Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Základní statistické údaje o kultuře v České republice 2020. 4. díl, Edukace a veřejná osvěta
Gonzálesová, Marie ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
Předmětem zjišťování je činnost kulturně vzdělávacích zařízení - kulturních domů, městských kulturních středisek, center volného času a dalších subjektů, které zajišťují kulturně vzdělávací a zájmovou činnost. Obsahuje údaje o počtu zaměstnanců, zájmové vzdělávací umělecké a mimoumělecké činnosti, dalších kulturních službách veřejnosti, mezinárodní kulturní spolupráci a o spolupráci s etniky v ČR.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Význam, podoba a reforma rodiny podle T. G. Masaryka
Kaňa, Jan ; Horský, Jan (vedoucí práce) ; Lenderová, Milena (oponent) ; Moravcová, Mirjam (oponent)
Předmětem předkládané práce jsou představy o správné podobě rodiny a osvětové snahy, které měly, pokud možno co nejširší veřejnost přesvědčit, aby svůj rodinný život těmto představám přizpůsobila. Mezi základní cíle práce tak patří snaha ukázat: 1. Jaký byl obsah těchto představ. 2. Jaký byl jejich rozsah, tedy do čeho všeho si dovolili autoři těchto představ / jejich propagátoři lidem mluvit. 3. Jaké byly způsoby zmíněných osvětových snah. Na jaké skupiny obyvatel měla osvěta cílit. 4. Samotné zdůvodnění, proč tyto snahy vznikaly. V čem byly hledány nedostatky tehdejších rodin. Proč měla být rodina reformována. Práce se nezabývá tématem od jeho předpokládaného vzniku, tedy pravděpodobně od doby, kdy proběhly první pokusy rodinu a její účel definovat, ale zabývá se především obdobím od poslední čtvrtiny 19. století po druhou polovinu třicátých let 20. století. V českých zemích představuje toto období rozmach osvětových snah ve věci rodiny a taky je to období aktivního působení T. G. Masaryka, jehož názory na správnou podobu rodiny a také propagace těchto názorů, tvoří pomyslnou páteř této práce. Důraz na Masarykovo uchopení tématu je dán předpokladem, že na něm lze toto téma představit v celé své šíři. Tím samozřejmě nelze říct, že by sám obsáhl všechny představy o tom, co je správná rodina a...
Povědomí žáků 1. stupně základní školy o komunitě Neslyšících
Erbenová, Michaela ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zpracována na téma povědomí žáků 1. stupně základní školy o komunitě Neslyšících, obecně pak o osobách se sluchovým postižením. Cílem práce je tedy získat informace o tom, jak jsou žáci informováni o problematice komunity Neslyšících a pomocí výzkumných metod tyto vědomosti zvyšovat. Teoretická část je zaměřená na obecné uvedení do problematiky osob se sluchovým postižením, rozdělení sluchových vad, používané termíny v tomto oboru, dále pak na komunikaci osob se sluchovým postižením a kompenzační pomůcky. Jedna z kapitol pak přináší důležité poznatky o komunitě Neslyšících, jejich kultuře a také o několika organizacích sdružující obecně osoby se sluchovým postižením a jejich okolí. Další kapitola se zabývá možnostmi získávání informací o kultuře Neslyšících, přičemž tako práce uvádí jako zdroje informací internet, časopisy, přednášky a kurzy znakového jazyka. Její podkapitola se pak konkrétně zaměřuje na možnosti získávání těchto informací žáky základních škol a konkrétními pokusy o informování této věkové skupiny, ke kterým v minulosti došlo. Empirická část je věnována prezentaci výsledků z výzkumného šetření. To bylo realizováno pomocí dvou dotazníků a výukového materiálu ve formě videa, které bylo předloženo žákům základní školy, přičemž jeden dotazník byl žákům předložen před...
Plakáty kampaně CHCETE-LI UŠETŘIT, VSAĎTE NA PREVENCI
Výzkumný ústav bezpečnosti práce, v. v. i.
V rámci pomoci a osvěty zaměstnavatelů v oblasti BOZP by jednoduché „příběhy“ měly zaměstnavatelům připomenout, že investování do oblasti BOZP se jim rozhodně vyplatí.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Základní statistické údaje o kultuře v České republice 2019. 4. díl, Edukace a veřejná osvěta. 4. díl, Edukace a veřejná osvěta
Gonzálesová, Marie ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
Předmětem zjišťování je činnost kulturně vzdělávacích zařízení - kulturních domů, městských kulturních středisek, center volného času a dalších subjektů, které zajišťují kulturně vzdělávací a zájmovou činnost. Obsahuje údaje o počtu zaměstnanců, zájmové vzdělávací umělecké a mimoumělecké činnosti, dalších kulturních službách veřejnosti, mezinárodní kulturní spolupráci a o spolupráci s etniky v ČR.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Působení a publikační činnost Veřejné osvětové služby (vč. regionální sondy)
Šolcová, Anna ; Knapík, Jiří (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá organizací Veřejná osvětová služba (VOS) a jejím působením v období Protektorátu Čechy a Morava. Za použití archivních pramenů byl zpracován přehled o struktuře a fungování této instituce a o průběhu jejích osvětových aktivit. Konkrétní vliv na české protektorátní obyvatelstvo a protektorátní kulturu je blíže představen na lokálním příkladu I. obvodu. Následně je popsána vydavatelská činnost VOS, která je dále podrobena obsahové analýze vybraných periodik za použití metody zakotvené teorie. Výsledkem tohoto kvalitativního výzkumu je souhrn hlavních myšlenek, které jsou obsaženy v propagandistických textech těchto titulů.
