Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Matematickou cestou k technice
REJTHAR, Jakub
Slovo technika můžeme chápat jako zdokonalování lidských dovedností založených na aplikaci přírodních věd. Vyvíjí se postupně stejně úměrně, jako se vyvíjí celé lidstvo. Přinesla řadu odborníků ve všech kategoriích, kteří si vychovali své následovníky, a nebylo o tyto jedince nouze. Postupem času se ukazuje, že těchto "učitelů" začíná ubývat a nástupců je sotva hrstka. Tato práce se zabývá technickými příklady v matematice a jejich využití v praxi. Hlavním cílem je vypracovat řadu zajímavých příkladů formou pracovních listů. Ukážeme si, kde všude matematiku využíváme už na základní škole. Materiály mohou posloužit jako výpomoc všem učitelům matematiky ať už jako námět, či využití v hodinách. Součástí práce jsou i vytvořené pomůcky, které jsou nezbytnou součástí některých úloh. Poslední část je doplněna praktickou ukázkou vypracovaných listů od studentů prvního ročníku střední školy.
Pracovní listy pro výuku matematiky na druhém stupni ZŠ z vybraných témat
ONDRÁČKOVÁ, Kamila
Hlavním cílem diplomové práce je na základě pracovních listů ověřit znalosti z oblasti aritmetiky jednak žáků 2. stupně vybraných základních škol, jednak žáků vybraných víceletých gymnázií. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na znalosti, které by každý žák měl ovládat. Praktická část obsahuje 4 pracovní listy určené pro žáky šestého, sedmého, osmého a devátého ročníku základní školy, resp. pro žáky odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Řešení pracovních listů s podrobným postupem jsou uvedeny v příloze diplomové práce. Součástí praktické části jsou výsledky výzkumu, které ukazují na rozdíly ve znalostech žáků daných škol.
Soubor pracovních listů k expozici "Haptické modely pro osoby se zdravotním postižením"
ŠÍPOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá vytvořením konvolutu pracovních listů k expozici haptických modelů, které jsou umístěny v dominikánském klášteře v Českých Budějovicích. Práce se skládá z teoretické a projektové části. První výše zmíněná část se věnuje historii kláštera z pohledu architektonického i kulturního. Dále jsou zpracovány jednotlivé haptické modely jak z hlediska historického, tak i popisného. V práci je také zohledněna metodika tvorby haptických modelů pro nevidomé. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na muzejní edukaci jako médium zprostředkování umění návštěvníkům, a to skrze samoobslužné pracovní listy pro žáky druhého stupně základní školy. Součástí je také stručná charakteristika výše zmíněné věkové kategorie. Projektová část se zabývá tvorbou pracovních listů včetně zkušební evaluace v kostele a přilehlé křížové chodbě kláštera. Zohledněna je i její následná reflexe.
