Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prevence kriminality mládeže se zaměřením na roli neziskových orgaizací
Pazderová, Eliška ; Cejp, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je porovnat tři nevládní neziskové organizace zabývající se prevencí kriminality mládeže. Konkrétně jde o organizace Pět P, Lata a Prak. Pro srovnání bylo použito analýzy rozhovorů s pracovnicemi neziskových organizací. Výsledky komparace byly nakonec propojeny s teoretickými východisky práce, tedy příčinami kriminality mládeže. Bylo zjištěno, že srovnávané neziskové organizace považují za nejdůležitější faktor kriminality vliv rodiny. Mezi identifikované problémy neziskových organizací patří především finanční stránka, nedostatečná evaluace efektivity organizací a v některých případech chybějící spolupráce. Naopak pozitivním zjištěním je, že zájem o dobrovolnictví ve zkoumaných organizacích je velký.
Trendy v zájmovém vzdělávání
Křížková, Ilona ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce v rámci zvoleného tématu mapuje stav a rozdíly řízení v jednotlivých typech organizací zájmového vzdělávání. Zjišťuje, jaké jsou strategie těchto organizací a jakým směrem se ubírají. Obsahem práce je najít různá specifika. Cílem je analýza volnočasových aktivit v jednotlivých typech zařízení. V teoretické části autorka popisuje, co je to volný čas a mimoškolní výchova. Definuje zájmové vzdělávání, zejména užívanou terminologii - druhy, funkce, cíle, formy a metody. Dále popisuje systém mimoškolního vzdělávání ve vazbě na věk účastníka a skladbě náplně, srovnává typy zařízení pro realizaci zájmového/neformálního vzdělávání. Ve zpracovaném materiálu, v kterém byla oslovena řada ředitelů volného času/domů dětí a mládeže, vedoucích ŠD a ŠK a dalších manažerů neziskových organizací, se nabízí přehled možných typů zařízení, jejich směr vývoje, rozvoj a trendy, kterými se zabývají, oblast financování a práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Aby v praktické části dosáhla cíle, stanovuje určené hypotézy a postup výzkumu. Před samotným výzkumem byl ještě proveden tzv. "předvýzkum". Bylo zhodnoceno, zda zkoumané otázky jsou srozumitelné a budou správně využity k výsledku zkoumaného cíle. Výsledek práce autorka vidí jako nástroj, který by mohl pomoci procesu provázanosti a větší...
Komunikační strategie neziskové organizace UNICEF na sociální síti
Brožová, Natálie ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Karaščáková, Zuzana (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Komunikační strategie neziskové organizace UNICEF na sociálních sítích se věnuje tématu využívání sociálních sítí v neziskovém sektoru. Konkrétně se jedná o komunikační strategii neziskové organizace UNICEF na sociální síti Facebook. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část práce se věnuje pojmům z marketingového prostředí, novým médiím a sociálním sítím. V práci jsou dále stručně popsány principy tvorby komunikační strategie, technologie Webu 2.0 a charakteristika komunikačního modelu many-to-many. V této části práce jsou obecně charakterizovány neziskové organizace, jejich vybrané právní formy a zájmové skupiny. Analytická část je vlastním výzkumem dané sociální sítě ve vybraném období. V rámci analýzy jednotlivých příspěvků je sledováno používání moderních nástrojů, a to především hypertextových odkazů a hashtagů. Cílem práce je mimo jiné zjistit, jak jsou tyto nástroje v rámci komunikační strategie organizace používány. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy jsou sledovány i další proměnné doplňující celkovou charakteristiku komunikační strategie organizace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza fungování ekonomických ukazatelů v Oblastní charitě Klatovy
MAJEROVÁ, Stanislava
Práce se zabývá analýzou způsobu financování neziskové organizace. Jedná se konkrétně o církevní právnickou osobu Oblastní charita Klatovy. Teoretická část popisuje jednotlivé služby, které tato organizace poskytuje, týkají se pobytových, terénních, preventivních a poradenských služeb. V praktické části je prováděna analýza jednotlivých položek ve výkazu výdajů a nákladů. Dále je prováděn rozbor dílčích výsledků jednotlivých služeb Oblastní charity Klatovy z hlediska jejich výnosů a nákladů. Sledovaným obdobím jsou kalendářní roky 2010 až 2015.
