Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realizace 3D skeneru na bázi strukturovaného světla
Přikryl, Matouš ; Brablc, Martin (oponent) ; Adámek, Roman (vedoucí práce)
V úvodu se práce zabývá různými druhy 3D skenerů. Následně se zaměřuje na funkci 3D skeneru využívajícího ke své funkci strukturované světlo. Zabývá se celým procesem skenování od kalibrace, přes optickou triangulaci, až po generování struktury skenovaného objektu. V druhé části práce popisuje realizaci jednoduchého 3D skeneru s využitím vybavení Mechatronické laboratoře a jeho schopnosti v různých okolních podmínkách.
Návrh a implementace řídicího systému pro exponát Kulatý stůl ve VIDA! science centru
Savič, David
V textu je popsaná implementace řídicího systému, zajišťující možnost spouštění a správy her pro více hráčů na exponátu ve VIDA! science centru, který je tvořen 12 dotykovými obrazovkami, centrálním počítačem a středovým projektorem.
Inteligentná pracovná plocha
Kozák, Jakub
Interaktivní kolaborativní řešení jsou aktuální problematikou, kterou se zabýva množství společností a lidí pracujících v této oblasti. Tato práce se věnuje návrhu a implementaci vlastního systému na detekci gest s použitím senzoru Microsoft Kinect. Systém je následně otestován na interakci s více uživateli v aplikaci implementované za tímto účelem. Vytvořené řešení dokáže detekovat dotyky pro jednoho i více uživatelů. Výsledek této práce umožňuje z obyčejné stěny vytvořit interaktivní, a to s pomocí počítače, projektoru a senzoru Microsoft Kinect.
Vizualizace obličejové mimiky pro robotickou hlavu
Pospíchal, Tomáš ; Brablc, Martin (oponent) ; Appel, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím zpětné projekce pro vizualizací mimiky sociobota. Je navržena a implementována kalibrace obrazu k zamezení deformace a změny jasu promítaného obrazu způsobenou zakřivením projekční plochy. Identifikace deformace provedena pomocí promítané šachovnice. K aproximaci deformace použita metoda pohyblivých vážených nejmenších čtverců (MLS). Dále je navržena testovací soustava a úprava projektoru pro krátkou promítací vzdálenost.
Návrh vhodné technologie digitálního světelného zdroje s vysokým rozlišením s důrazem na využití v automobilovém průmyslu
Machač, Petr ; Rubeš, Ondřej (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Digitální světelné zdroje s vysokým rozlišením představují nový způsob komunikace automobilu s ostatními účastníky silničního provozu. Inteligentním přepínáním dálkových světel či projekcí různých výstražných nebo informačních symbolů na vozovku je možné předcházet mnohdy i tragickým dopravním nehodám. Cílem této práce je seznámit se se současnými technologiemi automobilového osvětlení, následně zvolit vhodnou technologii pro zdroj s vysokým rozlišením a navrhnout prototyp mechatronického osvětlovacího systému.
3D skener se strukturovaným osvětlením
Hadzima, Jaroslav ; Chromý, Adam (oponent) ; Jelínek, Aleš (vedoucí práce)
3D skener je zariadenie, ktoré je schopné analýzou najčastejšie obrazových dát vytvoriť model skenovaného objektu. Rozdelenie 3D skenerov sa delí na kontaktné a bezkontaktné. Táto práca je zameraná na problematiku 3D skenovania s využitím bezkontaktných optických skenerov, konkrétne využívajúcich štruktúrovaného osvetlenia vo forme vzorov v Grayovom kóde. Postupne vyhodnocujem jednotlivé hardvérové a softvérové úskalia v priebehu skenovania, od kalibrácie až po výsledné mračno bodov. V práci sú uvedené rozbory testov, skúmajúcich kvalitu, presnosť a limitácie skenovania touto metódou. Celé systém je pri tom aplikovateľný na mobilnom robotovi a zároveň plne vzdialene ovládateľný. Väčšina výpočtov sa odohráva na Raspberry Pi 3 model B a samotná vizualizácia prebieha na počítači.
