrojí je použití léku ve formě aerosolu. Jedná se o neinvazivní a rychlý způsob jak dopravit lék do požadované části tracheobronchiálního stromu nebo do krevního oběhu. Ačkoliv se metoda dávkování léků pomocí inhalátorů a nebulizérů používá již delší dobu, stále se řeší otázka účinnosti této metody. Značná část takto dopravovaných léků se nedostane do svého zamýšleného cíle a deponuje v oblastech, kde jejich působení nevyžadujeme. Cílem této práce je pomoci k řešení otázky průchodnosti monodispersního, homogenního aerosolu obsahujícího částice mikronových velikostí skrze horní část dýchacích cest. Tato práce byla vypracována s využitím numerických simulací provedených metodou konečných objemů v programu na bázi výpočtové mechaniky kontinua. Turbulence byla modelována metodou Reynoldsova středování Navier – Stokesových rovnic s využitím dvourovnicového modelu k-omega SST. Výsledkem práce je analýza proudění během dvou zvolených dýchacích režimů s ohledem na stacionární i cyklický průběh proudění a jejich porovnání s experimenty na totožných geometriích. Dále byla provedena rešerše zjednodušených modelů plic a jejich geometrie použita při výpočtu distribuce vzduchu v modelu dýchacích cest. V závěru práce je pak proveden výpočet depozice aerosolu a proveden rozbor jeho výsledků.
Aerodynamické prvky vozidel Formule 1
Mazáč, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aerodynamické prvky vozidel Formule 1. Začátek práce je věnován základům aerodynamiky a vytváření přítlaku. Poté se zabývá vývojem aerodynamiky od počátku Formule 1 až po současnost. Následuje kategorizace jednotlivých aerodynamických prvků, které se vyskytly na monopostech, jak v současnosti, tak v minulosti, a jejich konstrukční popis. Shrnuje také aktivní aerodynamické prvky.
Ejektory a jejich využití v průmyslu
Zejda, Vojtěch ; Hájek, Jiří (oponent) ; Vondál, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce má za cíl seznámit čtenáře s ejektorovými čerpadly. Popisuje jejich princip činnosti, výhody a nevýhody a problematiku jejich použití v různých aplikacích. Hlavní nevýhodou ejektorů je jejich nízká účinnost, a tak je jejich využití možné jen v natolik specifických aplikacích, ve kterých není účinnost rozhodujícím faktorem. Proto jsou dále uvedeny příklady použití různých typů ejektorů v průmyslových procesech. Na těchto příkladech jsou v neposlední řadě demonstrovány všechny obtíže a důvody, proč je pro danou aplikaci výhodnější použít právě ejektor, a nikoli jiný typ čerpadla. Tato práce se dále zabývá návrhovými metodami ejektorů a na ukázkovém příkladě porovnává vhodnost jejich použití. Ukazuje se, že ne všechny metody jsou pro návrhy ejektorů vhodné, neboť velmi záleží na předpokládaném tvaru řešeného ejektoru. Na závěr je porovnána i energetická náročnost ejektoru oproti běžným odstředivým čerpadlům a prokázána energetická nevýhodnost ejektorů.
Sací potrubí zážehového závodního motoru
Novosad, Zdeněk ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a posoudit vliv tvaru vtokové části a délky sacího potrubí na dynamiku proudění v sacím traktu a plnící účinnost motoru. Pro vytvoření CFD modelu bylo použito metody reverzního inženýrství 3-D skeneru Atos a modelování v prostředí programu Pro/Engineer. Zkušební sací trakt byl vytvořen metodou Rapid prototiping. V přední části práce je provedena rešerše nožných konstrukčních řešení sacích traktů soudobých automobilů.
Optimalizace sacího kanálu spalovacího motoru
Michal, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci sacího kanálu moderního spalovacího motoru. Popisuje sestavení 3D modelu v prostředí softwaru Pro Engineer na základě reálné geometrie získanou reverzním inženýrstvím systémem ATOS a metodou CFD simuluje proudění sacím traktem. Na konci práce jsou porovnány výsledky počítačové simulace s reálnou zkouškou na průtokoměru.
Teplotní analýza synchronního stroje
Bartoň, Petr ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou oteplení a chlazení synchronního stroje. Oteplení je způsobeno ztrátami stroje vznikajících pří přeměně elektrické energie na energii mechanickou. Na stroji pak může být dosaženo vysokých hodnot teploty, které mohou vést až ke zničení stroje. Pro teplotní analýzu je použita transientní teplotní analýza pracující na základě metody konečných prvků programu Ansys Workbench. Vhodným nástrojem sloužícím pro výpočet proudění může být použití modulu CFX v programu Ansys Workbench. V praktické části byl změřen model pro nezatížený alternátor s proudem pouze v budicím vinutí a po té byly naměřené hodnoty porovnány s výsledky tranzientní teplotní analýzy. Rychlost a průběh proudění strojem bylo zanalyzováno modulem CFX.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.