Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Termodynamika turbovrtulových motorů
Halama, Tadeáš ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou termodynamiky turbovrtulových motorů. V úvodu je čtenář seznámen s historií leteckých motorů, po které následuje porovnání pístových a turbovrtulových motorů. V této části je také popsán princip práce těchto motorů, jejich hlavních charakteristik a především výhod. Hlavní část práce je věnována samotné termodynamice turbovrtulového motoru, hlavně z hlediska algoritmu výpočtu. V této části nebylo opomenuto odvození vztahu pro tahovou sílu vrtulového pohonu. Poslední část popisuje současné vývojové trendy při navrhování a samotné konstrukci letadlových pohonných jednotek spolu s přednostmi turbovrtulového pohonu.
Letecké pohonné jednotky
Koutník, Tomáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled v současné době nejběžněji používaných pohonných jednotek letadel. Stručně vysvětluje jejich účel a princip činnosti. Uvádí také nejpodstatnější vlivy na jejich práci a v závislosti na nich i oblasti vhodného použití jejich jednotlivých kategorií. Nejobsáhlejší část práce je věnována popisu hlavních částí pohonných jednotek a jejich funkce. V závěru jsou v krátkosti naznačeny některé možné směry jejich vývoje.
Nové netradiční pohony v robotice
Fogelton, Lukáš ; Žalud, Luděk (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá dosavadním vývojem pohonů v robotice, jejich aplikacemi, specifiky různých pohonů jejich principy, výhodami a nevýhodami. Práce je rozdělena do části věnující se běžně využívaným pohonům v robotice, jako jsou motory na elektrickém principu, v dnešní době zejména PMSM motory, dále pohony na pneumatickém či hydraulickém principu využívající k převodu tlakové energie pístového principu, také motory pístové spalovací. V následující části se zaobírá méně tradičními pohony, které mají velmi zajímavé vlastnosti pro použití. Většina těchto pohonů je přirozeně pružná a deformovatelná a mají mnohem lepší poměr výkonu ku hmotnosti. V poslední části je vysvětlen princip funkce pneumatického krokového motoru, který je netradičním pohonem použitelným pro aplikaci v robotu pracujícím pod magnetorezonančním zobrazováním.
Nové netradiční pohony v robotice
Fogelton, Lukáš ; Žalud, Luděk (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá dosavadním vývojem pohonů v robotice, jejich aplikacemi, specifiky různých pohonů jejich principy, výhodami a nevýhodami. Práce je rozdělena do části věnující se běžně využívaným pohonům v robotice, jako jsou motory na elektrickém principu, v dnešní době zejména PMSM motory, dále pohony na pneumatickém či hydraulickém principu využívající k převodu tlakové energie pístového principu, také motory pístové spalovací. V následující části se zaobírá méně tradičními pohony, které mají velmi zajímavé vlastnosti pro použití. Většina těchto pohonů je přirozeně pružná a deformovatelná a mají mnohem lepší poměr výkonu ku hmotnosti. V poslední části je vysvětlen princip funkce pneumatického krokového motoru, který je netradičním pohonem použitelným pro aplikaci v robotu pracujícím pod magnetorezonančním zobrazováním.
Zástavba pohonné jednotky LYCOMING do letounu Bristel UL
Kročil, Petr ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zástavby motorové jednotky typu Lycoming do dvoumístného letounu kategorie VLA (velmi lehké letouny). V první části práce jsou popsány charakteristiky dosavadně vyráběných letounů Bristell. Následně je pomocí vícekriteriálního rozhodování proveden rešeršní výběr nově zastavované pohonné jednotky. Pro vybranou jednotku je vypočten hmotový a centrážní rozbor a letové výkony. Dále je navržena konstrukce lože pro zavěšení motoru na drak letounu. Dle přepisu CS-VLA a CS-23 je stanoveno zatěžování lože, pro následné provedení pevnostní kontroly. Poté je v práci navržena kapota vhodná pro chlazení motoru a klimatizování kabiny. V další části je navržena kompletní palivová soustava. Celou práci uzavírá finanční nákladnost remotorizace a provozu letounu.
Motory pro ultralehké letouny
Voltr, Martin ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá shromážděním informací o pohonných jednotkách pro ultralehké letouny. Pojednává o jejich konstrukčních řešeních, technických parametrech a využitelnosti. V další části najdeme porovnání těchto jednotek podle charakteristických parametrů. Součástí práce je také stručně popsána historie, legislativa a problematika ultralehkých letounů a jejich pohonných jednotek.
Jednopákové systémy ovládání pístové pohonné jednotky
Gröger, Roman ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje práci letadlových pístových pohonných jednotek a jednopákové systémy jejich ovládání. V první části jsou popsány charakteristiky pístových motorů a jejich regulační veličiny. Druhá část popisuje práci pístových motorů se stavitelnou vrtulí. Třetí a čtvrtá část pojednává o jednopákových systémech ovládání pístové pohonné jednotky, uvádí jejich porovnání a možné problémy vznikající při jejich ovládání.
Návrh energetických systémů využívajících vodík jako palivo
Slováček, Adam ; Kermes, Vít (oponent) ; Houdková, Lucie (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je shromáždit poznatky v oblasti výroby a využití vodíku. V této práci je část věnovaná srovnáním doposud existujících procesů výroby vodíku, kde převážnou většinu zaplňují fosilní paliva. Další část je věnována podkladů k nové studii založené na několika vybraných patentech a pokusu o provedení experimentu slibujícího novou metodu rozkladu vody. Na základě dostupných dat bude provedena energetická bilance a navrženy energetické systémy využívající vodík jako palivo. Závěrem jsou zhodnoceny budoucí možnosti v oblasti vodíkové energetiky.
Prodlužovače dojezdu elektromobilů
Kroupa, Jiří ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o prodlužovačích dojezdu elektromobilů se zaměřením především na pístové spalovací motory. V první části jsou naznačeny důvody použití prodlužovače dojezdu a je také vysvětlen princip použití této koncepce v pohonné soustavě elektromobilu. Dále jsou stanoveny požadavky na spalovací motor sloužící jako prodlužovač dojezdu a z nich vyplývající parametry pro jeho vývoj. Druhá část práce pojednává o motorech konkrétních výrobců. Tři motory jsou rozebrány podrobně s důrazem především na vývoj, technické parametry a provozní režim. Jsou uvedeny i další prodlužovače s jejich základními parametry. V závěru je zmíněn přínos prodlužovačů dojezdu a je nastíněn další možný vývoj v této oblasti.
Paroplynová elektrárna s spalovacími motory
Kubik, Martin ; Caha, Tomáš (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zpracování a výpočet technologického schématu pro paroplynovou elektrárnu s pístovými motory spalující těžký topný olej. Jsou analyzovány požadavky pístových motorů na úpravu TTO a je navržen technologický postup přípravy paliva. Součástí práce jsou analýzy vhodnosti umístění, možnosti provozu a také variantní řešení teplárny s pístovými motory. Výhodnost variant je posouzena v ekonomickém modelu při uvažování elektrárny jako zdroje v základním zatížení a poskytující podpůrné služby. Výsledky mají sloužit pro posouzení realizovatelnosti investičního záměru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.