Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Botanická zahrada v Teplicích jako místo pro výuku na II.stupni ZŠ
Svobodová, Simona ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem využití Botanické zahrady v Teplicích k výuce přírodopisu - konkrétně botaniky na II. stupni ZŠ. Práci jsem rozdělila do tří částí. V první části se zabývám zmapováním botanických zahrad v ČR se zaměřením na botanickou zahradu v Teplicích. V druhé části zjišťuji teoretické informace k vlastní tvorbě pracovních listů a vysvětlení výukové metody - exkurze na základě dostupné odborné literatury didaktického zaměření. Ve třetí části se zabývám analýzou dotazníkového šetření a na základě dostupně získaných informací vlastní tvorbou pracovních listů. Během dotazníkového šetření vzniklo 9 pracovních listů s konkrétní výukovou tématikou botaniky a metodickými listy. Následně byl v praxi ověřen pracovní list s názvem Samotná exkurze. Celkem tedy vzniklo 9 pracovních listů spolu s metodickými výstupy. Žáci vyplňovali pracovní listy během exkurze. Byl vytvořen žákovský dotazník k získání zpětné vazby. KLÍČOVÁ SLOVA botanická zahrada, pracovní list, exkurze, dotazníkové šetření, metodické listy, žákovský dotazník
Mediální výchova - začlenění do výuky jazyků a učební materiály pro výuku angličtiny
Oršošová, Lenka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
v českém jazyce Mediální sdělení jsou častým zdrojem autentického textu ve výuce jazyků, neexistuje však mnoho prací zabývajících se vztahem mediální výchovy a jazykového vzdělávání. Teoretická část této práce se proto snaží popsat tento vztah a to z hlediska mediálních studií, lingvistiky a didaktiky cizích jazyků. Pozornost je věnována také začlenění mediální výchovy do systému kurikulárních dokumentů. Cílem této práce je pak na základě teoretických východisek vytvořit vlastní výukové materiály začleňující průřezové téma mediální výchova do výuky anglického jazyka na středních školách. Výukové materiály se skládají z pracovních listů pro studenty a metodických listů pro učitele. Klíčová slova mediální výchova, výuka jazyků, autentický text, kontext, kurikulární dokumenty, výukové materiály, pracovní listy, metodické listy
Podpora výuky technických předmětů na středních školách za využití otevřené robotické platformy
PRŮCHA, Tomáš
Tato diplomová práce pojednává o využití robotických stavebnic středními školami ve výuce technických předmětů. Teoretická část práce popisuje pojmy z oblasti robotiky a pedagogiky. Zabývá se historií, druhy robotů, popisuje jejich součásti a přináší přehled dostupných robotických stavebnic. Dále se zaobírá pojetím a přístupy ve výuce, cíli a aktivizačními metodami. V praktické části jsou shrnuty výsledky výzkumu mezi studenty, absolventy a pedagogy středních škol. Výstupem této práce jsou metodické listy pro výuku technických předmětů, jako jsou např. mikroprocesorová technika či řídicí systémy apod. za využití stavebnice postavené na Raspberry Pi. Vypracované úlohy jsou: Hardwarový Hello World! LED, bzučák, tlačítko s LED, přerušení (Interrupt), detekce pohybu, sledování černé čáry, klávesnice 4×4, řízení otáček větráčku, řízení směru otáčení DC motoru, ovládání servo motoru, měření vzdálenosti, měření teploty, zobrazování zpráv na LCD displeji, postavení robotického vozítka a získání obrazu z webkamery.
Analýza masážních postupů a účinků sportovní masáže na lidský organismus
ROULOVÁ, Iveta
V současné uspěchané přecivilizované době se stále více zvyšuje zájem o celkovou relaxaci i regeneraci těla v různých relaxačních a wellness centrech formou masáží. Cílem diplomové práce bylo na základě analýzy pramenů vytvoření teoretického přehledu jednotlivých masážních hmatů, jejich správné řazení v postupu masáže. Byly zde vystiženy účinky, které při masáži působí na lidský organizmus. Tyto účinky se navzájem doplňují a prolínají. Jsou zde také rozebrané různé druhy masáží s hlavním zaměřením na sportovní masáž a její aplikace pro danou sportovní situaci.Dále byly vytvořeny metodické listy jednotlivých masážních postupů, které mohou být následně použity jako teoretická pomůcka pro širokou veřejnost.