Rodičovská péče u hmyzu a její didaktické využití ve výuce
Mázdrová, Vendula ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Šípek, Petr (oponent)
V bakalářské práci se věnuji rodičovské péči u hmyzu, jejím typům a formám. Zároveň představuji podrobněji rodičovskou péči o potomstvo u jednotlivých zástupců hmyzích řádů. Vysvětluji také pojem eusociální hmyz. V této části práce se věnuji rešerši odborné literatury, která blíže popisuje řády hmyzu a jejich péči o potomstvo. Ve druhé, praktické části, nejprve provádím analýzu učebnic přírodopisu základních škol, abych zjistila, do jaké míry se učivo o rodičovské péči na ZŠ vyučuje. Nadále analyzuji školní vzdělávací program (ŠVP) a tematický plán ZŠ Davle. Představuji didaktické pomůcky vhodné pro výuku - pracovní list a tři didaktické hry, které mohou být využity ve výuce přírodopisu v šesté třídě na ZŠ. Dvě z vytvořených didaktických pomůcek byly využity v realizované vyučovací hodině na ZŠ Davle. Přibližuji průběh vyučovací hodiny, její cíle a chronologicky také popisuji jednotlivé části. Vyučovací hodinu nakonec shrnuji a porovnávám s podobnými didaktickými metodami, které užili jiní autoři ve svých pracích. Klíčová slova: sociální hmyz, potomstvo, rodičovská péče, výuka, hra, pracovní list
Metodické pomůcky pro práci se slovesy pohybu v počáteční výuce ruštiny
Štefanová, Eva ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
3 NÁZEV: Metodické pomůcky pro práci se slovesy pohybu v počáteční výuce ruštiny ABSTRAKT: Tato diplomová práce pracuje s problematikou ruských sloves pohybu. Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného souboru cvičení a dalších podpůrných materiálů (pracovní listy), které slouží jako rozšiřující materiál pro výuku vybraných sloves pohybu pro začátečníky od třinácti let. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, přičemž teoretická část vymezuje slovesa pohybu z pohledu lingvistického a obecně charakterizuje didaktické postupy při výuce gramatiky cizího jazyka. Praktická část je tvořena souborem cvičení a dalších podpůrných materiálů sloužících k prezentaci a procvičování vybraných sloves pohybu. KLÍČOVÁ SLOVA: slovesa pohybu s prefixem, slovesa pohybu bez prefixu, slovesný vid, didaktické přístupy a principy, praktická cvičení, metodická pomůcka, pracovní list
Fyziologie rostlin ve výuce botaniky na základních školách
Sochorová, Markéta ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Diplomová práce na téma "Fyziologie rostlin ve výuce botaniky na ZŠ" se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na didaktické analýze současně používaných učebnic a zakotvení tématu v platných kurikulárních dokumentech. Součástí je také výzkumná část, ve které zjišťuji možnosti materiálně názorných pomůcek používaných při výuce přírodopisu. Praktická část tyto poznatky využívá a na jejich základě bylo vytvořeno interaktivní CD, které obsahuje pracovní listy věnující se hlavním okruhům fyziologie rostlin. Pracovní listy mají formu textovou - výukovou, doplňkovou a praktickou, která obsahuje vhodné pokusy. Jsou doplněny metodickými poznámkami pro vyučující. Kompletní verze je na přiloženém CD. klíčová slova: fyziologie rostlin, didaktická analýza učebnic, pracovní list, náměty k pokusům, videomateriál
Vybrané botanické zahrady ČR se zaměřením na využití ve výuce
Nováková, Eliška ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na vybrané botanické zahrady v České republice a jejich přínos pro školy a školní výuku. Botanická zahrada je v dnešní době často vyhledávaným místem pro vzdělávání a odpočinek lidí. Je důležité, aby si učitelé uvědomili, že výuku není možné realizovat pouze ve školním prostředí. Botanické zahrady jsou ideálním místem k realizaci exkurzí ze vzdělávacího oboru biologie. Výuce botaniky je ve škole dle RVP věnovaný velký význam. Je důležité, aby studenti věděli, jak rostlina vypadá, v jakém společenstvu žije a jestli má nějaký užitek pro člověka. Výše uvedené očekávané výstupy mají velký význam a k jejich naplňování botanické zahrady pomáhají. Ve své práci popisuji možnosti, které jsou botanickými zahradami pro školní exkurze nabízeny a realizovány.
Tvorba a ověření výukových programů pro žáky 2. stupně ZŠ v ZOO Plzeň
Cebáková, Zuzana ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výchovně vzdělávací aktivity zoologických zahrad České republiky. Nejvíce se věnuji Zoologické a botanické zahradě v Plzni, pro kterou jsem vytvořila dva výukové programy včetně pracovních listů pro žáky a pro učitele. Výukové programy jsem následně ověřila u vybrané skupiny žáků z 8. tříd základní školy. Vyhodnocení probíhalo na základě úspěšnosti řešení úloh v pracovních listech. Praktickým výstupem práce jsou vypracované výukové programy (metodika pro lektora) a pracovní listy pro ZOO Plzeň (programy Tajuplná Afrika, Daleká Austrálie) včetně autorského řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.