Vliv projektů financovaných z Evropské unie na kvalitu aktivit neziskového sektoru pro děti a mládež
Müllerová, Šimona ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
NÁZEV: Vliv projektů financovaných z Evropské unie na kvalitu aktivit neziskového sektoru pro děti a mládež AUTOR: Bc. Šimona Müllerová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Věra Poláčková CSc. KONZULTANT: Mgr.Karolína Pávková ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá problematikou realizace projektů financovaných z Evropského sociálního fondu. Skrze kvalitativní výzkum zkoumá vliv těchto projektů na kvalitu aktivit neziskových organizací pro děti a mládež. V rámci expertního šetření je předložen náhled na danou problematiku z úhlu pohledu tří expertů. V rámci případových studií předkládá popis pěti neziskových organizací z Prahy i regionů ČR, které realizují nebo realizovaly projekty zaměřené na děti a mládež za přispění ESF. Analýza informací získaných od expertů a z neziskových organizací pak přináší možnost konstatovat několik hlavních fenoménu spojených s projekty. Hlavním pozitivním vlivem je možnost věnovat se širokému spektru aktivit pro děti a mládež. Problém však nastává po ukončení projektu a po zastavení dotací z EU, kdy bude těžké zajistit udržitelnost aktivit pro děti a mládež v celé jejich šíři. KLÍČOVÁ SLOVA: Neziskové organizace Evropský sociální fond Projekty Děti a mládež
Komunikační aktivity nadace "Rakovina věc veřejná" v roce 2010
Poláčková, Eliška ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Ježek, Jiří (oponent)
V této práci se věnuji problematice neziskového sektoru v České republice, konkrétně se pak zaměřuji na komunikační aktivity nadace Rakovina věc veřejná v roce 2010. V první části práce je stručně zanalyzován historický vývoj a současný stav neziskového sektoru v České republice. Důraz je kladen především na neziskové organizace, které se zabývají problematikou nádorových onemocnění. Těžiště mé práce spočívá v analýze komunikačních aktivit nadace Rakovina věc veřejná v roce 2010. Třetí kapitola se zaměřuje především na public relations, jakožto hlavní pilíř marketingové komunikace nadace Rakovina věc veřejná. Stručně zanalyzovány jsou jednotlivé oblasti public relations. Ve čtvrtém oddílu se výrazněji věnuji především event marketingu, který hraje nejdůležitější roli v komunikaci nadace Rakovina věc veřejná jak směrem k veřejnosti, tak směrem k možným sponzorům. Zhodnoceny jsou dva nejvýznamnější eventy nadace Rakovina věc veřejná. Pátá část představuje analýzu komunikace nadace Rakovina věc veřejná na internetu, která je vedena prostřednictvím webových stránek, ale také prostřednictvím nového média, sociální sítě Facebook. Šestá část mé práce pojednává o stále oblíbenější formě marketingu, o tzv.celebrity marketingu. V sedmé kapitole zmiňuji sponzoring, který je nezbytně důležitý pro existenci...
SPOKOJENOST NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ V ČR S VYUŽITÍM FIREMNÍHO DOBROVOLNICTVÍ
KAŇOKOVÁ, Simona
Práce se zabývá spokojeností neziskových organizací v České republice s firemními dobrovolníky. Teoretická část se zaměřuje na objasnění specifik firemního dobrovolnictví v kontextu typů a možností dobrovolnictví v ČR. Zabývá se také veřejně prospěšnými neziskovými organizacemi, které práci firemních dobrovolníků mohou využívat, a odbornými neziskovými organizacemi, které jsou zprostředkovateli pomoci firemních dobrovolníků. Praktická část zjišťuje spokojenost prostřednictvím empirického výzkumu. Data jsou získána metodou online dotazníku a analyzována filtrací a porovnáváním rozložení odpovědí. Zjištění poukázala na skutečnosti, že výši různě specifikované spokojenosti s využívanou pomocí firemních dobrovolníků zprostředkující organizace neovlivňují. Výzkum kromě spokojenosti prokázal vývoj vztahů a pokračování spolupráce firemních dobrovolníků i v dobrovolné osobní pravidelné pomoci neziskové organizaci.
Financování a účetnictví občanských sdružení v konkrétních podmínkách Mateřské centrum Kapřík Blatná, o.s. a Mateřské centrum Pampeliška Březnice, o.s.
