Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Loutková guerilla jako zrcadlo
Císařová, Kateřina ; LJUBKOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; BEČKA, Marek (oponent)
Práce se zabývá tématem zvolení formy, se kterou performer vstupuje do veřejného prostoru za účelem sdělení určitého obsahu (účelem sdělení jeho uměleckého či tvůrčího postoje). Cílem je zreflektovat dosavadní práci z průběhu bakalářského studia a to především během klauzury v druhém ročníku Jsousoší Jsousedi. Všímat si budu především jakým způsobem zvolená forma (objekt, instalace, loutky, akce, slovo) reflektuje zvolený obsah. Kdy zvolená forma sdělení funguje a kdy se naopak mine účinkem. A pokud se mine účinkem, jak vyznívá a jak by na ní bylo třeba zapracovat.
O loutkách a neloutkách
Stárková, Jana ; NEZNAL, Vít (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá pojem „loutka“ v současném divadle nepsychofyzického herectví. Vychází přitom předně z české divadelní teorie a pracuje hlavně s termíny jevištní postava, dramatická osoba a následně s pojmem integrovaný herecký komponent loutkového divadla. Pro tuto bakalářskou práci je zásadní dělení na figurativní a nefigurativní loutky podle definice prof. Jaroslava Etlíka. Výchozím podnětem ke vzniku této bakalářské práce byla účast na kolokviu při příležitosti přehlídky Přelet nad loutkářským hnízdem, článek z roku 1999 s názvem Hledání souvislostí: Co je to loutka? v časopise Loutkář a všeobecné nejasnosti kolem problematiky.
Malé / velké loutky
Strýček, Jan ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; NOVÁK, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretickým shrnutím praktického uměleckého projektu, jenž byl závěrečným výstupem z bakalářského studia předmětu Animace, na katedře alternativního a loutkového divadla Akademie múzických umění v Praze. Jejím cílem je zhodnotit s odstupem proces tvorby projektu, od počátečního teoretického vytýčení, až po závěrečnou realizaci. Současně by měla problematiku jednotlivých bodů tvorby argumentačně podpořit ověřeným teoretickým zázemím a vytvořit tak možný návod a příklad pro všechny, kteří by chtěli v budoucnu vytvořit loutkové představení na podobných principech. V první části se práce zabývá otázkou profilu typického diváka loutkového divadla, snaží se rozbít panující mýtus, že loutky jsou jen pro děti a hledá hranici mezi tím, co lze označit za „loutkové pro děti“ a „loutkové pro dospělé“. V druhé části se práce zabývá problematikou stavby děje příběhu, o němž v průběhu představení rozhoduje divák. Snaží se odhalit všechny rizikové faktory, poukázat na již existující praktické ukázky a pátrá po tom, proč je tento postup v divadelní tvorbě na okraji zájmu. V poslední části se pak zaměřuje na problematiku zkušebního procesu s loutkou a na možnosti, kterými při něm omezuje nebo naopak obohacuje živého herce.
Zobrazení smrti v evropském loutkovém divadle v posledních padesátu letech
Hásková, Marie ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat výskyt personifikované smrti v evropském umění, poukázat na zobrazení smrti v několika českých a zahraničních loutkových inscenacích a přiblížit proces tvorby vlastní autorské inscenace MORS PICTUS. Bakalářská práce je členěna na dva větší textové celky a obrazovou přílohu. První část textu - teoretická - se dotýká původu personifikace smrti v evropské kultuře. V jejím úvodu se snažím nastínit historii zobrazování smrti v umění, a jak byla vnímána v různých časových obdobích: od antiky přes středověk, renesanci, baroko až po XX. století a současnost. Následuje kapitola o zobrazení smrti v loutkovém divadle. V závěru teoretické části se věnuji konkrétním loutkovým inscenacím a způsobu, jak je v nich smrt zobrazena. V druhé – praktické - části textu se zabývám svou autorskou inscenací MORS PICTUS, která s tématem bakalářské práce souvisí, a pohnutkami, které mě vedly k tomu na inscenaci pracovat, co mne inspirovalo, jak jsem postupovala při navrhování výpravy, v jaké fázi příprav se inscenace nachází a co od ní očekávám.
Herec a objekt jako rovnocenní partneři (z pohledu režiséra)
Maksymov, Jakub ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
V této bakalářské práci se autor zabývá reflexí svých čtyř režijních projektů, dvou školních (Růst krystalu a Tisíc tuctů) a dvou mimoškolních (Paprsky slunce a Já jsem Krabat). Na základě těchto konkrétních příkladů uvažuje o možnostech a vnitřních mechanismech loutkového a objektového divadla se zaměřením se na partnerství herce a loutky/objektu. Dále se věnuje analýze a komparaci tvůrčích procesů daných projektů z pohledu režiséra a pokouší se vysledovat, za jakých podmínek vzniká v inscenačním týmu tvůrčí pnutí. Nakonec se vztahuje k výrazným tvůrcům pracujícím s objekty či loutkami, se kterými měl možnost se blíže setkat v rámci workshopu nebo asistence a jejichž tvorbu sleduje.
Tvorba autorské inscenace.
Týmal, Antonín ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; MĚCHÁČEK, Tomáš (oponent)
Ve své diplomové práci vychází autor především z osobních zkušeností, získaných během práce na různých autorských projektech. V první kapitole autor popisuje, jak vnímá autorství a autorský přístup k tvorbě inscenace, poté rozebírá proces tvorby autorské loutkové inscenace Jules jednou jeden Verne. Hledá problematické části tvorby, možná řešení a výhodnější postupy a srovnává je s jinými inscenacemi, na kterých se podílel.