Úroveň znalostí žáků 1. stupně vybrané ZŠ o zdravém způsobu stravování
Indráková, Kateřina ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji žáků ke zdravé stravě při možnosti vlastní svobodné volby. Představuje možná opodstatněná rizika nastávající při nedostatečně včasné informovanosti. Většina ohrožení psychických i zdravotních nastává již ve starším školním věku. Z tohoto důvodu je má část zaměřena na mladší školní věk, kde je nezbytné primární prevenci proti těmto hrozbám již aplikovat. Cílem mé diplomové práce je podat informace o úrovni znalostí žáků o zdravém způsobu stravování se zohledněním biologický, psychologických a sociálních aspektů, kterými jsou ovlivňováni. Výzkum jsem realizovala na 1. stupni pražské základní školy. Jako metody výzkumy byly použity kvantitativní dotazníkové šetření, složené z uzavřených a otevřených otázek. Výsledky podávají ucelený obraz o postojích a úrovni informovanosti žáků o zdravé stravě s ohledem na jejich vlastní stravovací návyky před koncem 1. stupně ZŠ a před přestupem na 2. stupeň ZŠ nebo odchodem na víceletá gymnázia. Z výzkumu vyplynula příležitost k ovlivňování těchto názorů ve chvíli, kdy se v mladším školním věku utvářejí a zpevňují, samostatným školním předmětem. Tím dát žákům příležitost zvýšit, rozšířit a utřídit si informace poskytované rodinou, které jsou někdy nedostačující a zavádějící. Často jsou tyto znalosti ovlivněny socioekonomickou...
Environmentální osvěta na příkladu projektu "Happiness in the nature" Erasmus +
Bařina, Michal
Tato práce řeší problematiku grantů na podporu mládeže. Kdy se jedná o aktuální téma, vzhledem k vysoké nezaměstnanosti mezi mladými lidmi. Zároveň předkládá postup, jak je možné na takový grant dosáhnout. Předkládaný vzorový projekt, je zaměřen na environmentální osvětu mládeže a aktivní občanství a byl podán pod programem Erasmus+, výměna mládeže. Grantovou podporu na tento projekt se podařilo získat a projekt byl realizován. Součástí projektu byla lokální akce, která byla úspěšná i vzhledem k tomu, že jí navštívilo více jak 100 lidí. Evaluace projektu samotnými aktéry dopadla velmi dobře. Přínosem této práce je zmapování dostupných grantů pro mládež a zároveň předkládá ucelený návod na realizaci projektové aktivity.
Vývoj vzdělávání dospělých na přelomu 19. a 20. století
Nedvědický, Petr ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem rigorózní práce je analyzovat z kulturně-historického hlediska období 1848 do 1900, resp. 1918. Dále identifikovat a charakterizovat klíčové determinanty, které ovlivnily vznik a rozvoj výchovy a vzdělávání dospělých ve středoevropském prostoru (národní emancipační hnutí, vznik tělovýchovných, zájmově-kulturních a profesních spolků a organizací, technologicko-hospodářský pokrok, rozvoj železnice, působení zdravotnických organizací). Tyto společenské hybatele pokroku a rozvoje umožnily vzniknout např. osvětě, lidovýchově a univerzitním extenzím a dalším institucionalizaci výchovy a vzdělávání dospělých. Tyto kategorie se staly základem dnešní konceptualizace vzdělávání dospělých a diferenciace (zájmové, občansko-politické a profesní vzdělávání). Práce pojednává o vzniku a vývoji profesních a zájmových organizací, které stály u zrodu institucionálního vzdělávání dospělých. To se systematicky rozvíjelo ve druhé polovině 20. století. Zásadní vliv na to měly i mezinárodní organizace (OSN, UNESCO, OECD a Rada Evropy) podporující koncept celoživotního učení. Jednotlivé kapitoly charakterizují klíčové fenomény výchovy a vzdělávání dospělých s důrazem na širší kulturně-sociální a antropologický kontext. Zvláštní pozornost je věnována propracovanému a uceleného systému vzdělávání Tomáše Bati. Technický...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.