Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mystifikace a intertextualita ve hrách Divadla Járy Cimrmana
Černá, Lucie ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Putna, Martin (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji konceptu Divadla Járy Cimrmana. Pomocí deskripce a explanace zkoumám vliv mystifikace, fikčních světů, intertextuality a zvláštních jevů komiky divadla na jeho úspěšnost a neutuchající oblíbenost mezi diváky. Za tímto účelem pracuji s audiovizuálními záznamy a s knižním vydáním všech divadelních her Divadla Járy Cimrmana. Pokud jde o teoretický výzkum, používám bibliografické zdroje, mezi nimiž jsou texty, články, studie a publikace Lubomíra Doležela, Umberta Eca a dalších autorů, jejichž práce jsou relevantní k tématu mé diplomové práce. V diplomové práci předkládám interpretaci teoretických poznatků, názorů, komentářů a reflexí souvisejících se zvoleným tématem. Téma je předmětem širokého odborného diskurzu a je z teoretického hlediska natolik komplexní, že v této diplomové práci nelze postihnout všechny otázky a kontexty, které se k němu vztahují. V tomto ohledu jsem se pokusila nastínit alespoň některé z nich a na jejich základě zpracovat téma této diplomové práce.
Theology and humor in the epic poem "Memorial Tragedy" by Augustin Doležal
Sočuvka, Pavol ; Putna, Martin (vedoucí práce) ; Doležalová, Lucie (oponent)
Táto diplomová práca sa zaoberá biblickým eposom od slovenského autora Augustína Doležala s názvom Pamětná celému světu Tragoedia (1791). Ide o žáner, ktorý k už známym biblických udalostiam, v tomto prípade vyhnanie z raja a vražda Ábela, pridáva autorom dotvorené okolnosti. Na tomto príbehovom podklade sa autor snaží čitateľovi poskytnúť katechézu a náboženské vzdelávanie. Tragoedia sa zameriava na otázky ako hriech, jeho podstata a súvis s ľudskou prirodzenosťou, vyhnanie z raja a zlo vo svete. Práca pristupuje k textu metódou motivickej analýzy a porovnávania s biblickým zdrojom a tradíciou. Zameriava sa na komiku, ktorú sa v teoretickej časti snaží vymedziť. V praktickej časti prináša interpretáciu, ktorá zohľadňuje aspekt komiky, a to tak, že isté motívy, literárne obraty alebo prvky a objekty z textu, sú naviazané na niektoré charakteristiky komiky. Kľúčové slová: Komika, komickosť, biblický epos, Augustín Doležal, barok, klasicizmus, smiechová kultúra
Stejné a rozdílné v komice Turbiny K.M.Čapka-Choda a Muži sedmi sester J.Havlíčka
Malecká, Andrea ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Brožová, Věra (oponent)
Úkolem této diplomové práce je porovnat Turbinu K. M. Čapka-Choda a Muže sedmi sester J. Havlíčka s důrazem na komiku v obou dílech. Práce vychází z teoretického pojednání o komice, a z výsledků dosavadních hodnocení Turbiny a Muže sedmi sester. Porovnání vlastní, o komiku opřené, interpretace obou děl pak ukazuje, že komika je nedílnou součástí obou děl a právě prostřednictvím komiky se obě díla kladně vyslovují k materiálně tělesným hodnotám lidského života. Turbina tak činí zobrazením lidské neporazitelnosti, spočívající v nesmrtelnosti lidstva jako celku, Muž sedmi sester pak materiálně tělesným hodnotám přitakává zejména zobrazením komické snahy tuto nesmrtelnost lidstva jako celku překonat.
Mediální proměny Pepiny Rejholcové
Škopková, Andrea ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce reflektuje jednu z nejoblíben jších fiktivních postav první poloviny t icátých let, Pepiny Rejholcové. Pepina Rejholcová, jejímž autorem je významná osobnost eské komiksové tvorby František Voborský, se v eském tisku objevila na p elomu dvacátých a t icátých let - nejprve jako vedlejší postava humorných novinových kresbi ek i ilustrací k populárním pís ovým text m. Záhy poté však pronikla na plátna kin, stránky d tských knih, i do d tských pokoj v podob hra ek a cucacích bonbon . Prom ny kresebného archetypu, které tento pohyb mezi rozli nými médii vyvolal, jsou centrem zájmu této práce. V tomto kontextu jsou sledovány aspekty intermediality a transmediality, a to jak v konkrétním, tak v obecném významu. Sledováno je p edevším to, nakolik se m ní p vodn kreslená postava, zdali dochází k prom nám obsahu sd lení, narativních vzorc a pojetí humoru. V širším kontextu je práce p ísp vkem k tematice projev mediální integrace po stránce institucionální i obsahové. Práce je len na do p ti ástí a záv ru. První ást nasti uje teoretická východiska, druhá ást je v nována podob Pepiny Rejholcové, t etí je v nuje jejím mediálním prom nám a reprezentacím, tvrtá podstat charakteristického humoru a pátá dopl uje historický kontext.