LITERATURE vs. THEATRE
Lam, Teng Teng Teresa ; LJUBKOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
In my way in approaching theatre arts and puppetry, there are a lot of people sharing with me generously their knowledge and courage. Thanks to my parents and family for letting me choose and live a second life in the age of thirties, doing something completely unknown for them and our local culture; my partner Kevin Chio for always taking good care of us in this journey and our creative careers; all my friends and colleagues both in Macao and Europe for encouraging me to be an artist and stand by me for ups and downs; all the teachers I met in my theatre creative life, Mr Chan Chu Hei and Julia Mok from Hong Kong who for a long time taught me the respectful attitude in approaching Theatre Arts even as an amateur actress; my first directing mentor Mr Kok Heng Leun from Singapore, if it were not him appearing in my life guiding me with the precious working opportunity as his student, I will never have this determination to further my study in theatre. Thanks to Mr Mok Sio Chong from Macau Theatre Culture Institute, Mr Chan Pak Tim, Mr Frank Lei for the kindest supports in my study. Grateful to the Cultural Affairs Bureau of Macao and all the jury for believing in me and grant me the scholarships to further this study in Czech Republic. Last but not least, the endless patience and supports from all my teachers, officers and lovely schoolmates in DAMU, to be surrounded in such an inspirational environment, you free my creative mind and help me to reflect and seeing life and arts in a new way, you will never know how much you influence the life of an artist who came all the way from the oriental culture. Specially thanks to Marta Ljubkova for her open-minded and endless supports during the whole research process of this thesis study; and Adam Pospíšil for giving me a kind hand in the translation from English to Czech language. The completion of this study could not have been possible without the participation and assistance of many people whose names may not all be enumerated. All their contributions are sincerely appreciated and gratefully acknowledged.
Loutka a její využití při práci s literárním textem na 1. stupni ZŠ
Vebrová, Jana ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá možnostmi využití loutek v procesu edukace a dramatické výchovy. Cíleně se zaměřuje na využití loutek při práci s uměleckým textem. Nastiňuje vztah dítěte a loutky, jeho komunikaci a práci s ní. Dále upozorňuje na využití loutek i v jiných oblastech edukace. Tato práce seznamuje žáky se základními druhy loutek, způsoby jejich využití ve výuce a ukazuje možnosti jednoduché výroby loutek. Snaží se poukazovat na fantazii dítěte, která pomůže oživit předmět a následnou jednoduchost jeho použití. Dokazuje, že loutka může mít své místo v lekcích dramatické výchovy, které se zaměřují na literární text. Praktická část se zabývá výzkumem, který je zaměřený na lekce dramatické výchovy, které využívají aktivity s loutkou i bez ní. Přibližuje práci dítěte během školního roku a ukazuje posun v jeho práci i ve vztahu s loutkou. Diplomová práce nastiňuje řešení, jakým lze ozvláštnit školní výuku. Práce dokazuje důležitost loutek v edukačním procesu. Klíčová slova: - loutky - edukace - literární text - dramatická výchova - aktivita - inscenační proces - komunikace - loutkové divadlo - práce s loutkou
Osobnost Aloise Petruse a umělecké řezbářství na Třebíčsku za 1. republiky
Vávrová, Sára ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Čuhelová, Blanka (oponent)
Tato práce s názvem Osobnost Aloise Petruse a umělecké řezbářství na Třebíčsku za 1. republiky, se zabývá řezbářstvím, jeho definicí ve vztahu k dalším dřevozpracujícím činnostem a vlivem na výrobu nábytku a loutek. Sleduje vývoj řezbářství a soustředí se na různé trendy, které byly používány především v průběhu první Československé republiky. Zároveň je zde stručně shrnut vývoj Třebíčska a jeho vliv na rozvoj řezbářství v této oblasti. Hlavním zaměřením této práce je osobnost Aloise Petruse. Sleduje jeho život, odbornou kariéru, ale i jeho zájmy. Posuzuje, jak byla jeho činnost významná, do jaké míry byl ovlivněn svým pobytem v Třebíči a dalších městech. Dále se zabývá jeho dílem, jeho významem v tehdejší době a reflexí v současnosti.
Využití loutek v mateřské škole
Velíšková, Andrea ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Využití loutek v mateřské škole Diplomová práce ve své teoretické části obecně seznamuje se hrou dětí v předškolním věku, zaměřuje se na předmět v dětské hře, vnímání loutky a souvislost mezi loutkou a dětskou hračkou. Přibližuje teorii a funkce loutky zejména ve výchovně - vzdělávacím procesu. Dále upozorňuje na možnosti využití loutek v mateřské škole a vztah učitele a loutky. V závěru nabízí náměty pro vytvoření jednoduchých loutek. Další část práce vychází z akčního výzkumu, který se zaměřil na vztah dítěte k loutce v rámci vzdělávacího procesu v mateřské škole. Přibližuje projevy dítěte vůči loutce a jeho vnímání oddělení loutky a učitelky. Práce je doplněna o průzkum způsobu práce s loutkou a o záznam zkušeností s loutkami z praxe pedagogů mateřských škol. Klíčová slova: loutkové divadlo, loutky, dítě předškolního věku, mateřská škola, výchova a vzdělávání předškolního dítěte, hra, předmět ve hře dítěte

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.