Využití prvků alternativní pedagogiky Maria Montessori pro děti ulice v Zambii
ŠIMEČKOVÁ, Veronika
Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii Disertační práce ?Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii? je věnována problematice vzdělávání zranitelných dětí a ?dětí ulice? v Zambii. Autorka v úvodu teoretické části představuje Zambii jako takovou a poté v jednotlivých kapitolách představuje její hlavní problémy, ze kterých podrobně rozebírá chudobu, onemocnění HIV/AIDS a jeho vliv především na děti. Blíže se pak věnuje úskalí zambijského vzdělávání, představuje jeho hlavní znaky a v závěru kapitoly se poté věnuje konkrétnímu rozdělení zambijského školství. Vzhledem k tomu, že autorka v rámci svého působení v Zambii zjistila, že je zde vzdělávání velice neefektivní z důvodu nedostatečného finančního zajištění a neefektivity vyučování, zaměřila se právě na tuto problematiku. Dále se věnovala oblasti dobrovolnictví a jeho zákonitostem. Zranitelné děti a ?děti ulice? lze chápat jako jeden z mnoha důsledku chudoby v Zambii. Rozdělují se na ?děti ulice? a děti žijící na ulici. Rozdíl v těchto dvou skupinách je zásadní a to, že děti ulice tráví svůj volný čas na ulici a druhá skupina, na ulici žije. V závěru teoretické části představuje alternativní pedagogiku Marie Montessori, kde uvádí její nejdůležitější a nejzákladnější principy, prvky a konkrétní oblasti učení. Ve výzkumné části představuje výsledky ve vztahu k jednotlivým cílům disertační práce, které si na počátku stanovila a následně získala a v rámci výzkumu, který absolvovala v letech 2006 ? 2009 v Zambii, kde se zabývala realizací výuky a volnočasových aktivit pro zranitelné děti (OVC/ orphans and vulnerable children) a ?děti ulice? z preventivně sociálního projektu edukačních a volnočasových aktivit v compaundu (chudinské čtvrti) Kalingalinga. Pro naplnění výzkumné části autorka zvolila čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda lze využít některé prvky pedagogiky Marie Montessori pro výuku a volnočasové aktivity zranitelných dětí (OVC/Orphans and vulnerable children) a dětí ulice (?Street children?), druhým cílem bylo vytvořit metodické listy a pomůcky, které budou přizpůsobeny vnitřní kultuře země a sociálnímu statutu dětí. Třetím cílem bylo vytvořit vhodné volnočasové aktivity pro děti ulice, které budou opět korespondovat s povahou dětí. Čtvrtým cílem bylo vylepšit spolupráci, koordinaci a kooperaci mezi stážisty, kteří odjíždí do Zambie z důvodu účelnosti sociálního projektu. Jednou ze součástí této kapitoly jsou také metodické listy pro práci s těmito dětmi, které na základě svých zkušeností autorka vytvořila. Všechny cíle autorka naplnila a prokázala, že lze využít prvky alternativní pedagogiky Marie Montessori při vzdělávání a tvorbě volnočasových aktivit zranitelných dětí a ?dětí ulice?.
Využití alternativních masážních směrů v praxi
STRNADOVÁ, Lenka
Předložená bakalářská práce je teoretické povahy, která je zaměřena na nejznámější druhy masáží. V práci byly použity různé prameny literatury, pro vytvoření komplexního pohledu na dané téma. Cílem této bakalářské práce bylo shromáždit všechny teoretické poznatky, z hlediska historie a vzniku masáže. Najdeme zde definici masáže, její účinky, cíle, jednotlivé regenerační procedury a jejich vhodnosti při odstraňování únavy. Podrobně jsou popsány jednotlivé masážní techniky, které srovnám s uvedenými alternativními druhy masáží. V bakalářské práci byla vytvořena didaktická pomůcka v podobě metodických listů postupu sportovní masáže zad a šíje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.