Mystifikace a intertextualita ve hrách Divadla Járy Cimrmana
Černá, Lucie ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
V této diplomové práci se budu věnovat hrám Divadla Járy Cimrmana. Pomocí deskripce a explanace budu zkoumat vliv mystifikace, intertextuality a komiky na úspěšnost tohoto pražského divadla. Nápomocné mi k tomu budou záznamy představení Divadla Járy Cimrmana i knižní vydání jejich her. Teorii budu přebírat především od B. Brouka, V. Boreckého, J. Homoláče, H. Bergsona a L. Dvorského.
Náboženství a humor: Komické vrstvy ve staroseverských náboženských textech a jejich vztah k oficiálnímu náboženství
Michalíková, Jana ; Starý, Jiří (vedoucí práce) ; Chlup, Radek (oponent)
Práce se zabývá humornými vrstvami eddické mytologické poezie, konkrétně Lokiho pře, Písně o Hárbarðovi a Písně o Þrymovi, a jejich vztahem k staroseverskému náboženství. Komické, zdánlivě až blasfemické písně byly v minulosti vykládány jako projev kritiky náboženského systému či, vhledem k nemožnosti přesné datace jejich vzniku, jako plod pozdního, již úpadkového pohanství, nebo dokonce jako křesťanská satira tohoto náboženství. Tato práce ukazuje, že takové interpretace nejsou nutné a že komické eddické písně mohly existovat jako funkční součást staroseverského náboženství. Upozorňuje na spřízněnost kategorie náboženského humoru s kategorií chaosu a následně prezentuje rozličné teorie, převážně z oblasti antropologie náboženství, které ukazují, že konfrontace řádu s chaosem může být pro náboženství žádoucí praktikou a že humor slouží jako vhodný prostředek k jejímu vyvolání. Druhá část práce se soustřeďuje na konkrétní eddické písně. Podrobně analyzuje jejich komické vrstvy a možnosti jejich funkce v rámci staroseverského náboženství na pozadí dobového chápání piety a blasfémie. Uvádí je do spojitosti s tradicí ritualizovaných verbálních duelů a dalších sociokulturních souvislostí, a prezentuje tak kontext, v němž mohly fungovat jako integrální a funkční prvek staroseverského náboženství.
Styl divadelních her Arnošta Goldflama
Denková, Magdaléna ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Bozděchová, Ivana (oponent)
Práce představuje Arnošta Goldflama jako autora divadelních her se svébytným postavením v české kultuře. Shrnuje základní poznatky o povaze a stylu dramatických textů a na jejich základě se zabývá stylovou a jazykovou analýzou omezené části jeho díla, původních dramatických textů. Vychází z korpusu dvanácti her, které reprezentují tento druh autorovy tvůrčí práce od 80. let do nedávné doby. Za cíl si klade stanovit jejich základní charakteristické rysy a jazykové prostředky podílející se na struktuře a smyslu jednotlivých her. Na základě rozboru prostředků stylové výstavby z jednotlivých rovin a oblastí jazyka definuje nejvýraznější společné stylové rysy všech zahrnutých textů a také autorův vývoj v oblasti užívání jazyka a utváření stylu. Goldflamova divadelní práce je charakteristická nejen výběrem témat, ale i způsobem jejich jazykového a inscenačního podání. Tvůrčí činnost autora je stále neuzavřená, práce nabízí pohled pouze do vybrané oblasti jeho práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Meze vtipnosti
Holada, Matouš ; Paulíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Chylíková, Johana (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou kontroverzního humoru na internetové sociální síti Facebook. V jejím rámci existuje řada stránek, které se specializují na publikování a sdílení komického materiálu, zejména pak různých obrázkových vtipů. Nad částí těchto vtipů přitom dochází mezi uživateli Facebooku ke konfliktům a diskuzím ohledně jejich přijatelnosti. Cílem práce je proto blíže prozkoumat, jaký druh humoru se zde setkává s odmítavými reakcemi a pomoci tak lépe pochopit, co je dnes v oblasti vtipu považováno za nevhodné. Za tímto účelem jsem na několika facebookových stránkách provedl analýzu vtipů a komentářů, které k nim jejich čtenáři zanechali. Jejím prostřednictvím bylo zjištěno, že s největším odporem se setkává humor o aktuálních, medializovaných katastrofách, načež bylo demonstrováno, že odmítání tohoto druhu humoru nelze, na rozdíl například od humoru etnického či sexistického, vysvětlit pomocí aplikace teorie superiority. Pramen vznikajících konfliktů je proto spatřován v odlišných představách uživatelů Facebooku o podobě norem, určujících o čem je a není možno žertovat. Závěrem práce jsou pak předloženy návrhy výzkumů, které by mohly vést k lepšímu pochopení toho, jak jsou tyto normy utvářeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.