Stichenwirthová, Iva ; Takáčová, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá neziskovými organizacemi s konkrétním zaměřením na občanská sdružení. Skládá se z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou charakterizovány neziskové organizace a jejich postavení v České republice Zároveň jsou srovnávány s některými zeměmi Evropské unie. Hlavní část popisuje občanská sdružení, způsoby jejich financování, účetnictví a audit. Praktická část je zaměřena na analýzu hospodaření Mateřského centra Kapřík a Mateřského centra Pampeliška. Na konci práce jsou mezi sebou krátce porovnány.
Financování neziskových organizací v oblasti ochrany spotřebitele
KLICPEROVÁ, Markéta
Tato diplomová práce byla zpracována na téma Financování neziskových organizací v oblasti ochrany spotřebitele. Jejím cílem bylo analyzovat formy a možnosti financování neziskových organizací v této oblasti a srovnat české prostředí ochrany spotřebitele s vybranými státy EU. V první části práce byla zpracována literární rešerše, v níž jsou všeobecně definovány nestátní neziskové organizace, jejich vize, poslání, cíle a postavení v tržním ekonomickém systému. Dále je zde popsán systém ochrany spotřebitele v ČR, jednotlivé organizace, působící v této oblasti a pozornost je věnována taktéž finančnímu řízení a fundraisingu. Pro srovnání spotřebitelského prostředí byly vybrány Spolková republika Německo a Slovensko, lišící se od ČR především systémem daňových asignací a vyšší podporou státu. V následné praktické části je provedena analýza forem financování nestátních neziskových organizací v oblasti ochrany spotřebitele, a to dvěma způsoby: v prvním z nich byla použita sekundární data z výročních zpráv třech vybraných NNO v oblasti ochrany spotřebitele, v dalším z nich poté proběhlo u totožných organizací dotazníkové šetření, zaměřené na získání primárních dat ve zkoumané oblasti. Výsledky obou těchto šetření nezávisle na sobě potvrdily fakt, že NNO v oblasti ochrany spotřebitele jsou v dlouhodobém horizontu nuceny realizovat svoji činnost s nedostatečným objemem finančních prostředků, jejichž tendence je meziročně kolísavá, se spíše klesající tendencí. Růstový trend je zaznamenáván pouze u několika položek zdrojových příjmů, kterými jsou členské příspěvky a dary od soukromých dárců. Taktéž příjmy z vlastní činnosti jsou u jedné z oslovených organizací významnou součástí příjmové části rozpočtu. Opačnou, tedy klesající tendenci, mají všeobecně již dlouhodobě dotační tituly rezortního ministerstva ? MPO. V praktické části byl dále jako podpůrný zdroj šetření zpracován dotazník pro spotřebitele, jež měl analyzovat hloubku jejich povědomí o činnosti, významu a financování NNO v oblasti ochrany spotřebitele a taktéž ochotu veřejnosti k finanční podpoře těchto organizací. Ze šetření vyplynuly zcela jasné závěry, že široká veřejnost není dostatečně informována o činnosti a významu NNO v oblasti ochrany spotřebitele a od tohoto faktu se následně odvíjí i všeobecně nízká ochota k participaci na chodu těchto organizací, popř. na jejich financování. Závěrem lze konstatovat kauzalitu mezi špatnou informovaností veřejnosti, jež není schopna všeobecně docenit význam činnosti NNO a dlouhodobým poddimenzovaným financováním těchto organizací, jež jsou v naší společnosti stále ještě na pokraji společenského zájmu. Příčiny tohoto stavu lze spatřovat v kombinaci několika faktorů, kterými mohou být absence tradice rozvoje občanských společností, přerušená na několik desetiletí totalitním režimem, všeobecný nezájem široké veřejnosti o společenské dění, nedostatek informací o této oblasti společenského života, či jejich obtížné získávání, také nekoncepčně realizovaná Public Relations ze strany organizací a jejich nedostatečná spolupráce s jednotlivými druhy médií, v neposlední řadě také velmi nesystematicky pojatá podpora ze strany státu.
Fundraising neziskového kulturního projektu
Koulová, Lucie ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o fundraisingu neziskového kulturního projektu, tj. o získávání finančních a nefinančních prostředků potřebných k organizaci charitativní akce. V teoretické části je práce zaměřena na definování neziskového sektoru a pojmu fundraising, dále je věnována pozornost pravidlům a metodám fundraisingu a zdrojům financování neziskových organizací. Praktická část je zaměřena na organizaci a fundraising Charitativní aukce občanské sdružení Máme otevřeno? se zaměřením na porovnání "zvýhodněných" cen vztahujících se k pořádání charitativní, neziskové aukce s cenami reálně účtovanými podnikatelským subjektům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.