Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plánování tras multirobotického systému v dynamickém prostředí
Plachý, Dominik ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem algoritmu pro plánování tras multirobotického systému za účelem pokrytí dynamického prostředí.     Problém pokrytí je vyřešen rozdělením prostoru na stejně velké oblasti, kterých je minimálně stejné množství jako agentů pokrývajících tento prostor. Agenti si mezi sebou oblasti rozdělují a řeší nastalé kolize. Také jsou schopni reagovat změnou plánu při nárazu na překážku.    Práce obsahuje naměřená a okomentovaná data z běhu algoritmu pro různé parametry dynamiky prostředí. Výsledkem práce je algoritmus, jehož efektivita se přímo úměrně zvyšuje s počtem agentů.
Multiagentní systém pro řízení subsystému Smart Home
Pločica, Peter ; Zbořil, František (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
In today’s world, technology has become an essential part of practically every person’s life. The development in technology has led to the creation of Smart Home. The advancement in artificial intelligence has resulted in the emergence of multi-agent systems, which is the focus of this work. The aim of this work was to create a multi-agent system to control the subsystem of Smart Home, which can lead to better integration of devices from different companies and better handling of more demanding operations. The work includes topic of Smart Home, which is related to the concept of ambient intelligence and the topic of multi-agent systems. Furthermore, the work includes the design of this system and a detailed description of its implementation, specifically the agents in the system. Finally, the functionality of the system is tested and the results are also part of the work.
Multiagentní systém pro řízení subsystému Smart Home
Pločica, Peter ; Zbořil, František (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
In today’s world, technology has become an essential part of practically every person’s life. The development in technology has led to the creation of Smart Home. The advancement in artificial intelligence has resulted in the emergence of multi-agent systems, which is the focus of this work. The aim of this work was to create a multi-agent system to control the subsystem of Smart Home, which can lead to better integration of devices from different companies and better handling of more demanding operations. The work includes topic of Smart Home, which is related to the concept of ambient intelligence and the topic of multi-agent systems. Furthermore, the work includes the design of this system and a detailed description of its implementation, specifically the agents in the system. Finally, the functionality of the system is tested and the results are also part of the work.
Multiagentní systém učící se maximalizovat komfort uživatelů v rámci Smart Home
Čábela, Radek ; Zbořil, František (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce přichází se způsobem, jak pracovat se zpětnou vazbou, inteligentními prvky domácnosti a tzv. agenty, aby ve výsledku došlo k minimalizaci přímých zásahů obyvatel domu do ovládání chodu domácnosti, a tudíž ke zvýšení jejich komfortu. Výsledná simulace demonstrující funkcionalitu návrhu, je zaměřena na problematiku regulace vytápění domácnosti.
Multiagentní systém učící se maximalizovat komfort uživatelů v rámci Smart Home
Bednařík, Radim ; Zbořil, František (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na tvorbu multiagentního systému pro subsystém chytré domácnosti vytápění, jež se snaží učit vzory uživatelů, pomocí algoritmu posilovaného učení. Práce dále popisuje tvorbu potřebných modulů, kterými jsou digitální termostatická hlavice, figurující v systému jako koncový agent, a modul pro detekci přítomnosti osob. Vytvořený systém byl nasazen v reálném prostředí a je funkční.
Plánování tras multirobotického systému v dynamickém prostředí
Dokoupil, Ladislav ; Veigend, Petr (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku prohledávání dynamického prostředí s využitím multiagentních systémů. Primárním výsledkem této práce je zapojení do soutěže MAPC2022, ale uplatnění lze nalézt v prohledávání neznámého prostoru za předpokladu omezené viditelnosti a zároveň neomezené vzdálenosti komunikace agentů. Po popsání současných možností řešení dané problematiky i s jejich omezeními je k implementaci zvolen algoritmus na bázi optimalizace mravenčí kolonie. Z údajů sbíraných při běhu programu s různými parametry byly následně vytvořeny přehledné grafy. Výsledkem práce je optimalizace platformy předchozího roku, lepší synchronizace agentů a až o polovinu lepší výsledky z pohledu množství prozkoumaného terénu oproti předchozímu řešení.
Hra pro Oculus Quest
Kryštůfek, Jakub ; Novák, Jiří (oponent) ; Pomikálek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit prototyp hry ve virtuální realitě pro cílovou platformu Oculus Quest 2. Hra byla vytvořena v herním enginu Unity s kladeným důrazem na optimalizaci a rozšiřitelnost implementovaných systémů. V rámci hry byl vytvořen systém řízení autonomních agentů pomocí konečných automatů a plánovací architektury s názvem cílem řízené plánování akcí. Jednou z nejzajímavějších herních mechanik je systém šíření ohně implementovaný pomocí celulárního automatu.
Plánování tras multirobotického systému v dynamickém prostředí
Plachý, Dominik ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem algoritmu pro plánování tras multirobotického systému za účelem pokrytí dynamického prostředí.     Problém pokrytí je vyřešen rozdělením prostoru na stejně velké oblasti, kterých je minimálně stejné množství jako agentů pokrývajících tento prostor. Agenti si mezi sebou oblasti rozdělují a řeší nastalé kolize. Také jsou schopni reagovat změnou plánu při nárazu na překážku.    Práce obsahuje naměřená a okomentovaná data z běhu algoritmu pro různé parametry dynamiky prostředí. Výsledkem práce je algoritmus, jehož efektivita se přímo úměrně zvyšuje s počtem agentů.
Creating bidding strategies for double auction markets using the genetic programming
Hudec, Tobiáš ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Jakub (oponent)
Výpočtová ekonómia skúma ekonomické deje na základe počítačových simu- lácií. Pre tieto simulácie potrebuje počítačové programy, ktoré simulujú správa- nie ľudí. Simulovať správanie ľudí je možné použitím umelej inteligencie. Preskú- mame spôsoby použitia formy umelej inteligencie nazývanej genetické progra- movanie v systéme obchodovania nazývanom dvojitá aukcia. Navrhneme úpravu genetického programovania s cieľom zlepšiť jeho fungovanie v dvojitej aukcii. Experimentálne overíme, či má obchodovanie riadené genetickým programova- ním vlastnosti, ktoré by sme čakali od obchodovania ľudí. Ukáže sa, že genetické programovanie dobre aproximuje správanie ľudí, a teda je vhodným nástrojom pre výpočtovú ekonómiu. 1
Disruption of movement or cohesion of groups through individuals
Vejmola, Jiří ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Děchtěrenko, Filip (oponent)
Název práce: Narušení pohybu a soudržnosti skupin skrze jednotlivce Autor: Jiří Vejmola Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Roman Neruda, CSc., Ústav informatiky AV ČR, v. v. i. Abstrakt: Jen malé množství informovaných a stejně smýšlejících jedinců, průvod- ců, je potřeba k vedení jinak naivní skupiny. Zaměříme se na některé z možných změn, které mohou být způsobeny přítomností dalšího informovaného jedince s jinými zájmy, narušitele. Je naznačeno, že za normálních okolností není narušitel schopen způsobit nic významného. Abychom tomu předešli a zvýšili jeho šance na úspěch, zavádíme nový parametr - důvěryhodnost. Zkoumáme, jakým způsobem mění celkové chování. Ukazujeme, že zvýšená důvěryhodnost narušitele zvyšuje jeho vliv na ostatní. To poté způsobuje, že naivní jedinci jsou více ochotni jej následovat. Ukazujeme, že za vhodných podmínek se nakonec narušitel může stát tím, kdo vede skupinu. Klíčová slova: multi-agentní systém, rojová inteligence, emergence, důvěryhodnost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.