Firemní nasazení audio-video techniky
Nikl, Martin ; Havránek, Martin (vedoucí práce) ; Matyáš, Matyáš (oponent)
Práce se zabývá zjištěním možností propojení, automatizace a ovládání audio-video techniky. V teoretické části se autor zabývá vstupními a výstupními audio-video zařízeními, audio-video rozhraními a komunikačním rozhraním, možností napojení automatizačních prvků a ovládáním místností. Jsou zde vysvětleny pojmy vztahující se k tématice audio-video. Praktická část se zabývá kompletním návrhem a realizací showroomu firmy Colsys pro prezentaci jejího portfolia, které obsahuje například funkce kontrolního systému Crestron, jeho ovládání a funkce tohoto systému, kterými jsou mimo jiné možnosti ovládání projektorů, videomatic, zvukové aparatury a automatizace budovy, jako je osvětlení, klimatizace a motorizace žaluzií. Nejdříve byly v této části práce definovány požadavky na jednotlivá zařízení. Dále byl proveden vhodný výběr jednotlivých komponentů dle uvedených požadavků a jejich příznivosti k rozpočtu. Poté byla provedena kontrola zajištění kompatibility a návrhu místnosti vytvořením schématů zapojení, plánu půdorysu místnosti a kabelové knihy. Dále musel být vytvořen návrh uživatelského rozhraní a jeho realizace a následně se vytvářel program centrální řídící jednotky. Z teoretické části vznikla kapitola Doporučení, která je ověřena v praktické části tím, že byl vytvořen funkční showroom společnosti Colsys, který zároveň slouží jako zasedací místnost.
Deskové hry na interaktivním stole
Svoboda, Petr ; Najman, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na využití principů hmatatelného uživatelského rozhraní (tangible user interface) a prostorové rozšířené reality (spatial augmented reality) ke hraní deskových her. Za tímto účelem vznikl systém nazvaný interaktivní stůl. Jedná se zároveň o hardwarové i softwarové řešení. Hardwarová část řeší uchycení hloubkové kamery a projektoru nad stolem. Softwarové řešení se na jedné straně zabývá kalibrací systému hloubkové kamery a projektoru použitím známých postupů pro kalibraci kamery a na straně druhé řeší úlohy z oboru počítačového vidění. Tato percepční část je jádrem celé práce a pro účely hraní deskových her poskytuje informace o poloze fyzického herního předmětu, fyzické herní desky a výpočtu masky pro maskování rušivých objektů. Pro účely demonstrace možností systému vznikla výuková demonstrační aplikace. Interaktivní stůl nabízí nové možnosti hraní deskových her v reálném prostředí kombinací prvků rozšířené reality a reálných objektů a s tím spojené nové uživatelské zkušenosti.
Promítané uživatelské rozhraní - desková hra
Jílek, Radim ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou studií využívajících promítané uživatelské rozhraní, návrhem aplikace, která využívá toto rozhraní. Cílem práce bylo vytvořit fungující rozhraní, které by umožňovalo simulaci deskové hry "Člověče nezlob se!" s využitím ovládání pomocí gest ruky. Výsledkem práce je fungující univerzální rozhraní, které umožňuje vzájemnou kalibraci kamery a projektoru za využití kalibračního tělesa. Dále toto rozhraní poskytuje detektor, který je využit pro detekci ruky v obraze kamery.
Promítané uživatelské rozhraní - desková hra
Vizina, Petr ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studií možností a použití promítaných uživatelských rozhraní, jež jsou založeny na systému kamera-projektor. Cílem je vytvoření funkční aplikace, využívající pro zobrazení uživatelského rozhraní projektor a interakce s uživatelem je zaznamenána na základě obrazu z kamery. Vytvořená aplikace má být simulací deskové hry "Mlýn". Výsledkem je fungující aplikace deskové hry, která využívá vytvořené nástroje pro kalibraci systému kamera-projektor s využitím fyzického kalibračního vzoru a detekci rukou v obraze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.